Gepakt met 2cb in België

Vicarious

Newbie
beste DF'rs,

Ik lees al een geruime tijd mee op dit forum, maar nog nooit wat gepost. Ik was wel van plan om wat tripreports te schrijven, maar daar is niks van gekomen. Dus even een kort voorstellen... Ik ben Vicarious, een 23 jarige jongen uit Rotterdam. Sinds een jaartje of drie begonnen met experimenteren en tot nu toe altijd met veel plezier.

Goed, even on topic. Afgelopen zondag ben ik naar een Metal-festival in België geweest. Redelijk klein festival waar vorig jaar niet al te veel beveiliging was. Nou, dit jaar blijkbaar wel.

Ik stond in de rij om het festivalterrein te betreden en ik dacht gelijk al: "Kut! Ik had m'n wiet bij de tent moeten laten liggen!". Maar goed, ik had geen mogelijkheid om de wiet nog beter te verstoppen. Het ging om iets meer dan een gram, dus ik dacht helaas de wiet ben ik kwijt en de boete accepteer ik. Dus op het moment dat ik gecontroleerd werd moest ik al m'n zakken leeghalen. Afijn, ik werd gelijk apart genomen. Een agent ging mij fouilleren en vroeg of hij nog meer zou gaan vinden. Ik antwoordde nee, omdat ik verder niks mee had genomen. En toen gebeurde het. Ik was blijkbaar een zakje met 2cb vergeten in m'n voorzakje van m'n jas. Ik schrok me helemaal kapot! Ik wist oprecht niet dat ik het bij me had. Het waren er een stuk of zes.

Allemaal heel erg dom natuurljk en normaal gesproken ben ik heel voorzichtig met dit soort dingen. Ik zou volgens de agent een proces vervaal thuis gestuurd krijgen en mocht gelukkig nog van het festival genieten. De agent kon mij geen onder of bovengrens geven over de hoogte van de boete. Dus nu mijn vraag. Heeft hier iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Misschien zijn er Belgische mensen hier op t forum die mij kunnen vertelllen wat de gevolgen kunnen zijn? Het is mijn eerste delict.

Ik ben nu aardig gestrest, dus wellicht kunnen de leden van het DF mij een beetje gerust stellen.

Groetjes,

Vicarious

Drugslover43

Belezen gebruiker
Ik ben in 1997 gepakt in België met 6 xtc-pillen. Was in de trein naar Antwerpen en meteen over de grens met Roosendaal stikte t opeens van de politie in de trein.
Verdachte personen waaronder gabbers net als mijn vrienden en ik, moesten mee naar een speciaal controlepunt op Antwerpen cs.
Daar werden we onder ander naakt gevisiteerd en werd t zakje xtc van mij gevonden.
Toen is ook proces verbaal bij mij opgemaakt door een overigens erg aardige agent. Hij zij dat t weliswaar naar de officier van justitie zou gaan, maar dat ik waarschijnlijk nooit meer iets zou horen, vooral omdat ze me als gewoon gebruiker zagen. Het is komende maand precies 20jr geleden en heb nooit meer iets gehoord gelukkig.
Als ik jou was zou ik niet al teveel in de stress gaan zitten, ook jij zult er denk ik niets meer van horen. Tenzij ze in de loop van 20jr strenger zijn geworden in België.
Maar maak je voorlopig niet druk en valt alles mee, je hebt ook nog t geluk dat je uit Nederland komt en vaak doen ze geen eens moeite, om boetes in t buitenland te innen.
Tenzij je voor een verkeersovertreding word gepakt, maar dan moet je rechtstreeks betalen, wat jij op dat feest ook niet hoefde.

Vicarious

Newbie
Heel erg bedankt voor de snelle reactie! Goed om te horen dat je er zo goed vanaf ben gekomen. Ik hoop dat dit voor mij ook het geval gaat zijn.

