ervaringen met 4-fmp

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
hallo beste df-ers :)

Ik ben vrij nieuw op het forum, maar heb wel een aantal topics geopend.
Ik zal me even voorstellen:

Ik ben een jongen van 18 jaar en 1,95 lang. Weeg ongeveer 78 kilo en ben nog een broekie wat betreft drugsgebruik :grin:
Mijn ervaring met drugs is: Cannabis, 3 keer XTC, lachgas en alcohol.

Nu heb ik wat te horen gekregen over het middel 4-fmp. Mij is verteld dat dit een vervanger is van XTC. Ik heb een beetje research gedaan maar ik kan er niet echt uit op maken of het nou milder of juist harder is in vergelijking met XTC ? natuurlijk is dat voor iedereen anders maar, ik zelf ben wel opzoek naar een middel wat toch wel even hard in-kicks als XTC. Dus wat mijn vragen zijn; ga je op 4-fmp even hard als op XTC? en voor iemand van mijn gewicht en ervaring wat is verstandig om te nemen? En hoe is jullie ervaring geweest met xtc gemixed met 4-fmp?

Verder wil ik nog even zeggen dat dit forum (de leden dus) mij erg geholpen hebben met mijn drugs expeditie die nog lang niet voorbij is, en jullie daar toch wel graag even voor wil bedanken :)

MIA-1985

Wijs gebruiker
Hey,

Waarom zoek je precies een vervanger?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen...4-FMP is geen echte vervanger voor MDMA.
Alles komt met de dosering. Neem je wat meer, dan heeft het meer weg van amfetamine (hier is het ook familie van), neem je wat minder dan lijkt het enigszins op MDMA, maar dat speciale "MDMA high" zal je niet echt ervaren.

Zoek je echt een vervanger dan kun je beter kijken naar 6-APB of methylone. Deze stoffen lijken meer op MDMA dan 4-FMP dat doet imo.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Fresh zei:
Hey,

Waarom zoek je precies een vervanger?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen...4-FMP is geen echte vervanger voor MDMA.
Alles komt met de dosering. Neem je wat meer, dan heeft het meer weg van amfetamine (hier is het ook familie van), neem je wat minder dan lijkt het enigszins op MDMA, maar dat speciale "MDMA high" zal je niet echt ervaren.

Zoek je echt een vervanger dan kun je beter kijken naar 6-APB of methylone. Deze stoffen lijken meer op MDMA dan 4-FMP dat doet imo.

Er werd mij vertelt dat je van 4-FMP wat minder ging kauwen enzo, dus dat je een wat minder pillenkop krijgt. Daarom leek het mij wel interessant. Ik heb even wat info opgezocht over 6-APB en methylone en dat lijkt mij zeker het proberen waard, bedankt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De ervaringen lopen erg uiteen voor 4-fmp volgens mij. Want voor mij geld dat het in lagere doseringen meer op speed lijkt en vanaf hele hoge doseringen begint het aardig op mdma te lijken. Ik vind het sowieso minder heftig als speed of mdma, het is redelijk subtiel.

ooscaar

Wijs gebruiker
Zelf vind ik 4-fmp de leukste partydrug die ik genomen heb, leuker dan MDMA en leuker dan speed. 4-fmp is in enige mate wel te vergelijken met MDMA. Beiden zijn serotonine-verbruikende drugs en bij beiden zul je dan ook drie maanden pauze moeten nemen als je verstandig wilt gebruiken, dus ook drie maanden pauze tussen xtc en 4-fmp. Het gevoel van 4-fmp is best heel euforisch, maar niet zo sterk euforisch MDMA. Echter, ik vind dat je ook bij 4-fmp wel echt van een love-gevoel kunt spreken. Je kunt 4-fmp dan ook het beste zien als een aparte drug en niet letterlijk als een vervanger waarbij je exact het MDMA-gevoel probeert te evenaren, dat gaat je ook niet lukken namelijk dus als je daar op hoopt zal het wel tegenvallen.

