Gewicht van belang bij Psychedelica

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Allemaal,

Iets waar ik al geruime tijd antwoord op wil. Stel ik doe DOC en ik vind een dosis die voor mij goed is, laten we zeggen 2 zegels. Moet je dan bij deze stof ook rekening houden met het gewicht van een andere gebruiker. Mijn vriendin is flink kleiner en lichter bij MDMA doen we dat altijd netjes en Speed ook maar bij iets als LSD of 2C-B eigenlijk nooit.

Was benieuwd...

Thanks voor de hulp vast.

Fool

Badass junkie
Volgens mij zijn psychedelica veel wisselender dankzij andere factoren. Ik ken vrienden die veel minder LSD dan mij nodig hebben en toch wel een paar kilo'tjes zwaarder zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik denkt dat gewicht weinig uitmaakt bij psychedelica. Zelf had ik van 2CB altijd torenhoge dosissen nodig terwijl mijn maatje die zeker 10 kilo zwaarder is van 15/20mg volledig de bol uit gaat...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Ik heb het idee dat gewicht veel meer een rol speelt bij orale inname en veel minder bij sublinguaal of nasaal bijvoorbeeld. Of dat ook echt zo is weet ik niet hoor, maar dat is het idee dat ik heb.
Ik heb niet het idee dat de manier van inname echt veel uitmaakt.. meer het emotionele gewicht misschien.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb niet het idee dat de manier van inname echt veel uitmaakt.. meer het emotionele gewicht misschien.
Misschien ook niet hoor, geen idee eigenlijk. Maar ik weet in ieder geval dat ik vaak wel aanzienlijk meer dan anderen nodig heb wanneer er iets geslikt wordt (paddo's, 2cb, etc), vermoedelijk omdat ik nogal zwaar ben. Met LSD neem ik vaak ook meer dan de rest, maar dat is dan weer met name omdat ik ook gewoon graag harder trip dan anderen. Met pep of coke snuiven bijvoorbeeld neem ik eigenlijk altijd hetzelfde dan anderen. Psychedelica snuiven heb ik nog nooit gedaan, dus daar kan persoonlijk weinig over zeggen.

Tja, ik weet ook niet precies wat het is. Persoonlijk zou ik zeggen dat gewicht zeker wel invloed heeft, maar dat het met psychedelica ook vooral wel ligt aan hoeveel trip ervaring je hebt, of je een goed karakter hebt om te trippen en wat je er precies mee wilt bereiken. Wat voor de een veel te hard trippen is, is voor de ander een fijne diepgang.

Bobsacamano

Badass junkie
Dat de staat van je geest, set en setting veel meer mee wegen maar ik was gewoon benieuwd. Stel ik weeg nu 90 kilo en ik kom 20 kilo aan heb ik dan voor dezelfde trip evenveel nodig? Zelfde geest ander lijf.

Zoals ik nu begrijp weet niemand het echt tot nu toe?

MeejheM

Badass junkie
ik weet wel dat sommige drugs en medicijnen wel degelijk afhankelijk zijn van je gewicht, bijvoorbeeld om een bepaalde spiegel in je bloed te handhaven. grotere mensen hebben meer bloed.

aan de andere kant heb je ook medicijnen die specifieke neurotransmitters beïnvloeden, en daarbij is de dosering niet perse gerelateerd aan je gewicht omdat de meeste mensen ongeveer evenveel synapsen hebben.

los daarvan heeft iedereen ook nog zijn of haar eigen ideale dosering gebaseerd op variaties als voorkeur en nog zat andere factoren.

dus eigenlijk hangt het antwoord van je vraag volgens mij van de stof af en dan zit je nog steeds met wat individuele factoren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Stel ik weeg nu 90 kilo en ik kom 20 kilo aan heb ik dan voor dezelfde trip evenveel nodig? Zelfde geest ander lijf.
Nou hier kan ik deels misschien wel wat over zeggen, aangezien ik nu 20 kilo zwaarder ben dan toen ik jaren geleden met drugs begon. Van MDMA bijvoorbeeld kan ik nu duidelijk meer hebben. Qua psychedelica is paddo's/truffels de enige die ik toen ook al gebruikte en heb daar het idee mee dat ik nu ietsjes meer nodig heb dan toen ik begon, maar niet heel veel meer. Dat kleine verschil zou ook nog te verklaren kunnen worden door het feit dat ik nu meer ervaring heb en makkelijker een zware trip aan kan en hier ook meer naar op zoek ben dan toen.