Ik ben natuurlijk flink aan het googlen geslagen en daar kon ik weinig wijs uit maken betreft de boete e.d. Vandaar ook mijn vraag hier. Maar wat ik wel begrepen heb is dat ze van het jaar 2000 veel strenger zijn gaan handhaven. Ik zal het af moeten wachten. Het is in ieder geval een wijze les geweest.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Geen dank, graag gedaan. Hoop dat je er niets van hoort. In Nederland zijn ze ook strenger nu dan in de jaren 90 met harddrugs.
Groot voordeel is wel dat ze je als gebruiker zien met die hoeveelheid.
En mocht je toch nog een boete krijgen, overweeg dan gewoon niet te betalen. Ze zullen je heus niet komen halen en Belgische incassobureaus hebben hier niets te zeggen.
Wel slordig dat je die pillen had vergeten in je kleding. Ik stopte ze altijd in mijn onderbroek zoals vrijwel iedereen, daar vinden ze nooit iets bij een gewone festivalcontrole.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Geen dank, graag gedaan. Hoop dat je er niets van hoort. In Nederland zijn ze ook strenger nu dan in de jaren 90 met harddrugs.
Groot voordeel is wel dat ze je als gebruiker zien met die hoeveelheid.
En mocht je toch nog een boete krijgen, overweeg dan gewoon niet te betalen. Ze zullen je heus niet komen halen en Belgische incassobureaus hebben hier niets te zeggen.
Wel slordig dat je die pillen had vergeten in je kleding. Ik stopte ze altijd in mijn onderbroek zoals vrijwel iedereen, daar vinden ze nooit iets bij een gewone festivalcontrole.

Ja maar dan nemen ze hem bij zijn nekvel de eerstvolgende keer ze hem signaleren in België, :tongueout: of hij zou moeten beslissen nooit meer te komen feesten dan in Belgie :tongueout:

Vicarious

Newbie
Klopt, inderdaad heel erg dom van me. En normaal ga ik er ook heel zorgvuldig mee om. Maar ik zal ze vergeten zijn na een huisfeestje.

Ach, ik probeer het allemaal positief te bekijken in ieder geval. Ik heb echt intens genoten van het festival en ben niet gearresteerd xD. Verder zit ik financieel er goed bij, dus mocht het toch gebeuren dat er een boete op de mat komt dan kan ik hem ook betalen. Dat zal ik dan ook gewoon doen, voor het geval ik weer eens iets voor heb in België. Precies wat psychedelic zegt, het zou een beetje flauw zijn als ik na een jaar of wat opgepakt word tijdens een dagje Antwerpen met m'n ouders bijvoorbeeld.

Ach, ik heb in ieder geval weer een stom verhaal te vertellen in de kroeg

Drugslover43

Belezen gebruiker
Klopt, inderdaad heel erg dom van me. En normaal ga ik er ook heel zorgvuldig mee om. Maar ik zal ze vergeten zijn na een huisfeestje.

Ach, ik probeer het allemaal positief te bekijken in ieder geval. Ik heb echt intens genoten van het festival en ben niet gearresteerd xD. Verder zit ik financieel er goed bij, dus mocht het toch gebeuren dat er een boete op de mat komt dan kan ik hem ook betalen. Dat zal ik dan ook gewoon doen, voor het geval ik weer eens iets voor heb in België. Precies wat psychedelic zegt, het zou een beetje flauw zijn als ik na een jaar of wat opgepakt word tijdens een dagje Antwerpen met m'n ouders bijvoorbeeld.

Ach, ik heb in ieder geval weer een stom verhaal te vertellen in de kroeg
psychedelic23 zit je maar een beetje op te fokken hoor. Een kruimeldief gaan ze daarvoor echt niet oppakken als je nog ooit in België komt.
Maar als je financieel toch ruim zit kan je hem idd net zo goed betalen
als die boete al komt wat ik niet verwacht

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Haha die arme gozer niet bang maken hè vriend!

er zat geen zweem van spot of bangmakerij hoor in men berichtje, ik meende het oprecht.Ik ken vrienden die boetes uit nederland niet betaalden en dan wiet gingen scoren en via nummerplaatherkenning bij de lurven zijn genomen.
Men smult namelijk van dergelijke pesterijen... ik denk dat omgekeerd de boot ook op gaat hoor.
Zoiets kan zich wreken, zelfs bij de geringste paspoortcontrole.Ik betaal altijd boetes.
Stel je inderdaad voor dat Vicarious binnen x aantal jaar geen drugs meer neemt , dit verleden verzwijgt voor zen toekomstige vriendin en dan bij een controle volledige fouillage van de auto krijgt en zo door de mand valt bij zen liefje.
Je mag het niet gedroomd hebben, ken namelijk iemand die dit beleefd heeft.
Het is het gedoe niet waard om een administratieve boete te verwaarlozen en later veel grotere shit te krijgen.

Benny G

Newbie
Ikzelf kom wel regelmatig in België ja.
Met drugs op zak steken wij dit altijd in onze onderbroek bij ons geslachtsdeel.
Als de politie je wilt fouilleren hebben ze niet het recht om bij je geslachtsdelen te komen.

