De onset time is niet pas na 2 tot 4 uur, op een nuchtere maag werkt flubroma al na een goede 20 tot 30 minuten en voel je de angstremmende werking. 4 mg is een goede intake, 8 mg heeft geen meerwaarde en zou de hoge doseringen inderdaad achterwege houden.
Het effect is voornamelijk angstremmend en slaapbevorderend. Sterk hypnotisch is het spul echter niet: bij xanax kan je écht overal en altijd direct in slaap geraken maar als je geen ochtendmens bent en om 6:00 (of vroeger) de wekker afgaat, dan werkt dit middel niet zo hypnotisch en kan het best wel 1 tot 2 uur duren voordat je effectief in slaap sukkelt.
Ik zou het op 4 mg houden en het is bijvoorbeeld wel handig als je een sociale fobie hebt en dringend werk moet zoeken.
Het nadeel is dat het minder goed is voor het libido en dat je minder zin hebt om nieuwe trendy dingen te kopen: niks kan me écht opwinden en alles laat me gewoonweg koud.
Toch veruit de veiligste en beste RC benzo die er momenteel op de markt te krijgen is, een aanrader dus