Gekut met DMT in een e-sigaret: per ongeluk te veel vloeistof

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben sinds deze zomer ontzettend fan van DMT in een e-sigaret. Het is echt super handig. Je drukt op een knop, hijst, en poef, je zit in een andere dimensie. Tenminste, als je de inhoud op de juiste manier hebt gemixt..

Afgelopen weekend probeerde ik dus mijn e-sigaret te prepareren. Ik snapte steeds maar niet waarom ik niks voelde van deze vloeistof. Tot ik mezelf controleerde en ik erachter kwam dat ik per ongeluk 3 mL e-sigaret-vloeistof had afgemeten in plaats van 1 mL. Er zat dus drie keer zo weinig DMT in mijn e-sigaret per hijs.

Ik had netjes een glazen pipet gebruikt om 1 milliliter e-sigaretvloeistof af te meten, dacht ik. Want waar ik geen rekening mee had gehouden was dat een heel stroperige vloeistof ook aan de buitenkant van je pipet blijft kleven. Hierdoor heb ik ongeveer dubbel zoveel vloeistof gepakt als dat ik dacht. In mijn e-sigaret zelf zat ook nog een 'restje' van 1 milliliter. Dus nu staat het totaal op 3 mL.

Daarin had ik eerst 300 milligram DMT gemengd. En ik snapte maar niet waarom ik toch niks voelde. Hoe het kwam dat ineens heel de tank van mijn e-sigaret vol zat, dat snapte ik ook niet. Daar past toch 3 milliliter in...?
Ach, dat zal ik vast wel verkeerd onthouden hebben, dacht ik.

Dus ik bleef maar DMT bijmengen, en bijmengen en nog meer bijmengen. En nu is al mijn DMT op, maar voel ik nog steeds niet zoveel als ik een diepe hijs neem. :sweatsmile:

Ik had al best een flinke stash DMT, vond ik. Maarja, nu moet ik wel weer meer gaan kopen voordat ik mijn e-sigaret weer kan gebruiken om te trippen. Maar als het straks ik straks mijn e-sigaret wel op de juiste sterkte heb dan dan heb ik wel gelijk meer dan een jaarvoorraad klaarstaan in een ready-to-use verpakking.

Dus, lieve kindertjes. De moraal van het verhaal is. Dep altijd even de buitenkant van je pipetten af als je met stroperige vloeistoffen werkt.

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
Ik lees dus dat mensen ernstige longklachten krijgen van het vapen met Thc..
Misschien ook oppassen met het vapen van middelen zoals Dmt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik lees dus dat mensen ernstige longklachten krijgen van het vapen met Thc..
Misschien ook oppassen met het vapen van middelen zoals Dmt.

Dat komt omdat in een zeer klein aantal onofficiële vape-juices vitamine-E is toegevoegd als verdikkingsmiddel. Vitamine E is veilig als je het inslikt, maar niet als je het oprookt.

Ik maak mijn e-liquid met alleen 50/50 PG/VG en DMT dus ik weet zeker dat er geen vitamine E in zit.

Maar bedankt voor het meedenken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Natuurlijk is het niet 100% veilig om e-sigaretten te gebruiken. De apparaten stoten een grote hoeveelheid fijnstof uit, waarvan we weten dat het longklachten kan veroorzaken. Daarbij komen bij herhaaldelijk verhitten van de metalen onderdelen in de e-sigaret ook schadelijke stoffen vrij.

Dus je kan de e-sigaret beter niet op dagelijkse basis gebruiken. Maar dat vind ik ook een beetje te veel DMT van het goede :wink:

DMT / changa verbranden is uiteraard ook niet gezond.

R

Revolutionair

Gast
Natuurlijk is het niet 100% veilig om e-sigaretten te gebruiken. De apparaten stoten een grote hoeveelheid fijnstof uit, waarvan we weten dat het longklachten kan veroorzaken. Daarbij komen bij herhaaldelijk verhitten van de metalen onderdelen in de e-sigaret ook schadelijke stoffen vrij.

