Fanax Bar ervaringen?

vader

Belezen gebruiker
Binnenkort 5 dagen vrij, en we gaan met 5 mensen 2 gram 3mmc splitten.
Ook heb ik dan 1 fanax bar.
Een langwerpige pil in vorm van een xanax bar, maar dan met opdruk 'fanax'
Is 0.5mg flubretizolam(?), schijnbaar een nieuwe RC dus die laat ik aan me voorbij gaan. Helemaal aangezien we er niks over kunnen vinden.
Iemand hier al ervaring mee?

Laatst bewerkt:

Bigvloei

Belezen gebruiker
Is 0.5mg flubretizolam(?), schijnbaar een nieuwe RC dus die laat ik aan me voorbij gaan. Helemaal aangezien we er niks over kunnen vinden.
Of zoek ik verkeerd, iemand hier ervaring mee?
Nog niet maar kijk uit met RC's

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Haha, waardeloze marketing weer. Zou het inderdaad lekker laten zitten.

Als je een benzo zoekt om te slapen erna is etizolam prima. Als het voor het recreatieve effect is zou ik de benzo's achterwege laten.

vader

Belezen gebruiker
Haha, waardeloze marketing weer. Zou het inderdaad lekker laten zitten.

Als je een benzo zoekt om te slapen erna is etizolam prima. Als het voor het recreatieve effect is zou ik de benzo's achterwege laten.
Het is trouwens flubrotizolam, 0.5mg.
Diegene die ze gekocht heeft, heeft slechts een paar posts gevonden op reddit, verder niks op tripsit of psychonaut, dus ook totaal niks bekend qua halfwaardetijd enz.

Ben weer druk aan het werk en heb nu 3 etizolams op in een week of 5 en dat bevalt prima.
Deze sla ik, en volgens mij ook de rest van het clubje, over. De koper wil een kwartje proberen. wellicht gaat de mijne naar een testcentrum.

Laatst bewerkt:

vader

Belezen gebruiker
Nou, ik heb hem inmiddels thuis liggen, en een vriendin van me zei letterlijk 'ow, wat een schattige poepie zeg'.
Het is een soort van miniatuurtje van een xanax bar ; want volgens mij en de vriendin is een xanax bar groter, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik er nog nooit ééntje daadwerkelijk in mijn handen heb gehad.

fanax 1.jpg

fanax 2.jpg

Als je hem goed op de foto wil zetten moet je echt de macrostand aanzetten.
Voorlopig leuk voor de heb.

Heb mijn 0.4gr 3mmc meteen in mijn timelocker gedaan (en 250mg 3-FA; die heb ik nog niet eerder geprobeerd)
De 3mmc is binnenkort, in mijn minivakantie aan de beurt, en de 3-FA volgende maand ; ga een vriend helpen met de verhuizing en schilderwerk.
Maar deze fanax gaat achter in de la, bij mijn diclazepammetje, pagoclone en rilmazafon.
Kan nog steeds niks vinden wbt de werkzame stof, flubrotizolam. Brotizolam, zonder de flu, wél, schijnt ook een hele korte halfwaardetijd te hebben, net als etizolam maar wat de fluor voor de bro doet? wie zal het zeggen.
Zat even te denken om hem aan te bieden bij een testcentrum, maar weet niet of men hem als NPS accepteert, en het is zo'n onbekende stof dat het eigenlijk een inkoppertje wordt wbt advies. wellicht incl. waarschuwing op de één of ander lijst.
Het is en blijft een RC hé.
Volgens een vriend zijn zoeksessie op het WWW is er op een Scandinavisch forum al over de flubrotizolam in een fanax bar gesproken, en is hij daar ook uitgetest, met -schijnbaar- tegenvallende resultaten wbt sterkte en effect.

Ik kan jullie iig niet verder helpen. Ben niet zo'n early adopter.
En heb weinig met benzo's. voor mij zijn ze puur functioneel. Zou bijna zeggen dat als iemand zich geroepen voelt... je mag hem zo hebben. maar wellicht overtreed ik daar de regels mee? Dan heb ik niks gezegd.

