Geen feestzin van xtc, anders met 4fmp?

Discodeine

Newbie
Hallo allemaal!

Op We Are Electric gaan mijn vrienden 4fmp gebruiken. Ikzelf heb dat nog nooit gedaan, tegenover zo'n 8x xtc. Ik heb xtc afgezworen tijdens het uitgaan, omdat ik nooit zin krijg om te dansen, maar juist alleen maar wil zitten, praten, knuffelen etc. We Are Electric is voor mij een ontzettend dik festival waar ik ook echt voor de namen ga, dus het is voor mij belangrijk dat ik van 4fmp wél zin krijg om te dansen. Mijn huisgenoten die wel beiden hebben gedaan, zeggen dat ze van 4fmp veel meer partyzin krijgen, maar dat krijgen ze ook van xtc... Dus mijn vraag: wie herkent zich in mijn xtc-ervaringen (geen zin meer om te feesten) en kan mij vertellen hoe 'ie dat ervaart met 4fmp?

Oorspronkelijk had ik het idee om lekker aan de pep te gaan, maar dan ga ik sowieso weer niet kunnen slapen en daar ben ik ook wel klaar mee... Ik hoorde van 4fmp dat men daar beter van kan slapen dan met pep iig. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

vanwyngarden

Belezen gebruiker
Ik herken je xtc-gevoel niet, heb wel momentjes dat ik graag even wil zitten maar daarna rave ik net zo hard door. Ik heb 4fmp niet gebruikt op een dansfeestje maar werd er wel energiek van. Als je zelf al zegt dat je van xtc niet wil dansen terwijl je dat eigenlijk wel wil, en geen pep wil gebruiken is 4fmp de logische oplossing ja. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gehoord die alleen maar wil zitten van 4f ;p
Ik ga trouwens ook naar We Are Electric, wordt een mooi feestje :rock:

Ybez

Experimenterende gebruiker
Hmm, ik krijg van xtc ook niet heel veel zin om keihard te dansen, wel normaal rustig.
Pep kan ik keihard van knallen maar kan ik idd niet echt pitten, maar van 4fmp kan ik eigenlijk ook niet goed slapen en al helemaal niet met een aardig dosisje...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik word met xtc vaak ook niet heel energiek en houd het dansen dan ook meestal kort vol. Ik ga ook vaak zitten of even een rondje lopen ofzo. Wat betreft zit je met zowel pep als 4-fa wel goed, je bruist dan van de energie en dansen is geen probleem. Reken er echter wel op dat je van 4-fa net zoveel moeite met slapen gaat hebben als met pep. Beiden zijn middelen die maar niet uit lijken te werken.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vond 4fmp/4fa letterlijk een kruising tussen xtc en speed. Voldoende energie om lekker te dansen en springen, maar het is stiekem ook wel een beetje fijn om handjes vast te houden. Verder heb ik begrepen dat 4fmp erom bekend staat dat je het maar eenmaal moet innemen en echt niet bijnemen, juist omdat het zo lang werkt en je er niet van kunt slapen. Als je het doet, zou ik het in ieder geval 's middags ergens nemen, dan heb je nog wel een kans dat je 's avonds weer in slaap komt, maar ik zou er niet direct vanuit gaan dat dat ook gebeurt. Als je je speed niet te laat snuift kan je misschien 's nachts ook nog wel slapen, maar dat hangt er weer een beetje vanaf natuurlijk.

Timmie94

Bewuste gebruiker
4F lijkt mij dan idd een goeie, ik merk zelf ook wel dat ik als ik alleen 4f gebruik gewoon nonstop wil dansen eigenlijk, alhoewel een knuffel tussendoor ook fijn is. Maar ik krijg er minder zin van om rondjes te lopen of te socializen dan bij xtc.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Bij mij hangt alles af van hoe ik me voel als de pil inslaat.

Als ik al lekker aan het feesten ben en ie slaagt dan in dan blijf ik tot het is uitgewerkt non-stop feesten.
Als ik toevallig aan het praten ben en ie slaagt dan in dan blijf ik gewoon de hele avond doorlullen tegen alles en iedereen :grin:

Martijn94

Newbie
Bij mij hangt het ook erg af van de situatie, dus ik zou zeggen: Probeer het eens. Wat betreft de slapeloosheid is mijn ervaring dat je van 4fmp een stuk makkelijker in slaap valt dan met pep.