Maar blijft natuurlijk lastig, want mijn lijf is wel is waar veranderd over de jaren maar mijn geest ook. Ik ben gelukkig niet van de een op de andere dag 20 kilo zwaarder geworden.

Bobsacamano

Badass junkie
De vraag komt voor uit de wens om DOC te doen. Ik ga het binnenkort proberen zodat ik een goede dosis kan bepalen voor een festival later dit jaar. Mijn vriendin 30 cm kleiner en heel wat lichter dan mij wil het ook doen op dat festival maar heeft voor die tijd nog niet de mogelijkheid om het te proberen.

MeejheM zei:
ik weet wel dat sommige drugs en medicijnen wel degelijk afhankelijk zijn van je gewicht, bijvoorbeeld om een bepaalde spiegel in je bloed te handhaven. grotere mensen hebben meer bloed.

aan de andere kant heb je ook medicijnen die specifieke neurotransmitters beïnvloeden, en daarbij is de dosering niet perse gerelateerd aan je gewicht omdat de meeste mensen ongeveer evenveel synapsen hebben.

los daarvan heeft iedereen ook nog zijn of haar eigen ideale dosering gebaseerd op variaties als voorkeur en nog zat andere factoren.

dus eigenlijk hangt het antwoord van je vraag volgens mij van de stof af en dan zit je nog steeds met wat individuele factoren.

MeejheM

Badass junkie
Volgens mij kan je beter de HCL variant hebben, dat is beter te doseren en te testen.

Het klinkt trouwens wel als een stevige amfetamine, dus je zou verwachten dat doseren per persoon ongeveer zo gaat als MDMA, ook een psychedelische amfetamine/phenylamine. echte gegevens zullen wel onbekend zijn. ik zou enigszins oppassen, want 15-30mg is al een flinke dosering.

over dosering en gewicht is op mensen nooit onderzoek gedaan wat ik kan vinden

Bobsacamano

Badass junkie
Lijkt me ook nogal fors 15-30mg DOC. Op 1 zegel zit gemiddeld 2 mg DOC. Ik was niet van plan om de eerste keer meer dan anderhalve zegel te nemen. Inplaats van 10.

Het amfetamine aspect moet ik je gelijk in geven.

MeejheM zei:
Volgens mij kan je beter de HCL variant hebben, dat is beter te doseren en te testen.

Het klinkt trouwens wel als een stevige amfetamine, dus je zou verwachten dat doseren per persoon ongeveer zo gaat als MDMA, ook een psychedelische amfetamine/phenylamine. echte gegevens zullen wel onbekend zijn. ik zou enigszins oppassen, want 15-30mg is al een flinke dosering.

over dosering en gewicht is op mensen nooit onderzoek gedaan wat ik kan vinden

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Lijkt me ook nogal fors 15-30mg DOC. Op 1 zegel zit gemiddeld 2 mg DOC. Ik was niet van plan om de eerste keer meer dan anderhalve zegel te nemen. Inplaats van 10.
Ik denk dat Meejhem zich even vergist heeft in de dosering, want 15 tot 30mg DOC valt ver buiten een normale dosis range.

Ik zou voor anderhalve zegel gaan de eerste keer Bob, ik vond 2mg zelf echt een vervelende net niet dosering. Echt trippen deed ik er niet op, voelde me vooral extreem gestimuleerd en nerveus voor meer dan 16 uur. Daar heb ik natuurlijk niet je vraag mee beantwoord of dit voor je vriendin ook een goede dosering is maargoed.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik wou ook zeker voor die anderhalve zegel gaan ivm jou dosering die een beetje tegenviel.

ja wat dat voor haar zegt geen idee maar dat komt uiteindelijk wel goed denk ik.

Psychedelibee zei:
Bobsacamano zei:
Ik denk dat Meejhem zich even vergist heeft in de dosering, want 15 tot 30mg DOC valt ver buiten een normale dosis range.

Ik zou voor anderhalve zegel gaan de eerste keer Bob, ik vond 2mg zelf echt een vervelende net niet dosering. Echt trippen deed ik er niet op, voelde me vooral extreem gestimuleerd en nerveus voor meer dan 16 uur. Daar heb ik natuurlijk niet je vraag mee beantwoord of dit voor je vriendin ook een goede dosering is maargoed.