Laatst bewerkt:

vader

Belezen gebruiker
De producent is in ieder geval wel eerlijk..
Ze geven in ieder geval eerlijk toe dat hun batch 2-FA (die ze zelf maken?) op dit moment niet zo zuiver (80%) als gewenst is.
Als er vervolgens bij andere stoffen staat dat deze 97% is, komt dit wel wat geloofwaardiger over. Maar het is en blijft een handelaar die geld wil verdienen. We hebben er ook 3-FA besteld voor een flinke prijs (had wel coke kunnen zijn qua prijs:)
Maar ik besef me maar al te goed dat als iets duur is, het niet automatisch wil zeggen dat het ook goed is.
Altijd voorzichtig blijven, het is en blijft een RC.

Hardcore_frk

Badass junkie
Heeft iemand inmiddels meer ervaring opgedaan met flubrotizolam? Ik kan hier maar weinig over terugvinden op internet namelijk..

johndeertrekker

Bewuste gebruiker
Het is net zoals etizolam een thienodiazepine (ipv benzodiazepine) ik lees dat effect en duratie van 1 fanax bar sterk overeenkomt met 2mg etizolam.

vader

Belezen gebruiker
Tja, heb op Reddit iemand horen zeggen dat het' hardstikkke zwaar spul is' en verder geen reden waarom/omschrijving/ervaring (enige positieve reactie die ik kon vinden) weer ergens anders merkte iemand pas wat na 2 hele bars en vond toen het effect nog erg tegen vallen....
Weer ergens anders gelezen dat men het een slap aftreksel van deschloroetizolam vind.

De verkopende partijen spreken van 4 of 5 keer zo sterk als etizolam, maar dat heeft toch wel een hoog 'wij van wc-eend' gehalte als je het mij vraagt.

Wat wel grappig is, is dat de Google cache ze nog als 1mg. In de cache had toen ze net uit waren, (wbt de link naar de info site van de producent), maar dat de producent de info op de site vrijwel meteen naar 0.5mg heeft gewijzigd.

'ze doen maar een dotje'

nou doen ze (micro) dotjes als core business dus dat is nog niet eens zo vreemd :wink:

er is in ieder geval een kwartje genomen door een bekende van mij, en die heeft er helemaal niks van gemerkt. Niks nakkes, nada.maar was ook niet helemaal nuchter op moment van inname.

Laatst bewerkt:

Lysergine

Bewuste gebruiker
Wat wel grappig is, is dat de Google cache ze nog als 1mg. In de cache had toen ze net uit waren, (wbt de link naar de info site van de producent), maar dat de producent de info op de site vrijwel meteen naar 0.5mg heeft gewijzigd.
Ja inderdaad, dat was mij ook opgevallen.
Een andere Nederlandse vendor die om zijn brede aanbod bekend staat, vermeldt dat de staven 2 mg flubrotizolam bevatten en in vier delen van ieder 0,5 mg verdeeld kunnen worden: "Flubrotizolam is also known as FANAX, and sold in 2mg Pellets that can be snapped into 4 individual 0.5mg pellets". Dit lijkt verkeerd te zijn aangegeven door de vendor; een enkele staaf zou immers 0,5 mg bevatten die in vier delen van ieder 0,125 mg verdeeld kan worden.

De ervaringen met dit middel lopen erg uiteen en er lijkt dan ook geen consensus te zijn. De meeste reports over flubrotizolam zijn vaag en missen essentiële aanvullende info zoals tolerantie wat de werking sterk kan beïnvloeden. Mede door de tegenstrijdige/onvolledige informatie, het hoge marketingsgehalte, de buitenproportioneel hoge prijzen, de slordige fouten van vendors die schijnbaar maar half weten wat ze verkopen en de ervaring dat pellets (en blotters) regelmatig ondergedoseerd zijn, laat ik deze voorlopig aan mij voorbij gaan. Fluclotizolam lijkt me veelbelovender.

Hardcore_frk

Badass junkie
Dank voor jullie reacties!

Ondanks mijn grote liefde en nieuwsgierigheid naar benzo’s, laat ik deze toch nog even links liggen.

Wel mooie press overigens..

Nihilist88

Badass junkie
Wou deze eigenlijk ook eens testen, omdat dit stofje indd aangeprezen wordt als 4-5x potenter dan etizolam, maar van 2mg Etizolam val ik niet zo drect van in slaap, eerder angstwerend dan sederend, dus weet niet of die fanax een meerwaarde is. Bij Bromazolam (pellets 3mg) val ik echt goed van in slaap en redelijk langwerkend. Denk na dit te lezen, fanax mr ff achterwege te laten. Na een upper of paar slechte nachten, hou ik het wel bij Etizolam, Flualprazolam of Bromazolam.

