GHB experiment, verantwoord advies erg bruikbaar

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ciao gente,

Op dit subforum heb ik veel over GHB gelezen en het heeft mij eigenlijk zowel excited als ietwat bangig gemaakt.
De positieve GHB trip reports beschrijven een enorm euforische ervaring, omschrijven het als een geweldige sexual stimulant en zijn over het algemeen lyrisch over de drug.
Maar dan de negatieve ervaringen… werkelijk het hele subforum staat bomvol met threads over verslaving, kreten om hulp en soms zelfs het afraden richting andere members om deze drug te gebruiken.

Ik beschouw mijzelf een recreatief gebruiker, die voldoende controle over zijn drugsgebruik heeft om het te kunnen verantwoorden. Gedachtes erover heb ik zelden en mijn gebruik heeft zich tot nu toe alleen beperkt tot MDMA/XTC en dat slechts een aantal keer per jaar (6-:sunglasses:.
Het enige waar ik nog weleens ontevreden over ben is het doseren van drugs; als ik eenmaal onder invloed ben dan wil ik een enkele keer nog weleens wat meer nemen dan ik nodig vind.
Als verslavingsgevoelig ten aanzien van drugs zou ik mijzelf dus niet willen omschrijven. Sommige berichten op dit forum zijn echter buitengewoon condemning richting GHB en verwijten het middel gewoon veel te verslavend te zijn.
Moet ik dit een beetje in perspectief zetten en zijn de meest desperate kreten gewoon het luidst, of is er echt zoveel omtrent deze drug te doen dat het het risico niet waard is?

Ter voorbereiding op een experiment met GHB, wat (mocht het ertoe komen) waarschijnlijk in huiselijke omgeving met mijn partner zal plaatsvinden, wilde ik dus een aantal vragen stellen.
Verantwoord advies zou erg gewaardeerd worden.

* Testen:
In een thread van moderator 'Tijdloos' wordt aangegeven dat je GHB kan laten testen, zodat je de samenstelling van het goedje weet. In andere posts lees ik echter dat dit niet meer mogelijk is en dat er dus voorzichtig gedoseerd dient te worden. Hoe zit het nu precies met het testen van GHB; is testen hoe sterk het is niet meer mogelijk, überhaupt testen of je daadwerkelijk GHB hebt gekocht niet meer mogelijk, of is het beiden nog mogelijk?

* Doseren:
Wat zou een 'verantwoorde' (het blijft drugs, dus wat heet verantwoord?) dosering zijn als je de volgende gegevens in ogenschouw neemt?:

Gebruiker 1:
Geslacht: Man
Leeftijd: 23
Lengte: 189CM
Gewicht: 80KG
Druggebruik: XTC/MDMA, 6-8 keer per jaar. Waarschijnlijk vrij lage tolerantie.
Dosering: ?!

Gebruiker 2:
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 23
Lengte: 179CM
Gewicht: 70KG
Druggebruik: MDMA, zelden XTC, 6-8 keer per jaar. Waarschijnlijk lage tolerantie.
Dosering: ?!

* Speciale conditie:
Mijn vriendin is hartpatiënt. Officieel valt het gebruik van (hard)drugs af te raden met een dergelijke condition. Dit weerhoudt haar er niet van om een paar keer per jaar MDMA te gebruiken en eventueel eenmalig/een enkele keer XTC.
Dit gaat in principe altijd goed en ze ervaart weinig tot geen last aan haar hart na of tijdens gebruik, naar mijn weten.
Is GHB nog slechter dan andere harddrugs voor je hart en/of wordt je hartslag nog hoger bij gebruik ten opzichte van MDMA en/of XTC?

* Eventueel andere relevante adviezen die erg belangrijk zijn en ik hier mis:
De members op dit forum zullen zelf vast het beste weten wat er verder relevant is om te vertellen. Alle tips en waarschuwingen zijn zeker mooi meegenomen, dus mocht ik nog iets missen dan hoor ik het graag.

Verder vind ik het fijn om andermans ervaringen te lezen, dus ik zal nog wel een aantal GHB trip reports doorspitten, maar als je hier nog iets goeds, slechts, leuks, minder leuks te delen hebt dan lees ik dat graag door.

