GBL kun je prima in nemen. Wel genoeg verdunnen.
Heb een oude post van me opgezocht:
Ik ben zelf verscheidene keren afgekickt van GBL en GHB (ben GELUKKIG nu al 7 maanden clean na een gevecht van 3 jaar). Mijn ervaringen met GHB vs GBL zijn:
- De lichamelijke klachten van de verslaving treden bij GBL zeer snel op. Ik kon rustig 4/5 dagen GHB gebruiken zonder daar lichamelijk last van te krijgen. Hierbij moet ik zeggen dat ik wel erg veel water dronk (>5 liter per dag) en om de 2 dagen 12 km hard liep. Dit om het zout uit mn lichaam te krijgen. Bij GBL had ik soms al na 2 dagen last van mn lichaam. Dingen als een slechte huid, extreem pijnlijke knieën als ik in bed ging liggen, overal spierpijn en een heel slap, futloos gevoel. Ook merkte ik dat ik als ik aan de GBL was ik in tegenstelling tot GHB gewicht verloor. Dit heeft volgens mij niet alleen te maken met het vasthouden van vocht, maar ik had het gevoel dat mn darmen niet meer goed verteerden (had ook vaak pijn in mn onderbuik). En van GBL kreeg ik ook steken in mijn lever, en steken op mijn borst. Bloedverzuring heb ik niet gehad, maar een vriend van me die er nog erger als mij aan toe is geweest heeft dit wel gehad. De pH van zijn bloed was schrikbarend gedaald zeiden de doktoren toen hij voor de 3e keer op de intensive caire lag.
Dus: Al deze klachten traden uiteindelijk ook op bij GHB, maar pas na een aanzienlijk langere tijd en de klachten waren minder heftig bij GHB.
- Gewenning en het antwoord hierop (hogere dosissen nemen) traden ook veel sneller op bij GBL. Het probleem hierbij was, is dat GBL gewoon heel, heel erg moeilijk te doseren is. Ik ben dan ook met GBL op de meest gênante situaties out gegaan, terwijl ik met GHB dit veel minder had (Bijvoorbeeld: tijdens de pauze van een presentatie voor 200 man, bij mn ouders terwijl ik een Sinterklaas gedicht stamelde, enz enz).
- Het afkicken van GBL ging bij mij gepaard met een veel ernstigere en diepere depressie als bij het afkicken van GHB. Deze geestelijke afkickverschijnselen traden ook weer eerder op bij GBL. Na een bingje van 250 ml ghb in 3/4 dagen waren de ergste verschijnselen weg binnen een dag. Bij GBL was het al snel zo dat de gewenning zo snel optrad dat ik mezelf niet meer high kon krijgen zonder op het randje van out gaan te zitten. Als ik mezelf zo een tijdje verdoofd had (op/over het randje van out gaan) met GBL kon ik na een binge van 4 dagen makkelijk 3 dagen niet naar buiten durfen. En dan heb ik het over een mini binge he. Ook heb ik met GBL suicidale klachten gehad en tegen psychoses aan gezeten. Deze traden op als ik er maanden aan zat.
Ik hoop dat je je ogen lang genoeg kan openhouden om dit te lezen

. Voor het geval dat dit niet zo is wil ik het wel ff samenvatten:
GBL is troep! Het sloopt je veel sneller als GHB! Stap daarom zo snel mogelijk over op GHB! Ook als je gaat afbouwen!