MeejheM

Badass junkie
Misschien hebben we het qua dosis over DOC en DOC hcl, de ene is als het ware de freebase en de andere een stabieler vorm.

Ik ken het wel, maar weet er erg weinig van, maar wat ik gezien heb zijn geen vellen blotters.

het is toch flink opgebouwde phenylamine? ik heb wel eens onderzocht of dit eventueel te hergebruiken was uit afvalstoffen bij andere amfetamine producten. kan wel, maar te duur natuurlijk...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
Misschien hebben we het qua dosis over DOC en DOC hcl, de ene is als het ware de freebase en de andere een stabieler vorm.
Alleen de doseringen voor de freebase en de hydrochloride variant ontlopen elkaar natuurlijk niet enorm, DOC hcl bevat maximaal 86% freebase namelijk.

DOC is extreem potent, 5mg is al een zware dosering. 15 tot 30 mg DOC lijkt me een gevalletje overdosering.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Bij zeer potente stoffen in gewicht (bijvoorbeeld LSD dat actief is onder de mg) lijkt lichaamsgewicht meestal niet uit te maken. Ik durf echter niet te zeggen of dit generaliseerbaar is.

Naar mijn ervaring heeft lichaamsgewicht geen effect op de potentie van effecten bij DOC maar valt moeilijk zeker te weten aangezien ik niet in andermans hoofd kan kijken.
DOC leent zich prima voor bij doseren gezien de lange duratie, zou haar eerst gewoon 2mg voeren en daarna eventueel nog 0,5 of 1mg bij voeren.
In het verleden raadde ik 2mg aan aan mensen maar achteraf gezien is dit wellicht wat aan de lage kant zoals Bee al aan gaf. Mocht je perse in 1x willen doseren denk ik dat 2,5mg de meest ideale startersdosering is, mocht ze al wat ervaring hebben met psychedelica gaat ze dit zeker wel overleven.

Bobsacamano

Badass junkie
Die chick van me kan wel wat handelen gelukkig.

Thanks voor de tip ik heb hier wat aan. Ik zat al even op je te wachten.

Jmths zei:
Bij zeer potente stoffen in gewicht (bijvoorbeeld LSD dat actief is onder de mg) lijkt lichaamsgewicht meestal niet uit te maken. Ik durf echter niet te zeggen of dit generaliseerbaar is.

Naar mijn ervaring heeft lichaamsgewicht geen effect op de potentie van effecten bij DOC maar valt moeilijk zeker te weten aangezien ik niet in andermans hoofd kan kijken.
DOC leent zich prima voor bij doseren gezien de lange duratie, zou haar eerst gewoon 2mg voeren en daarna eventueel nog 0,5 of 1mg bij voeren.
In het verleden raadde ik 2mg aan aan mensen maar achteraf gezien is dit wellicht wat aan de lage kant zoals Bee al aan gaf. Mocht je perse in 1x willen doseren denk ik dat 2,5mg de meest ideale startersdosering is, mocht ze al wat ervaring hebben met psychedelica gaat ze dit zeker wel overleven.

MeejheM

Badass junkie
Jmths zei:

Naar mijn ervaring heeft lichaamsgewicht geen effect op de potentie van effecten bij DOC [knip]

Is het niet zo dat de resolutie van je meetapparatuur zo laag is dat het verschil in dosering voor jou niet te meten is?

@Bob, maak je een reportje? DOC zegt me helemaal niks namelijk.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Is het niet zo dat de resolutie van je meetapparatuur zo laag is dat het verschil in dosering voor jou niet te meten is?

Gewoon volumetrisch doseren toch. :)
DOC is echt geweldig als je het mij vraagt. :smoke:

Bobsacamano

Badass junkie
Tegen de tijd dat we het hebben geprobeerd komt er zeker een reportje.

MeejheM zei:
Jmths zei:
Bij zeer potente stoffen in gewicht (bijvoorbeeld LSD dat actief is onder de mg) lijkt lichaamsgewicht meestal niet uit te maken. Ik durf echter niet te zeggen of generaliseerbaar is.

Naar mijn ervaring heeft lichaamsgewicht geen effect op de potentie van effecten bij DOC [knip]

MeejheM

Badass junkie
Tof.

Maar denk je er eigenlijk wel bij na dat als je wat informatie van internet negeert, dat je in feite proefkonijn bent van een weinig beschreven en onderzochte stof?

Hoe denk je daar zelf over?