Mijn ervaring hier mee is dat ik al heel vaak gefouilleerd ben door de politie en beveiligers.
Het mooie hiervan is dat ik nog nooit gepakt ben omdat het altijd in mijn onderbroek zit.
Klinkt vreemd maar het werkt wel.
Dus ervaring met het gepakt worden is er niet.

- Benny

Vicarious

Newbie
Ik hoop inderdaad dat hij überhaupt niet op de mat verschijnt. Ik heb wel eens begrepen dat België en Nederland sowieso niet zo goed samen werken op dat gebied, behalve dan bij verkeersovertredingen. Ach, ik g t meemaken. Het luchtte al op toen in m'n verhaal hier getypt had. Voordeel is wel dat ze geen kenteken hebben genoteerd of iets dergelijks.

Waar ik vooral bang voor was/ben is dat ik er een stuk of zes bij me had. En hier in Nederland wordt volgens mij alles boven 1 pil niet meer als gebruikershoeveelheid gezien. Op het moment dat de agent het zakje tevoorschijn haalde dacht ik oprecht dat ik de bak in zou gaan xD

Benny G

Newbie
Ik hoop inderdaad voor je dat ze het er bij laten.
Als ze dat niet doen heb je kans dat ze met een huiszoeking komen om zeker te weten dat je niet meer hebt.
Een kennis van mij is al eens gepakt met 3 XTC pillen.
Deze werden uiteraard afgepakt en er is een huiszoeking gedaan bij hem om te kijken of hij niet meer drugs had.
Niets gevonden omdat het uiteraard voor zelfgebruik was en ze hebben het er gelukkig bij gelaten.

- Benny

Drugslover43

Belezen gebruiker
Ikzelf kom wel regelmatig in België ja.
Met drugs op zak steken wij dit altijd in onze onderbroek bij ons geslachtsdeel.
Als de politie je wilt fouilleren hebben ze niet het recht om bij je geslachtsdelen te komen.

Mijn ervaring hier mee is dat ik al heel vaak gefouilleerd ben door de politie en beveiligers.
Het mooie hiervan is dat ik nog nooit gepakt ben omdat het altijd in mijn onderbroek zit.
Klinkt vreemd maar het werkt wel.
Dus ervaring met het gepakt worden is er niet.

- Benny
Klopt helemaal bij mij ook in de onderbroek en nooit gepakt op een feest, en ging vroeger zeker 2 keer per maand naar een vette party. Goeie ouwe tijd!

Vicarious

Newbie
Ik hoop inderdaad voor je dat ze het er bij laten.
Als ze dat niet doen heb je kans dat ze met een huiszoeking komen om zeker te weten dat je niet meer hebt.
Een kennis van mij is al eens gepakt met 3 XTC pillen.
Deze werden uiteraard afgepakt en er is een huiszoeking gedaan bij hem om te kijken of hij niet meer drugs had.
Niets gevonden omdat het uiteraard voor zelfgebruik was en ze hebben het er gelukkig bij gelaten.

- Benny

Ik kan me slecht voorstellen dat ze naar Nederland komen voor een huiszoeking. En dat zou ook verspeelde moeite zijn . Het ergste wat mij, denk ik, kan gebeuren is dat ik voor moet komen in België. Hoop oprecht dat dat niet gebeurd. Maar het nadeel is ook dat ik heel weinig van de Belgische wetgeving af weet. Als dit in Nederland had plaatsgevonden dan had ik me een stuk minder druk gemaakt.

Drugslover43

Belezen gebruiker
er zat geen zweem van spot of bangmakerij hoor in men berichtje, ik meende het oprecht.Ik ken vrienden die boetes uit nederland niet betaalden en dan wiet gingen scoren en via nummerplaatherkenning bij de lurven zijn genomen.
Men smult namelijk van dergelijke pesterijen... ik denk dat omgekeerd de boot ook op gaat hoor.
Zoiets kan zich wreken, zelfs bij de geringste paspoortcontrole.Ik betaal altijd boetes.
Stel je inderdaad voor dat Vicarious binnen x aantal jaar geen drugs meer neemt , dit verleden verzwijgt voor zen toekomstige vriendin en dan bij een controle volledige fouillage van de auto krijgt en zo door de mand valt bij zen liefje.
Je mag het niet gedroomd hebben, ken namelijk iemand die dit beleefd heeft.
Het is het gedoe niet waard om een administratieve boete te verwaarlozen en later veel grotere shit te krijgen.
Oké als jij die ervaringen kent wie ben ik dan om je tegen te spreken. Ik dacht eerst echt dat je t als geintje bedoelde.
Zeker ook omdat ik die goede ervaring heb toen ik in België gepakt werd met drugs in de trein.
Maar tijden veranderen, ik spreek over 20 jr terug toen was men nog niet zo streng als nu.
En toch zou t mij niet verbazen als ie niks meer van die boete hoort, maar kan me vergissen uiteraard.

