gedesoriënteerd wakker worden.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
beste DF-ers,

Sinds ongeveer een jaar heb ik last van complete desoriëntatie midden in de nacht.
Ik word dan wakker en denk dat de gekste dingen mij overkomen.
Zoals vannacht werd ik wakker, Ik dacht dat er een landmijn naast mijn bed lag. Ik deed mijn licht aan en durfde mijn voet niet meer op te tillen omdat anders de mijn zou ontploffen. Ik schat dat dit ongeveer 2 minuten duurde voordat ik doorhad dat het niet echt was. Ik heb dit ongeveer 3 keer per week.

Nu is mijn vraag of dit zou kunnen komen door drugs, en in het specifiek:wiet?
Mijn wiet gebruik en nachtelijke activiteiten lijken parallel aan elkaar te lopen. Ik rook 1 tot 2 keer per week een jointje. Zijn er dingen die ik kan doen om het tegen te gaan? ik ben al wat weken gestopt met blowen om te kijken of het weg zou gaan. Dit gebeurde niet.

Mijn vraag is: heeft dit probleem te maken met drugs gebruik of moet ik het ergens anders achter zoeken? en zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt erg vervelend. Het zou zeker met je wiet gebruik te maken kunnen hebben. Zelf heb ik zoiets nooit gehad toen ik nog dagelijks blowde, sterker nog ik werd dan 's nachts helemaal niet wakker als ik had geblowd.

Hoe lang ben je nu gestopt met blowen? Want als je regelmatig blowt kan de thc makkelijk 3 tot 4 weken in je lichaam blijven en zo wellicht bijdragen aan dat je dit nog steeds hebt. Het kan natuurlijk ook een totaal andere reden hebben. Als je er echt last van hebt kun je altijd langs de huisarts ermee.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Klinkt erg vervelend. Het zou zeker met je wiet gebruik te maken kunnen hebben. Zelf heb ik zoiets nooit gehad toen ik nog dagelijks blowde, sterker nog ik werd dan 's nachts helemaal niet wakker als ik had geblowd.

Hoe lang ben je nu gestopt met blowen? Want als je regelmatig blowt kan de thc makkelijk 3 tot 4 weken in je lichaam blijven en zo wellicht bijdragen aan dat je dit nog steeds hebt. Het kan natuurlijk ook een totaal andere reden hebben. Als je er echt last van hebt kun je altijd langs de huisarts ermee.

Ik ben er een maand mee gestopt, het bleef het zelfde. Ik denk dat als het erger wordt, dat ik dan wel even langs de huisarts ga. Ik merk ook dat als ik stress heb het wat meer wordt. Misschien is het een manier van mijn hersens om met stress om te gaan ofzo? :confused:

Haardroger

Belezen gebruiker
Is dit niet gewoon een soort slaapwandelen?
Heb hier zelf enkele jaren geleden (voordat ik ook maar iets gebruikte) ook wel eens last van gehad.
Dat ik midden in de nacht op de overloop stond om mijn eigen lamp aan te maken die in een andere kamer was. Vrij vervelend, dat zeker.
Bij mij ging het meestal om hetzelfde. Half in een droom blijven hangen en vervolgens het licht aan willen maken. Zodra ik dit herkende kon ik wakker worden en weer rustig gaan slapen.

Kan niet zeggen wat het uiteindelijk is geweest waardoor ik er overheen ben gekomen.
Wellicht het besef dat je aan het dromen bent?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Klinkt inderdaad als een soort van slaapwandelen. Door te blowen is het zo dat je diepe slaap toeneemt maar je REM-slaap die nodig is om ervaringen te verwerken afneemt. Als je dan stopt met blowen is het vaak dat gebruikers langere REM-slaap ervaren die misschien nog doorloopt tot het moment dat je wakker wordt. Dat kan misschien de reden zijn omdat je onbewust aan het lucid dreamen bent en dat als je wakker wordt nog steeds heel even denk dat je droomt.

Als dit het geval zou zijn en je hebt er veel last van zou ik je adviseren om een vast slaapritme op te bouwen, of eventueel wat info over lucid dreaming op te zoeken. Als je leer hoe je reality checks moet doen kan je dit eventueel ook nog in een bewust lucid dreamen om zetten wat er gaaf is!
Maar als het echt langer blijft aanhouden zou ik toch maar even langs de dokter gaan.

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
Heb telkens dat probleem. Reden is dat ik nooit 2 nachten slaap op rij in hetzelfde huis.
Kheb een eigen kamer wel. Maar door zo stilletjes rond tegaan, leer jebijna heel de stad..
Oorzaak is gewoonlijk dat ik wel bijna gedwongen wordt. En met midx van alcohol// drugs, heb jij bijna altijd prijs en bouw je een imperium aan volk toe. Dus conclusie: doe hetzelfde en het gedesoriënteerd zijn wordt nog uw beste moment van de dag ,:tongueout:

MeejheM

Badass junkie
snelgemsurfd zei:
Heb telkens dat probleem. Reden is dat ik nooit 2 nachten slaap op rij in hetzelfde huis.
Kheb een eigen kamer wel. Maar door zo stilletjes rond tegaan, leer jebijna heel de stad..
Oorzaak is gewoonlijk dat ik wel bijna gedwongen wordt. En met midx van alcohol// drugs, heb jij bijna altijd prijs en bouw je een imperium aan volk toe. Dus conclusie: doe hetzelfde en het gedesoriënteerd zijn wordt nog uw beste moment van de dag ,:tongueout:

Huh?

@Kokosmakroon: gebruik je ook medicijnen of drank? 2 jointjes per week is niet zoveel, zijn de nachtelijke avonturen ook nadat je geblowed hebt, of lijkt er geen verband te zijn? het kan ook tussen de oren niet goed zitten, en dan kan je vanalles verwachten.

ook geen redenen te bedenken dat je net in een droom door herie ofzo wakker word? als ik diep lig te slapen kan ze mij ook beter niet wakker maken, want dan ga ik schijnbaar behoorlijk tekeer.

is het erg verstorend voor je leven overdag of valt dat wel mee?

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
snelgemsurfd zei:

Huh?

@Kokosmakroon: gebruik je ook medicijnen of drank? 2 jointjes per week is niet zoveel, zijn de nachtelijke avonturen ook nadat je geblowed hebt, of lijkt er geen verband te zijn? het kan ook tussen de oren niet goed zitten, en dan kan je vanalles verwachten.

ook geen redenen te bedenken dat je net in een droom door herie ofzo wakker word? als ik diep lig te slapen kan ze mij ook beter niet wakker maken, want dan ga ik schijnbaar behoorlijk tekeer.

is het erg verstorend voor je leven overdag of valt dat wel mee?

Ik gebruik geen medicijnen, wel drink ik alleen in het weekend redelijk veel alcohol. Als ik onder invloed van cannabis of drank ben heb ik hier juist geen last van. Het is ook niet dat ik met veel stress zit of iets dergelijks. Sterker nog, ik voel me de laatste tijd erg goed. Ook is er geen herrie of iets dergelijks waardoor ik wakker word. Het is puur het soort van half dromen.
Het rare is ook dat ik daarvoor niet bewust heb gedroomd. Het is niet dat ik al een heel verhaal meegemaakt heb en dan wakker word en het verder gaat. Maar gewoon uit het niks landmijnen en afgebeten benen hallucineren. Verder heb ik er overdag geen last van, ik slaap verder gewoon goed. Het is hooguit 10 minuten in de nacht dat minder slaap door dit.

Bovenaan