GHB gebruik stoppen?

Dwaks

Experimenterende gebruiker
Hallo, ik had om mijn vakantie door te komen wat ghb. Maarja, door dat spul kon de hele wereld me niet meer schelen en ben het steeds frequenter gaan gebruiken. Niet slim, ik weet het. Maar oplaatst kon ik niet meer slapen ook zonder G.
Word daarna slap en depressief wakker, dus meteen weer aan de G.
Ik gebruik nu een week continue zo'n 30-40 ml per 24 uur sterke dikke stroperige G, gemaakt van 250ml gbl op 200 ml water. Als ik 5 uur niks neem word ik rood, zweterig en duizelig.
Dus maar weer even stoppen dacht ik.. Ik had al wat alprazolam en lormetazepam achter de hand.
Alleen ik had niet verwacht dat ik nu na 7 dagen al last zou krijgen van afkick-verschijnselen?
Of maak ik mezelf gek? De vorige keer was ik na 10 dagen gestopt en alleen een paar dagen wat verrot geweest. Maar nu.. Die rommel van tegenwoordig lijkt wel veel verslavender dan die van 6 jaar terug! Hier word je ook veel opgefokter van.

underworld

Wijs gebruiker
vind het gek dat je met zulke hoeveelheiden binnen zo'n korte periode afkickverschijnselen krijgt.
en het ligt niet aan de rommel maar hoe je met die rommel omgaat :wink:

veel succes met afkicken, zijn hier genoeg topics over.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Als je een week constant gebruikt is het je eigen schuld.

Op het forum meer dan genoeg info hierover te vinden.
Het komt er op neer dat je langzaam afbouwt en steeds minder en minder gaat gebruiken, niet naar geestelijke behoefte maar naar lichamelijke

Dwaks

Ja natuurlijk is het mijn eigen schuld. Maar als ik stop zijn de rebound-verschijnselen erger dan ik vroeger had. Ik heb het idee dat het spul van tegenwoordig heftiger is dan vroeger. Het voelt ook opgefokter en niet meer zo zacht als ik gewend was..
Nu vanmorgen om 9 uur heb ik 4ml genomen en gister rond 10 uur voor het slapen 3ml.
Maarja, ik ben alweer erg zenuwachtig en krijg al een rooie kop als ik even boodschappen moet doen.
Dat rood worden had ik nooit.
Nouja ik moet maar even 2 dagen binnen blijven en niet slapen dan.. Zo snel als ik ook maar een klein beetje neem voel ik me goed, maar dan heb ik na een aantal uur nog veel meer last van die verschijnselen, dus afbouwen maakt het er niet minder om..

Dwaks

Zo dat viel mee.
Als je s'avonds gewoon 4mg lormetazepam opvreet heb je de volgende dag geen last van afkicks :P
Heb ook nog een doos Xanax 50x1mg van pfizer upjohn ofzo.. Maar die zullen wel nep zijn, dus die gaan de vuilnisbak in.
Alleen mijn hartslag is 110-120 slagen in rust en ik zit onder de rooie plekken..

Elfquest

Bewuste gebruiker
Afkick kan iedere keer anders uitpakken. Toen ik de eerste keer stopte met GHB (1/2 maand gebruik 20 ml dag) bouwde ik het af. Toen ik op 0 stond heb ik me een week slap gevoeld en niet kunnen eten. Na 3 weken weer begonnen. Het was helemaal niet lekker. Mijn lijf dacht gatver daar heb je die troep weer en ik werd ziek. Ik moest het meteen weer door blijven nemen om geen afkickverschijnselen te krijgen. Blijkbaar zat ik nog in het afkickproces, want de allereerste keer dat ik het nam had ik geen 'kater' of bijverschijnselen. Deze keer na 2 weken stevig elke dag gebruik alles weggegooid en niks gemerkt van de afkick omdat ik mezelf de hele dag bezighield met werk/vrienden/dingen doen. Oke de eerste dag ben ik wel flink aan de alcohol gegaan, maar verder niet veel last gehad. Alleen wel zonde van die grote pot food grade naoh die ik nog over heb, om schonere G mee te maken, maar ja, die flikker ik dan maar weg. :rolleyes:

Sterkte iig.
Volgens mij komt het wel goed. Zolang je geen paniekaanvallen krijgt/speldenprikjes in armen of benen/hartritmestoornissen, moet het goed komen.

