Fly Agaric (Vliegenzwam) ervaring?

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Hoihoi,

Zoals de titel al aangeeft: ik ben op zoek naar mensen met ervaring op het gebied van trippen op Fly Agaric.
Tijdje terug over gehad met een vriend uit Noorwegen die het bijzonder goed bevallen was.
Verder nog nooit echt iemand over gehoord dus vandaar hier even checken voor iets meer info.

Thanks in advance.

Casrus

DF-koning
Ja. Weleens gedaan.

Eerste dat handig is om te weten dat het vooral als deliriant werkt is en niet als psychedelicum zoals truffels.

Heb er na een kamp in Drenthe van mijn toenmalige studierichting Kunstmatige Intelligentie een keer een geplukt en thuis opgegeten.

Thuis ervoer ik een soort van transparante zwartheid (op klaarlichte dag) en een suggestie van een soort van sterachtige zonnestralen (zoals zonnen op oude kaarten getekend zijn) om bepaalde objecten heen.

Later beschreef een ander zonder mij van tevoren daarover gesproken te hebben dezelfde transparante zwartheid bij het gebruik van een vliegenzwam!

Denk even na, waar de vliegenzwam vandaan moet komen, en lees je in over harm reduction.

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Hm zal ik zeker doen thanks.
Kun je iets meer uitleggen wat je precies bedoelt met transparante zwartheid?
En wat vond je er van emotioneel gezien? Moeite waard of nietszeggende ervaring?

Casrus

DF-koning
En wat vond je er van emotioneel gezien? Moeite waard of nietszeggende ervaring?
Had ervaring met paddo's (het zal nu zo'n 24 jaar geleden zijn dat ik die vliegenzwam had) en dit was anders.

Denk dat je het beste de vliegenzwam zelf kunt ervaren... en misschien is jouw ervaring anders.

Als je ze uit de natuur haalt... een is waarschijnlijk zat, doe het onopvallend en laat geen rommel achter. Niet bij mensen uit de tuin of voor hun huis.

Bedenk ook even hoe je hem nuttigt. Zelf rauwe thee van gemaakt, maar weet niet of dat het veiligste is.

buddha31

In memoriam - 24 januari 2023
Ik heb mensen vooral zien overgeven zweten en hallucineren dat laatste niet op een manier die je wilt. Weet waar je aan begint, het is zeker geen baad het niet dan schaad het niet.

Casrus

DF-koning
Die transparante zwartheid was als een soort gepolariseerde reflectie in een heldere zwarte sloot, of een Photoshop .psd file met zwarte, maar toch volledig transparante layers tussen de afbeelding door.

Vond het achteraf de moeite waard, maar had een paddo-achtige ervaring gedacht te krijgen.

jam

Bewuste gebruiker

Op deze site kan je heel veel informatie vinden over het gebruik van vliegenzwammen.

Starshine

Experimenterende gebruiker
Er zit een hele wetenschap achter het voorbereiden van deze paddestoel.

Muscimol is de psychoactieve stof, maar er zit ook ibotenic acid in de stoel wat nare effecten kan geven. Er zijn verschillende manieren om dat zuur te neutraliseren, genaamd decarbolyxatie en het gaat vaak om op de juiste temperatuur de paddenstoel crackerdroog te krijgen. Doe hier goed onderzoek naar voordat je gaat consumeren. Rauw wordt afgeraden

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Had ervaring met paddo's (het zal nu zo'n 24 jaar geleden zijn dat ik die vliegenzwam had) en dit was anders.

Denk dat je het beste de vliegenzwam zelf kunt ervaren... en misschien is jouw ervaring anders.

Als je ze uit de natuur haalt... een is waarschijnlijk zat, doe het onopvallend en laat geen rommel achter. Niet bij mensen uit de tuin of voor hun huis.

Bedenk ook even hoe je hem nuttigt. Zelf rauwe thee van gemaakt, maar weet niet of dat het veiligste is.
Je kunt niets zeggen over hoe de trip zich geestelijk een beetje verhoudt tot een psilo trip?

