Gepakt...

GotCaught

Newbie
Ik weet niet of ik dit hier mag posten.. Maar ik ben gepakt met best een grote hoeveelheid xtc (rond de 20) pillen... Ik ben minderjarig maar ben best bang voor wat er gaat gebeuren..
Misschien dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen? Ook ben ik bang voor later want doe zelf nu VWO en ben bang dat ik later geen goede baan meer kan krijgen ivm een strafblad..

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Uiteraard mag je dit hier posten, vragen staat altijd vrij.

Lees dit topic even door: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=26478

Het wordt altijd per zaak beoordeeld dus er valt nog niet te zeggen wat je straf is. Je hebt het voordeel dat je minderjarig bent, dan zijn de straffen sowieso lager en je hoeft niet de bak in. Je krijgt sowieso wel een aantekening dus dat kan de komende jaren vervelend zijn bij sommige solicitaties, maarja.. dat is het risico wat bij dealen hoort!

Voor zover ik weet komt een aantekening wel te vervallen na een aantal jaar, maar als je in de tussentijd nog eens gepakt wordt heb je een strafblad wat je niet meer kwijtraakt.

Succes ermee in ieder geval en laat even weten wat de precieze straf of waarschuwing is, voor volgende lezers! :)

Smokey046

Bewuste gebruiker
Gedraag je en zorg dat er niets meer bij komt in de toekomst,
Als alles goed gaat vervalt de aantekening na een tijd.
Ben als minderjarige ook gepakt met een aantal verboden middelen,
Heb me daarna gedragen en nu heb ik een leeg strafblad.
Komt wel goed. :wink:

Bolleeder

Newbie
Laatst ook gepakt in een Tent in Amsterdam, moest mee naar Bureau en heb 14 uur vastgezeten, kreeg een boete van 506€, had 8 snoepjes bij me, moest opeens me zakken leegmaken van de Portier.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Bolleeder zei:
Laatst ook gepakt in een Tent in Amsterdam, moest mee naar Bureau en heb 14 uur vastgezeten, kreeg een boete van 506€, had 8 snoepjes bij me, moest opeens me zakken leegmaken van de Portier.

Wat doe je met 8 pillen op een feest dan? Eet je die allemaal op? :openmouth:

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Gevalletje 'het oog is groter dan de tollerantie" denk ik. :grin: Heb ik ook wel eens last van en ga je met de helft weer naar huis.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm ik vind het al dom dat je het meeneemt dan. Buiten dat je het toch zoals je zelf zegt meestal niet allemaal op eet, zijn de risico's alleen maar groter en zit je met een dealerhoeveelheid op zak ipv een gebruikershoeveelheid.

En als je ze wel allemaal opeet ben je ook een beetje dom, want dat is wel heel erg veel :)

Skippy

Wijs gebruiker
Verdwijnt allemaal gewoon hoor na een aantal jaar.. Mits je niet weer buiten het boekje gaat :P

GotCaught

Newbie
Allereerst thx vior alle reacties

Voor mensen die het interesseert ik moet hiervoor vrijdag naar de raad van kinderbescherming voor een paar gesprekjes, wat ze ook gaan meenemen met de uitspraak. En dan krijg ik wss een leer en taak straf, maar dat laat ik jullie nog wel weten

GotCaught

Newbie
Oke, ik ben nu weer een aantal weken verder, als het goed is het al voor gekomen, dat moest 7 mei zijn, maar ik heb er verder niks meer van gehoord?

Misschien dat een van jullie weet hoelang het nog gaat duren?

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Voorgekomen??? En jij bent niet even naar de zitting gegaan om eens goed uit te doeken te doen hoe gebrek aan informatie via onderwijs, instabiele omgevingsviariablen, het onrechtlijnig drugsbeleid, gebrek aan handhaving, en het huidige economische klimaat jou tot slachtoffer van van de moderne samenleving hebben gemaakt?

tssss,

Gemiste kans.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
d1g1tal1s zei:
Voorgekomen??? En jij bent niet even naar de zitting gegaan om eens goed uit te doeken te doen hoe gebrek aan informatie via onderwijs, instabiele omgevingsviariablen, het onrechtlijnig drugsbeleid, gebrek aan handhaving, en het huidige economische klimaat jou tot slachtoffer van van de moderne samenleving hebben gemaakt?

tssss,

Gemiste kans.

Hahaha :grin:

Helaas kan de rechter niets doen aan alle bovengenoemde misstanden, ook denk ik niet dat het benoemen van deze problemen de straf zal verminderen.

GotCaught

Newbie
Haha, ik weet trouwens niet of het voorgekomen is, anders hoor je dat wel toch? Ik zou of moeten voorkomen of ik zou transactie krijgen of zo iets? Maar heb nog nergens wat van gehoord en dat zou dan 7 mei zijn... Dit is echt fucked op want ik wil gewoon weer verder na dit incident, want dit heeft toch nog best wel een invloed op mijn leven..

GotCaught

Newbie
Oké, uiteindelijk toch nog een rechtszaak, maar de straf valt mee, 40 uur taakstraf, niks voorwaardelijk.

Hoop dat sommigen hier nog wat aan hebben, ik heb er in ieder geval wel van geleerd :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Meevaller, geen strafblad verder?
40 uur taakstraf is nou ook zo erg niet. Mag ik vragen hoe oud je bent?

Waarschijnlijk had je 't slechter getroffen als je meerderjarig was geweest, dan krijg je een flinke boete erbij.

Bovenaan