Hardcore_frk

Badass junkie
Inmiddels kan ik al wel wat meer kwijt over mijn huidige ervaring met één Fanax-bar à 0,5 mg flubrotizolam.

Ik heb overigens enige benzotolerantie en -afhankelijkheid en daarbij twee flinke glazen rode wijn bij het eten gedronken.

De effecten zijn als volgt te omschrijven:
- De effecten zijn in ieder geval als die van een benzodiazepine, of in dit geval dus waarschijnlijk een thienobenzodiazepine (indien de werkzame stof daadwerkelijk flubrotizolam is, want ze zijn niet getest). Maar ik ben er van overtuigd dat het in ieder geval gewoon een benzo(analoog) is en geen andere stofgroep;
- Het houdt je hoofd helder en is amper sedatief. In dat opzicht komt het zeker overeen met de echte Xanax;
- Het maakt je wat minder zorgeloos, dan de echte Xanax dat doet. Ik ben wel lekker rustig, maar kan ook nog gewoon over 'lastige' dingen in het (dagelijkse) leven nadenken. De echte Xanax onderdrukt dat een stuk sterker. Maar dat kan natuurlijk ook dosisafhankelijk zijn;
- Het effect piekt vrij snel. Na een half uur tot drie kwartier zat hij al wel op zijn hoogtepunt. Ik was op dat moment aan het wandelen en begon toen opeens wel lekker te sloffen. De beentjes hadden er echt even niet zoveel zin meer in;
- Ik heb tot op heden geen evenwichtsstoornissen ervaren (die bijvoorbeeld bij pyrazolam wel echt extreem zijn);
- Lichamelijk merk ik enige ontspanning, maar niet in extreme mate. Maar dat doet de echte Xanax ook niet. Maar verwacht geen spierontspanning, zoals clonazolam of bromazolam dat kunnen brengen;
- Deze benzo lijkt me niet geschikt om te gebruiken na zwaar uppergebruik, of überhaupt om in te slapen;
- Volgens mij ben ik inmiddels zo'n drie uur onderweg. Ik ben nog steeds geestelijk wel lekker mellow, maar het ligt niet erg op de voorgrond (wat bij andere, sterke benzo’s ook wel eens vervelend kan zijn door de extreme lusteloosheid die daarbij komt kijken);
- Deze benzo beïnvloed je stemming in een positieve zin. Ik krijg er een beetje een jolig gevoel van en wordt praatgraag (maar ik vind gewoon languit op de bank chillen ook prima, hoor);
- Ik word er niet slaperig van.

Kortom, het is een redelijk leuke benzo die je mijn inziens het beste functioneel kunt gebruiken. Ik verwacht wel een recreatieve waarde, indien er meerdere Fanax-bars tegelijk worden ingeno. Ik had van een hele 'bar' dus eigenlijk wel wat meer verwacht, zeker gezien de originele 2 mg Xanax-bars echt keiharde klappers zijn. De Fanax-bars hadden van mij dus wel een stukje hoger gedoseerd mogen zijn..

Ik pak er nu in ieder geval nog eentje bij!

Laatst bewerkt:

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik moet eerlijk toegeven dat de effecten van de Fanax-bars inmiddels toch wel aanzienlijk zijn toegenomen, sinds de tweede bar is ingekickt (een totaal van 1 mg flubrotizolam dus nu).

Maar de effecten zijn echt nog grotendeels mentaal. Ik ben zo vergeetachtig als wat. Zo ben ik constant mijn spullen kwijt en weet ik steeds niet meer goed wat ik nou ookal weer precies aan het doen was. Daarbij voel ik me toch relatief nuchter, maar besef mij weldegelijk dat dit 'Delusion of Sobriety' is. En ik ben nog steeds niet moe. Eerder zin om lekker hersenloos te chillen.

Best een lekker benzootje dit, toch wel hoor!

Vuurwesp

Belezen gebruiker
Ik moet eerlijk toegeven dat de effecten van de Fanax-bars inmiddels toch wel aanzienlijk zijn toegenomen, sinds de tweede bar is ingekickt (een totaal van 1 mg flubrotizolam dus nu).