Benny G

Newbie
Het beste wat je op dit moment kunt doen is inderdaad afwachten en hopen dat ze het erbij laten.
Ik heb begrepen dat je in Nedeland woont dus dat is een voordeel.
Ik hoor graag hoe het nog afgelopen is.

- Benny

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Oké als jij die ervaringen kent wie ben ik dan om je tegen te spreken. Ik dacht eerst echt dat je t als geintje bedoelde.
Zeker ook omdat ik die goede ervaring heb toen ik in België gepakt werd met drugs in de trein.
Maar tijden veranderen, ik spreek over 20 jr terug toen was men nog niet zo streng als nu.
En toch zou t mij niet verbazen als ie niks meer van die boete hoort, maar kan me vergissen uiteraard.

Ik hoop dat vicarious ons op de hoogte stelt van eventuele verdere ontwikkelingen, zo kunnen we het op de voet volgen en onze kennis van zaken aanscherpen.
Maar openstaande boetes laten staan is nooit geen goed idee geloof me .
Maar Vicarious , ben nu wel nieuwschierig waar in België precies dit festival was ?

Drugslover43

Belezen gebruiker
Ik kan me slecht voorstellen dat ze naar Nederland komen voor een huiszoeking. En dat zou ook verspeelde moeite zijn . Het ergste wat mij, denk ik, kan gebeuren is dat ik voor moet komen in België. Hoop oprecht dat dat niet gebeurd. Maar het nadeel is ook dat ik heel weinig van de Belgische wetgeving af weet. Als dit in Nederland had plaatsgevonden dan had ik me een stuk minder druk gemaakt.
Belgische politie is totaal niet bevoegd huiszoeking te doen in Nederland en andersom uiteraard ook niet.
Je hoeft op zeker niet voor te komen, gaan echt geen rechtzaak plannen voor een gebruikershoeveelheid, ze hebben wel wat beters te doen.
Die boete is echt t slechtste wat je kan overkomen.
Ik heb toentertijd alleen maar moeten beloven dat ik nooit meer drugs mee naar België zou nemen, maar nogmaals das al 20 jr geleden

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Belgische politie is totaal niet bevoegd huiszoeking te doen in Nederland en andersom uiteraard ook niet.
Je hoeft op zeker niet voor te komen, gaan echt geen rechtzaak plannen voor een gebruikershoeveelheid, ze hebben wel wat beters te doen.
Die boete is echt t slechtste wat je kan overkomen.
Ik heb toentertijd alleen maar moeten beloven dat ik nooit meer drugs mee naar België zou nemen, maar nogmaals das al 20 jr geleden
Wat ook kan , en wat ik ook al gehoord heb is dat het ganse dossier kan doorgestuurd worden naar de Nederlandse politie van zijn stad en die het verder afhandelen.

Vicarious

Newbie
Wat ook kan , en wat ik ook al gehoord heb is dat het ganse dossier kan doorgestuurd worden naar de Nederlandse politie van zijn stad en die het verder afhandelen.

Dat zou inderdaad kunnen en in zo'n geval kom ik er wel mee weg. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden. En nu ik eenmaal wat gepost heb zal ik waarschijnlijk ook actief mee ouwehoeren. Wilde ik al langer, maar nooit echt wat van gekomen.

Mocht er iemand zijn met een soortgelijke ervaring, maar dan wat recenter, dan ben ik benieuwd naar je ervaring!

Het festival was trouwens in Kortrijk. Alcatraz heet het. Echt heel tof, ik heb gigantisch genoten van Korn. Pure jeugdsentiment. Vandaar ook dat ik niet de intentie had om wat mee te nemen. Ik vind een Metalfestival niet echt een leuke omgeving om te trippen.

