fitness

T-Shorty

Experimenterende gebruiker
heey,

ik houd van sporten en bewegen maar ik ben toch niet slank
ik weet dat afvallen met speed gewoon dom is maar ik zouw toch graag een plat buikje hebben en dus dacht ik?

als ik nu mijn weekend gebruik opgeef en ik 2x per week een lijntje leg voor het fitnesse?

gaan mijn spieren hard afbreken? bv: ik blijf elke dag hard op armspieren trainen ..zal dit compenseren of zullen die sexy bultjes verdwijnen? :grin:

kan dit erg kwaad?? en helpt dit dus werkelijk ook sinds ik niet echt kan stilzitten onder de speed?

T-Shorty

mishien wel leuk als ik dit ook zouw weten

van wat val je net af en ik weet dat het best beide kan zijn maar ik bedoel wat is echt de grootste oorzaak?
-het niet eten (wat best logish lijkt)
-de chemishe reactie op je lichaam ?
(-overweldigend bewegen en lang opblijven???)

T-Shorty

MetaalKonijn zei:
Je wéét dat afvallen met speed gewoon dom is.

het is daarom dat ik ook zeg dat ik mijn weekend gebruik ervoor wil opgeven en ik dacht omdat je dan toch aan sport doet ik veeeeel kleinere dossisen ga gebruiken...dus ik denk wel dat dat compenseert? niet dan?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je jezelf je graf in wilt sporten, moet je vooral gaan snuiven van te voren. Dit is echt een dubbel zo grote belasting voor je hart en je zal niet de eerste zijn die op zo'n manier plotseling dood neervalt. Lijkt me dat dat niet je bedoeling is.

Sporten is een goed plan, maar verban eerst de pep uit je leven!!!!

Verder wil ik er nog even aan toevoegen dat niet eten juist niet de goede manier is om gezond af te vallen. Je raakt zeker kilo's kwijt zo, maar op het moment dat je weer normaal gaat eten, zal je razendsnel weer terug op je oude gewicht zitten. Sterker nog, in de meeste gevallen word je nog zwaarder dan je voorheen was. Dit komt omdat je metabolisme uit balans is geraakt. Om gezond af te vallen moet je je eetgewoontes gewoon op de juiste manier aanpassen. Hier zijn talloze boeken over geschreven, maar niet alle dieten zijn even goed of ongevaarlijk. Je kan je eventueel door je huisarts door laten verwijzen naar een dietist. Ook kun je via je sportschool speciale programma's volgen en die op jouw persoonlijke behoeftes aan laten passen.

Succes!!

T-Shorty

maar ik sport al lang ... gemiddeld 3x de week trainen 2 jaar lang en vroeger nog gedaan aan hockey maar die tijd is voorbij maar ik val gewoon niet verder af hoe hard ik ook train

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
T-Shorty zei:
maar ik sport al lang ... gemiddeld 3x de week trainen 2 jaar lang en vroeger nog gedaan aan hockey maar die tijd is voorbij maar ik val gewoon niet verder af hoe hard ik ook train

Ik heb mijn vorige post even aangepast met wat extra tips... Sporten icm speed kan iig echt levensgevaarlijk zijn! Misschien moet je gewoon ook je eetgewoonten aanpassen. Je kan 2x per week sporten, maar als je daarnaast te veel suikers en ongezonde vetten eet - en dus meer calorieen binnenkrijgt dan je verbrandt - dan kun je nog steeds te zwaar worden...

T-Shorty

ok thx ^^

mishien ook wel leuk als ik dit zouw weten

van wat val je net af en ik weet dat het best beide kan zijn maar ik bedoel wat is echt de grootste oorzaak?
-het niet eten (wat best logish lijkt)
-de chemishe reactie op je lichaam ?
(-overweldigend bewegen en lang opblijven???)

