Filmpje "In a nutshell"

Skirre

Bewuste gebruiker
[youtube]/watch?v=ao8L-0nSYzg[/youtube]
Ik kwam deze vandaag tegen en leek me wel leuk om te delen :)

MeejheM

Badass junkie
Ik vind het wel een goed filmpje. als ik tijdelijk in een andere omgeving ben kan ik ook zonder middelen. soms wel even een paar dagen afkicken, maar dat doe ik zelf vooral door afleiding.

eenmaal terug in mijn normale omgeving is volhouden in het begin nog wel te doen, maar begint de verslaving te knagen.

ik herken mezelf helemaal in het filmpje, maar ik ben helaas geen rat. om je leven echt anders in te delen is heel moeilijk. de theorie klopt met mijn ervaringen, maar hoe doe je dat in het echte leven?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Kende het filmpje nog niet, maar de theorie wel al. Ik geloof er ook wel in eigenlijk. Zelf heel wat jaren verslaafd aan cannabis geweest. Wanneer ik dan een paar weken op vakantie ging of zelfs maanden ging reizen dan kon ik echt zonder enige moeite stoppen met blowen. Eenmaal terug in mijn oude omgeving dan zat ik snel weer dagelijks te blowen en was stoppen heel lang vrijwel onmogelijk.

Nou is cannabis niet lichamelijk verslavend natuurlijk, maar je omgeving drastisch veranderen helpt zeker. Helaas is dat vaak best lastig om dat structureel te doen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik was ook al bekend met deze theorie. Daarom ook dat ik van mening ben dat in behandeling van mensen met verslaving gericht moet worden op het versterken van het sociaal netwerk. Empowerment, eigen kracht, talentontwikkeling, oplossingsgericht werken, ga zo maar door..

Verslaving bekijken door het biopsychosociaal model vond ik ook erg interessant. Dat sluit hier trouwens ook goed op aan, overlapt redelijk met het sociale gedeelte.

Bovenaan