Fentanyl

jimcp

Experimenterende gebruiker
Wie heeft er ervaring met fentanyl? Waar lijkt dit middel het meest op ( indien juist gedoseerd ): heroïne, methadon, morfine of oxycodon, en waarom?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Geen van allen, gebruik het regelmatig maar dit is gewoon 50x sterker als morfine en afbouwen kan lastig zijn. Tegen pijn werkt het wel perfect. Maar wel tolerantie / je moet al een ander opiaat nemen voor je hier mee start

Als het niet hoeft niet nemen is mijn advies!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Waarom niet? Als het goed helpt tegen pijn?
Eerst wat ervaring met morfine of oxycodon anders wordt het misselijkheid,jeuk , en je koortsig voelen.

Gebruik zelf al 5 jaar dagelijks opiaten icm benzos. Eeen pleister van 100mcg/hr staat gelijk aan 404 mg morfine ongeveer.

Ligt eraan welke pijn je hebt , en of je al opiaten gewend bent. Een afhankelijk heid van fentanyl is klote aangezien je dan of veel morfine of oxycodon, of erg veel onzuivere bagger heroine nodig hebt om af te bouwen.

Zie stappenladder voor pijn:

Screenshot_20221227_203522_FK.jpgScreenshot_20221227_203546_FK.jpg

Zie FKScreenshot_20221227_203659_FK.jpg

De Zandman

DF-koning
Ik zie het, het is nogal wat.....dank voor de informatie @Tijdloos! Ik heb chronische hevige rugpijn, en krijg daar methadon voor. Niet veel overigens. Nu helpt dat methadon bijna niet meer en dacht ik aan fentanyl.
Ik denk dat ik daar toch nog even mee wacht!

Bovenaan