Festivals zonder drugs

Amsie97

Newbie
Hi, hoe bevalt het voor jullie om naar festivals zonder drugs te gaan, als je vrienden wel gebruiken?
Nu het weer kan wil ik naar een heleboel festivals. Zowel techno/hardstyle en grote festivals als Mysteryland. Ik hou wel van een pilletje, maar wil het liefst niet vaker dan eens in de 6 tot 8 weken gebruiken. En dat is al net te vaak eigenlijk.
Ik heb veel verschillende vrienden waarmee ik naar festivals wil en ga. Ik ga nooit echt met heel grote groepen, maar meestal met z'n drietjes of viertjes. Omdat ik dus steeds met andere mensen ga is is het zo dat die anderen dan vaak gebruiken, omdat het voor hun soms het enige festival is in die periode, terwijl ik soms de week erna weer naar een ander festival ga met andere mensen.
Ik vind het prima om ook af en toe niet te gebruiken, maar merk wel dat ik het minder leuk vind als degene waarmee ik ga wel gebruiken en in een totaal andere vibe zitten dan ik. Alsnog vind ik het heel leuk en kan ik genieten van de muziek, maar meestal heb ik het wel om 9 uur gezien (als het festival tot 11 duurt) terwijl zij dan nog hard gaan. Helemaal dronken worden op een festival waar 80% aan de uppers zit vind ik ook niet ideaal.
Hoe doen jullie dat? Gewoon accepteren dat je soms in een andere vibe zit als je op een festival besluit niet te gebruiken? Of bijvoorbeeld andere drugs gebruiken dan xtc?

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Probeer eens te genieten van de interactie met je vrienden en andere mensen, of ze nu wel of niet onder invloed zijn.

En bovenal, maak de eerste ochtend na je feestje heel bewust mee voor jezelf.
Voel hoe je je voelt, lekker fit en toch voldaan van een mooi feest.
Prachtig gevoel toch? Itt brak zijn.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gebruikt op een festival.

Ben dat ook niet van plan.
Echt zo. Als het zou moeten liever nuchter dan alcohol. Maar waarom kiezen, er zijn genoeg drugs op aarde dus kan je lekker overal steeds drie maanden tussen houden

Lemmy

Badass junkie
Echt zo. Als het zou moeten liever nuchter dan alcohol. Maar waarom kiezen, er zijn genoeg drugs op aarde dus kan je lekker overal steeds drie maanden tussen houden

Ja, ff nuance: alcohol heb ik natuurlijk wel al "gedaan" op mening festival.

4 dagen Werchter doe ik daarom nooit meer. :smirk:

Brakka Mang

Badass junkie
Ik kan me niet herinneren ooit op een festival geweest te zijn😈

OT: Ik zou vandaag naar een festival gaan, maar gisteren een leuke avond gehad met mijn oude vriend Johnny W. Geen zin om vanavond weer naar met hem te hangen dus maar niet gegaan. Ik kan me zelf niet voor stellen nuchter bij een festival te zijn, is toch een hele andere beleving. Ik ben niet meer te redden🤣

Lemmy

Badass junkie
We hebben het over drugs gebruiken, niet over de taxi gebruiken.

Wceendje

Experimenterende gebruiker
Ga nie meer naar festivals !! Sinds ik met g gestopt ben .. voel me er niet meer thuis ..

Bovenaan