• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Geweldige avond op 4-FA (4-fmp)

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Na maanden van het alleen lezen van dit forum heb ik toch maar eens een account aangemaakt, en ik dacht dat een tripreport wel een leuke eerste post zou zijn. Het gebeurde alweer een paar weken geleden, maar ik kan het meeste nog wel herinneren.

Hoewel ik mijzelf voorgenomen had om alleen drugs te gebruiken op weekend festivals, heb ik een paar weken terug op een dance feest (The Funky Cat, de opvolger van Qult) door een vriend (ik ging er met twee vrienden heen) toch maar besloten xtc te nemen die avond. We konden vooraf helaas niks regelen, dus nadat ik tegen nog een voornemen (altijd mijn drugs laten testen) in ging, heb ik met wat rondvragen daar toch nog een capsule kunnen vinden. "Het is alleen wel 4fa", werd mij nog verteld, maar daar had ik op Defqon.1 vorig jaar al een goede ervaring mee dus dat mocht de pret niet drukken.

De capsule zelf was enigszins gebogen, de hoeveelheid erin leek totaal niet op de hoeveelheid die ik daarvoor op Defqon had (dat was gewoon een pil), alleen in de uiteindes van de capsules (waar de rondingen zaten) leek het te zitten, maar had in beide helften evenveel poeder gedaan en de capsule opengebroken, waarna ik de ene helft aan een vriend gaf en de andere helft zelf nam, zo rond een uurtje of 12.

Het leek mij al weinig en dacht al na over iets meer te halen, toen de andere vriend een kwartier na innemen zei dat hij het ook wel wilde proberen. Nieuwe capsule gehaald, in tegenstelling tot de andere capsule was deze wel helemaal gevuld. Nu werd het duidelijk dat in die vorige gewoon vrij veel inhoud mistte, dus om wat bij te nemen zo vlak na de eerste inname leek mij nu een stuk minder erg. Op een afgelegen plek heb ik de capsule opengemaakt en het poeder op mijn hand gedaan. Omdat ik normaal het als snel warm het, was het lastig het goed in drieën te verdelen. Ik had twee delen terug in de capsulehelften geschept en de rest zelf maar opgelikt (toch nog aan een voornemen weten te houden - niets door mijn neus jagen).

Kwartiertje daarna begon ik al heel langzaam te voelen - mijn maag begon beetje raar te voelen, de vingertoppen begonnen langzaamaan te tintelen, en ik had meer zin om iets te doen. Nog een kwartier daarna was de eerste inname volledig ingeslagen, en alles voelde zo goed. Ik kon zo hard losgaan als ik wilde, ik kon springen hoger dan ooit tevoren, zonder moe te worden. Omdat ik van tevoren natuurlijk wel al wist wat 4fa was, wist ik dat het beter was om niet elke keer dat ik een droge mond had, wat water te drinken. Glaasje water was gratis en ik heb mij in kunnen houden tot 2 glazen per uur.

Over tijd gesproken, die ging behoorlijk langzaam. Nummers leken erg lang te duren, op een positieve manier: ik kon extra lang losgaan op de heerlijkste muziek. Ik merkte dat ik in het begin erg veel op mijn mobiel keek voor de tijd, soms toch wel zeker elke minuut. Daarna verminderde het tot eens in het kwartier, ik kon helaas geen afstand doen van deze gewoonte.

Ik kan alinea's volschrijven over hoe vet het feest zelf was, echter gaat deze post over mijn ervaring met 4fa die avond, dus ik zal proberen on-topic te blijven.

Om half 4 begon de euforische roes van de 4fa wel uit te werken, ik merkte dat ik mij erg moe voelde maar ik had wel nog genoeg energie om door te gaan. Om 4 uur, toen er net weer een set was afgelopen, toch maar even besloten om even rustig stil te zitten (nou ja, voor zover dat nog kon) en uit te rusten omdat we alledrie langzaam aan moe begonnen te worden en ook merkte in onze benen hoe zwaar dat losgaan eigenlijk is. Ik voelde mij echter na 2 minuten zitten alweer helemaal oke, alsof er nooit iets was gebeurd, en we gingen weer terug de dansvloer op. Daarna tot 5 uur weer losgegaan, al voelde alles niet zo goed als eerder die avond. Ook had ik ineens last van een steek toen (rond half 5), maar na een paar nummers niet als een malloot losgaan was deze snel alweer over.

Toen het feest om 5 uur was afgelopen nog zeker 45 min. na staan praten voordat ik naar huis ging fietsen, als ik deze avond op alcohol had gedaan had ik zeer zeker niet zo snel thuis geweest (maar dat kon ook liggen aan de heerlijke frenchcore set van Dr. Peacock die ik aan het luisteren was :rolleyes: ).