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Beste Vicarious,
de straffen hangen er echt vanaf naar gelang de agent hoor. Je moet je niet direct ongerust maken, als je al zou moeten voorkomen dan ga je gewoonweg een geldboete krijgen waarschijnlijk tenzij ze je echt moeten hebben (afhankelijk van je verleden natuurlijk). In het slechtste geval kan je voor doodslag of poging tot moord veroordeeld worden maar voor die paar zakjes zou me dat enorm verbazen, als je als dealer aanzien word ga je ook gewoon een geldboete krijgen dus ik hoop voor je dat het allemaal wel zal meevallen. Enkele jaren geleden is er een kerel gepakt die ik heb gekend en da was dealen aan minderjarigen en hij is er ook goed vanaf gekomen dus dat komt wel in orde :wink:

Laatst bewerkt:

Vicarious

Newbie
Beste Vicarious,
de straffen hangen er echt vanaf naar gelang de agent hoor. Je moet je niet direct ongerust maken, als je al zou moeten voorkomen dan ga je gewoonweg een geldboete krijgen waarschijnlijk tenzij ze je echt moeten hebben (afhankelijk van je verleden natuurlijk). In het slechtste geval kan je voor doodslag of poging tot moord veroordeeld worden maar voor die paar zakjes zou me dat enorm verbazen, als je als dealer aanzien word ga je ook gewoon een geldboete krijgen dus ik hoop voor je dat het allemaal wel zal meevallen. Enkele jaren geleden is er een kerel gepakt die ik heb gekend en da was dealen aan minderjarigen en hij is er ook goed vanaf gekomen dus dat komt wel in orde :wink:

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik ervan uit dat alles mee valt. Ik heb nooit de intentie gehad om te dealen. En de agenten waren ook vriendelijk. Ik ga het meemaken. Het zal nog wel even duren voordat ik wat hoor, als ik al iets hoor. Een maat van me is ooit gepakt met nog veel meer zooi in Duitsland. En hij heeft ook nooit meer wat gehoord. En Duitsland staat toch bekent om zijn strenge beleid.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Beste Vicarious,

Hè?? Voor poging tot doodslag of poging tot moord veroordeeld worden puur alleen omdat je pillen bij je hebt? Die volg ik even niet hoor. Volgens mij gaat dat alleen op voor dealers in erg specifieke gevallen. Bijvoorbeeld die dealers die indertijd witte heroïne hebben verkocht als coke.

Laatst bewerkt:

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Wow, nou, ik denk inderdaad echt niet dat je voor poging tot moord of doodslag veroordeeld wordt omdat je een paar pillen bij je hebt... Vicarious was niet aan het dealen met minderjarigen of zijn product als zijnde iets anders aan het verkopen he

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Hè?? Voor poging tot doodslag of poging tot moord veroordeeld worden puur alleen omdat je pillen bij je hebt? Die volg ik even niet hoor. Volgens mij gaat dat alleen op voor dealers in erg specifieke gevallen. Bijvoorbeeld die dealers die indertijd witte heroïne hebben verkocht als coke.
Dat bedoelde ik ook helemaal niet, het enige wat ik met deze post wou doen is mensen informeren over de mogelijke gevolgen maar je hebt zeker gelijk als je zegt dat hij niet voor doodslag zal veroordeeld worden. Ben zelf met acid gepakt en ik mocht ook gewoon verder rijden, daarom dat ik ook zei dat het wel in orde komt :wink:

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik ervan uit dat alles mee valt. Ik heb nooit de intentie gehad om te dealen. En de agenten waren ook vriendelijk. Ik ga het meemaken. Het zal nog wel even duren voordat ik wat hoor, als ik al iets hoor. Een maat van me is ooit gepakt met nog veel meer zooi in Duitsland. En hij heeft ook nooit meer wat gehoord. En Duitsland staat toch bekent om zijn strenge beleid.
Zeker weten, ik heb bijna 300 eur boete gehad gewoonweg om een paar kruimels in de grinder toen we onderweg waren naar waldfrieden wonderland, ben echt kwaad geworde op die agent en heb de kruimels dan maar op de grond gegooid ^^ maar maak je zeker geen zorgen om dat beetje dat je bijhad

Vicarious

Newbie
Beste DF'ers,

Ik wilde jullie even laten weten dat dit hele voorval met een sisser is afgelopen. Tot op heden heb ik niks meer gehoord. Ondertussen zijn we alweer een jaartje verder, dus ik verwacht ook niet dat ik nog een boete op de mat krijg.

Cheers guys, op een goede afloop!

MDMAZIING

Badass junkie
Beste DF'ers,

Ik wilde jullie even laten weten dat dit hele voorval met een sisser is afgelopen. Tot op heden heb ik niks meer gehoord. Ondertussen zijn we alweer een jaartje verder, dus ik verwacht ook niet dat ik nog een boete op de mat krijg.

Cheers guys, op een goede afloop!
Topper.

Bovenaan