Ja dat ligt aan die coils die je gebruikt.
Ik gebruikte die van e-leaf die bleken goed te zijn.
Las dat die oudere versies echt slecht waren.

Ik maak mijn e-liquid met alleen 50/50 PG/VG en DMT dus ik weet zeker dat er geen vitamine E in zit.

Ik deed altijd 80/20 of 70/30 anders werd de vloeistof zo dun.
En rookte het ook niet zo fijn.
Hoe dikker hoe beter toch?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoe meer VG hoe beter de rookervaring is. Maar DMT lost niet zo lekker op in VG. Daarom voor de helft PG zodat de DMT wel goed oplost en zodat je toch nog een prettige rookervaring hebt.

R

Revolutionair

Gast
Ja dat snap ik wel als je het zo verteld.
Weet wel dat die kleine vapers meestal 50/50 zijn.
Die van mij kon 80/20 aan.
Als je echt je eigen kartoenen coils maakt kan je hem zelfs 100% maken.

Toch heb ik hele rare longproblemen nu.
En ik denk dat het vapen boven op het roken dat ik heb gedaan het erger heeft gemaakt.
Maar dat is ook wel logisch denk ik.
De rook die ik ontwikkelde en uitblies was echt enorm.
Niet bevordelijk voor de longen.

Heb rookastma gekregen nu :grimacing:

R

Revolutionair

Gast
Ik heb alle drugs onder controle gekregen.
Ben met snuif coke de fout in gegaan 16 jaar geleden. Een jaar stevig gesnoven.
Met wiet.. Mdma misbruikt..
Ghb heel snel onder controle gekregen.
Gebruik het vaak maar gecontroleerd nu mijn favoriete drugs.
En niet verslaafd.

Maar dat roken is echt de meest nare verslaving die er is.
2 a 3 dagen stoppen en ik ren naar de supermarkt om een pakje te kopen.
Ik heb Salbutamol inhalors en last van mijn longen.
Pijn en last en kan niet stoppen.

Ik kan gecontroleerd met coke omgaan en met ghb.
Terwijl je daar iig nog een rush van krijgt.
Maar roken geeft je niks terug en maakt je alleen maar kapot.

Ik besef dat het vies is vind het niet lekker meer.
Heb het boek 'de opluchting' gelezen en daar word precies beschreven wat ik van roken vind.
Maar het helpt niet..

Ik was even vel tegen de vaporisers maar aan de hand van een paar topics zit ik er aan te denken om het toch weer te kopen.
De enige keer in 25 jaar dat ik 3 maanden geen sigaret heb gerookt...

Heb een jaar geleden alles weg gegooit 250.- a 300.- aan spullen, de vaporiser, coils en juices etc.
Omdat ik me er beroerd door voelde...
Ben nu in twijfel.
Misschien zo een kleine kopen en niet weer dat extreme grote ding met zelfgemaakte juice..
Wat denk jij is beter toch?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Misschien zo een kleine kopen en niet weer dat extreme grote ding met zelfgemaakte juice..
Wat denk jij is beter toch?

E-sigaretten zijn apparaten die bestemd zijn om je verslaafd te houden. De tabaksindustrie weet dat de sigaret op zijn retour is. Dus bedenken ze een nieuw product dat 'minder schadelijk' is, wat je makkelijk kunt aangrijpen om niet te hoeven stoppen met roken, waar elke roker doodsbang voor is.

De meest effectieve manier om te stoppen met roken is een combinatie tussen professionele begeleiding en nicotinevervangende middelen of medicijnen. Zo'n stoptraject wordt ook vergoed door de zorgverzekeraar.

Alsnog hebben mensen gemiddeld 7 pogingen nodig om definitief te stoppen. Het is ook gewoon heel lastig. Maar het is absoluut wel de moeite waard om te proberen.

