gehemelte kapot door XTC

m0i4k0e

Newbie
Hallo, ik zal eerst even in het kort iets vertellen over mij zelf: Ik ben 19 jaar, 173 cm, 64 kilo en gebruik ongeveer 2 jaar XTC, niet wekelijks of iets geks en hooguit maar 1-2 pillen per festival (altijd een halve). Ik rook en drink niet meer sinds een half jaar, heb ook geen afwijkingen zoals ADHD etc en ben ik gewoon gezond. Verder gebruik ik ook geen andere drugs alleen soms een jointje.

Na een leuk feestje te hebben gehad en een slechte nachtrust wil ik op een gegeven moment gaan eten, alleen is dit altijd zonder succes... Mijn ouders thuis zijn op de hoogte van wat ik gebruik omdat, ze liever hebben dat ik dit vertel dan dat ik het stiekem ga lopen doen.

Mijn ouders weten dus wat ik wel en niet kan eten. Maar als ik probeer om maar een boterham of iets te eten dan lijkt het alsof mijn gehemelte helemaal open gesneden word door 100 scheermesjes. En als ik producten zoals Milk&Fruit pak dan ga ik echt door de grond van de pijn. Er blijft dan een constant brandende pijn op mijn gehemelte die echt niet weg wilt gaan (minuut of 10-15). De pijn lijkt niet te stoppen en ook heb ik een zwart puntje op mijn gehemelte.

De pillen bevatten 220 MDMA perstuk, en zijn nog steeds van de zelfde maker. Weinig tot geen pijn tijdens het kauwen en ook niet echt een kapotte mond.

Zonder XTC heb ik nergens last van (geen pijn etc), zelf heb ik ook niet echt meer behoefte om het nemen net zoals met roken of drank.

Iemand die hier ook last van heeft en zijn/haar verhaal wilt delen? of weet je misschien een oplossing om deze pijn te voorkomen? Dan zou je mij daar enorm mee helpen!

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat vervelend! Hoeveel mg mdma gebruik je per keer? En hoe lang tijd zit er tussen elke x dat je gebruikt? Zijn je pillen wel getest? Drink je wel voldoende?

m0i4k0e

Newbie
Wat vervelend! Hoeveel mg mdma gebruik je per keer? En hoe lang tijd zit er tussen elke x dat je gebruikt? Zijn je pillen wel getest? Drink je wel voldoende?

Ow ja sorry vergeten te vermelden zal het dadelijk erbij zetten.
Ik gebruik 110 per keer en ze zijn getest, ik heb ze nog steeds van de zelfde persoon en merk wel dat ze beter zijn geworden en vrienden van vrienden vinden ze helemaal geweldig. Ik pak meestal weer een halve als ik het idee heb dat de energie voor een redelijk gedeelte wegtrekt. Ik heb altijd drinken in mijn hand en pak telkens gewoon een paar slokjes als ik daar zin in heb. (ook heb ik ooit teveel gedronken en dus met de ergste pijn uit mijn leven op de wc gezeten voor uren aan een stuk) Overigens kan ik ook alles drinken sinds een jaar. Mijn vrienden daar in tegen gaan anders over hun nek hahaha

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ow ja sorry vergeten te vermelden zal het dadelijk erbij zetten.
Ik gebruik 110 per keer en ze zijn getest, ik heb ze nog steeds van de zelfde persoon en merk wel dat ze beter zijn geworden en vrienden van vrienden vinden ze helemaal geweldig. Ik pak meestal weer een halve als ik het idee heb dat de energie voor een redelijk gedeelte wegtrekt. Ik heb altijd drinken in mijn hand en pak telkens gewoon een paar slokjes als ik daar zin in heb. (ook heb ik ooit teveel gedronken en dus met de ergste pijn uit mijn leven op de wc gezeten voor uren aan een stuk) Overigens kan ik ook alles drinken sinds een jaar. Mijn vrienden daar in tegen gaan anders over hun nek hahaha

Wat is er precies beter geworden aan de pillen? Een xtc pil is een xtc pil. Er bestaan geen betere of slechtere. Wel met verschillende hoeveelheid mdma. En als je er 2 neemt zoals je schreef zit je op 220mg, dat is behoorlijk veel, zeker voor iemand van 64 kg. Normaliter is het beste om 1 tot 1,5 mg per kg lichaamsgewicht aan te houden. Dan zou 96 mg juist zijn voor jou. Als max. Bij overdosering komen de negatieve effecten boven, kauwen en een kapotte mond is daar 1 van. Het bekende “kaakschaatsen”.
Drink je alcohol of ook water? Water is belangrijk, ook naast cola etc. En hoe lang zit er tussen elke gebruik?