Bobsacamano

Badass junkie
Wat negeer ik als ik vragen mag? En je blijft sowieso je eigen proefkonijn.

MeejheM zei:
Tof.

Maar denk je er eigenlijk wel bij na dat als je wat informatie van internet negeert, dat je in feite proefkonijn bent van een weinig beschreven en onderzochte stof?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De DOx serie zijn een van de eerste stoffen die Alexander Shulgin synthetiseerde, DOM was immers Shulgin's eerste substantie die in bekendheid doorbrak (al was dit jammer genoeg niet bepaald in positieve zin :P ). DOC wordt dus al zeker 50jaar lang gebruikt en er zijn geen gevallen van overlijden bekend die gekoppeld kunnen worden aan DOC (wat immers niet uitsluit dat deze niet bestaan). Voor research chemical begrippen is er wel het een en ander bekend en onderzocht wat betreft DOC, het bestaat immers bijna even lang als LSD.

DOM waren een paar mensen aan overleden, DOM werd destijds in pilvorm verkocht in extreem hoge doseringen van 20mg. Er is echter ook een gigantische groep mensen die deze dosering wel overleefde en DOM is een stuk potenter in gewicht dan DOC. Zolang je de 20mg DOC oraal niet voorbij gaat zou je het wel moeten overleven lijkt me al zit je dan waarschijnlijk wel een week lang in de achtbaan van je leven. :P

DOC is ook wel wat onderzocht waar onder andere uit is gekomen dat het een gedeeltelijke agonist is en die in theorie net als LSD een plafon moet hebben qua maximal bereikbare effecten.

Het is een blijft een zeer potent stofje in gewicht en ik denk dat nasale inname de risico's ook wel aanzienlijk verhogen maar daar lijkt me geen sprake van maar ik heb wel de indruk dat DOC een relatief veilig stofje is die desondanks wel met respect behandeld mag worden natuurlijk.
Ik loop een beetje te brabbelen en speculeren, let niet teveel op mij. :smoke:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jmths zei:
DOM is een stuk potenter in gewicht dan DOC
Het is juist andersom, als je naar de doseringen op erowid kijkt dan is 5mg DOM een normale dosering terwijl voor DOC daar al de zware doseringen beginnen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Jmths zei:
Het is juist andersom, als je naar de doseringen op erowid kijkt dan is 5mg DOM een normale dosering terwijl voor DOC daar al de zware doseringen beginnen.
Ah, ik had op psychonaut gekeken waar het tegenovergestelde werd gesuggereerd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jmths zei:
Psychedelibee zei:
Jmths zei:
Ah, ik had op psychonaut gekeken waar het tegenovergestelde werd gesuggereerd.
Ik zie op psychonautwiki vergelijkbare doseringen als op erowid staan.

MeejheM

Badass junkie
Bobsacamano zei:

MeejheM zei:
Tof.

dikte typefout aller tijden, ik wilde zeggen dat als je je doseringen puur van internet haalt je toch een proefkonijn blijft. niet als je ze negeert, maar dan gaat dezelfde boodschap nog steeds op.

wat jij wilt proberen en doen maakt mij niet zo heel veel uit, maar bij bekendere drugs, die nagenoeg altijd verboden zijn, is de dosering wel vaak bekend. net als overdosis-verschijnselen en eventuele zelfhulp of informatie die bij hulpverleners bekend is.

het blijft iedereens eigen verantwoordelijkheid, maar ik kijk toch met een scheef oog naar het gebruik van RC's. Bij bekende (lijst 1) drugs is het lange termijns effect vaak goed onderzocht en terug te vinden. of dat beter of slechter is dan een onbekend middel is gokken denk ik.

Ik beweer niet dat ze beter of slechter zijn, enkel dat je weet waar je mee begint. helaas weet je nog steeds niet waar je persoonlijk eindigt.

Bobsacamano

Badass junkie
Het is dikste typefout niet dikte typefout.

Maar ja RC's blijven lastiger niet omdat ze gevaarlijker of ongevaarlijker zijn, maar juist omdat we dat niet weten. Door heel veel te lezen over een RC die al wel langer word gebruikt zoals DOC kun je wel een gemiddelde trekken en weten hoe je (enigzins) verstandig met zoiets om moet gaan.

Dit soort leeswerk doe ik dan ook erg veel ik ram niet zomaar iets naar binnen :wink:

Maar je hebt zeker een punt.

Maar goed daar ging het topic niet zozeer over. Maar goed om te adresseren.

