fake

darkbull

Bewuste gebruiker
eigenlijk is het zo fake allemaal.

bedacht ik me gister, onder het roken van een jointje, dat drugs eigenlijk zo ontzettend fake en nep zijn, je brengt jezelf in een situatie van gelukzaligheid, alleen door het nemen van een stoffie.

ik vroeg me dan ook constant af, wil ik dit wel, is dit het wel, en die rare gedachten die je bundelen moet (ik kom trouwens altijd uit op nul en één, goed/slecht, beter/slechter, alles tegengesteld waardoor ik weer op nu en één uitkom en ook heel spirituele gedachten heb, die in nuchtere toestand helemaal niet zo spiritueel blijken).

en aan de andere kant, het is gewoon heerlijk om je zo te laten gaan en zo ontzettend fake vind ik het dan ook weer niet, het versterkt je gevoelens en brengt gedachten naar boven die wel sluimeren.

en, oja, ik ga er onzettend dom van lullen maar vind mezelf bizonder diepzinnig op dat moment.
(en kom dan ook weer uit op nul en één).

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is wel nep ja maar daarom moet je het ook niet als vervanger zien voor een echt gevoel, maar iets extra's.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Op het moment dat ik mij dat soort dingen afvraag......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
........heb ik duidelijk nog niet genoeg gehad.........

darkbull

Bewuste gebruiker
ik rook ook niet veel, een half jointje ofzo, per week?
geen idee.
ben wel voorzichtig want te veel drugs vind ik niet leuk, het verliezen van m'n grenzen is vind ik een nadeel van te veel drugs (ja, en als ik dan meer dan voldoende heb... maak ik me nergens druk om, dan is het alleen maar halleluja en wat geweldig is dit toch..)
toch vervagen je grenzen snel, vind ik.
en dan ga ik me afvragen, is dat zo erg om je grenzen te laten vervagen, eerst een half jointje, dan een op een avond, twee, en voor ik het weet heb ik een hasjverslaving?
is dat dan zo erg? ik functioneer, kan mijn verplichtingen opbrengen... is een verslaving erg?
zo lang niets er onder lijdt.. lijkt het me niet echt verkeerd.
maar goed is het ook niet natuurlijk...
xtc vind ik zo'n drugs waar ik elke avond wel een pilleke zou willen nemen, ware het niet dat k brak ben voor een week.
en ook xtc vind ik fake, want je doet dingen die je nuchter niet zou doen.
en dan kun je je afvragen, is dat wel zo?
is het niet dat je meer je gevoel laat spreken als je waus bent?
maar om nou het goede in iedereen te zien, nooit argwanend te zijn... lijkt me ook niet helemaal gezond.

fly--

Bewuste gebruiker
darkbull zei:
is dat dan zo erg? ik functioneer, kan mijn verplichtingen opbrengen... is een verslaving erg?
zo lang niets er onder lijdt.. lijkt het me niet echt verkeerd.
maar goed is het ook niet natuurlijk...

Hier heb ik ook wel eens over nagedacht; Is het nou zo erg om een verslaving te hebben, als er verder niks onder lijd? Natuurlijk zijn vaak de gevolgen van een verslaving dat je dingen gaat uitstellen, niks meer uitvoert, overal geld vandaan trekt, geen puf meer voor werken etc. Maar wat nou als je gewoon normaal werkt, en elke avond een jointje rookt? Dan ben je waarschijnlijk wel verslaafd, maar als je gewoon je verplichtingen doet, dan is het toch niet zo erg?

Er zijn ook zat mensen namelijk die tv kijken 's avonds, of hele avond computeren omdat ze anders niks te doen hebben, dat kan ook een soort verslaving zijn, maar dan een verslaving die meer getolereerd word. Als jij nou elke avond met vrienden een jointje [of 2] rookt, en vervolgens wel op tijd naar bed gaat, genoeg slaapt, en de volgende dag gewoon je werk doet, is het niet zo erg toch?

fly--

Bewuste gebruiker
darkbull zei:
en ook xtc vind ik fake, want je doet dingen die je nuchter niet zou doen.
en dan kun je je afvragen, is dat wel zo?
is het niet dat je meer je gevoel laat spreken als je waus bent?
maar om nou het goede in iedereen te zien, nooit argwanend te zijn... lijkt me ook niet helemaal gezond.