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Yep herkenbaar, toevallig afgelopen weekend nog gehad na een nachtje speed.
Het is iets anders dan een kapotte wang hebben door het kauwen. Het is echt je gehemelte dat nasty pijnlijk is. Vervelend inderdaad.

Volgens mij heeft het te maken met een droge mond hebben door XTC/speed waardoor irritatie ontstaat, misschien in de vorm van kleine scheurtjes of iets dergelijks. Goed drinken dus tijdens, zoals je al doet, maar ook erna. Eventueel ook dingen zoals vla/soep/yoghurt. Weet dat het pijnlijk is (drinkyoghurt vond ik ook bepaald geen pretje vorig weekend... auch) maar helpt wel op je vochtpijl weer op orde te brengen. Heel veel meer kun je er niet aan doen lijkt me, naast je dosering een beetje in de gaten houden. Het is een van die dingen die je voor lief moet nemen na drugsgebruik vrees ik.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Aha dat heb ik nog nooit gehad. Ik dacht het van het kauwen kwam. Misschien een kauwgompje? Dan blijft je mond vochtig. En idd regelmatig een slokje drinken.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Kauwgom helpt, raad wel aan om afentoe je kauwgom uit te doen om je kaken wat rust te geven. Anders gaan die de dag erna ook flink pijn doen.

En wat je beschreef over je keel heb ik ook altijd. Heb het ook vaker als ik weinig tot geen kauwgom gebruik.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Aha dat heb ik nog nooit gehad. Ik dacht het van het kauwen kwam. Misschien een kauwgompje? Dan blijft je mond vochtig. En idd regelmatig een slokje drinken.

Kauwen is inderdaad ook allesbehalve fijn voor de binnenkant van je wangen, maar die gehemelte-pijn staat daar los van. Ik kreeg van speed gek genoeg vrijwel geen kaakspanning (i.t.t. van XTC), maar dan toch dat pijnlijke gehemelte de dag erna. Denk echt vochttekort. Er gaat trouwens sowieso volgens mij iets niet helemaal goed als je het voor elkaar krijgt om op je gehemelte te kauwen. :thinking:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Kauwen is inderdaad ook allesbehalve fijn voor de binnenkant van je wangen, maar die gehemelte-pijn staat daar los van. Ik kreeg van speed gek genoeg vrijwel geen kaakspanning (i.t.t. van XTC), maar dan toch dat pijnlijke gehemelte de dag erna. Denk echt vochttekort. Er gaat trouwens sowieso volgens mij iets niet helemaal goed als je het voor elkaar krijgt om op je gehemelte te kauwen. :thinking:
Ja dat is waar. Zou knap zijn.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb ook na drugs soms een "blaartje" ineens ergens, die dan ook op een plek zit zodat het niet van kauwen kan komen. Het zal inderdaad door een droge mond komen. Speeksel is ook een natuurlijke weerstand tegen bacteriën. Dus als je weinig speeksel hebt in een high, dan hebben bacteriën direct de kans om zweertjes en ander ongemak te veroorzaken. Moet wel zeggen dat het een dag later ook snel weer weg is bij mij. Echt last met eten enzo heb ik er nog nooit van gehad. Kauwgom is het enige wat bij mij helpt een niet te droge mond te krijgen, en mezelf eraan herinneren dat ik niet door mijn mond blijf ademen ook. (Die neiging heb ik erg als ik high ben, geen idee waarom.)