Haardroger

Belezen gebruiker
Ga zelf ook naar WaE!!!
Heb zelf 1 keer een lagere dosis 4F gehad.
Een praatzieke vriendin van een maat van me wilde alleen maar praten.
Werd er helemaal gek van. Het enige wat ik wilde was dansen (op een vrij lage dosis).
Duurde inderdaad van 's middags tot 1 uur 's nachts voordat ik weer nuchter in de tent stond.
Zeer onverstandig om bij te nemen met nog een of twee uurtjes op de klok.
Al moet ik zeggen dat je gelukkig ook zelf wel door hebt dat je nog wel lekker gaat en op het moment totaal geen behoefte hebt aan bijpakken.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van 4fmp, vind het vrij vergelijkbaar met pep, maar dan met tintelingen op de huid, waar ik mij persoonlijk zwaar aan erger. Elke keer als iemand tegen je aanloopt voel je zo'n lange tinteling. Ik zelf heb liever pep.
Maar 4fmp staat bekend om het feit dat je er wel meer energie van krijgt dan van pillen en niet die lichte beentjes enzo. Maar het blijft een amfetamine dus slapen gaat ook gewoon lastig worden.

Leonina

Ehm, meestal als ik XTC heb, dan wil ik sws dansen. (En natuurlijk socializen).
Maar ik had 1x dat ik te strak stond en gewoon niet/weinig kon dansen, omdat mijn eerste dosis iets te sterk was of zo.

Ik ben helemaal fan van 4fmp. Daar ga ik echt altijd goed los op! Maar het duurt ff voordat het inkicked. Owja, en sowieso NIET bijnemen, anders kan je helemaal niet slapen...
Ik heb afgelopen nacht een feestje gehad en had voor het eerst extra bijgenomen omdat ik EXTRA hard wilde gaan. Niiieet normaal ! Mijn stamina-bar werd groter en als je moe was, werd je stamina gewoon snel opgeladen zeg maar :P En kon je verder hard gaan :P
Maar.. ik heb echt moeite met slapen.. heb de hele dag maar 30 min geslapen ofzo. En nu.. ja.. ben wel beetje moe maar denk niet dat ik binnen een uur in slaap kan vallen :P

De andere keer dat ik 4FMP gebruikte, had ik niet bijgenomen. En ging ook gewoon goed los, lekker veel energie enzo. Toen kon ik wel slapen met hulp van Melatonine tabletjes.. Maar je slaapt dan niet heerlijk 8 uur ofzo. Maar denk ong 3-4 uurtjes ofzo. Is tenminste iets weet je.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wil je een festival als We Are Electric, waar je speciaal voor de dikke line up heen gaat, riskeren omdat je persé drugs wilt? :wink: Ik krijg ook geen feestzin van XTC, van 4-FA wel meer maar de meeste feestzin heb ik gewoon nuchter of met een biertje. Ik ga daarom het risico niet lopen dat ik geen zin meer heb terwijl er zulke dikke namen staan :wink:

Haardroger

Belezen gebruiker
Zorgt die geweldige line-up niet juist voor een extra reden?
Als ik weet dat er ergens geweldige artiesten komen wil ik juist optimaal genieten van het moment!
Uiteraard kan dit met een biertje (of wat meer dan 1) maar andere drugs kan hier perfect bij helpen! :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Haardroger zei:
Zorgt die geweldige line-up niet juist voor een extra reden?
Als ik weet dat er ergens geweldige artiesten komen wil ik juist optimaal genieten van het moment!
Uiteraard kan dit met een biertje (of wat meer dan 1) maar andere drugs kan hier perfect bij helpen! :)

Ja wat ze bedoelen is dat sommige mensen, ik heb dit zelf ook wel een beetje, helemaal in een eigen wereldje belanden tijdens het gebruik van xtc. Dit kun je chill vinden, maar het is maar net waar je naar op zoek bent. Ik heb ondertussen voor mezelf besloten dat ik bijvoorbeeld op trance feesten xtc pak, waardoor het zweverige, gelikzalige gevoel enorm versterkt wordt, maar ik misschien van het feest zelf en de mensen om me heen wat minder mee krijg. Terwijl ik juist op een hardtsyle feest pep fijner vind, omdat ik dan alles meekrijg en barst van de energie waardoor ik wel moet blijven springen.