Bij voorbaat dank mensen en een fijn weekend,

S. Tessio

stinger72

Newbie
Beste Tesio

we hebben dezelfde gedachte, we willen ook vaker xtc gebruiken dan ons lief is
daarom experimenteren we ook of ghb een "gezonder" alternatief is

normaal was icm xtc 2,2 ml voldoende om een geilzellige tijd te hebben samen

de eerste keer zonder xtc hadden we 2 ml genomen wat bij de man (1,78 82 kg)
lekker ging maar de vrouw (174 82 kg) werd misselijk, dus niet geslaagd

afgelopen weekend begonnen met 3 ml
dat viel goed en we hebben lekker anderhalf uur gerelaxed, de tweede keer 2,5 ml genomen en dat ging weer niet goed, weer misselijk en slaperig

de grote voordelen zijn dat we de volgende dag(en) nergens last van hadden, ook geen neiging om het weer te doen (verslaving)

de dosering is het moeilijkste , we blijven nog zoeken naar de ideale hoeveelheid

succes

Pionier

Experimenterende gebruiker
Wat helpt is om je lichaamsgewicht delen door 10, en dan je uitkomst delen door 3 :)

LilNerd

Hele stroperige GHB dat bijna niet uit je buisje komt is vaak sterk mits, het ZOUT smaakt, smaakt het naar zeep zit er te veel gootsteenontstopper in, brand het dan duid het op te veel GBL. Heb je GHB kan je PH strips kopen bij de apotheek, de PH waarde moet 7 zijn.

Maar... probeer het gewoon niet :wink: Wat je niet kent kan je ook niet verslaafd aan raken.

EDIT bij denne GHB hebbsn ze express t water niet verdampt. Ben verslaafd, hebb50% ghb met 7PH, alz ik potje pak van andere heb iz 20 tot 35 ml nodig, van deze maar 4ml

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
LilNerd zei:
Maar... probeer het gewoon niet :wink: Wat je niet kent kan je ook niet verslaafd aan raken.

EDIT bij denne GHB hebbsn ze express t water niet verdampt. Ben verslaafd, hebb50% ghb met 7PH, alz ik potje pak van andere heb iz 20 tot 35 ml nodig, van deze maar 4ml
Ik zou maar professionele hulp gaan zoeken dan.
Bedankt voor het advies, maar het is waarschijnlijk wel iets wat ik sometime soon toch ga proberen.

Veel members die threads over verslaving maken komen wel vaak nogal ondoordacht en impulsief over. Laat staan gebruikers die überhaupt nooit op een forum hebben gezocht en rondgevraagd en zich nu registreren om het iedereen af te raden, omdat ze verslaafd zijn.
Vrienden in mijn omgeving hebben de drug ook gebruikt zonder al teveel informatie erover in te winnen en te weten wat voor risico's gebruik met zich meebrengt.
Ik denk dat als je de hele opzet en afweging zo methodisch aanpakt als ik, dat je al 90% meer doet dan de gemiddelde gebruiker en veel bewuster bezig bent met druggebruik in het algemeen.

Er zijn ook voldoende positieve verhalen over GHB te vinden en mijn ervaring met drugs heeft mij geleerd dat ik het prima weet te reguleren en dit me ook geen moeite kost.
Zo heb ik in 2015 tot nu toe eenmaal wat MDMA gebruikt en dat is het eigenlijk wel.

Evengoed bedankt voor het advies en de waarschuwing.

LilNerd

Ik heb 26 mei mijn Detox, GHB verslaving en daarna zware Benzodiazepinen verslaving, Heb nu sinds 2 maanden een vriendin en ben stiefvader, daar doe ik het voor, voor de rest heb ik niks anders om voor te leven :)

LilNerd

Er zijn ook voldoende positieve verhalen over GHB te vinden en mijn ervaring met drugs heeft mij geleerd dat ik het prima weet te reguleren en dit me ook geen moeite kost.
Zo heb ik in 2015 tot nu toe eenmaal wat MDMA gebruikt en dat is het eigenlijk wel.

Evengoed bedankt voor het advies en de waarschuwing.

Even om hier op te komen, er is NIKS positiefs aan GHB, recreatief gebruik is idd NIET schadelijk, maar je moet erg sterk zijn wil je de effecten van GHB kunnen weerstaan. :)

Bovenaan