gepakt met xtc

ik ben gisteren helaas op weg naar DJ tiesto in antwerpen betrapt op 1 pilletje XTC het was op het centraal station.er was een procesverbaal gemaakt en die gaan ze opsturen.
wat ik wil weten is wat mijn straf kan gaan worden of ik een strafblad ga krijgen en hoe lang het duurt voordat ik er iets van hoor.
ik heb maar een 10 min bij de spoorwegpolitie gezeten.
als jullie hierop antwoord zouden kunnen geven zou dat geweldig zijn:grin:

Cooper

Bewuste gebruiker
Hoe hebben ze dat pilletje in godsnaam gevonden dan? Hebben ze je gefouilleerd
op het station..? Anyway, ik begreep altijd dat het gedoogd wordt om met een pilletje
op stap te gaan. Ze mogen het pilletje wel inpikken, maar verder is een proces verbaal
wel erg vreemd vind ik. Of zijn de wetten aangescherpt?

Oh wacht! Antwerpen! Ik lees daar helemaal overheen joh, tja...ik ben een Nederlander
en heb geen idee hoe ze in België de zaken aanpakken. Wel strenger dan hier, zover is zeker.

Arizona

Bewuste gebruiker
sorry hoor, maar je laten pakken met 1 pilletje.. hoe krijg je het voor elkaar. In Belgie wordt altijd proces verbaal opgmaakt bij illegale drugs, de procureur bepaalt dan de strafmaatregel.

Flameon

Badass junkie
Hmmm vraag me af hoe je met 1 pilletje gepakt bent. Proces verbaal zal je binnen een weekje of drie ontvangen. De belgen zijn niet de gemakkelijkste, denk dat je er el een flinke som geld voor kan neer leggen. Strafblad, in nederland niet in belgie wel als je pech hebt.

Extisi

Wijs gebruiker
Boeiend, het gaat er omdat hij gepakt is. Niet waarom.
De waarom is niet altijd belangrijk. Geef die jongen een antwoord als je het weet, en dan gaat hij met een gerust hart slapen. (of ben je een meisje, dat kan ook) :xtc:

knolselderij

Wijs gebruiker
ja ik zou bijna zeggen dat de straf nog te laag is als jij naar tiesto gaat

ontopic: geen idee, word tijd dat die belgen ns op t forum komen

je hebt alleen een strafblad als je voor de rechter moet komen anders is het alleen een notitie volgens mij. ken je dan mensen die voor het bezit van 1 xtc pil zijn berecht? ze zeiden dat het voor eigen gebruik is.

doe de duif

Belezen gebruiker
Ik dacht nu en dan eens gehoord te hebben als je met maar zo een hoeveelheden gestekt word daar geen gevolg aan word gegeven.
Anders zijn die eindeloos bezig met dossieren voor een paar pillekes of grammekes.

Maar om zekerheid te hebben hoe en wat beter eens iemand contacteren die meer verstand heeft van 'recht'.

Pim

Experimenterende gebruiker
ik dacht dat je bij verkeersboete's mag je de eerste boete schrappen als je in belgie gepakt word en in nl woont.. misschien kan dit ook bij boete voor een pilletje :wink:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
knolselderij zei:

ontopic: geen idee, word tijd dat die belgen ns op t forum komen

whahahhaah zeker beter pakt ei volgende keer een echt feestje

pascal828

Badass junkie
Maar nu wil ik toch weten hoe hij nou gepakt is op station.
Is het uit je zak gevallen of was het gewoon een random fouillering?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ja ik vind het ook wel raar dat ze net dat ene pilletje bij jou vinden... Als je nu een hele zak meehad, maar 1 pilletje? :P

W.F.L.

Badass junkie
knolselderij zei:

:tearsofjoy:

Ik denk dat ze niet echt wat gaan doen. 1 pilletje wordt nog wel gedoogd volgens mij, ook in Belgie. Hoogstens een boete voor drugsbezit trouwens.

pascal828 zei:
Maar nu wil ik toch weten hoe hij nou gepakt is op station.
Is het uit je zak gevallen of was het gewoon een random fouillering?