Zowel bij lage doses als bij hoge ervaar ik de eerste drie à vier uur van de trip een heel blij en opgewekt gevoel en zin om te dansen et cetera. Ik heb op 4-fmp meer energie dan op MDMA. Als het blije gevoel weg gaat heb ik meer een beetje een gevoel alsof ik speed heb genomen, maar dan voel ik me echt nog veel beter dan dat ik me voel met speed op. Ook dan merk ik nog duidelijk effect op mijn serotonine. Meestal neem ik ook een halve dosering bij na 3 à 4 uur en dit bevalt mij erg goed. Nadat het blije gevoel is weg gegaan en ik heb bijgenomen voelt het een beetje als een soort 'superspeed' voor mij. Een nadeel is dat 4-fmp en bijnemen betekent dat je echt niet gaat kunnen slapen.

Beste dosering vind ik 120 mg en dan 60-80 mg bijnemen 3 à 4 uur later. Laat je 4-fmp wel testen trouwens, ook samples van online vendors verschillen in kwaliteit. Heel veel 4-fmp is bijvoorbeeld 58% , dus dan heb je ineens geen 120 mg maar 120/0.58=207 mg nodig. De dosis die je van 4-fmp nodig hebt is niet echt sterk afhankelijk van je lichaamsgewicht, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld MDMA, dus een dergelijke dosis kun je wel mee beginnen, wellicht nog wel ietsje hoger.

Zelf ben ik op 4-fmp overgestapt vanwege grote schade die MDMA teweeg brengt en omdat ik toch altijd bij MDMA echt behoefte aan veel had, terwijl ik dat niet heb met 4-fmp. MDMA heb ik dan ook niet vaak gedaan en heb altijd netjes drie maanden pauze gehouden. Het grote nadeel van MDMA vind ik ook dat je er best rustig van wordt en dat het feestje eigenlijk niet leuk meer is als het uit begint te werken. MDMA bijpakken geen goede optie en ook combineren met speed zou ik echt nooit doen. Dan ook de belangrijkste tip voor jou: ga absoluut niet MDMA en 4-fmp combineren want dit is echt enorm neurotoxisch. Als je harder wilt gaan, pak dan 4-fmp bij en als je wilt spacen tijdens de trip is combineren met 2c-b wel aardig.

Veel plezier en als je nog vragen hebt hoor ik het wel :wink:

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
Zelf vind ik 4-fmp de leukste partydrug die ik genomen heb, leuker dan MDMA en leuker dan speed. 4-fmp is in enige mate wel te vergelijken met MDMA. Beiden zijn serotonine-verbruikende drugs en bij beiden zul je dan ook drie maanden pauze moeten nemen als je verstandig wilt gebruiken, dus ook drie maanden pauze tussen xtc en 4-fmp. Het gevoel van 4-fmp is best heel euforisch, maar niet zo sterk euforisch MDMA. Echter, ik vind dat je ook bij 4-fmp wel echt van een love-gevoel kunt spreken. Je kunt 4-fmp dan ook het beste zien als een aparte drug en niet letterlijk als een vervanger waarbij je exact het MDMA-gevoel probeert te evenaren, dat gaat je ook niet lukken namelijk dus als je daar op hoopt zal het wel tegenvallen.

Zowel bij lage doses als bij hoge ervaar ik de eerste drie à vier uur van de trip een heel blij en opgewekt gevoel en zin om te dansen et cetera. Ik heb op 4-fmp meer energie dan op MDMA. Als het blije gevoel weg gaat heb ik meer een beetje een gevoel alsof ik speed heb genomen, maar dan voel ik me echt nog veel beter dan dat ik me voel met speed op. Ook dan merk ik nog duidelijk effect op mijn serotonine. Meestal neem ik ook een halve dosering bij na 3 à 4 uur en dit bevalt mij erg goed. Nadat het blije gevoel is weg gegaan en ik heb bijgenomen voelt het een beetje als een soort 'superspeed' voor mij. Een nadeel is dat 4-fmp en bijnemen betekent dat je echt niet gaat kunnen slapen.

Beste dosering vind ik 120 mg en dan 60-80 mg bijnemen 3 à 4 uur later. Laat je 4-fmp wel testen trouwens, ook samples van online vendors verschillen in kwaliteit. Heel veel 4-fmp is bijvoorbeeld 58% , dus dan heb je ineens geen 120 mg maar 120/0.58=207 mg nodig. De dosis die je van 4-fmp nodig hebt is niet echt sterk afhankelijk van je lichaamsgewicht, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld MDMA, dus een dergelijke dosis kun je wel mee beginnen, wellicht nog wel ietsje hoger.