R

Revolutionair

Gast
Jij hebt het over:

https://www.rookvrijookjij.nl/365

Champix denk ik.
Ik vraag me dus af of dat werkt.
Het is de handeling van de gewoonte om rook in te ademen.
Zou zo een medicijn dat kunnen stoppen?
Heb daar mijn twijfels over.
Om over te gaan op zo een zwaar medicijn moet je er wel achter staan.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Jij hebt het over:

https://www.rookvrijookjij.nl/365

Champix denk ik.
Ik vraag me dus af of dat werkt.
Het is de handeling van de gewoonte om rook in te ademen.
Zou zo een medicijn dat kunnen stoppen?
Heb daar mijn twijfels over.
Om over te gaan op zo een zwaar medicijn moet je er wel achter staan.

Champix houdt de plek van de receptor in het brein bezet, waardoor nicotine geen effect meer uitoefent. Als je champix slikt, krijg je tijdens het roken niet de dopamine-prikkel. Daardoor leer je het roken associëren met een gore smaak, in plaats van dat je de dopamineprikkel van nicotine (=genot) associeert met roken.

Op die manier kan champix helpen stoppen met roken.

Het meest effectief is als je daarnaast ook professionele begeleiding hebt die je helpt uitzoeken waarom je precies rookt. Iedere roker heeft zo zijn eigen momenten waarop je altijd rookt, bijvoorbeeld na het eten, na het opstaan of als je op de bus staat te wachten.
Een stoppen-met-roken-coach helpt je zulke momenten te verkennen, en helpt je om naar iets gezonds te zoeken wat je op die momenten kunt doen om de sigaret te vervangen.

https://www.ikstopnu.nl/stoppen-met-roken/stopmethoden/begeleiding-medicatie-combinatie/

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik ben al heel vaak gestopt.
Nu ben ik laatst gestopt met behulp van laseracupuntuur therapie. Deze zou de nicotine receptoren stilleggen. Ik was eerst sceptisch maar merk wel verschil met mn vorige stoppogingen. Al ben ik nu ook wel echt gemotiveerd want iemand in mn omgeving heeft longkanker gekregen. Maar denk wel dat deze therapie mij geholpen heeft. Ik heb niet van die sterke cravings en onrust en het stoppen gaat me gemakkelijk af. Het gaat niet vanzelf maar helpt wel. Ik ben nu een maand gestopt.

Misschien een idee voor jou?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben al heel vaak gestopt.
Nu ben ik laatst gestopt met behulp van laseracupuntuur therapie. Deze zou de nicotine receptoren stilleggen. Ik was eerst sceptisch maar merk wel verschil met mn vorige stoppogingen. Al ben ik nu ook wel echt gemotiveerd want iemand in mn omgeving heeft longkanker gekregen. Maar denk wel dat deze therapie mij geholpen heeft. Ik heb niet van die sterke cravings en onrust en het stoppen gaat me gemakkelijk af. Het gaat niet vanzelf maar helpt wel. Ik ben nu een maand gestopt.

Misschien een idee voor jou?

In Nederland houdt het Kwaliteitsregister bij welke manieren er zijn om te stoppen met roken, en of daarvoor genoeg bewijs is.

Er is op dit moment onvoldoende bewijs dat lasertherapieeen grote groep mensen kan helpen stoppen met roken.
https://www.ikstopnu.nl/stoppen-met-roken/stopmethoden/lasertherapie/#hoe-werkt-lasertherapie

De meest effectieve manier is de combinatie van begeleiding + vervangende middelen.
https://www.vice.com/nl/article/pavke7/hoe-je-het-best-stopt-met-roken-volgens-de-wetenschap

R

Revolutionair

Gast
Kijk dit topic krijgt een mooie wending.
Dit is een belangerijk punt in mijn leven.
De dokter zegt dat ik nu sws tegen COPD aan zit dus ik neem deze tips neem ik van harte.

Wil daar bij vermelden begeleiding werkt nooit bij mij een coach die mij helpt om ergens vanaf te komen.
Want de dingen die zo iemand mij mee gaat geven die weet ik al en de gewoontes die ik moet afleren het gedrags patroon verbreken zoals koffie in de ochtend waar ik snak om daar 2 sigaretten bij te nemen die moet ik ook doorbreken.

Maar ik doe het gewoon niet..