als ik dan tog zouw gebruiken in de weekends dat ik me erdoorheen sleur om tog iets binne te krijgen...net zoals ik er nu moete mee heb maarja...we vieren maar 1x oud op nieuw he :tongueout:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Door het niet eten val je het meeste af, maar dat is dus tijdelijk. Door het niet eten verstoor je ook je natuurlijke metabolisme en als je weer gaat eten, kom je dubbel zo hard weer aan. Op zo'n manier proberen af te vallen heeft gewoon echt geen enkele zin dus!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
afvallen is een manier van leven:

geen zout suiker en vet
alleen water en sla
op tijd slapen

veel bewegen, dus geen auto trein of tram maar fietsen lopen .

doe dat 5 jaar en je bent een den.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ermee afvallen is geen probleem, maar om op dat gewicht te blijven zul je moeten blijven gebruiken, niet slim dus, maar dat wist je wel.

En door speedgebruik wordt het corsitol gehalte in je lichaam hoger en die maken je spieren kapot. Beter ga je gewoon 3x in de week een uur hardlopen, krachtraining heeft minder effect om af te vallen.

Succes!

Paddo100

Bewuste gebruiker
eet geen vette en zoete dingen meer en je valt af....

ga geen speed gebruiken om je vette/slechte leefgewoontes te compenseren want dat is alleen maar slechter....

T-Shorty

ok idee afgeshaft dus... ik dacht als ik me weekend gebruik ervoor zouw opgeven dat het mishien niet zo vet veel kwaad kon ^^

thx voor de replies

Cooper

Bewuste gebruiker
Ik sluit me volledig aan bij de posts van Marla!

Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, behalve dat een
stevig en vezelrijk ontbijt in de morgen heel verstandig is.
Hierdoor heb je de rest van de dag minder honger zodat je vanzelf wat minder eet, en heb
je energie om goed te kunnen sporten. Ook verbrand je meer 's morgens en overdag
dan 's avonds als je slaapt. Eet dus het liefst niet al te veel in de avond, maar honger jezelf
niet uit.

En over of het kwaad kan of niet om speed voor het sporten te pakken; het maakt niet uit wat voor doel je tegenover een lijntje speed voor het sporten zet, bijvoorbeeld je weekend gebruik
overslaan...de schade die zo'n eenmalige actie kan veroorzaken kan enorm zijn.

Zoals Marla al zei, het komt zelfs voor dat je hart het niet meer trekt zodat je gewoon dood neervalt, of voor de rest van je leven hartfalen hebt. En dat overkomt niet alleen de groentjes,
er zijn al meerdere professionele atleten door geveld.

Just don't, okay? :)

frankiekrak zei:
gebruik dnp in 10 dagen kuurtje is je vet weg lees je er wel goed op in kan gevaarlijk zijn succes :)
Een ontzettend stom plan!
Het risico is te groot om te nemen, en de kilo's vliegen er na afloop weer aan.
En daar verandert inlezen geen ene mallemoer aan.

T-Shorty

frankiekrak zei:
gebruik dnp in 10 dagen kuurtje is je vet weg lees je er wel goed op in kan gevaarlijk zijn succes :)
En daar verandert inlezen geen ene mallemoer aan.[/quote]

haha weet zelft niet wat dnp is dus maak je geen zorgen :)

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
vriend van me ging altijd onder de pep fitnissen
ziet er nu wel mooi uit maar je kan beter gwwn doen wat iedereen hier zegt.
als je toch van beweging houd ga dan lekker elkedag 5 kilometer rennen

ren zelf per dag wel 3/4 kilometer me lichaam is niet echt getraint maar heb wel conditie

Winehouse

Badass junkie
als je dood wil moet je dat vooral doen
onder invloed van pep gaat je rikketik al 120 ofzo
wil je dan ook nog gaan sporten?

Dopezilla

Badass junkie
Je zal niet merken dat je moe wordt van de inspanning, en daardoor te lang doorgaan, terwijl door de verhoogde hartslag en bloeddruk inspanning sowieso al sneller tot gevaarlijke situaties zal leiden.

Doe maar niet dus. Koop een fiets.

Olle

Cooper

Bewuste gebruiker
T-Shorty zei:
frankiekrak zei:
En daar verandert inlezen geen ene mallemoer aan.

haha weet zelft niet wat dnp is dus maak je geen zorgen :)[/quote]
Ah sorry, ik dacht dat je pep bedoelde. Las er ff overheen :)

Mac...