Inmiddels was het 7 uur, en ik kon toen de slaap maar lastig vatten. De hoeveelheid die ik in totaal had ingenomen leek mij niet al te veel, althans niet meer dan ik op Defqon had, maar toch sprongen mijn gedachtes in bed van hot naar her en heb ik in totaal misschien een uur geslapen tot half 9. Daarna nog gecheckt of ik nog last had van grote doppen, maar die waren alweer geslonken naar middelgroot. Na wat water drinken, kon ik gewoon rustig aan mijn ontbijt naar binnen werken, alhoewel dit iets langzamer ging dan normaal. Na uren van niks doen, merkte ik om half 2 ineens dat ik vrij moe was. Ik zag dit als een kans om toch nog wat slaap in te halen en heb toen heerlijk geslapen tot half 7 's avonds. Daarna rustig avond gegeten en rond 11 uur mijn bed ingegaan en prima geslapen. De maandag erna wel enige moeite gehad te focussen tijdens een college maar voor de rest geen bijwerkingen gehad.

Al met al een zeer goede avond, alhoewel ik voortaan toch maar van tevoren ga proberen de drugs in te slaan en te testen, en vooral een duidelijke hoeveelheid te bepalen hoeveel ik ga innemen zodat ik tenminste nog wat kan slapen :)

deepspace

Experimenterende gebruiker
Hi Peppi en Coki :rolleyes: dank voor je report! Ik ben me aan het inlezen over 4-FA. Wij (ik, mijn vriendin en vrienden) gebruiken (niet eens zo vaak, 4-5x per jaar) :xtc: op festivals en feesten. Heerlijke flow en space, alleen merk ik dat mijn vriendin een behoorlijke comedown heeft van X.
Wat is jouw ervaring, na 4-FA, ook na een aantal dagen na gebruik -nog- geen dips of downs gehad?

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
deepspace zei:
Hi Peppi en Coki :rolleyes: dank voor je report! Ik ben me aan het inlezen over 4-FA. Wij (ik, mijn vriendin en vrienden) gebruiken (niet eens zo vaak, 4-5x per jaar) :xtc: op festivals en feesten. Heerlijke flow en space, alleen merk ik dat mijn vriendin een behoorlijke comedown heeft van X.
Wat is jouw ervaring, na 4-FA, ook na een aantal dagen na gebruik -nog- geen dips of downs gehad?

Welkom op het forum! Ik zie dat je allerlei tripreports over 4-fa hebt opgezocht en op elk dezelfde vraag hebt gesteld, dit hoeft natuurlijk niet, één keer stellen is genoeg :wink:

Wat info over 4-FA: je voelt het een halfuurtje na inname (oraal) al aankomen, en dan zonder dat je het echt doorhebt glijd je langzaam die heerlijke euforische rush in. Praten gaat ook lekker makkelijk met iedereen, je hebt energie voor 10, en dat alles terwijl je volkomen helder in je hoofd bent. Er zit eigenlijk niet echt een piek op, en alles gaat heel smooth: je voelt je constant lekker tijdens die rush, en na ongeveer 3-4 uur begint die langzaamaan uit te werken, terwijl je nog steeds genoeg energie hebt. Ik had niet echt iets gemerkt van een dip of iets dergelijks, alleen dat ik het jammer vond dat die rush over was.

Na die rush voel je je helaas zo goed als nuchter, echter heb je nog wel echt genoeg energie. Ik heb gehoord dat combineren met een gemiddelde dosis 2c-b een mooie combinatie is omdat deze het lekkere gevoel verlengd (2c-b gebruikt geen serotonine zoals 4-FA, maar imiteert het, dus deze combi kan voor zover ik weet veilig gebruikt worden). De energie van 4-FA kan echt lang doorwerken (ik had er 13 uur na inname dus nog last van bij een redelijke dosis), als je dit in de avond/nacht neemt wordt het geheid doorhalen.

Tl;dr:
De comedown is niet erg, je hebt genoeg energie om door te blijven gaan, ik ben er niet depressief van geworden en had de dagen erna geen last van een dip en voelde mij niet down. Ik was wel erg vermoeid vanwege het slechte slapen, maar dit was op de dinsdag alweer weg. Geen dinsdag dip dus :)

deepspace

Experimenterende gebruiker
Peppi en Coki zei:
deepspace zei:

Welkom op het forum! Ik zie dat je allerlei tripreports over 4-fa hebt opgezocht en op elk dezelfde vraag hebt gesteld, dit hoeft natuurlijk niet, één keer stellen is genoeg :wink:

Wat info over 4-FA: je voelt het een halfuurtje na inname (oraal) al aankomen, en dan zonder dat je het echt doorhebt glijd je langzaam die heerlijke euforische rush in. Praten gaat ook lekker makkelijk met iedereen, je hebt energie voor 10, en dat alles terwijl je volkomen helder in je hoofd bent. Er zit eigenlijk niet echt een piek op, en alles gaat heel smooth: je voelt je constant lekker tijdens die rush, en na ongeveer 3-4 uur begint die langzaamaan uit te werken, terwijl je nog steeds genoeg energie hebt. Ik had niet echt iets gemerkt van een dip of iets dergelijks, alleen dat ik het jammer vond dat die rush over was.