J0rrit

Badass junkie
Ik heb zon 5dagen achtereen vanaf 1900 gebruikt, tot ongeveer 2, 3 uur snachts. Werd ook vanmorgen wakker met lichte hoofdpijn, beetje nerveus, beetje zweterig en duizelig. Ik vind het moeilijk voor te stellen dat ik al lichamelijke verslavingsverschijnselen vertoon. Wel mot ik erbij noemen dat ik doordat ik ga slapen oiv ghb, meestal vroeg wakker word en niet meer kan slapen ( en ik verdom het dan een nieuwe dosis te nemen ), zodoende slaap ik dan misschien 4-5 uur per nacht. Zou het tekort aan slaap de soort van 'afdraaier' 's ochtends kunnen verklaren?

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ja, mensen met narcolepsie moeten ook 2 maal per nacht een dosis nemen om aan 8 uur slaap tekomen. Je zal ook gaan merken dat je zonder G niet meer kan slapen en straks ook dat je steeds meer G nodig hebt om te slapen, als je lichaam tenminste snel went aan stoffen, zoals het mijne. Ik sliep er ook steeds korter op. Eerst 4 uur, dan 3, dan 2. Op een gegeven moment zat ik na een half uur al recht overeind in mn bed. Is het niet van de G die uitwerkt, dan wel van het moeten plassen omdat je nieren zoveel zout te verwerken hebben.

de GT

Bewuste gebruiker
g nemen om te slapen werkt ook averechts.
ten eerste duurt die g-slaap maar kort, omdat het binnen 4 uur uitgewerkt is (gevoelsmatig vaak zelfs eerder).
Bovendien wordt er onder invloed van g ook een bepaald stresshormoon in je lichaam vrij gemaakt, waardoor je lichaam niet echt tot rust komt, ookal ervaar je het wel zo. Gevolg is dat je na de g-slaap netto niet uitgerust bent, en daar kom je achter zodra je weer dingen moet gaan doen. Het is te vergelijken met alcohol, op (veel) alcohol heb je ook het gevoel dat je lekker en diep slaapt, maar de dag erna ben je moe en naar de klote. Op alcohol slaap je extreem licht, en je lichaam rust niet echt uit, ookal heb je het idee dat je in een moeiljik diepe slaap rust.

Dwaks

Bedankt voor de reacties :sunglasses:
Nog even wat info; Je kan het beste je laatste dosis G nemen 5 uur voordat je wil slapen, want je moet NIET slapen oiv G. Het werkt zeker averechts. WANT, je slaap is niet zo goed van kwaliteit als je overdag al een tijdje non-stop aan de G zit. Dat was me oplaatst wel duidelijk. Je vermoeidheid neemt steeds meer toe. Smorgens steeds verrotter en slapper voelen... Dan liever een benzo.
Kreeg het idee dat ik na 1 dosis geen 4 uurtjes sliep, maar al een tijdje wakker lag. Overdag gewend om elke 2 uur een nieuwe dosis te nemen, dus snachts hooguit 2 uur slapen en 2 uur half wakker liggen.

En dat van dat zout komt volgens mij niet alleen van de GHB. Van GBL moet je ook steeds pissen.

Maar met mij gaat het verder oke. Heb wel speldenprikjes en hartritme-stoornissen gehad. Ook paarse handen en trillingen..
Mijn hart klopt nog steeds niet helemaal zoals het hoord, maar gaat langzamerhand beter.
Ik houd het voortaan wel bij drank. Ghb is een sluipmoordenaar!

junkieghb

Newbie
Ben zelf in een detoxkliniek afgekickt. Van 120ml/24u naar 0 in 15 dagen, met behulp van diazepam en mitrazipine (om te slapen). Heb weinig last gehad van afkickverschijnselen. Maar ben dus wel onder medische begeleiding geweest. Dit is heel belangrijk. GHB is iid een sluipmoordernaar. Meld je dus aan bij je lokale verslavingszorg of neem je huisarts in vertrouwen. Alleen doen is GEVAARLIJK!

efxno1

Newbie
Als je al langere tijd verslaafd bent aan de ghb is de enige veilige manier om zelfstandig te stoppen door te minderen (verdunnen met water) maar daar moet je echt sterk voor zijn om vol te houden. Probeer nooit in 1 keer te stoppen ook niet met hulp van zware medicijnen deze kunnen zelfs voor een groter gevaar zorgen zoals bv. Psychoses, insult of hartstilstand. (Door langdurig ghb gebruikt is je lichaam vaak aan de extreem hoge bloeddruk gewend).
Zoek professionele hulp bij bv. http://www.thehomeclinic.nl/ (thuis afkicken)

Bovenaan