Maar de effecten zijn echt nog grotendeels mentaal. Ik ben zo vergeetachtig als wat. Zo ben ik constant mijn spullen kwijt en weet ik steeds niet meer goed wat ik nou ookal weer precies aan het doen was. Daarbij voel ik me toch relatief nuchter, maar besef mij weldegelijk dat dit 'Delusion of Sobriety' is. En ik ben nog steeds niet moe. Eerder zin om lekker hersenloos te chillen.

Best een lekker benzootje dit, toch wel hoor!
ik zei het je toch best lekker spulletje, dat vergeetachtige had ik ook trouwens :P

Vuurwesp

Belezen gebruiker
Ja, dank voor de tip nog! Ik had hem al een tijdje liggen, maar je wilt toch liever niet de allereerste zijn met zo'n onbekende stof..

Gelukkig was jij dat voor mij in dit geval, haha!
had ze ook al een tijdje, maar kon het gister toch niet laten het proef:rabbit:. uit te hangen haha

Nihilist88

Badass junkie
Net een 1,5 uur geleden voor de eerste keer fanax bar genuttigd. Tot nu toe erg tevreden wel behoorlijk sterk ondanks dat ik een behoorlijke tolerantie heb voor benzo's. Maar lekker ik vind het goed spul 👻
Dus tov Etizolam, net iets potenter dan? Heb ze zelf ook net binnen om eens te testen.

Nihilist88

Badass junkie
Inmiddels kan ik al wel wat meer kwijt over mijn huidige ervaring met één Fanax-bar à 0,5 mg flubrotizolam.

Ik heb overigens enige benzotolerantie en -afhankelijkheid en daarbij twee flinke glazen rode wijn bij het eten gedronken.

De effecten zijn als volgt te omschrijven:
- De effecten zijn in ieder geval als die van een benzodiazepine, of in dit geval dus waarschijnlijk een thienobenzodiazepine (indien de werkzame stof daadwerkelijk flubrotizolam is, want ze zijn niet getest). Maar ik ben er van overtuigd dat het in ieder geval gewoon een benzo(analoog) is en geen andere stofgroep;
- Het houdt je hoofd helder en is amper sedatief. In dat opzicht komt het zeker overeen met de echte Xanax;
- Het maakt je wat minder zorgeloos, dan de echte Xanax dat doet. Ik ben wel lekker rustig, maar kan ook nog gewoon over 'lastige' dingen in het (dagelijkse) leven nadenken. De echte Xanax onderdrukt dat een stuk sterker. Maar dat kan natuurlijk ook dosisafhankelijk zijn;
- Het effect piekt vrij snel. Na een half uur tot drie kwartier zat hij al wel op zijn hoogtepunt. Ik was op dat moment aan het wandelen en begon toen opeens wel lekker te sloffen. De beentjes hadden er echt even niet zoveel zin meer in;
- Ik heb tot op heden geen evenwichtsstoornissen ervaren (die bijvoorbeeld bij pyrazolam wel echt extreem zijn);
- Lichamelijk merk ik enige ontspanning, maar niet in extreme mate. Maar dat doet de echte Xanax ook niet. Maar verwacht geen spierontspanning, zoals clonazolam of bromazolam dat kunnen brengen;
- Deze benzo lijkt me niet geschikt om te gebruiken na zwaar uppergebruik, of überhaupt om in te slapen;
- Volgens mij ben ik inmiddels zo'n drie uur onderweg. Ik ben nog steeds geestelijk wel lekker mellow, maar het ligt niet erg op de voorgrond (wat bij andere, sterke benzo’s ook wel eens vervelend kan zijn door de extreme lusteloosheid die daarbij komt kijken);
- Deze benzo beïnvloed je stemming in een positieve zin. Ik krijg er een beetje een jolig gevoel van en wordt praatgraag (maar ik vind gewoon languit op de bank chillen ook prima, hoor);
- Ik word er niet slaperig van.