Zelf ben ik op 4-fmp overgestapt vanwege grote schade die MDMA teweeg brengt en omdat ik toch altijd bij MDMA echt behoefte aan veel had, terwijl ik dat niet heb met 4-fmp. MDMA heb ik dan ook niet vaak gedaan en heb altijd netjes drie maanden pauze gehouden. Het grote nadeel van MDMA vind ik ook dat je er best rustig van wordt en dat het feestje eigenlijk niet leuk meer is als het uit begint te werken. MDMA bijpakken geen goede optie en ook combineren met speed zou ik echt nooit doen. Dan ook de belangrijkste tip voor jou: ga absoluut niet MDMA en 4-fmp combineren want dit is echt enorm neurotoxisch. Als je harder wilt gaan, pak dan 4-fmp bij en als je wilt spacen tijdens de trip is combineren met 2c-b wel aardig.

Veel plezier en als je nog vragen hebt hoor ik het wel :wink:

Heel erg bedankt voor je reactie!

Ik heb nu een beter idee van de drug en ga het maar is halen.
Wanneer ik het laat testen zal ik meteen nog wat extra info inwinnen bij de tester (hoe meer info hoe beter). En dan laat ik het maar gewoon op me afkomen.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Ik zie het een beetje als een subtielere variant van zowel mdma als speed, je merkt dat je energieker wordt, energieker dan wwanneer je alleen mdma gebruikt, maar niet zo heftig als speed kan zijn. En ik voel altijd wel een beetje die liefde en knuffelen is met 4F ook wel fijn maar het is niet te vergelijken met mdma, het is een stuk subtieler. Je blijft er redelijk nuchter van en dat kan voor sommigen fijn zijn.

Wat ik er wel fijn aan vind is dat je aan 1 capsule genoeg hebt voor de komende 6uur ongeveer(dat je het echt goed merkt, daarna ebt het weg maar blijf je nog wel ff goed wakker). Bij mdma gebruik ben ik meestal na 6uur al op het punt gekomen dat ik begin te 'stroopwafelen'..

Zou 4f eigenlijk net zo goed als antistroopwafel middel werken als pep? Ik heb geen ervaring met 4f na xtc, lijkt me dat je dan nooit meer slaapt xD

Timmie94

Bewuste gebruiker
Je kent het wss wel; te waus zijn, moeite hebben met lopen, energie eigenlijk meer kwijt dan rijk. Geen woord meer kunnen uitbrengen ;p Dit heb ik eigenlijk altijd na iets te veel gesnoept te hebben..
ik noem te waus zijn altijd erbij lopen als een stroopwafel

Fool

Badass junkie
Tja, babybedtijd dus. :P

Zou er dan geen pep/4-fa bij gaan nemen, dat is een behoorlijk stuk slechter voor je bovenkamer dan xtc of pep alleen. :wink:

Timmie94

Bewuste gebruiker
Ja dat weet ik, ik doe het ook eigenlijk nooit(1x pep gedaan toen ik merkte dat ik iets te waus was maar het nog 3uur duurde eer ik weg kon)

Was just wondering..

Xtc na 4f schijnt ook echt een brainkiller te zijn, die combi voelt wel echt goud aan, maar toch maar niet meer doen..

Energetic

Newbie
Persoonlijk alleen maar goede ervaringen met 4fmp. Ik zou voor de eerste keer gewoon eens kijken wat een eenmalige dosering van 100-150 mg met je doet. Bijnemen lekker voor een volgende keer bewaren. Bijnemen is gewoon echt nadelig voor je slaap.

Wat betreft de bijwerkingen: op het feest zelf heb ik eigenlijk geen last van grote doppen, strakke kaken etc, maar als ik dan de volgende dag aan m'n gezicht merk dat ik een soort van gekke spierpijn heb, dan weet ik dat ik toch een beetje strak heb gestaan :rolleyes:

Ik zou zeggen, probeer het gewoon en keer en kijk wat je er van vind:)

Edit: Even concreet op je vragen antwoorden. Nee je gaat er niet hard van zoals bij XTC, maar je krijgt meer een onrustig gevoel (wat ik niet als vervelend beschouw). Ik zou de eerste keer 150 mg nemen, ga je wel lekker op (Ik heb dezelfde lichamelijke beschrijving als jij). Ik heb nog nooit gemixed, moet je ook lekker links laten liggen. 4fmp met speed of mdma = gefrituurde hersenen.

Bovenaan