ethanol

Mr.jiho

Wijs gebruiker
gisteren was ik met wat vrienden naar een oude kennis, we hadden al wat gedronken en gingen daar wat verder drinken
die gast zei dat hij ethanol had en vroeg of we wat moesten hebben, wij eerst een beetje hoe of wat en we kwamen erachter dat het een heel sterk drankje is (alcoho=ethanol?)
dus hij geeft ons een klein glasje met ethanol en een leppel, wij ieder 2-3 lepeltjes van die ethanol gedronken (wat brand dat zeg!awww :openmouth: ) en dan hebben we een 25cl flesje ethanol in thee gesmeten voor de alcohol gehalte een beetje te verdoezelen.
daarna nog wat gedronken en ik heb nu nog een vol flesje met ethanol+thee.
heb al wat opgezocht op internet maar vind er niet zo heel veel over
iemand ervaringen
of tips?

Frisko

Badass junkie
Ethanol (ook ethylalcohol) is de bekendste alcohol uit de scheikunde; het is namelijk de alcohol die in alcoholische dranken zit. In het dagelijkse spraakgebruik heet ethanol simpelweg alcohol.

Alcohol was al bekend bij de inwoners van Sumerië, zo'n 5000 jaar voor Christus. In alle tijden is er alcohol gedronken.

bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethanol

matthijs

Badass junkie
Hmm. Zolang je er een beetje normaal mee doet niet.
Er zijn ook wel zwervers die spiritus drinken...

nexus

Experimenterende gebruiker
Jeller zei:
als het echt puur is is het toch dodelijk?

Alles is giftig als je er genoeg van binnenkrijgt, zelfs water.

Heb ooit ergens een half literke EtOH USP (farmaceutische zuiverheid) meegenomen. Geweldig om cocktails mee te maken. Als je het puur drinkt kan het wel je slokdarm en keel verbranden.

Je kan trouwens in de supermarkt 96% zuivere Ethanol kopen. Alleen betaal je wel veel tax daarop.

ketanest

Je kan de alcohol ook heel gemakkelijk zelf stoken, ik krijg hem op 92% zuiver. Op Markplaats en andere veilingsites staan vaak destileerkolommen te koop aangeboden. Hierna is het een kwestie van water, suiker, en gist. 5dagen gisten, uurtje of 3-4 stoken, en je heb 4 a 4,5 liter pure (92%) alcohol. :grin:

Nr.00

Newbie
Nou die ethanol kan ik hier nergens krijgen, alleen gedenatureerde alcohol 96%, maar daar schijnt dus ether in te zitten. Ik zoek ethanol omdat ik hasjolie wil maken.

ketanest

Nr.00 zei:
Nou die ethanol kan ik hier nergens krijgen, alleen gedenatureerde alcohol 96%, maar daar schijnt dus ether in te zitten. Ik zoek ethanol omdat ik hasjolie wil maken.

Gedenatureerde Alcohol is GIFTIG deze is niet voor consumptie te gebruiken, je kan het zelfs niet opnieuw destileren. Daarom betaal je voor deze alcohol relatief weinig, er wordt geen (alcohol) accijns op geheven. Dit is een medicinale alcohol voor reiniging van de huid en ontsmetting van wonden.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
hasjolie gaat perfect met die goedkope versie.

Zou gek zijn om zoveel te gaan betalen aan zuivere ethanol, aangezien de stof toch geen effect heeft op het eindprodukt.

ketanest

spliffsnatcher zei:
hasjolie gaat perfect met die goedkope versie.

Zou gek zijn om zoveel te gaan betalen aan zuivere ethanol, aangezien de stof toch geen effect heeft op het eindprodukt.

Als je 50 tot 100ml gedenatureerde alcohol van 70% drinkt, ben je waarschijnlijk binnen 1 uur dood.
Dus als je deze alcohol gebruikt om iets te maken om te eten of te drinken, speel je met je leven.
In deze alcohol wordt expres gif toegevoegd om het ondrinkbaar te maken, zodat er geen accijns op geheven hoeft te worden.
:angry:

Jessica

Newbie
Giftige alcohol

Het was pas nog op TV, mensen gestorven na drinken van giftige alcohol.
Als je met google zoekt naar "methanol" dan kom je er achter dat je dit niet moet drinken.

:hearteyes:

Assas!n

Newbie
Ok even ter informatie.

Ethanol is dodelijk!!!!!
Niet alleen methanol is dodelijk maar ook ethanol!! (niet alleen gedenatureerd maar ook zuivere)
Als jij 3 lepels ethanol gedronken hebt zal het geen zuivere ethanol geweest zyn ( 98 '/')
Ik heb al een lepel met slok cola gedaan (zelf gedestileerde) En j bent direct pottoe dus g moe ni ghan zievere!!

Zazuu.

Bewuste gebruiker
kheb zelf ook eens in de supermarkt rondgekeken, maar daar kon ik het niet vinden. Iemand een winkel of merk waardoor het vinden wat gemakkelijker zal verlopen?

Of is de apotheek de winkel?

Bovenaan