Fruityloops producers

Holden

Bewuste gebruiker
alcoholist zei:
Holden zei:
Aan alle FL-users..alle respect maar schakel gvd over op Ableton Live Suite 8 :wink:
je bent nog dommer dan achtereind van een varken :wink:

fruityloops kan je dingen doen,die onmogelijk zijn,FL is fucking god!

alleen binnnen 2 maandjes kan je dat natuurlijk niet allemaal uitvogelen :wink:
dus schaam je voor die uitspraak

Ik heb geen reden om mij te schamen omdat ik andere mensen hun mening respecteer.
Jij daarentegen noemt mij, zonder me te kennen, nog dommer dan het achtereind van een varken..Ik ga er mijn slaap niet voor laten :grin:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Holden zei:
alcoholist zei:
Holden zei:
Aan alle FL-users..alle respect maar schakel gvd over op Ableton Live Suite 8 :wink:
je bent nog dommer dan achtereind van een varken :wink:

fruityloops kan je dingen doen,die onmogelijk zijn,FL is fucking god!

alleen binnnen 2 maandjes kan je dat natuurlijk niet allemaal uitvogelen :wink:
dus schaam je voor die uitspraak

Ik heb geen reden om mij te schamen omdat ik andere mensen hun mening respecteer.
Jij daarentegen noemt mij, zonder me te kennen, nog dommer dan het achtereind van een varken..Ik ga er mijn slaap niet voor laten :grin:

Toch heeft hij wel gelijk. Geen enkele fatsoenlijke producer geeft z'n tools de schuld.

Zeggen dat mensen over moeten stappen van een complete DAW naar een andere is belachelijk, vooral na jaren met hetzelfde gewerkt te hebben.
FL heeft mss een beetje een noob-sfeer om zich heen hangen, maar dat is ook alleen omdat 't een goedkoop programma is. Er zijn een hoop grote producers die FL gebruiken, en die zweren erbij.

Holden

Bewuste gebruiker
1. Ik ben geen fatsoenlijke producer
2. Ik geef geen enkele tool de schuld
3. Als je tussen de regels kan lezen, wat niet zo blijkt te zijn, weet je dat ik daarmee niet bedoelde dat iemand MOET overstappen, ieder zn ding..

4. Read between them fucking lines (indien mogelijk)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Holden zei:
3. Als je tussen de regels kan lezen, wat niet zo blijkt te zijn, weet je dat ik daarmee niet bedoelde dat iemand MOET overstappen, ieder zn ding..

Den heeft het in je eige logica niet eens nut om dat soort bullshit uit te spouwe in een FL producer thread.
Met de schuld geven bedoel ik neit direct FL de schuld geven omdat jeer niet mee kan werken, ik bedoel het meer in de zin van, wat met Ableton kan, kan met FL ook. Ligt er maar net aan wie je erachter zet, en wat diegene fijner vind.

endor

Badass junkie
Holden zei:

Je moet je niet direct zo aangevallen voelen.

Holden

Bewuste gebruiker
Ik ga er ook geen moeite meer in steken :grin:

"Jij bent nog dommer dan het achtereind van een varken."
"Wat jij zegt is bullshit"

Als mensen zoiets onterecht uitkramen weet ik genoeg :wink: Succes met FL :grin:

alcoholist

Wijs gebruiker
en ja,die uitspraak was mischien een beetje onbeschoft,maar verder ga ik niet in discussie over FL,alleen omdat dit prgramma gratis tedownload is,Qua demo,hoef het niet gelijk amateur te zijn,omdat al die sukkels ermee werken die iets willen proberen,

sorry voor mijn onbeschofte uitspraak

Holden

Bewuste gebruiker
alcoholist zei:
en ja,die uitspraak was mischien een beetje onbeschoft,maar verder ga ik niet in discussie over FL,alleen omdat dit prgramma gratis tedownload is,Qua demo,hoef het niet gelijk amateur te zijn,omdat al die sukkels ermee werken die iets willen proberen,

No problemo..ik zei dat ik geen "super"producer ben, en ben me momenteel nog aant inwerken in Live8. Het probleem is dat ik een soort van crisis doormaak; in de zin van bepalen welke kant ik op wil..Heb .Live8 Suite nu 2 maanden maar ik kom er gewoon niet aan toe..Ik moet me effe herbronnen en inspiratie opdoen en dan zien welke richting ik uit wil..Wat nu met zekerheid vaststaat is: Soort van minimal/techhouse/ambient-achtig genre..En ik heb de kwaliteiten dus je zal binnenkort iets van me horen..En ipv DAW: ieder zijn ding!

