Gepakt Duitse grens (vraag)

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Potverdorie, dit jaar begint goed. Ik dacht een leuk weekend naar Duitsland te hebben, worden we onderweg in de trein gefouilleerd. Ik totaal in de veronderstelling dat ik niets bij me zou hebben, maar aangezien ik mijn partypants aan had, werd er in een klein vakje 2 XTC pillen gevonden. Gelijk de trein uit, apart kamertje in, kleding uit, alles doorzocht.

Uiteindelijk mochten we gaan en weer de trein in om onze reis te vervolgen. Nu vroeg ik mij af wat de boete gaat zijn voor twee XTC pillen? Er is niets over te vinden op het internet en de desbetreffende agenten konden er ook niets zinnigs over zeggen.

So please help, dan weet ik hoe ik of ik op water en brood moet gaan leven of niet.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je verder geen formulieren etc hebt ingevuld zou ik me niet te druk maken :)
Ook aangezien de hoeveelheid waar het om ging zal het wel niet zo'n vaart lopen lijkt me.

Heb je verder een strafblad?

Grts

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
Als je verder geen formulieren etc hebt ingevuld zou ik me niet te druk maken :)
Ook aangezien de hoeveelheid waar het om ging zal het wel niet zo'n vaart lopen lijkt me.

Heb je verder een strafblad?

Grts

Ik moest wel een formulier ondertekenen en ik heb verder geen strafblad gelukkig. Maar ik vraag me vooral af of iemand een indicatie kan geven van wat een boete kan zijn?
In Nederland is het volgens mij rond de 100 euro boete, maar ik weet niet hoe dat in Duitsland zit?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Geen flauw idee, in het verleden is er eens een vriend van me geklist met een klein grammetje mdma in Duitsland en heeft daar verder niets meer van vernomen.

Over de mogelijke geldstraffen vind ik ook niet direct iets op internet.

Misschien andere leden hier die er meer over weten?

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
Geen flauw idee, in het verleden is er eens een vriend van me geklist met een klein grammetje mdma in Duitsland en heeft daar verder niets meer van vernomen.

Over de mogelijke geldstraffen vind ik ook niet direct iets op internet.

Misschien andere leden hier die er meer over weten?

De agenten deden er ook nogal raar over. Ik moest mijn adres op een afgescheurd blaadje schrijven en moest een paar dingen ondertekenen.
Thanks voor je hulp! :) Als niemand hier er iets vanaf weet, dan bel ik morgen wel effe met de drugsinfolijn ofzo :wink:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
mrflame zei:
De agenten deden er ook nogal raar over. Ik moest mijn adres op een afgescheurd blaadje schrijven en moest een paar dingen ondertekenen.

Hebben ze je adres dan niet gechecked vanop je indentiteitskaart?
Dan had ik gelijk een adres verzonnen als ik jou was :)

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
mrflame zei:

Hebben ze je adres dan niet gechecked vanop je indentiteitskaart?
Dan had ik gelijk een adres verzonnen als ik jou was :)
Er staat geen adres op je ID :wink:

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
ZERO- zei:
Maaar... hoe komen zij erachter dat dat in je broek zit?
Ik zat dus in de internationale trein, daar komen op de grens twee agenten de coupes controleren. Eerst gewoon je paspoort/ticket laten zien en vervolgens wilden ze in onze tassen kijken. 'Prima' dacht ik, want ik was in de veronderstelling niets bij me te hebben. Daarna vroeg hij me op te staan en ging hij me fouilleren, vervolgens voelde hij in mijn zakken en pakte daar zo twee pilletjes uit.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh jeeee! Ik wil met een vriendinnetje na ons afstuderen in Berlijn gaan party-en maar ieh ah hier had ik nog helemaal niet over nagedacht!
Lekker kut ook trouwens dat je het zelf helemaal vergeten was.. :/

Een vriend van een vriendin van mij was trouwens op Lowlands gepakt met 3 pillen en die had een paar honderd euro boete.. Of dat 300 was of 600 weet ik alleen niet meer..

Bovenaan