MeejheM zei:
Bobsacamano zei:

MeejheM zei:
Tof.

dikte typefout aller tijden, ik wilde zeggen dat als je je doseringen puur van internet haalt je toch een proefkonijn blijft. niet als je ze negeert, maar dan gaat dezelfde boodschap nog steeds op.

wat jij wilt proberen en doen maakt mij niet zo heel veel uit, maar bij bekendere drugs, die nagenoeg altijd verboden zijn, is de dosering wel vaak bekend. net als overdosis-verschijnselen en eventuele zelfhulp of informatie die bij hulpverleners bekend is.

het blijft iedereens eigen verantwoordelijkheid, maar ik kijk toch met een scheef oog naar het gebruik van RC's. Bij bekende (lijst 1) drugs is het lange termijns effect vaak goed onderzocht en terug te vinden. of dat beter of slechter is dan een onbekend middel is gokken denk ik.

Ik beweer niet dat ze beter of slechter zijn, enkel dat je weet waar je mee begint. helaas weet je nog steeds niet waar je persoonlijk eindigt.

MeejheM

Badass junkie
Dat is inderdaad wat ik wil zeggen, stel je hebt op erowid ofzo een paar mensen gevonden die een verschillende dosering aanraden, wat houdt je dan aan?

Ik ben blij dat er misschien drugs bijkomen die het bestaande spectrum mooi aanvullen, maar stel er zijn geen doseringen of tripreports te vinden, wat doet die eerste persoon dan? langzaam opbouwen en ongemerkt gewennen?

Ik zal niemand tegenhouden nieuwe dingen te proberen, maar ik hoop dat iedereen snapt dat ze nieuw zijn, en dus onbekend. Er zal weinig of niets over beschreven zijn in bladen als de the Lancet, en andere betrouwbare bronnen.

Alleen aan de moleculaire structuur kunnen de meeste mensen je ook niet helpen. dat is een vak apart.

Als je mijn punten hier in de gaten houd, kun je best gaan experimenteren met onbekendere RC's, maar relatieve veiligheid is nooit gegarandeerd. Dus als je daarvoor openstaat, en het aandurft vind ik heb best, misschien dat ik er later nog de grootste lol aan beleef, maar ik zal niet de eerste zijn iets te proberen.

kun je die stoffen eigenlijk in en weekje laten testen, als je 150+mg meebrengt?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
Als je mijn punten hier in de gaten houd, kun je best gaan experimenteren met onbekendere RC's, maar relatieve veiligheid is nooit gegarandeerd.
Ik snap je punten wel hoor, maar relatieve veiligheid is ook nooit gegarandeerd bij de meer bekende of traditionele drugs. Uiteraard is het risico bij RC's wel groter vanwege een veel minder grote testpopulatie.

MeejheM zei:
kun je die stoffen eigenlijk in en weekje laten testen, als je 150+mg meebrengt?
Ze kwalificeren bijna alles bij het testcentrum, alleen kwantificeren ze het niet.

MeejheM

Badass junkie
Dat is niet mijn ervaring. misschien met het IR testen. In het verleden wilden ze nooit Pseudo Ephedrine voor me testen ondanks het feit dat het een werkzaam middel op zichzelf is. Ik heb Eindhoven, Den Bosch en Tilburg geprobeerd, maar het bleef een precursor.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een relatief onbekende RC helemaal niet verder komt dan een reagent test.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet wel dat ze precursors bewust niet testen en blijkbaar zien ze pseudo efedrine enkel als precursor.

Maargoed alle RC's die ik er tot op heden heen heb gebracht zijn allemaal naar het lab gestuurd en gekwalificeerd. En daar zaten nog veel exotischere stofjes bij dan DOC, vaak moet ik ze ook eerst uitleggen wat het precies is, hoe het chemisch heet, wat het doet, etc. Als het op RC's aankomt geef ik hun vaak voorlichting ipv zij mij.

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
Dat is niet mijn ervaring. misschien met het IR testen. In het verleden wilden ze nooit Pseudo Ephedrine voor me testen ondanks het feit dat het een werkzaam middel op zichzelf is. Ik heb Eindhoven, Den Bosch en Tilburg geprobeerd, maar het bleef een precursor.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je met een relatief onbekende RC helemaal niet verder komt dan een reagent test.
Dat komt omdat ze volgend hun policy geen medicijnen mogen testen.

Bovenaan