Dat boek de opluchting is zo een sterk boek.
Psychologies maar je moet het wel doen.

Misschien moet ik dat laseren gewoon doen ik denk dat het psychologisch ook erg helpt.
Hoeveel kost dat?

Levensgenieter🌈

Badass junkie
In de kliniek waar ik heen ging kostte het 140 euro. Ik zag laatst ook een social deal.
Je moet wel ook echt gemotiveerd zijn. Verwacht geen wonderen.

COPD is geen pretje, iets wat je flink kan belemmeren om dingen te doen. Een hele goede reden om te stoppen! Ik zou zeggen ga ervoor en trap er niet meer in!

Een item in het programma Lubach over de tabaksproducenten, die proberen de sigaretten zo verslavend mogelijk te maken en daarmee door controles van de overheid proberen te komen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Oh nu ik een paar keer gehijst heb aan mijn e-sigaret doet 'ie toch wel een stuk meer. 1 hijs is nu genoeg om visuals te krijgen, eigenlijk precies goed.

Als ik binnenkort in de juiste stemming ben zal ik eerst nog even wat verder aan deze hoeveelheid lurken...
Kennelijk moet de DMT ook nog een beetje in de coil trekken ofzo.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Oh nu ik een paar keer gehijst heb aan mijn e-sigaret doet 'ie toch wel een stuk meer. 1 hijs is nu genoeg om visuals te krijgen, eigenlijk precies goed.

Als ik binnenkort in de juiste stemming ben zal ik eerst nog even wat verder aan deze hoeveelheid lurken...
Kennelijk moet de DMT ook nog een beetje in de coil trekken ofzo.
Goh ben wel benieuwd of je er ook ooit breakthrough mee kan bereiken. Ik had altijdgedacht dat het niet kon omdat het te heet zou worden. DMT verbrand toch al boven de 65grd ofzo of heb ik dat mis?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Goh ben wel benieuwd of je er ook ooit breakthrough mee kan bereiken. Ik had altijdgedacht dat het niet kon omdat het te heet zou worden. DMT verbrand toch al boven de 65grd ofzo of heb ik dat mis?

Nee het gaat juist veel beter dan met andere pijpjes! DMT verbrandt helemaal niet in een e-sigaret. Dus je kan gewoon binnen roken zonder dat het hele huis meurt, en je e-sigaret gaat ook niet stinken naar verbrande DMT lucht, wat echt heel erg goor is. Nu smaakt en ruikt het redelijk onopvallend en best wel lekker.

De dosering is alleen wat meer gekut omdat je dus niet precies weet hoeveel e-liquid je naar binnen krijgt met één hijs. Dus dan moet je een beetje experimenteren met een e-sigaret hoeveel je erin doet per mL.
Over het algemeen is 300 - 500 milligram DMT per milliliter een goede hoeveelheid. Wil je in één hijs breakthrough dan kan je 1 gram per mL proberen. Maar de kans is dan wel groot dat de DMT in je e-sigaret gaat kristalliseren.

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
In de kliniek waar ik heen ging kostte het 140 euro.

Oke thanks dat geef ik al per maand uit aan roken dus dat is niks.
Had een groot bedrag verwacht.
Ga het googlen.

Ik zit nu dus in stadium rokers astma.

inner_search

Badass junkie
Nee het gaat juist veel beter dan met andere pijpjes! DMT verbrandt helemaal niet in een e-sigaret. Dus je kan gewoon binnen roken zonder dat het hele huis meurt, en je e-sigaret gaat ook niet stinken naar verbrande DMT lucht, wat echt heel erg goor is. Nu smaakt en ruikt het redelijk onopvallend en best wel lekker.