endor

Badass junkie
Holden zei:
alcoholist zei:

No problemo..ik zei dat ik geen "super"producer ben, en ben me momenteel nog aant inwerken in Live8. Het probleem is dat ik een soort van crisis doormaak; in de zin van bepalen welke kant ik op wil..Heb .Live8 Suite nu 2 maanden maar ik kom er gewoon niet aan toe..Ik moet me effe herbronnen en inspiratie opdoen en dan zien welke richting ik uit wil..Wat nu met zekerheid vaststaat is: Soort van minimal/techhouse/ambient-achtig genre..En ik heb de kwaliteiten dus je zal binnenkort iets van me horen..En ipv DAW: ieder zijn ding!

Luister eens naar die genres van muziek die je zelf wilt maken , en doe inspiratie op van andere artiesten.
Of maak een liedje dat in verband staat met iets belangerijk in je leven (bv persoon , een bepaalde tijd in je leven etc)
Of maak gewoon een agressief liedje op het idee van iets dat je haat (bij mij is het voorbeeld telsell op vt4 hier in belgie : the abb king pro , buy now. DROP DEAD !!!!!)
Maar wat me wel al is opgevallen dat als je wat in een depressieve bui bent , je jouw muziek echt veel donkerder en beter gaat maken.

alcoholist

Wijs gebruiker
Maar wat me wel al is opgevallen dat als je wat in een depressieve bui bent , je jouw muziek echt veel donkerder en beter gaat maken

helemaal waar,
het is dat ik niet meer tegen wiet kan,maar toen ik nog blowde voelde ik me altijd erg depri,dus ging ik altijd beats maken,daar kwamen echt de aller beste en diepste producties uit.

endor

Badass junkie
Ik heb eens een vraagje.
Wel off topic.

Ik heb ondertussen al 3 feestjes moeten afzeggen om te gaan draaien.
Puur omdat ik geen programma heb om live te draaien.
Kan iemand me een goed programma zeggen daarvoor?

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Traktor 2 en 3, virtual DJ, Ultramixer. MAaruh.. Heb je wel hardware om die software goed te kunnen besturen dan? Zonder lijke me een beetje onmogelijk, met je muis kloten.

Of bedoel je livesets met FL?

endor

Badass junkie
Ik heb zelf een mixer , kaoss pad 3 en korg esx1 staan.

Kan ik dan met FL een setje voorbereiden?

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Met die hardware kun je gerust gewoon live spelen. Heb je geen software voor nodig. Daar zijn die dingen voor, je moet alles in die dingen programmeren en dan live tijdens het bespelen van die ESX en KP3 de tweaks uitvoeren die de set verder doen laten leven.

Nieuw nummer bezig. ;3 http://www.myspace.com/tektyfus <--- Waaskaas.

kaasbaas

Badass junkie
Ik gebruik FL studio om drums (EZdrummer, Drumkit From Hell) achter m'n herrie te zetten! K'zal binnenkort wel een nummer linken haha. Helaas ben ik geen held in gitaar spelen en ben ik dus beperkt tot het minder snel spelen. Maar schreeuwen lukt me wel :rock:!

Immo

Badass junkie
J0S zei:
Ik gebruik FL studio om drums (EZdrummer, Drumkit From Hell)

Ik heb een tijdje een grindcore bandje gehad waar we die plugin gebruikte voor de drums omdat we geen drummen konden vinden. :P

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Fruity Loops is fuckin' geweldig :hearteyes: Ik heb het nu een paar weken en maak dus sinds kort Drum & Bass, nu bezig met m'n eerste track, en voor een eerste werkje klinkt het niet heel slecht ofzo :) FL is wel echt heeel ongezond voor me, wanneer ik het open ben ik voor ik het weet 5 uur van m'n dag kwijt :P Ik wacht nu ff op de vakantie om me er dagen/nachtenlang op te storten..

kaasbaas

Badass junkie
Hier is die dan...niet volledig met FL studio, maar de drums wel. En zonder de drums zou 't verre van compleet zijn :grin:.

(waarschuwing: Het zuigt :tearsofjoy: :) )

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Lyrics:

We've been listening to our ear drums vibrating bullshit for far too long
And we're going to tear down your transducer

We will rebel against the system keeping us in a persistant vegetative state
And remove the censor from our senses

alcoholist

Wijs gebruiker
J0S zei:
Hier is die dan...niet volledig met FL studio, maar de drums wel. En zonder de drums zou 't verre van compleet zijn :grin:.