Badass junkie
Nja lijkt me niet dat ik hier nog iets aan hoef toe te voegen, maar dat doe ik lekker toch!

Speed moet je gebruiken als recreatief middel om gewoon lekker:
- nachten wakker te blijven
- je lekker naar de kloten wilt voelen
- als je veel energie nodig hebt
- als je graag mensen hoort praten die er helemaal niet zijn
- als je planten en bomen in het donker voor criminelen aan wilt zien

Speed gebruiken enkel om af te vallen is dóm, héél erg dóm, maar het werkt wel..
Weet zo ff niet of je al een gebruiker bent, maar beginnen met drugs om deze redenen zie ik niet zo zitten, het haalt gelijk het recreatieve eruit.

Verder zou je ook nog red bull kunnen proberen, of ff een sportwinkel inlopen, kijken of ze nog iets van stackers oid in de schappen hebben, deze werken nl wel super!

fokker

Belezen gebruiker
Ik ken het probleem. Heb zelf ook al het probleem van wil niet te dik zijn heb daar sinds de puberteit al erg veel problemen mee en dat terwijl ik een normaal gewicht heb. (maar ja zit tussen de oortjes he :wink:)......... daarom is voor mij de speed des te gevaarlijker. Een weekendje goed doorgaan hoppa 4 kg kwijt of zo, daarna gewoon opletten met je eten en gewoon 3 maal per dag maaltijden nuttigen en niet toegeven aan eetbuien. Dat werkt zeker, maar absoluut NIET goed. Maar idd als je al erg met gewicht bezig bent is het link, want het gaat snel met speed ja.....

Gezonde en gevarieerde voeding icm bewegen blijft het beste en ook op lange termijn gewichtsbehoud. Met diëten valt je meestal wel af, maar eenmaal van dieet afwijken en is het er zo bij. Heb ze ongeveer allemaal al gehad. En het meest effectieve en goed vol te houden dieet was het Atkins dieet, maar ben uiteindelijk maar gewoon gezond gaan eten en 3 maal per week sporten, want of Atkins nou zo goed is op de langer termijn?

Maar speed gaan gebruiken voor af te vallen, BIG NO. Heb zelf ook al vaak die gedachten gehad, niet doen, te gevaarlijk :wink:

(PS wederom de vriendin van fokker :wink: hihi, zal toch maar eens een eigen accountje aan maken:wink:)

fokker

Belezen gebruiker
en hier dan fokker zelf :wink:

Dus je wilt fitness met speed combineren? Ik zie het nut niet, je spieren zijn je niet dankbaar om je speed dus massa winnen doe je niet, wss alleen inleveren. En voor je vetverbranding hoef je niet te sporten als je loopt te snuffelen, dat verbrand ook wel zonder te sporten.

Er is maar 1 manier en 1 manier alleen om tot een vin diesel figuur te komen, WORK YOU ASS OFF. Als je niet afvalt dan beweeg je te weinig of je eet te veel. It's as simple as that. Je hebt zo wel dingen als aanleg enzo, maar ook dat wordt meer als excuus gebruikt als dat het de verantwoordelijke factor is. Je hebt zo ook zuinig en minder zuinige auto's, maar hoe zuinig of onzuinig ie ook is, als je niet tankt en je blijft rijden is uiteindelijk de tank leeg. Zo is je lichaam ook, jij eet (tankt) brandstof en als je beweegt (rijd) wordt eten (brandstof) verbrand. Als jij niet afvalt tank je dus te veel en rijd je te weinig, je moet dus meer gaan rijden en minder gaan tanken en dan val ook jij af. Even zoeken naar wat jou lichaam gemiddeld verbruikt per dag, en vervolgens een voedingspatroon nemen van bijvoorbeeld het aantal calorieën die je verbrand per dag - 500, vervolgens flink sporten sporten sporten. Als je roept dat het niet gaat wil je gewoon niet hard genoeg. Gezien je je spieren wilt opbouwen is het verstandig om de balans wat extra op proteïne en koolhydraten in je dieet te leggen (proteïne voor spieropbouw en koolhydraten voor extra energie). Probeer zo min mogelijk verzadigde vetten in je dieet te nemen, zijn maar goed voor 1 ding: het dicht slibben van je aderen.