Discodeine

Newbie
Thanks voor jullie reacties! Ik kies de veiligste weg en ga lekker aan de pep. Met deze dikke namen wil ik het niet riskeren geen zin te hebben :) Ik bewaar de 4fmp voor een ander feestje, als de line-up iets minder uitmaakt. ;D

Leonina

Discodeine zei:
Hallo allemaal!
Dus mijn vraag: wie herkent zich in mijn xtc-ervaringen (geen zin meer om te feesten) en kan mij vertellen hoe 'ie dat ervaart met 4fmp?

Oorspronkelijk had ik het idee om lekker aan de pep te gaan, maar dan ga ik sowieso weer niet kunnen slapen en daar ben ik ook wel klaar mee... Ik hoorde van 4fmp dat men daar beter van kan slapen dan met pep iig. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Wil nog even duidelijk maken dat je van 4FMP ALTIJD zin krijgt om te dansen! :grin: Ik in iedergeval wel, en ben nog geen trip report tegen gekomen dat de gebruiker GEEN zin had om te dansen :openmouth: Van 4FMP.

Als je NIET bijneemt, kan je nog wel beetje slapen. Neem dan ook melatonine tabletjes in van 1-2mg. (Niet 0,1. Anders moet je daar minstens 10 van nemen).

Discodeine

Newbie
Leonina zei:
Discodeine zei:
Hallo allemaal!
Dus mijn vraag: wie herkent zich in mijn xtc-ervaringen (geen zin meer om te feesten) en kan mij vertellen hoe 'ie dat ervaart met 4fmp?

Wil nog even duidelijk maken dat je van 4FMP ALTIJD zin krijgt om te dansen! :grin: Ik in iedergeval wel, en ben nog geen trip report tegen gekomen dat de gebruiker GEEN zin had om te dansen :openmouth: Van 4FMP.

Als je NIET bijneemt, kan je nog wel beetje slapen. Neem dan ook melatonine tabletjes in van 1-2mg. (Niet 0,1. Anders moet je daar minstens 10 van nemen).

Dankjewel Leonina! Toch kies ik voor de veiligste weg en bewaar ik de 4fmp voor een ander feestje. Ik laat het nog wel weten hoe ik dat ervaren heb :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Leonina zei:
Onthoud wel dat je melatonine niet 's ochtends moet nemen, alleen 's avonds

Discodeine

Newbie
OKE! Ik kan het toch niet laten! Mijn vriend gaat hoogstwaarschijnlijk voor het eerst 4fmp doen en het zou ook mijn eerste keer worden. Fantastisch natuurlijk om samen die eerste keer van iets te doen. Stel dat ik nou niet zo energiek ervan wordt, is het dan een goed idee om een klein beetje pep erna te gebruiken? Max 30 mg of zo. Of botst dat met elkaar?

Oja, en wat zijn goede dosissen 4f?
Man, 27 jaar en 73 kg beginnende gebruiker
Vrouw, 21 jaar en 58 kg, iets meer ervaren gebruiker

THANKS!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk persoonlijk dat je er echt wel energiek van gaat worden! Komt vast helemaal goed. :) Evt beetje pep erbij nemen zal ongetwijfeld niet heel verstandig zijn, en je kater zal ook wel een tikkie heftiger zijn, maar mocht de 4f echt niet werken dan kun je het wel overwegen ja.

Vorige keer heb ik 140mg gehad (vrouw, 65? kilo) en dat was net iets te weinig.

Timmie94

Bewuste gebruiker
ik maak voor mezelf en vrienden altijd de capsules,

voor mij, Man 69kg 21 jaar, pak ik meestal rond de 180mg, maar das wel aan de hoge kant en ben ook wel het een en ander gewend. ik zou voor hem rond de 160 gaan zitten en voor jezelf 150 ofzo. die dosis maak ik ook altijd voor mijn vriendinnen die ongeveer hetzelfde wegen en even oud zijn.

Bovenaan