(waarschuwing: Het zuigt:)

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RzQetZ56ID4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
fuckin gaar,er valt geen feeling uit te halen,echt troep,sorry man

kaasbaas

Badass junkie
alcoholist zei:

Haha iedereen zo z'n smaak :grin:, voor mij zit het juist vol met emoties. Maar ik neem aan dat jij ook niet het typje bent die naar grindcore enzo luisterd.

alcoholist

Wijs gebruiker
J0S zei:
alcoholist zei:

Haha iedereen zo z'n smaak :grin:, voor mij zit het juist vol met emoties. Maar ik neem aan dat jij ook niet het typje bent die naar grindcore enzo luisterd.

sorry gozer,ik ben heel de avond als zo agresief als de pest,ik heb veel ruzie met veelmensen,normaal zuip ik alleen bier,ik he nu weer aan de fles gezeten,

om eerlijk te zijn,de drums zijn goed,lijkt net een band,maar de rest vind ik minder

Nathaniel

Wijs gebruiker
Echt zo ongeveer niets klinkt nog zoals ik het wil, heb nog een hoop te leren. En dan te bedenken dat FL eigenlijk maar een soort kinderspeelgoed is...

Maar lol heb ik wel,enjoy :grin:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Dubz

Bewuste gebruiker
^ klinkt wel lekker hoor!

En Fruityloops zou ik geen kinderspeelgoed willen noemen. Het wordt vaak onderschat, omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Hierdoor kan iedereen binnen twee minuten een beat of een nummertje maken, maar dat wil niet zeggen dat FL speelgoed is, integendeel!

De kunst is om FL zo naar je hand te zetten dat je kan maken wat jíj wil, en niet wat FL je voorschotelt. Zo zijn 8 van de 10 nummer die door een amateur in FL gemaakt zijn gewoon duidelijk hoorbaar dat het in FL gemaakt is. De "fruityloops" sound wordt het ook wel genoemd.

Maar er zijn genoeg professionele producers die FL gebruiken voor beats/melodie-lijnen, waarvan je nooit ook maar een stukje "fruityloops sound" zal horen. Luister bijvoorbeeld Benga - Night. De hele melodie daarvan is in FL gemaakt ,en dat nummer laat menig man op en neer springen :)

Ik zal binnenkort ook eens een knutselwerkje hier neer zetten :)

alcoholist

Wijs gebruiker
Nathaniel zei:
Echt zo ongeveer niets klinkt nog zoals ik het wil, heb nog een hoop te leren. En dan te bedenken dat FL eigenlijk maar een soort kinderspeelgoed is...

Maar lol heb ik wel,enjoy :grin:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/l_ECnpFPJ5I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
het klinkt wel OK, maar je laat de limmeters en de compressors al het werk voor je doen, die dingen moeten je beat alleen maar beglijden,zoek de sound in je beat die overheerst,en zet die zachter,of EQlize het,doe dit bij alle geluiden, zo wordt je mix al een heel stuk beter.

alcoholist

Wijs gebruiker
moet er nog ff bijzetten, de compressors laten HEEL duidelijk merken welke sound er te hard staat,zeker bij de drums,want als je bijv. een kick en een snare achter elkaar hoort, en de snare wordt onderdrukt,weetje dat de kick te hard staat, wanneer je geen compressoren gebruikt,hoor je dit niet goed

Nathaniel

Wijs gebruiker
Dank voor de tips :)

Die limiter staat er automatisch op, dat heb ik dus ook maar zo gelaten. Maar eigenlijk zou ik die dus moeten weglaten als ik aan een track begin? Verder heb ik alleen de "SoundGoodizer" gebruikt (is dat een compressor :confused: :flushed: ). Die kwam ik bij toeval tegen hehehe

Ik hoor idd wel wat je bedoelt.

alcoholist

Wijs gebruiker
in soundgoodsizer zit een compressor,die goedsizer staat als je em opend altijd op A, daar staat die geloof ik ook het best,hij comprest en haald de lowbas + treble omhoog,maar is trouwens wel een goeie vst.

mischien kan je nog een beetje kloten met de compressie

endor

Badass junkie
Iemand die me kan helpen om ableton live 8.1.3 kan helpen kraken voor mac?
Bij windows lukte het me perfect , gewoon de valse engine.dll file verplaatsen en vervangen.
Maar bij mac... dll files herkent hij niet , op internet vind ik niet echt hoe ik ableton dan zou moeten cracken.
Iemand die zou kunnen helpen? :grin:

Tripper

Wijs gebruiker
endor zei:
Bij windows lukte het me perfect , gewoon de valse engine.dll file verplaatsen en vervangen.
Maar bij mac... dll files herkent hij niet , op internet vind ik niet echt hoe ik ableton dan zou moeten cracken.