Zorg voor een gebalanceerd eet patroon en workout, dus genoeg cardio voor je verbranding en genoeg krachttraining voor je spierontwikkeling (te veel doen is ook niet goed). Informeer even bij je sportschool, daar kunnen ze je vast helpen om tot een goed sportschema en sportdieet te komen, en geloof mij, als je die zaken op orde hebt zul je versteld staan van je eigen progressie. No pain, no gain. :rock:

PS: Dat weekendgebruik zou ik ook maar opgeven als ik jou was en je verder wilt komen met je training. Ik zelf probeerde laatst eens naar jaren geen speed eens een weekendje mee te doen, resultaat, van 91kg naar 86kg, in 2 dagen, en het gevoel alsof de helft van mn kracht verdwenen was!!! No way I'm touching that shit again! :angry:

Ook het eerder genoemde advies van stackers, NIET DOEN! Je zou niet de eerste zijn die een hartaanval krijgt tijdens het bankdrukken met die rotzooi in je lijf!!! Als je beter wilt presteren in de sportschool verbeter dan je techniek, daar is veel meer mee te halen. Al die rotzooi heb je helemaal niet nodig, de enige dingen die ik bij sporten neem zijn proteïne supplementen en af en toe een creatine kuur. Verder helemaal totaal niets en zou het ook niet willen.

Timaeus

Newbie
Er bestaan overigens ook gewoon pre-workout supplementen waardoor je relatief gezond veel harder kan sporten en je metabolisme verhoogt. kijk eens op forum.dutchbodybuilding.com onder het kopje supplementen. Voor het afvallen onder het kopje voeding bij draden over cutten. Regel no'1 in ieder geval dat je voldoende eiwitten binnen moet krijgen.

Dat wil zeggen, je lichaamsgewicht droog x 2.2 = at eiwitten per dag. Als je bijvoorbeeld 20% vetpercentage hebt en 100 kg weegt is je lichaamsgewicht droog dus 80 kg. Dus doe je 80 x 2.2 = 176 per dag. Je kan max 40 eiwitten per uur verwerken dus heb je minimaal vijf eetmomenten op een dag nodig. In de ochtend koolhydraten zoals havermout en voor de eiwitten een eiwitshake is een goed begin. Eindigen met een bak magere kwark (is al 40 gram eiwitten) voor het slapen.

Kwark is om je metabolisme langzamer te laten gaan als je slaapt, je lichaam kan max 3 uur teren op het voedsel dat je hebt ingenomen, daarna gaat het op je spieren teren. Langzamer metabolisme is minder spierverlies. Overdag wil je snel metabolisme, dus pak je koolhydraten. Doe dit alleen in de ochtend en voor/na het trainen, anders neem je meer koolhydraten in dan je nodig hebt welke worden opgeslagen als energiereserves (lees: vet).

Ikzelf sport ook en wanneer ik moet afvallen doe ik veel cardio na de krachttraining, dit wil zeggen dat je volgens HIT (high intensity training) een half uur per training = 4 x per week cardio doet. Dit in combi met een goed voedingsschema waarbij je je eiwitten haalt en minimaal eens per drie uur een voedingsmoment hebt en je eiwitten haalt, kom je er zeker. Ben zelf in twee maanden twintig kilo vet kwijt geraakt door dicipline en hard werken. No pain no gain!

Overigens heb ik ook wel eens speed gepakt voor het trainen, ging even prima als de pre-workouts, maar die pre-workouts zijn gezonder en goedkoper dus hoe dan ook een veel beter idee!

cropp

Badass junkie
Ik zie het probleem niet, je hart krijgt toch wel een optater.