De dosering is alleen wat meer gekut omdat je dus niet precies weet hoeveel e-liquid je naar binnen krijgt met één hijs. Dus dan moet je een beetje experimenteren met een e-sigaret hoeveel je erin doet per mL.
Over het algemeen is 300 - 500 milligram DMT per milliliter een goede hoeveelheid. Wil je in één hijs breakthrough dan kan je 1 gram per mL proberen. Maar de kans is dan wel groot dat de DMT in je e-sigaret gaat kristalliseren.
Ik vind het altijd een zwaar gekloot met glaze pijpjes om dmt te roken ,vanaf de dmt vloeibaar word loopt het naar boven in men glazen pijpje , richting het mondstuk omhoog :worried:(crackpijp met zo een bol onderaan) , en heb nog nooit een breaktrough kúnnen mee maken.
Dit lijkt me zeer interessant , zou ik een 0% nicotine juice kunnen gebruiken met dosering 500mg/ml , of moet ik echt pg en vg apart doseren en de dmt toevoegen ?
Laatste vraag , moet er opgewarmd worden om de dmt te laten "samensmelten" met de juice?

:handwaving2:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind het altijd een zwaar gekloot met glaze pijpjes om dmt te roken ,vanaf de dmt vloeibaar word loopt het naar boven in men glazen pijpje , richting het mondstuk omhoog :worried:(crackpijp met zo een bol onderaan) , en heb nog nooit een breaktrough kúnnen mee maken.
Dit lijkt me zeer interessant , zou ik een 0% nicotine juice kunnen gebruiken met dosering 500mg/ml , of moet ik echt pg en vg apart doseren en de dmt toevoegen ?
Laatste vraag , moet er opgewarmd worden om de dmt te laten "samensmelten" met de juice?

:handwaving2:

Ik gebruik zeker 0% nicotine in mijn e-sigaret want ik hoef niet verslaafd te raken aan de stof. Been there, done that.

Je kunt 50/50 pg/vg met 0% nicotine gewoon kopen (online) e-sigaretwinkels. Ik zou het wel zonder smaakje doen want die smaakjes zijn best wel goor. Omdat de DMT niet verbrand in een e-sigaret is die lang niet zo smerig als wanneer je het in een joint rookt.

Je moet de e-liquid inderdaad even au bin marie opwarmen en goed roeren als je de DMT erbij doet. Dus dan gebruik je een bak met warm/heet water, waarin je dan een kleiner bakje zet met daarin de e-liquid. Zo weet je zeker dat de e-liquid met DMT erin niet warmer wordt dan ongeveer 80 graden. Dat is belangrijk omdat DMT anders zou kunnen gaan afbreken.

inner_search

Badass junkie
Thx voor de goede uitleg !

Je kunt 50/50 pg/vg met 0% nicotine gewoon kopen (online) e-sigaretwinkels. Ik zou het wel zonder smaakje doen want die smaakjes zijn best wel goor. Omdat de DMT niet verbrand in een e-sigaret is die lang niet zo smerig als wanneer je het in een joint rookt.
Ik bedoelde dus een juice met smaakje , maar
Toevallig heb ik nog 50/50 base staan :grin:
Dit weekend maar eens knutselen dan !
Vape jij het in een zware jonge , of een pen ?
Ik gebruik namelijk voor de canna rc's te vapen een pod systeem pennetje (uwell caliburn).

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Indd oppassen met die dingen. Ik heb zelf het syndroom van Tietze gekregen door het vapen waardoor ik elke dag meerdere keren dacht dat ik een hartaanval kreeg. Meerdere onderzoeken gehad in het ziekenhuis, uiteindelijk geëindigd met: "Komt door het vapen. Sorry mevrouw, hier kunnen we niks aan doen. Gewoon uitzitten." Ik ben inmiddels al 8 maanden "ziek", hiervoor kerngezond. Het gaat wel elke dag een stukje beter en de genezing is in zicht. Ik denk dat ik binnenkort zelfs eindelijk weer durf te trippen - want dat zat er echt niet in met die pijn aanvallen die ik had, waarbij ik vaak op het punt stond een ambulance te bellen. Het is het het echt absoluut niet waard geweest. Ik ben uiteindelijk weer gewoon op de sigaret overgestapt; 8 jaar gerookt, nooit klachten gehad zoals na die vaper. En inmiddels een maand helemaal rook vrij en gestopt.

Bovenaan