Kortom, het is een redelijk leuke benzo die je mijn inziens het beste functioneel kunt gebruiken. Ik verwacht wel een recreatieve waarde, indien er meerdere Fanax-bars tegelijk worden ingeno. Ik had van een hele 'bar' dus eigenlijk wel wat meer verwacht, zeker gezien de originele 2 mg Xanax-bars echt keiharde klappers zijn. De Fanax-bars hadden van mij dus wel een stukje hoger gedoseerd mogen zijn..

Ik pak er nu in ieder geval nog eentje bij!
Owké, fijne review, heb ze zelf ook maar ff besteld om te testen. Maar aangezien ik juist een benzo minder recreatief aant gebruiken ben en meer als middel om echt te slapen na een upper of wanneer ik al elkele slechten nachten achter de rug heb, lijkt het eerder geen meerwaarde vr mij. Clonazolam werkt vr mij nog steeds best als lam legger, gebruik dan toch iets liever de 'bravere' benzo rc's. Msschn dit weekend eens zo'n 'FANAX' proberen.
Voor de rest doet een naam er vr mij niet echt toe, maar de rc business is net een commerce als een ander.

Hardcore_frk

Badass junkie
Owké, fijne review, heb ze zelf ook maar ff besteld om te testen. Maar aangezien ik juist een benzo minder recreatief aant gebruiken ben en meer als middel om echt te slapen na een upper of wanneer ik al elkele slechten nachten achter de rug heb, lijkt het eerder geen meerwaarde vr mij. Clonazolam werkt vr mij nog steeds best als lam legger, gebruik dan toch iets liever de 'bravere' benzo rc's. Msschn dit weekend eens zo'n 'FANAX' proberen.
Voor de rest doet een naam er vr mij niet echt toe, maar de rc business is net een commerce als een ander.
Ja, deze is echt gemaakt voor de fun. Ik heb op twee bars (en 3-FA + 3-MMC) gewoon de hele nacht doorgehaald en alleen maar op DF gezeten. Flubrotizolam is dus absoluut niet slaapverwekkend!

Hardcore_frk

Badass junkie
flualprazolam dan weer wel wel daar ga je echt 10 uur van maffen binnen 20 min. dat zijn die kleine gele
Ja, ik ken ze goed, haha. Dat is wel een erg lekkere! Maar voor mij teveel rebound en tolerantieverhoging. Hetzelfde geldt voor clonazolam en bromazolam.

Ik probeer het daarom bij mijn recepten alprazolam en oxazepam te houden en enkel de RC benzos etizolam en norflurazepam te gebruiken. Deze zijn allen vrij vergevingsgezind!

Vuurwesp

Belezen gebruiker
Ja, ik ken ze goed, haha. Dat is wel een erg lekkere! Maar voor mij teveel rebound en tolerantieverhoging. Hetzelfde geldt voor clonazolam en bromazolam.

Ik probeer het daarom bij mijn recepten alprazolam en oxazepam te houden en enkel de RC benzos etizolam en norflurazepam te gebruiken. Deze zijn allen vrij vergevingsgezind!
daar heb je gelijk in na een week flualprozolam 2 per dag krijg ik serieus al afkick verschijnselen. daarom dacht ik ik bestel deze week ook wat ander die fanax is wel oké maar die andere pagoclone was ook 10x niks

Popiroco

Newbie
Hey hey,

ik heb deze gisteren eens uit het zakje gehaald en me oppgeofferd voor eens te kijken wat ze nu doen.
Ik heb 1 volledige fanax(bar) genomen
+30 min : nog niet echt een gevoel
+45 min : lichte verwardheid( hier steek ik er ook nog een jointje op)
+1u15 min= ik steek er een halfje bij en ik begin me al wat wavy te voelen
+1u30 min = geen angtsen of stress meer, heel relaxed
+ 1u45 min= Super rustig en fijn gevoel, ook super relaxend voor de spieren
+2uur= in slaap gevallen 😂 beste nacht van men leven.

CONCLUSIE: fanax is een zeer leuke RC benzo zeker voor het slapen en tegen angsten in te gaan. Voor verdere vragen beantwoord ik deze graag aan jullie.