Drugscontrole waarschijnlijk? Antwerpen Centraal is een heel groot station, er komen vaak treinen toe uit Nederland enzo, niet zo gek dat ze daar staan te controleren. En zoals op ieder station lopen er ook verslaafden en dealers rond, en op dat vlak is Antwerpen wel een van de ergere. Zou best kunnen dat het vanwege Tiesto zelf was, bij I Love Techno controleren ze ook in het station van Gent bijvoorbeeld.

KoxBox

Badass junkie
W.F.L. zei:
bij I Love Techno controleren ze ook in het station van Gent bijvoorbeeld.

Inderdaad en in Antwerpen is het nog erger dan. Maar dat zijn dan ook de enigste plaatsen waar ze controleren... :tearsofjoy: Dumb coppers.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
W.F.L. zei:
bij I Love Techno controleren ze ook in het station van Gent bijvoorbeeld.

Inderdaad en in Antwerpen is het nog erger dan. Maar dat zijn dan ook de enigste plaatsen waar ze controleren... :tearsofjoy: Dumb coppers.

Tja het lijkt wel of de politie nooit zelf jong is geweest... :P Dan hadden ze wel geweten waar ze moesten zoeken.

Intoxication

Bewuste gebruiker
Kunnen we aub ontopic blijven KAN HET EVEN JA?

maar ff zelf offtopic wrm heb je die flik gwn geen trok in z'n gezicht gegeven en dan beginnen lopen zijn, antwerpen-centraal is een doolhof je raakt ze serieus wel kwijt..
manmanamananaman

als er een giga-controle is geweest dan mag je erop rekenen => geen strafblad iedereen wordt beboet met geldboetes

ben je 1 van de weinigen jah dan heb je dikke prijs met je strafblad want dit is niet zomaar een jointje maar XTC!!! (1ste rang i/d opiumwet). maar verder lijkt het me toch onwaarschijnlijk voor 1 pilletje (eigen gebruik). dealars zullen altijd een strafblad krijgen

ik gok allesins dat je geen strafblad krijgt maar gwn een pv
gegroet

Deep Blue

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Antwerpen Centraal is een heel groot station, er komen vaak treinen toe uit Nederland enzo, niet zo gek dat ze daar staan te controleren. En zoals op ieder station lopen er ook verslaafden en dealers rond, en op dat vlak is Antwerpen wel een van de ergere.
Da klopt toch ni ze. Antwerpen centraal is een heel proper station, waar amper verslaafden en dealers rondlopen...Ik denk da ge u vergist met Brussel noord.

KoxBox

Badass junkie
Deep Blue zei:
Da klopt toch ni ze. Antwerpen centraal is een heel proper station, waar amper verslaafden en dealers rondlopen...Ik denk da ge u vergist met Brussel noord.

:tearsofjoy: Duidelijk een Antwerpenaar, altijd hun eigen stad romantiseren...

Intoxication

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Deep Blue zei:

:tearsofjoy: Duidelijk een Antwerpenaar, altijd hun eigen stad romantiseren...
Omdat het een proper station is lopen er geen druggebruikers en verslaafden hhhahahahahah

Beanhead

Badass junkie
:tearsofjoy:

Antwerpen-centraal ? Nou controle, rook er nog altijd jointjes je moet maar ff uit het zicht gaan staan & controle nog nooit geen last van gehad.

Gent vind ik overigens algemeen wel chiller&leuker...

Anyways 1 pilletje? Normaal pakken ze dat af en laten u zelfs door...

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Deep Blue zei:

Tuurlijk :tearsofjoy:

Anyway geen zorgen 't is maar één pilletje.

Distance

Newbie
Das vaag idd
maar volgens mij doen ze niet echt moeilijk over 1 pilletje

ik zelf ben wel een keer aangehouden en had ook maar 1 pilletje op zak

toen heb ik netjes uitgelegd dat het voor eigengebruik was

Bovenaan