Halloo, ik ben nieuw op dit forum, ik lees al wel 3 jaren mee als gast. Vind het altijd geweldig en top om altijd vragen en reacties te lezen. Maar ik heb toch eigelijk wel een vraag zie onderstaande
Altijd XTC.. gebruik het nu 5 jaar, ik vind het gevoel nadat deze in kickt de meest fantastische drug.. ik pak altijd de aanbevolen hoeveelheid van 1 mg per lichaams gewicht +/- 100mg
1 nadeel.. ik kan er gewoon niet aan wennen dat, zodra die rustig aan begint te werken, dat het voor mij heel onwennig voelt, blijft een raar, soms naar gevoel. Misschien ben ik gevoelig voor mdma? Zodra die volledig inkickt is alles tip top.. iemand tips? En waar dit aan kan liggen?
Alvast dank!
MDMA (de werkzame stof in xtc-pillen) activeert allerlei verschillende receptoren in het brein. In lagere hoeveelheden is het effect daardoor nog niet helemaal goed in balans. Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met een 'onwennig' en 'raar' of 'naar' gevoel. Kun je preciezer omschrijven wat je voelt in je lichaam?
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je een beetje een onrustig gevoel hebt in je lichaam, of dat je een knoop in je maag hebt. Soms komt daar wat misselijkheid bij kijken. Dat soort gevoelens kunnen veroorzaakt worden doordat je lichaam plotseling overschakelt naar een actieve stand. Bloed wordt weggestuurd van het verteringskanaal, en toegestuurd naar de spieren.
Daarom is het een goed idee om twee uur voor inname van de MDMA niks te eten. Dan is die overgang van actief verteringskanaal naar actieve spieren wat minder plotseling.
En verder.. Neem je altijd xtc-pillen? Want als je je pil laat testen en het testpunt zegt dat er '100 milligram' in zit, dan wegen de MDMA-kristallen in de pil in werkelijkheid 119 milligram. Dat is een flinke dosis om in één keer te nemen. Je zou dus kunnen proberen om eerst eens te beginnen met een wat lagere dosis. Persoonlijk vind ik 80 milligram MDMA-kristal (oftewel 67 mg MDMA-base) een goede startdosis. Daarmee ga je ook wat minder snel van geen effect naar vol aan.
Een andere strategie kan zijn om juist de opnamesnelheid te verhogen. Dat kan je doen door de xtc-pil goed te verkruimelen en het oplossen in water of iets anders te drinken. Een andere manier van inname is dan ook nog een optie. Zo is het mogelijk om MDMA te boofen. Dan duurt het slechts 10 minuten om van inname naar volledige space te gaan. Let op dat je bij boofen ook een lagere dosis moet innemen. Anders ga je te hard.