Gele capsules + mesje gevonden

Tauriel

Newbie
Hoi,

Ik snuffelde pas rond op plaatsen waar ik dat niet had moeten doen en vond toen lege gele capsules in een zakje en een zakje met een soort mesje erin. Op de zakjes staan codes etc. maar die zijn van piercings afkomstig. Daar kan ik dus niets uit afleiden. Verder heb ik niets van drugs zelf gevonden. Ik denk dat het hier gaat om een drug die versneden moet worden en die dan in de capsule wordt gedaan om het te slikken. Iemand enig idee waar het hier om gaat?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat kan natuurlijk echt alles zijn, lege capsules zeggen verder niet zoveel. Sterker nog, het hoeft niet eens perse met drugs te maken te hebben. Genoeg kruiden, etc kunnen ook prima in capsules worden gestopt.

Wat maakt precies dat jij denkt dat het hier om iets drugs gerelateerd gaat en dan ook nog meteen aan versnijden denkt? Versnijden betekent ook meteen dat iemand betrokken is bij productie of verkoop. Een gebruiker kan ook zelf er voor kiezen iets van drugs in een capsule te stoppen, of het uit de capsule te halen omdat die het bijvoorbeeld liever snuift dan slikt. Ik ken de achtergrond verder niet, maar het komt wel op mij over dat je meteen van het ergste scenario uit gaat.

Skirre

Bewuste gebruiker
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen? Aan het verhaal kan ik echt geen touw vastknopen.

Iets meer info aub, het kan van alles zijn

Tauriel

Newbie
Alvast bedankt voor deze reacties. Het gaat om mijn jongere zusje. Ik weet van haar dat ze de grenzen opzoekt, maar ik ga er niet vanuit dat ze betrokken is bij het verkopen of produceren van drugs. Ook denk ik niet dat zij het zelf gekocht heeft. Ze gaat sinds een poosje met een nieuwe vriendengroep om en sindsdien rookt ze, weet ik zeker dat ze een hoop zuipt en ik denk nu dus ook dat zij van die vrienden drugs meekrijgt. Ik heb geen drugs o.i.d. gevonden. Wel een hele hoop aardappelschilmesjes, een stanleymes, een los mesblaadje van een scheermesje o.i.d. en dus die lege capsules. Ik snap dat jullie hier niet veel aan hebben en dat je er waarschijnlijk toch niet achter komt wat erin zit, maar ik maak me op het moment erg bezorgd dat ze iets heftigs gebruikt. Wiet of xtc vind ik niet erg, maar door dat mesje en de lege capsules ben ik bang dat het heftig spul is. Vandaar dus deze post. Ik ga de confrontatie sowieso aan, maar ze is nu helaas op vakantie. Ik heb zelf geen ervaring met drugs, dus ik weet zelf niet echt hoe dat gaat met versnijden enzo. Op tv zie je ze ook altijd coke met van die messenblaadjes soort snijden voor ze dat opsnuiven.. Ik weet niet of je zoiets ook in die capsules zou kunnen doen. Ik probeer nu vooral een idee te krijgen waar ik misschien wel mee te maken heb voordat ik haar confronteer. De capsules en het mesje zitten allebei in zakjes van haar piercings. Ik denk daardoor in ieder geval dat ze het niet zelf heeft gekocht, maar dat ze het los heeft meegekregen. Verder kan ik er niet meer over vertellen. Ik heb er een foto bijlage bijgedaan zodat je het kunt zien.

Bijlagen

• JPEG_20150720_235525_-1965534861.jpg
    JPEG_20150720_235525_-1965534861.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 1.120

Fool

Badass junkie
Hier valt nog vrij weinig uit af te leiden, hoe oud is je zusje eigenlijk?

Heb je er al eens met haar over gepraat?

Tauriel

Newbie
Mijn zusje is 16 jaar oud, die vrinden zijn rond de 20. Ik heb het over het roken gehad, maar daar had ik zeg maar bewijs voor.. Ik moet haar hier hoe dan ook mee confronteren en afhankelijk van de ernst mn ouders misschien ook. T zal vast niet makkelijk zijn, omdat ze mij als de perfecte, irritante, terechtwijzende zus ziet. Maar ik val haar alleen lastig uit bezorgdheid. Als jullie er niet uit komen confronteer ik haar sowieso. Het ziet er voor mij gewoon niet legaal uit als het niet in een officiele verpakking zit en zo verstopt. In ieder geval bedankt. Als iemand nog tips heeft over wat het kan zijn of hoe ik het geslrek moet aanpakken hoor ik het graag.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Vervelend dat je zo geschrokken bent , zoals gezegd kan het alles zijn. Kunnen onschuldige kruiden zijn.

