GHB en slaapproblemen..

kwezel

Experimenterende gebruiker
beste medeforummerts..

wat ik mezelf al een tijdje afvraag.. zijn er meer mensen die na een avond (stevig) ghb gebruik ook snachts wakker worden, en dan NIET meer in slaap kunnen komen? soms wil het na 2 jointjes wel weer lukken, maar lang niet altijd.

vroeger had ik helemaal geen slaapproblemen als ik ghb had gebruikt.

iemand enig idee waar dit aan ligt? ik vermoed wel dat de hoeveelheid ermee te maken heeft..

dennis

partygirl

Newbie
ik heb net hetzelfde probleem. als ik ghb heb gebruikt, gelijk welke hoeveelheid, word ik na ongeveer vier uur wakker, en enkel na een dosis slaappillen geraak ik weer in slaap. denk dat de reden kan liggen aan het feit dat het als narcosemiddel werd gebruikt vroeger, en eens de werking voorbij is wordt je gewoon weer wakker.
tis maar een idee, zeker ben ik hier niet van, maar lijkt me ver de enige verklaring...

space scientist

Wijs gebruiker
van www.jellinek.nl

"GHB zou in eerste instantie de afgifte van dopamine remmen. In de fase hierna zou de opgeslagen dopamine weer versneld worden afgegeven waardoor je alert wordt"

door de versnelde afgifte van dopamine word je weer wakker, en voel je je ook vaak fit dan, ondanks de korte slaapduur

MissMarie90

dat is wel redelijk normaal als je leuke hoeveelheden gebruikt
zelf heb ik er niet altijd last van
heb dagen dat ik dan na 4 uur wakker wordt en dan never nooit meer slaap tenzij ik weer een leuke dosis bijpak
en ik heb ook dat ik na 4 uur wakker wordt, me omdraai en weer lekker verder slaap

hebben meer mensen dat je op GHB heel intens en realistisch kan dromen??

Flugeltje

Wijs gebruiker
En door de stijging van cortisol (streshormoon).
Een hele kleine dosis nemen en 10 minuutjes later slaap je terug

kwezel

Flugeltje zei:
En door de stijging van cortisol (streshormoon).
Een hele kleine dosis nemen en 10 minuutjes later slaap je terug
oke, ik nam dan soms gewoon 10 ml. ofewel een OD. maar goed, kleine dosis bijpakken is mss wel een goeie!

onthoud ik thanks.

Atropa

Bewuste gebruiker
Je slaapimpuls wordt niet meer gegeven door verhoogde dopamine afgifte en cortisol dat maar niet wil dalen zonder G.

In dit stadium moet je al opletten. Overcompenseren leidt tot verslaving. Je kunt dan beter nog 1 nacht verrot opblijven en uiteindelijk wegzakken dan dat je in een cirkel belandt.

Robdebob

Bewuste gebruiker
undercover zei:
hebben meer mensen dat je op GHB heel intens en realistisch kan dromen??

Als ik veel ghb heb gebruikt voor het slapengaan schrik ik bijna altijd in een keer badend in het zweet wakker en beleef dan echt de meest afschuwelijke dromen... :openmouth: Heel kut is dat....

dfssdfde

Badass junkie
Atropa zei:
In dit stadium moet je al opletten. Overcompenseren leidt tot verslaving. Je kunt dan beter nog 1 nacht verrot opblijven en uiteindelijk wegzakken dan dat je in een cirkel belandt.

Inderdaad, een keer dat je GHB gebruikt om te kunnen slapen (ook al is het enkel in het weekend) moet je erg beginnen opletten...

bloempjuh

Newbie
zal ik vanacht kunnen slapen

Atropa zei:
Je slaapimpuls wordt niet meer gegeven door verhoogde dopamine afgifte en cortisol dat maar niet wil dalen zonder G.

heb nu voor het eerst bijna 2weken elke dag aan de g gezeten en word snachts wakker en dan ken ik niej meer slapen ik pak dan niks bij maar blijf gewoon in me bed liggen w8 tot me ouders zijn werken en ga dan naar beneden. vanacht werd ik om 5 uur wakker ik heb nog geen afkick verschijnselen mar wil vandaag niks pakke en kijken of ik van me eigen inslaap kan komen vanacht. hoe weet je of je verslaafd ben ben ik dat ?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ben nu 2 dagen clean van de ghb...

Elk uur is een gevecht. Ik heb trouwens nog 1 flugelflesje vol liggen. Maar hou het wanneer ik 5 dagen volledig clean geweest ben. Het weekend gaat me nog niet lukken denk :(

ja neem rond 12 uur de laatste en dan wordt ik standaard om 4 uur wakker

maar ga nu stoppen naar 1 1/2 jaar elke dag gebruiken
voel me wel een beetje trillerig en zal helemaal nie kunnen slapen maar ja komt goed :grin:

Ik zit er een jaar aan maar ik heb een methode gevonden die het proberen waard is.

Auteur: alex (---.direct-adsl.nl)
Datum: 10-04-2007 01:48

Ik lees erg veel over dit onderwerp en ik zal iedereen uit zijn "lijden" verlossen.(als je veilig en goed wilt afkicken zonder waanideeën, lichamelijke afkickverschijnselen enz....)