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben echt een enorme kauwgumverslaafde in het dagelijks leven (één van m'n meest serieuze verslavingen xD), maar tijdens om het even welke drug vind ik dat juist heel droog aanvoelen en smakeloos. Heb het altijd klaar liggen, maar pak het om die reden niet zo vaak. Misschien toch wat meer doen dan.

m0i4k0e

Newbie
Ja dat is waar. Zou knap zijn.
Dat kan ik ook niet
Ik kan ook niet op mijn gehemelte kauwen, als iemand dat kan lijkt mij dat ook bijzonder haha

m0i4k0e

Newbie
Wat is er precies beter geworden aan de pillen? Een xtc pil is een xtc pil. Er bestaan geen betere of slechtere. Wel met verschillende hoeveelheid mdma. En als je er 2 neemt zoals je schreef zit je op 220mg, dat is behoorlijk veel, zeker voor iemand van 64 kg. Normaliter is het beste om 1 tot 1,5 mg per kg lichaamsgewicht aan te houden. Dan zou 96 mg juist zijn voor jou. Als max. Bij overdosering komen de negatieve effecten boven, kauwen en een kapotte mond is daar 1 van. Het bekende “kaakschaatsen”.
Drink je alcohol of ook water? Water is belangrijk, ook naast cola etc. En hoe lang zit er tussen elke gebruik?
Wat er beter geworden is is dat ik niet zo snel meer gek ga doen met mijn mond, meestal veeg ik ook een keer over mijn lippen of iets dergelijks heen (vind ik persoonlijk fijner dan heel je mond af te likken). Mijn maat zei dat er minder "troep" inzat. Ik drink geen alcohol, meestal wel fanta ice-tea en soms een watertje. Cola drink ik niet meer omdat ik daar altijd zo'n droge mond van krijg en alles gaat plakken etc.. Ik pak ongeveer na 1 uur of 1,5 nog een halve. Ligt er soms aan, soms klapt het ineens weer helemaal in als ik een nieuwe halve wil pakken en dan wacht ik er nog weer even mee tot ik mijzelf er wel weer goed bij voel!

m0i4k0e

Newbie
Ik zal bij mijn aanstaande festival eens proberen net iets meer te drinken en meer gebruik te maken van kauwgom! Misschien al slim om een dag of 2 van te voren al vast voor te bereiden zoals net iets meer water drinken, maagbeschermers, etc etc..

Iemand enige tips voor plas problemen, ik ga al moeilijk naar de wc dus heb al snel plast dat het niet lukt. Misschien zit het ook een beetje tussen de oren maar, ik krijg het eigenlijk nooit voor elkaar of ik moet echt een uur gaan zitten maar, dat is zinloos op een festival. Dit is ook een van de redenen waarom ik een beetje minder wil drinken op festivals.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Iemand enige tips voor plas problemen, ik ga al moeilijk naar de wc dus heb al snel plast dat het niet lukt. Misschien zit het ook een beetje tussen de oren maar, ik krijg het eigenlijk nooit voor elkaar of ik moet echt een uur gaan zitten maar, dat is zinloos op een festival. Dit is ook een van de redenen waarom ik een beetje minder wil drinken op festivals.

Ontspannen ontspannen en ergens anders aan denken. Het is helaas een bekent verschijnsel. Zeker bij (te) hoge doseringen. Als je je aan de “regels” houdt qua dosering heb je er zo goed als geen last van.
Zoals ik eerder zei dat is zo een 96 mg voor de hele dag voor jou gewicht. Dan heb je er zo goed als geen last van. Hoe hoger je doseert hoe sterker de negatieve bijwerkingen worden en hoe moeilijker je dus kan plassen.
Minder drinken helpt niet. Je moet dan wel minder vaak naar de wc maar het probleem blijft. Ook is drinken juist erg belangrijk als je mdma gebruikt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ontspannen ontspannen en ergens anders aan denken. Het is helaas een bekent verschijnsel. Zeker bij (te) hoge doseringen. Als je je aan de “regels” houdt qua dosering heb je er zo goed als geen last van.
Zoals ik eerder zei dat is zo een 96 mg voor de hele dag voor jou gewicht. Dan heb je er zo goed als geen last van. Hoe hoger je doseert hoe sterker de negatieve bijwerkingen worden en hoe moeilijker je dus kan plassen.
Minder drinken helpt niet. Je moet dan wel minder vaak naar de wc maar het probleem blijft. Ook is drinken juist erg belangrijk als je mdma gebruikt.