Om langer te sporten is het misschien een dom idee, maar om lekker snel en makkelijk af te vallen is het perfect lijkt me, ook omdat je niets meer eet en zo.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
cropp zei:

Om langer te sporten is het misschien een dom idee, maar om lekker snel en makkelijk af te vallen is het perfect lijkt me, ook omdat je niets meer eet en zo.
'Uitputting' noemen ze dat. Heel gezond, ja.

Taat

Bewuste gebruiker
cropp zei:

Zoveel faal in 1 post..

Als je afvalt door/met pep komt het 3x zo hard terug :wave:

Als je het dan toch wil, moet je het sowieso niet tijdens, voor of na het sporten doen..vanwege kramp, uitputting en doelloosheid..bovendien niet goed voor al je spieren
Maar meer in de periodes waarin je jezelf minder in de hand hebt..

Dus in het weekend na wat drinken als je zin krijgt in eten..Dat verdwijnt dan na de pep..

Mja, dit topic is eigenlijk gewoon kansloos..Hoe miniem je het gebruik van pep in combinatie met afvallen ook wil gaan gebruiken..het gaat gewoon niet, tenzij je ook op lange termijn aan de pep gaat..wat natuurlijk helemaal fout is

Permanent afvallen en een mooi figuur creeeren gaat niet met/door pep :wave:

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
nou nog een voorbeeld om het af te raden, een jongen die ik ken (21 jaar) is een paar dagen geleden gestorven aan een hart stilstand tijdens het sporten. nou weet ik niet of het met pep te maken heeft, maar ik moest wel meteen aan dit topic denken.

met pep doe je beter rustig aan :rolleyes:

Octogonapus

Belezen gebruiker
gewoon niet doen.

Ik snap niet hoe dit nou slim/handig kan zijn.

Als je even niks eet val je af, ga je daarna weer eten denkt je lichaam "ik moet veel opslaan" en komt het er net zo hard bij.

plus dat het inderdaad voor je hart ook een ramp is.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
Octogonapus zei:
gewoon niet doen.

Ik snap niet hoe dit nou slim/handig kan zijn.

Als je even niks eet val je af, ga je daarna weer eten denkt je lichaam "ik moet veel opslaan" en komt het er net zo hard bij.

plus dat het inderdaad voor je hart ook een ramp is.

nouja los van het dieeten, want ik denk dat dat best te doen is, zo lang je jezelf verplicht te eten, 4 snedes boterhammen, 2 liter water en een flinke salade is genoeg om vlot af te vallen zonder naderhand weer heel snel bij te komen (moet je ntuurlijk geen 2 pizza's op een avond eten )

maarrrrr, dieeten met pep is ook gewoon ongezond, dagelijks gebruiken.

Dakkie

Je kan inderdaad leuke prestaties leveren terwijl je eigenlijk moe was voor je lijntje...
Vervolgens val je af en dan:
- kom je twee keer zo snel aan als je stopt met de pep. Je lichaam wil opslaan en je hebt de hele tijd honger als een paard
- ben je zo ontzettend moe dat je helemaal nergens meer toe komt. Waardoor je natuurlijk ook weer aankomt.

Tenminste, zo werkte dat bij mij, ik heb het een paar keer ook gedaan, vooral omdat ik moe was en toch wilde gaan sporten, maar het schiet echt niet op, je krijgt het dubbel zo hard voor je kiezen daarna.

Skippy

Wijs gebruiker
Sporten , lijkt mij de beste keuze..
Waarom zou je je spieren en hersenen verkloten , terwijl je ook gezond naar de sportschool kan gaan :confused:
Al ben ik zelf ook ca. 6 kilo kwijt door de speed, vind ik het toch een dom idee.

Als je zeker weet dat je hard genoeg traint en regelmatig(om de 6 weken) een nieuw train schema volgt dan is je voeding niet op orde. Je moet een goede balans hebben tussen koolhydraten, eiwitten en goede vetten vetten. Daarnaast zijn er veel voordelen met 5 a 6 kleine maaltijden op een dag eten inplaats 3 grote. Het is belangrijk hoeveel je eet en wat wanneer. Het afstellen gaat moeilijk als je niet weet wat je energie(kcal) behoefte is. Er is daar gelukkig wel een methode(Harris Benedict) voor om dat te berekenen. Harris Benedict's formule houd ook rekening hoe vaak je sport of niet.