Er zijn 2 methodes om dit veilig en snel te doen (ik heb ook cold turkey geprobeerd maar dat is af te raden, dacht dat ik dood ging zag monsters enz..)

Methode 1: (afbouwen met hulp van GHB+alcohol als rekmiddel)
Je verlaagt je dosering met ongeveer 1/3 tot 1/2 van wat je normaal neemt en neemt je portie pas als je merkt dat het licht vager wordt en je een beetje begint te trillen een truuk die tijd te rekken is om gewoon een biertje of borrel te nemen, als je om de 4 uur GHB nam dan kan je dus de tijdspanne naar 7 tot 8 uur rekken met een of 2 alcholische drankjes. (Ikzelf gebruik deze truuk om binnen 1 tot 2 dagen af te kicken). Op deze manier zal je binnen 2 tot 3 dagen volledig zonder gevolgen afbouwen. Je kan dit ook zonder alcohol doen maar dan duurt het wat langer of je moet sterk in je schoenen staan

Methode 2: (alcohol methode)
Je koopt een fles wodka of andere sterke drank en parkeert de fles ghb op een moeilijk bereikbare plek. (De verleiding zal groot zijn maar het is gevaarlijk veel alcohol en ghb te nemen)
Vervolgens zuip je je helemaal klem, ook als je nooit alcohol drinkt werkt deze methode-->je wordt niet echt bezopen overigens maar slaapt wel goed! Ikzelf doseer die fles (een halve fles wodka meestal) in een tijdspanne van 12 uur. Door de alcohol zal je geen lichamelijke afkickverschijnselen hebben, (wel wordt het licht wat vager) ook de angstaanvallen enz. blijven uit. De volgende dag ben je ghb vrij, indie nodig zal een paar borrels je de dag doorhelpen maar je bent wel in 2 dagen klaar en vrij van ghb.

Don't met ghb:
-Ga NOOIT blowen met ghb
-Neem NOOIT veel alcohol/andere dope en ghb tegelijk
-stop niet cold turkey als je veel gebruikt
-laat anderen je helpen als je stopt het liefst vrienden.
-luister niet naar artsen die je vol willen stoppen met pillen enz.
-laat je niet gek maken door verslavings klinieken
-mail me als je er niet uit komt

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, ik moet zeggen dat het ook mij tijd heeft gekost om uit te vogelen hoe je het beste kan afbouwen. Ikzelf prefereer methode 1 overigens maar methode 2 werkt goed om heel snel te stoppen.

Greetz en su6,
Alex ([email protected])

ik hoop dat het lukt

hillbilly

Newbie
Dat stresshormoon stijgt dus als je sweekends wel is g neemt ik.neem elk weekend als G neem een aardige hoeveelheid is maar net hoeveel ik op het moment kan hebben. Ene x sneller in die roes dan andere keer heb ook wel is gehad dat ik wakker werd en niet kon slapen meer was ik 7 uur thuis half 1 wakker maar gwn topfit. En heb ook zovaak gehad dat ik wakker werd en weer kon pitten.

Maar mijn vraag is dat stress hormoon stijgt omdat moment wat gebeurt er dan want ben.helemaal niet gestresst ofzo de volgende dag. Voel me altijd goed.? Als iemand hier een antwoord op heeft graag:).

Heb wel en ik ben een verstandig gebruiker ik dop.met flugel dopjes kan ik precies voelen wat grens is. Maar 1 x wou ik gwn een x gek doen en ik doe al wat aardig weekenden ghb
Ging out raar doen 15 x op een nacht wakker en kotsmisselijk de volgende dag en voelde me nie zo lekker ma niet ongemakkelijk ofzo maar gwn ziek.maar dan praat ik ook over dosisen wat heel onverstandig was ma dacht t te kunnen hebben not:tongueout: ma 1 x gebeurt. En bij pakken als ik wakker word als ik heb gebruikt is een no.go.slik ik liever een slaap pil idd.

Bobsacamano

Badass junkie
Wat typ jij mega irritant zeg...

hillbilly zei:
Dat stresshormoon stijgt dus als je sweekends wel is g neemt ik.neem elk weekend als G neem een aardige hoeveelheid is maar net hoeveel ik op het moment kan hebben. Ene x sneller in die roes dan andere keer heb ook wel is gehad dat ik wakker werd en niet kon slapen meer was ik 7 uur thuis half 1 wakker maar gwn topfit. En heb ook zovaak gehad dat ik wakker werd en weer kon pitten.

Maar mijn vraag is dat stress hormoon stijgt omdat moment wat gebeurt er dan want ben.helemaal niet gestresst ofzo de volgende dag. Voel me altijd goed.? Als iemand hier een antwoord op heeft graag:).

Heb wel en ik ben een verstandig gebruiker ik dop.met flugel dopjes kan ik precies voelen wat grens is. Maar 1 x wou ik gwn een x gek doen en ik doe al wat aardig weekenden ghb
Ging out raar doen 15 x op een nacht wakker en kotsmisselijk de volgende dag en voelde me nie zo lekker ma niet ongemakkelijk ofzo maar gwn ziek.maar dan praat ik ook over dosisen wat heel onverstandig was ma dacht t te kunnen hebben not:tongueout: ma 1 x gebeurt. En bij pakken als ik wakker word als ik heb gebruikt is een no.go.slik ik liever een slaap pil idd.

Bovenaan