Na die rush voel je je helaas zo goed als nuchter, echter heb je nog wel echt genoeg energie. Ik heb gehoord dat combineren met een gemiddelde dosis 2c-b een mooie combinatie is omdat deze het lekkere gevoel verlengd (2c-b gebruikt geen serotonine zoals 4-FA, maar imiteert het, dus deze combi kan voor zover ik weet veilig gebruikt worden). De energie van 4-FA kan echt lang doorwerken (ik had er 13 uur na inname dus nog last van bij een redelijke dosis), als je dit in de avond/nacht neemt wordt het geheid doorhalen.

Tl;dr:
De comedown is niet erg, je hebt genoeg energie om door te blijven gaan, ik ben er niet depressief van geworden en had de dagen erna geen last van een dip en voelde mij niet down. Ik was wel erg vermoeid vanwege het slechte slapen, maar dit was op de dinsdag alweer weg. Geen dinsdag dip dus :)

Hi Peppi en Coki,

Super, bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord. Het lijkt me een heel aantrekkelijke, en ik het kader vna waarheidsvinding, heb ik inderdaad meerdere "bronnen" gevraagd. Ik begrijp dta dosering ong. gelijk aan XTC is (1/1,5 mg / kilo) ?? en heeft het zin om bij te pakken, of is één keer genoeg en daarna geen verlengend effect meer met 4-FA (dan is de optie 2CB, zoals je voorstelt) Lijkt me een mooie om dit jaar snel te gaan proberen! En met jouw verhaal/ervaring kan ik m'n vriendin van goeie info voorzien.

thnx again.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
deepspace zei:
Hi Peppi en Coki,

Super, bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord. Het lijkt me een heel aantrekkelijke, en ik het kader vna waarheidsvinding, heb ik inderdaad meerdere "bronnen" gevraagd. Ik begrijp dta dosering ong. gelijk aan XTC is (1/1,5 mg / kilo) ?? en heeft het zin om bij te pakken, of is één keer genoeg en daarna geen verlengend effect meer met 4-FA (dan is de optie 2CB, zoals je voorstelt) Lijkt me een mooie om dit jaar snel te gaan proberen! En met jouw verhaal/ervaring kan ik m'n vriendin van goeie info voorzien.

thnx again.

Qua dosering is die ongeveer hetzelfde als XTC inderdaad, echter willen mensen bij XTC nog wel eens (ruim) over de aanbeloven dosering heengaan (over de 200mg bijvoorbeeld), dat zou ik echt niet doen bij 4-FA. Je hebt aan 2 pillen genoeg om een volledig weekend gestimuleerd (wakker en energiek) te blijven, dus pas hier wel mee op.

Met bijpakken heb ik zelf geen ervaring, noch met de combo met 2c-b (daar las ik over op dit forum, en klinkt als een goede combo). Ik sprak gisteren wel toevallig iemand over 4-FA en die zei dat, als je eerst een halve pil neemt, en dan op de piek bijneemt, dit het gevoel wel verlengd. Let er alleen wel op dat een enkele dosis 4-FA al echt heel lang werkt, dus als je gaat bijnemen dan heb je daarna gegarandeerd plafonddienst :) (ligt ook enigszins aan het tijdstip, maar zelfs toen ik vorig jaar op Defqon.1 overdag om 10:30 innam, had ik toch een joint nodig om te kunnen slapen)

Ik wil je er wel nog even op wijzen dat 4-FA een relatief nieuwe recreatiedrug is. Wat ik hiermee bedoel is dat er nog geen lange termijn effecten bekend zijn, zoals deze bij bijvoorbeeld speed en MDMA wel bekend zijn. Ook weet men vrijwel niks van de schadelijkheid af van deze drug - omdat deze als effect zowel de MDMA kant als de speed kant op gaat, zou het zomaar kunnen dat de schadelijkheid even erg is als de combinatie van die twee. Kan ook zijn dat het qua schadelijkheid gewoon een MDMA light is en het tussen speed en MDMA in zit. Niemand die het weet. Zoals velen zeggen, je bent als het ware je eigen proefkonijn.

Valt echter niet te ontkennen dat het een onwijs fijne partydrug is :wink:

Bovenaan