filmpje drugsgebruik voor toeristen.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Hier is een filmpje over drugs in Nederland. Komt als geroepen met ADE in aantocht. Filmpje is erg mooi in elkaar gezet en nuttige info. De meeste van jullie weten wel hoe en wat, maar is toch leuk om even te bekijken.

inclusief lekkere achtergrond muziekje :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Goed gedaan. Vooral het stukje dat je gewoon om hulp moet vragen als je niet lekker bent. Dat je niet strafbaar bent voor het gebruiken van drugs.

Haardroger

Belezen gebruiker
Moest ook meteen aan het ADE denken toen ik hem voor het eerst zag.
Goede vooruitgang.
Stiekem vraag ik mij alleen af hoeveel buitenlanders er naar het ADE gaan.
Dit kan toch nooit in verhouding liggen met het aantal Nederlanders?
Als je als buitenlander op "vakantie" gaat om daar bewust drugs te nemen zul je meestal toch wel op de hoogte zijn van wat je neemt? Of ben ik gewoon zo'n miet?

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Haardroger zei:
Moest ook meteen aan het ADE denken toen ik hem voor het eerst zag.
Goede vooruitgang.
Stiekem vraag ik mij alleen af hoeveel buitenlanders er naar het ADE gaan.
Dit kan toch nooit in verhouding liggen met het aantal Nederlanders?
Als je als buitenlander op "vakantie" gaat om daar bewust drugs te nemen zul je meestal toch wel op de hoogte zijn van wat je neemt? Of ben ik gewoon zo'n miet?

Elk jaar hoor je toch wel dat er 1 of meerdere toeristen tussen de slachtoffers zit. Als je er vanuit gaat dat 1 op de 4 slachtoffers een toerist is, en er ongeveer 6 keer meer Nederlanders zijn dan toeristen op ADE, is dat toch wel veel.

En dit filmpje is natuurlijk niet uitsluitend voor toeristen. Als Nederlander kan je er natuurlijk ook wat van opsteken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het aantal toeristen tijdens ADE is wel echt enorm groot hoor! Ik heb geen precieze cijfers maar dat is wel de aanleiding voor dit filmpje geweest.

kokosmakroon900 zei:
En dit filmpje is natuurlijk niet uitsluitend voor toeristen. Als Nederlander kan je er natuurlijk ook wat van opsteken.

Hij is eigenlijk wel alleen bedoeld voor toeristen. Uiteraard kun je er als Nederlander (of Belg) ook wel wat van leren, maar daarvoor is veel uitgebreidere Nederlandse informatie beschikbaar.

MeejheM

Badass junkie
ze zijn wel iets belangrijks vergeten, APV's.

voor wie het niet kent, een Algemene Plaatselijke Verordening kan door bijvoorbeeld een burgemeester tijdelijk(icm een vergunning evenement) of permanent opgelegd worden. De APV is volgens mij niet gelimiteerd aan een straat of een hele stad, dat staat in de APV zelf opgenomen.

een APV bestaat meestal uit extra ge- of verboden die niet in het wetboek zijn opgenomen, zoals een samenscholingsverbod in horecagebieden of een boete op glas op straat in horecagebieden, terwijl je in principe overal in nederland een hele aanhanger glaswerk bij mag hebben. meestal gebruikt het gezag het samenscholingsverbod, waarbij je op uitgaanstijden altijd strafbaar aan bent om probleempjes snel aan te pakken, voordat er officieel reden is om iemand staande te houden of aan te houden.

in principe kunnen ze van alles opnemen in een APV. of het standhoud in een rechtzaak is meestal minder belangrijk.

Bovenaan