Veel mensen maken de fout door maar gewoon te beginnen te trainen en denken niet of genoeg aan voeding. Je moet echt tijd besteden aan een voedings schema al zijn er op internet en boeken genoeg handvaten om je opgang te helpen. En als je dan een schema hebt is het alsnog afwachten of de basis verhouding waar je mee kan beginnen wel voldoen, of dat je juist meer/minder van het een of ander moet hebben omdat ieders lichaam verschilt.

Ik heb zelf ook aardig wat tijd besteed aan voeding en dan uitproberen voordat ik het goed heb, en nou ben ik goed op weg voor een sixpack.

En het lijkt me logisch maar voor de zekerheid zeg ik het toch maar..
Frisdrank/Alcohol moet je hoogstens nuttigen op die paar cheat momenten die je kan hebben en zal het drinken voornamelijk dus bestaan uit water, koffie/thee. Een smoothie kan natuurlijk wel maar een gewoon stuk fruit eten is meer aan te raden omdat je niet echt een vol gevoel krijgt van een smoothie. En light producten zijn ook niet goed omdat waar in het origineel nog gewone suikers zit die je lichaam goed kan verbranden als je niet boven je behoefte uitstijgt(wat je dus al wel snel doet), in die light producten zitten zoetstoffen en andere rotzooi waar je lichaam gewoon niet weet wat hij er mee moet doen en slaat hij het op als vet.

Voor meer info en bronnen zul je toch echt zelf onderzoek moeten verrichten, aangezien ik eigenlijk al langer met deze post bezig ben dan mijn bedoeling was! :tearsofjoy:

Succes!

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ja dat kan wel degelijk kwaad risico dat je een sportershart ontwikkel dat is een zware vergroting van de hartspier en ik kan me ook voorstellen dat zeker iets als bankdrukken gevaarlijker word door bloeddrukverhoging groter risico op tia/cva

Mokum3.33

Belezen gebruiker
Minder koolhydraten en meer eiwitten (alleen voor spieropbouw) en verder geen producten met "barcode" zoals koekjes, snoepjes etc.
Verder zoals Phosphorus al zei, frisdranken zijn funest en de light is puur marketing want het werk averechts.
En als je echt wilt afvallen moet je zo bewegen dat je lichaam niet om extra eten vraagt. Het beste is dus om 3 uur lang te fietsen op zo'n rustig tempo dat je niet zweet en een normaal gesprek kan voeren. Dan zal je niet meer honger krijgen dus haalt je lichaam de energie uit je lichaam waardoor je zal afvallen. Snel of explosief trainen krijg je honger van en eet je de versporten energie gelijk weer aan.
En daarbij letten op wat je eet! Dat is het aller belangrijkste.

Ganja-man

Zou het ook niet doen hoor wat je van plan bent of wat dan ook.
Ik dacht ook vroeger,ja ga speed gebruiken en heb mijn figuur terug,niet van vroeger,maar tog wat lichter. Heb dat niet gedaan!

Ikzelf ben ook een dikkerd geweest,vroeger dan wel. Door me destijds te laten behandelen ben ik van 56kg,neem nu van 60 kg naar 111 kg. Op minder dan 1 jaar tijd hé. En ben zelf maar 1 meter 76 ofzo.
Ga nu al een 3 weken 5 op 7 gaan fitnessen. Dan doe ik cardio & kracht oefeningen met speciaal voedingsschema. En ik weeg nu nu 86 kg en train of probeer tog altijd een goeie 2 tot 3 uur in totaal te trainen wel. En juist i d weekends rust ik. Maar ja,dat is mijn ervaring. Gewoon i p v continue je armspieren te trainen zoals je zegt,train of doe wat langer cardio oefeningen. Of dat doe je al?

Groetjes Ganja-man :smoke:

Marcko

Belezen gebruiker
Vond fitness altijd een beetje decadent maar nu ik fysiotherapie heb ben ik er de waarde van gaan inzien.

Bovenaan