Bekend met ftd en nieuwsservers?

http://www.binsearch.info/?q=arc-abletonsuite81&max=250&adv_age=365&server=

Als je dat niet snapt, maak hier dan een accountje aan, kan je maar eens in de maand doen ofzo.

http://forum.audionews.ru/

Daar staat live 8 voor de mac.

endor

Badass junkie
Tripper zei:
endor zei:

Bekend met ftd en nieuwsservers?

http://www.binsearch.info/?q=arc-abletonsuite81&max=250&adv_age=365&server=

Als je dat niet snapt, maak hier dan een accountje aan, kan je maar eens in de maand doen ofzo.

http://forum.audionews.ru/

Daar staat live 8 voor de mac.

Ik heb ableton al geinstalleerd hoor , maar ik moet gewoon weten hoe ik hem echt kraak

Maxime

Experimenterende gebruiker
Jow dudes, ik maak al 7 jaar troep, ben begonnen op playstation1 "MTV music generator",
al snel vond ik Fruity loops (versie 1 destijds). Ik maak shit waar ik zelf enorm hard van space.
Ben bezig met m'n eerste plaat te laten persen, lekker rauw. Ga de mastering laten doen door
little major productions. Maar die shit kost me 150€ per uur, dus ik moet zorgen dat m'n mix zo
goed mogenlijk is voordat ik em afgeef aan de studio. Als ik terug nuchter ben zal ik wel eens wat posten, mss kunnen jullie me nog tips geven :wink: Jezuz ff ben hard aan het flashen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

xxx Maxie

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Maxime zei:
Jow dudes, ik maak al 7 jaar troep, ben begonnen op playstation1 "MTV music generator",
al snel vond ik Fruity loops (versie 1 destijds). Ik maak shit waar ik zelf enorm hard van space.
Ben bezig met m'n eerste plaat te laten persen, lekker rauw. Ga de mastering laten doen door
little major productions. Maar die shit kost me 150€ per uur, dus ik moet zorgen dat m'n mix zo
goed mogenlijk is voordat ik em afgeef aan de studio. Als ik terug nuchter ben zal ik wel eens wat posten, mss kunnen jullie me nog tips geven :wink: Jezuz ff ben hard aan het flashen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

xxx Maxie

Waarom laat je het niet door Rinse masteren? 30 eurie per track dacht ik. http://rinse.freetekno.nl/index.php/Mastering.html

Beanhead

Badass junkie
Maxime zei:

xxx Maxie

Deze spreekt de waarheid.

Spaceuh :grin:

endor

Badass junkie
alcoholist zei:
Maar wat me wel al is opgevallen dat als je wat in een depressieve bui bent , je jouw muziek echt veel donkerder en beter gaat maken

helemaal waar,
het is dat ik niet meer tegen wiet kan,maar toen ik nog blowde voelde ik me altijd erg depri,dus ging ik altijd beats maken,daar kwamen echt de aller beste en diepste producties uit.

Als ik stoned was , maakte ik echt heel rare muziek..
Muziek kon je 't niet noemen , het was eerder IDM maar dan zonder beat , pure darkness en irriterende scheve geluiden

endor

Badass junkie
Niemand hier die breakcore , hardcore , tek , hardtek of tekno maakt? :grin:
Ik zoek nieuwe leden voor mijn netlabel Destroyed records.
We zijn bezig met een nieuw netrelease !

Immo

Badass junkie
J0S zei:
alcoholist zei:

Niet dat grindcore ook maar iets te maken heeft met wat jij hebt gemaakt.

kaasbaas

Badass junkie
Immo zei:
J0S zei:
alcoholist zei:

Niet dat grindcore ook maar iets te maken heeft met wat jij hebt gemaakt.

Niet dat je 't sowieso echt in een genre kan proppen. Dus we zullen het maar gewoon herrie noemen.

Overigens hoeft grindcore niet veel te maken hebben met constante gorgelende grunts of continue op de dikste snaar tremolo picking uitoefenen. Mijn inspiratie komt meer uit de hoek van The Locust dan Napalm Death. Ook al word The Locust vaak "mathcore" genoemd. Maar ik ben het gewoon oneens met wat dat "genre" precies inhoud, en mijn muziek is ook geen "mathcore" (of gewoon technische metal). Dat lied althans niet, een lied waar ik nu mee aan het werk ben wel.

Hieronder volgt een link naar een versie van het lied dat ik al online heb staan.
http://www.youtube.com/watch?v=Q-7lNBS1riE

Bovenaan