Uiteraard zal het zelf ervaren echt duidelijk maken wat het verschil is, maar zou je toch misschien kunnen aangeven in welk opzicht het geestelijk anders is? Minder inzichten? Andere inzichten? Ben er wel benieuwd naar (om te weten, niet om te doen).

Casrus

DF-koning
Je kunt niets zeggen over hoe de trip zich geestelijk een beetje verhoudt tot een psilo trip?

Uiteraard zal het zelf ervaren echt duidelijk maken wat het verschil is, maar zou je toch misschien kunnen aangeven in welk opzicht het geestelijk anders is? Minder inzichten? Andere inzichten? Ben er wel benieuwd naar (om te weten, niet om te doen).
Heb er maar een keer een genuttigd.

Heb je weleens een deliriant genomen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb er maar een keer een genuttigd.

Heb je weleens een deliriant genomen?
Nee nog nooit...

Het klinkt mij vaak wat te duister/naargeestig. Maar misschien is dat beeld wat teveel gekleurd door het lezen van Datura reports. :wink: En mijn trips op gewone psychedelica waren vaak al vrij duister.

Had het geestelijk ook een duistere vibe? Of was dat alleen in de visuals?

Casrus

DF-koning
Nee nog nooit...

Het klinkt mij vaak wat te duister/naargeestig. Maar misschien is dat beeld wat teveel gekleurd door het lezen van Datura reports. :wink: En mijn trips op gewone psychedelica waren vaak al vrij duister.

Had het geestelijk ook een duistere vibe? Of was dat alleen in de visuals?
Alleen visueel... het was niet zo duister als mijn drie-daagse datura trip en minder heftig dan mijn eerste datura trip en toen had ik niet eens veel genomen.

Denk al jaren dat ik dit jaar een vliegenzwam ga plukken, maar die ik kon vinden groeiden op te openbare plaatsen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alleen visueel... het was niet zo duister als mijn drie-daagse datura trip en minder heftig dan mijn eerste datura trip en toen had ik niet eens veel genomen.

Denk al jaren dat ik dit jaar een vliegenzwam ga plukken, maar die ik kon vinden groeiden op te openbare plaatsen.
Damn 3 dagen een duistere Datura trip... Moet er niet aan denken. Niks aan overgehouden?

Zie weleens vliegenzwammen in een bos/park hier in de buurt. Heb je echt geen plekken waar het soms rustig is en je er 1 kunt plukken?

Casrus

DF-koning
Damn 3 dagen een duistere Datura trip... Moet er niet aan denken. Niks aan overgehouden?

Zie weleens vliegenzwammen in een bos/park hier in de buurt. Heb je echt geen plekken waar het soms rustig is en je er 1 kunt plukken?
Woon in de Randstad. Vrij lastig hier.

Soms denk ik dat ik straks in Casa de Campo in Madrid wakker wordt en dat alles van de afgelopen decennia een hallucinatie is geweest.

Oh. En ik ben een soort Stephen King-achtig monster geworden.

Maar verder gaat het uitstekend.

Grapje... ?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Woon in de Randstad. Vrij lastig hier.
Bij mij is het ook maar een klein bosje.

Jullie hebben toch ook wel bossen en parken tussendoor... Of misschien gewoon geen geluk gehad en er geen gevonden?

Soms denk ik dat ik straks in Casa de Campo in Madrid wakker wordt en dat alles van de afgelopen decennia een hallucinatie is geweest.

Oh. En ik ben een soort Stephen King-achtig monster geworden.

Maar verder gaat het uitstekend.

Grapje... ?
Zo te zien ben je oké. :tonguewink:

Casrus

DF-koning
Bij mij is het ook maar een klein bosje.

Jullie hebben toch ook wel bossen en parken tussendoor... Of misschien gewoon geen geluk gehad en er geen gevonden?

Zo te zien ben je oké. :tonguewink:
D'r staan er hier voor een landhuis. Maar daar gaat ieder jaar een enorme groep heen.

Bovenaan