Popiroco

Newbie
Fake pillen joh!
Gewoon etizolam,flualprazolam, clonazolam pellets nemen en niet die fake fanax shit!
Neem dan echte xanax!
Kon ik de echt xanax barz maar weer eens pakken, denk dat ik in een 1 jaar geen echte barz meer in handen heb kunnen krijgen…

• Like
Waarderingen: L-6

Dude81

Bewuste gebruiker
Gister een fanax barretje op, was niet onaardig. Etizolam is echt wel beter, maar kalmerend is fanax zeker. Ook beter geschikt als slaapmiddel, wilde na 1,5 uur echt mn bedje wel in, etizolam is uiteraard ook sederend maar daar had ik niet gevoel niet

Deswombat

Newbie
So, sorry this is in English I can read all your comments I just never learned to write Dutch, so flubrotizolam for me as a former xanax addict which I started using to sleep in the beginning until it became a 3-6 time a day ritual because I wanted to feel numb at the time there was a lot going on in my life besides exams for my final year at uni, so I try RCs all the time usually on the fly but never take the regularly the only one I ended up taking regular was 2F-Ketamine which I've now also stopped but hearing ablut "fanax" obviously sparked my ear I bought 50 0.5mg pills when they were still legal because the 27th October 2021 I got them and found they are good for reducing anxiety but they don't really knock me out just chill me out, clonazolam is nice for sleeping comparably 1-2mg dosage, and brotizolam 3mg dosage but you won't be functional the next day for the first few hours, I took etizolam much to much like valium and xanax so diazapam and Alprazolam together for me to keep using it, it is nice but to addictive whereas the following I reviewed I use for sleep and irregularly so I build no tolerence purposely because I know what I'm like and I try to be as self aware as possible when it comes to illicit or especially lack of researched substances, so I ask you all to be careful i dont tend to mix anymore although I used take my diazapam and Alprazolam with a heavy night of drinking which can be lethal so I'm lucky I know I'm lucky to be hear, be careful when cocktailing you never know whatll happen especially if you black out, try it by all means but try it alone first don't just read the product description and take it because it's "like" so and so, take it yourself alone first because everyones different and at the reccomended dosage half that first, your body can be hypersensitive to any specific chemical you never know, it's more about safe practice at least than don't take it because let's be honest we'd all take it otherwise you wouldn't be on this forum 😅

joetsie

Badass junkie
er zitten er 4 of 5 aanelkaar.Weet ji of je die dan allemaal moet slikken?

joetsie

Badass junkie
Hey hey,

ik heb deze gisteren eens uit het zakje gehaald en me oppgeofferd voor eens te kijken wat ze nu doen.
Ik heb 1 volledige fanax(bar) genomen
+30 min : nog niet echt een gevoel
+45 min : lichte verwardheid( hier steek ik er ook nog een jointje op)
+1u15 min= ik steek er een halfje bij en ik begin me al wat wavy te voelen
+1u30 min = geen angtsen of stress meer, heel relaxed
+ 1u45 min= Super rustig en fijn gevoel, ook super relaxend voor de spieren
+2uur= in slaap gevallen 😂 beste nacht van men leven.

CONCLUSIE: fanax is een zeer leuke RC benzo zeker voor het slapen en tegen angsten in te gaan. Voor verdere vragen beantwoord ik deze graag aan jullie.
Heb je dan die aanelkaar zitten helemaal genomen?

Sebas-

Belezen gebruiker
5 bars besteld, gister avond rond 20.00 halfje genomen. Na een half uurtje beetje mellow en toen de andere helft ingenomen.

Was toen nog erg gespannen en gestrest, 2 uur later zou ik naar een feestje met wat vrienden gaan.
Weer een half uur later begon de tweede helft te werken, alle spanning zakte van me af :)
Werd er niet echt moe van, gewoon heerlijk ontspannen zelfs ligt euforisch.

Effect van zorgeloosheid hielt wel 5-6 uur aangehouden vgm en de dag erna (vandaag) voel ik me nog steeds goed en ontspannen. Lijkt wel een kleine afterglow te zijn.

Ik vind ze handig tegen angst en spanning maar gaat ze niet te vaak nemen, pas er mee op want ze zijn best sterk.

Makkelijk in 4 stukjes te breken, handig.
Ga de volgende keer (hou er minimaal 3-4 dagen tussen) eens een halfe nemen en kijken of dit ook genoeg effect kan hebben.

Dus nijn conclusie: handige RC tegen spanning, erg sterk dus pas er mee op. Er is verder ook nog weinig informatie over te vinden dus dat is ook een risico. Fijne avond allen :)

Bovenaan