Voor het gesprek wees (hoe lastig het ook is) open en eerlijk. Iedereen heeft zijn of haar 'geheimen' weet niet hoe close jullie zijn. Meestal is delen van informatie de weg naar een goed gesprek. Vraag of ze kruiden neemt voor iets of last heeft waar ze zich voor schaamd. En niet naar de huisarts wilt.

Kies een mooi moment ervoor , en probeer niet gelijk de link te leggen met drugs.

Wat ik namelijk mis is een weegschaaltje hoewel het niet altijd nodig is , wel 9 van de 10 keer kan je rustig stellen.

Zou zelf ouders inlichten als je zeker bent dat het fout is. Anders word ze vals verdacht van gebruik , wat de relatie en vertrouwen tussen jullie een flinke deuk geeft

Succes hoop dat je er iets aan hebt.

Sterke!

Fool

Badass junkie
Tauriel zei:
T zal vast niet makkelijk zijn, omdat ze mij als de perfecte, irritante, terechtwijzende zus ziet. Maar ik val haar alleen lastig uit bezorgdheid.
Zo zou je in ieder geval niet moeten overkomen als je een gesprek aan wilt gaan. Raad je in principe ook af om je ouders erbij te betrekken, pubers experimenteren nou eenmaal met drugs en als de ouders erover klagen raak je over het algemeen alleen maar meer controle kwijt. Iemand in het gezin bij wie ze terecht kan als er iets mis gaat/dreigt te gaan heeft ze waarschijnlijk veel meer profijt van. Gebruik voorkom je nou eenmaal toch niet, als ze het écht wilt. Wat extra informatie meegeven en een steunpaal worden indien nodig is (imo) veel belangrijker.

Ik zou gewoon vanuit een geïnteresseerd oogpunt proberen polshoogte te nemen over hoe serieus het is, zonder te veroordelend over te komen. :)

Tauriel

Newbie
Bedankt voor de behulpzame reacties. Ik zal zeker niet aanvallend over proberen te komen. Helaas is onze band niet echt goed. Door alleen geinteresseerd te doen over drugsgebruik krijg ik er niets uit. Heb de spullen nu op mn kamer liggen en ik denk dat ze er pas over zal praten als ze weet dat ik het heb. Als ik niet direct vraag naar waar de gele capsules voor zijn zal ik het er niet uit krijgen. Mijn ouders vertel ik niets, tenzij ik echt ten einde raad ben (dus als ze mega crackhead o.i.d. is, of drugs moet verkopen van vrienden, maar daar ga ik niet vanuit). Dat van dat weegschaaltje stelt me in ieder geval gerust. Dit gesprek zal onze relatie sowieso schaden, aangezien ik haar privacy behoorlijk ondermijnd heb (was op zoek naar iets anders, maar vond per ongeluk dit). Ik moet gewoon weten of alles okee is, en of ze in de problemen zit. Af en toe iets op een feestje is prima en ik ben echt niet tegen alle drugs. Hopelijk is het niks ergs. In ieder geval erg bedankt voor het helpen van deze bezorgde grote zus!

TheStrip

Experimenterende gebruiker
Hee!

Dat mesje op de foto naast de gele capsules is het mesje van/uit een puntenslijper, en wordt erg vaak voor automutilatie/zelfbeschadiging gebruikt. Het zou kunnen dat het wordt gebruikt om poeder netjes in een lijntje neer te leggen, maar helemaal in combinatie met het aardappelmesje en het stanleymesje doet het me eigenlijk vermoeden dat dit niet zo is. Dit zijn alledrie bekende automutilatie'middelen', helemaal onder jonge meisje. Heel Tumblr e.d. staat er vol mee.

Nu wil ik je niet onterecht zorgen laten maken, of dingen gaan impliceren, maar automutilatie is een erg probleem dat niet onopgemerkt moet blijven. Vandaar deze reactie.

Sterkte met alles!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik wilde precies hetzelfde reageren als degene boven mij. Het hoge aantal scherpe objecten die eigenlijk niet in haar kamer horen doen mij eerder aan zelfbeschadiging denken dan aan drugs. Het is nu zomer, dus je zou makkelijk haar armen/benen kunnen spotten zonder ernaar te hoeven vragen. Tenzij ze veel armbanden, lange broeken en shirts draagt, maar met deze warmte weet je dan ook hoe laat het is.

Misschien gewoon eens open een gesprek beginnen en je richten op de vraag of het eigenlijk wel goed met haar gaat? En je zou ook gewoon eens geïnteresseerd kunnen vragen naar wie haar vrienden precies zijn en wat ze dan met hen doet, hoe die feestjes gaan en zo. Misschien vindt ze het leuk als je ernaar vraagt en vertelt ze er dan wat meer over. Dan hoef je nog niet eens te zeggen dat je in haar kamer per ongeluk die spullen tegengekomen bent.

Bovenaan