Ik snap opzich wel dat velen de neiging hebben wat hoger te doseren dan de richtlijn. Heb ongeveer hetzelfde gewicht als TS en 100 mg MDMA geeft mij geen volwaardig effect. Niet dat ik mensen hier het advies wil geven om boven de verstandige dosis te gaan zitten, absoluut niet, maar ik kan er wel inkomen dat het gebeurt. Zeker op een feestje waar je liever niet met een uur of drie klaar wil zijn.

Echter, 220 mg is wel heel veel van het goede op een gewicht van 64 kilo. Klachten zoals verhoogde spierspanning, en daardoor moeilijk plassen, nemen zoals De Dunne al zegt echt toe met de dosering. Probeer eens wat minder te nemen, óf accepteer de bijwerkingen die horen bij een (te) hoge dosis, zoals ongewild lang op de plee doorbrengen. (Met inderdaad ONTSPAN als codewoord.) Om Cruijff er maar eens in te gooien: 'Ieder voordeel hep se nadeel.'

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heb ongeveer hetzelfde gewicht als TS en 100 mg MDMA geeft mij geen volwaardig effect.

Ik heb het wel vaker gehoord hoor. Ik vraag me af of je dan niet vanaf het begin te hoog gedoseerd hebt en dus gewend bemt aan dat gevoel daarvan? Dat je gewend bent aan die dosering en dus de “juiste” dosering voor jou te hoog hebt gemaakt. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen. Ik ben daar niet zo goed in. Ik denk dat of Psychedelibee of Mindless hier ook ens wat over geschreven heeft.
Voor mij is 85 mg mdma goed maar ik had laatst 80 genomen en ik vond m toch best heavy. Misschien dat elk persoon anders reageert. TS had 220 genomen, met dat gewicht is het +/- 3,4 mg per kg. Dan zou ik met mijn gewicht met die dosis 190mg mg moeten slikken. Ik denk echt dat ik me heel slecht ga voelen en het helemaal niet goed gaat. Maar zoals ik al zei zal misschien pp verschillen.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb het wel vaker gehoord hoor. Ik vraag me af of je dan niet vanaf het begin te hoog gedoseerd hebt en dus gewend bemt aan dat gevoel daarvan? Dat je gewend bent aan die dosering en dus de “juiste” dosering voor jou te hoog hebt gemaakt. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen. Ik ben ben daar niet zo goed in. Ik dat dat of Psychedelibee of Mindless hier ook ens wat over geschreven heeft.
Voor mij is 85 mg mdma goed maar ik had laatst 80 genomen en ik vond m toch best heavy. Misschien dat elk persoon anders reageert. TS had 220 genomen, met dat gewicht is het +/- 3,4 mg per kg. Dan zou ik met mijn gewicht met die dosis 190mg mg moeten slikken. Ik denk echt dat ik me heel slecht ga voelen en het helemaal niet goed gaat. Maar zoals ik al zei zal misschien pp verschillen.

Ja, duidelijk dat 220 mg eigenlijk echt teveel is voor TS.

En misschien heb je gelijk. In de tijd dat ik nog vaak MDMA gebruikte heb ik standaard wat te hoog gedoseerd. Niet op feestjes, daar heb ik me wel altijd aan de richtlijnen gehouden (daar heb je natuurlijk ook meer externe prikkels om tot een leuke ervaring te komen), maar ik heb toen ook veel relax/thuisavondjes gedaan met een goede vriend en achteraf gezien hadden die doseringen toen echt wel wat lager gekund. Dus heb het waarschijnlijk inderdaad deels aan mezelf te danken.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik vaker wat ongevoeliger op drugs reageer dan je op basis van mijn lengte/gewicht zou verwachten. Het was vroeger al zo dat ik vrijwel altijd van mijn vrienden (waarvan sommige minstens 25 kilo zwaarder) het langst zat te wachten tot de MDMA eindelijk ging werken. Ik ben ook helemaal niet snel dronken. En vorig weekend, mijn eerste keer speed, merkte ik het ook veel later - terwijl we gelijk opliepen qua dosering - dan SanneBanne die toch wel wat meer ervaren is intussen. :wink:

Maar ja, ik reageer dan wel weer super gevoelig op LSD, dus geen idee waar het aan ligt, 't heeft gewoon bij iedereen een andere uitwerking.

Bovenaan