Je doet dan dingen die je nuchter die zou doen, maar het zijn vaak dingen die je wel overweegt nuchter. Het is niet zo dat je helemaal anders doet, XTC versterkt alleen gevoelens die er al zijn. Iets wat totaal niet aanwezig is [qua gedachten, gewoonten, etc] kan ook niet versterkt worden.
En natuurlijk is het niet goed om het goede in iedereen te zien, anders hadden we dat wel non-stop denk ik. [alhoewel, als iedereen dat zou denken, zou er überhaupt geen kwaad meer zijn, en dat zou dan wél weer goed wezen] Maar af en toe is het gewoon fijn om te ontsnappen aan dagelijkse gewoontes en behoeftes, en gewoon zorgeloos alles doen wat in je opkomt, weg uit de sleur.
En ja, verder is het niks anders dan chemische troep wat gewoon slecht voor je is, maar door de uitwerking toch geliefd. Maarja, dat is met wel meer dingen zo.

harry123

Bewuste gebruiker
Het is ook fake :P. Maar goed, daar gebruik je het voor toch? Dat je lekker gaat? Of niet?
Zelf heb ik die gedachte ook wel eens, maar die negeer ik dan want ik denk er vaak aan tijdens de upcomming of als ik al onder invloed ben. Daar kan ik dan beetje angstig/paniekerig van worden, want dan wil ik niet meer maar dan heb ik de pil al binnen.

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ach als je denkt dat drugs 'fake' zijn, omdat het een stofje is wat je (chemisch) op een bepaald niveau krijgt. Dan moet je eens kijken naar alle producten die je sowieso neemt die niet van levensbelang zijn. Ik bedoel: je eet geen chips bij televisie kijken omdat je dit nodig hebt, maar gewoon omdat het lekker is. Het geeft je een aangenaam gevoel. We leven sowieso bijna niet meer naar behoefte, maar meer naar begeerte.
En sommige mensen hebben begeerte naar drugs, ofwel naar ontspanning/ontsnapping (dat is per persoon anders) of gewoon naar een coole ervaring. Pas wanneer die drang naar drugs steeds groter wordt, dat je steeds vaker naar drugs grijpt, dan wordt het een serieus probleem. Je gebruikt het omdat het een gewoonte is (elke dag een jointje bij thuiskomst, elk weekend een pilletje omdat het gezellig is met vrienden) of omdat je sterke drang hebt om te ontsnappen aan de werkelijkheid (dit is wel een kwalijk gegeven, ondanks dat mensen die het een gewoonte noemen zich er soms gewoon niet bewust van zijn).
Daarnaast kan drugs wel degelijk leiden tot nieuwe visies, nieuwe leefmanieren en nieuwe vrienden (you know how). De meeste drugs zijn sowieso ooit uitgevonden voor hulpmiddelen binnen de psychiatrie, maar ze zijn afgekeurd omdat ze te heftig zijn en teveel bijwerkingen hebben. Dus ze hebben wel degelijk een doel. Het is ook aangetoond dat de stof psilocybine (werkzame stof in bijvoorbeeld paddo's) bij matig gebruik goed is voor de hersenen, omdat het nieuwe verbindingen legt, waardoor je een vrolijkere interpretatie op het leven kunt creëren.

Kortom: bij matig en verstandig drugsgebruik kan het dus wat bijbrengen. Echter bij teveel gebruik kan het negatieve effecten hebben op je leven. Maarja het is al algemeen bekend dat je alles met mate moet doen, dat geldt voor drinken, drugs, sporten, eten enz.

darkbull

Bewuste gebruiker
ik vind het wel degelijk fake.
met name ook de verhalen die ik gelezen heb over ghb en xtc.
wat denk je van het hoge percentage geslachtsziekten onder gebruikende swingers?
mensen die normaliter wél aan condooms doen maar onder invloed van drugs dat niet doen.
dan ga je wel degelijk risico's nemen die je nuchter niet zou nemen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind drugs verre van fake het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat. Drugs helpen je wel de realiteit te vergeten. De bijbel is dan ook fake de koran ook en ga maar door over deze dingen moet je je niet druk maken als je gebruikt. Doe je dat wel misschien kun je dan beter niet gebruiken dan hoef je je er ook niet druk om te maken.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hm... het is fake als in, een kunstmatig gevoel toch? Maar wat het met je doet kan wel echt zijn.

harry123

Bewuste gebruiker
Nee zo ook niet het gevoel voelt niet kunstmatig, maar gewoon bij de upcomming van, wow waar ben ik mee bezig, ik slik een pilletje en dan ga ik straks lekker, wtf.. Snap je? ik weet et rare gedachtes :P

Bovenaan