Ervaringen afkickklinieken Fundamentum & Valkenburg?

superlucy

Belezen gebruiker
Hallo mede-drugsforummers,

Zijn hier mensen met ervaringen met afkicken bij de klinieken Fundamentum en Valkenburg?
Heb net de intake bij Fundamentum gehad, vond het nogal onpersoonlijk en voelde totaal niet prettig.
Daarom erge twijfel, Valkenburg oogt veel beter/moderner. Ook positievere reviews online (ja ik weet dat dit niet alles zegt).

Dusja iemand hier ooit afgekickt?

OtherShore

Badass junkie
Heb net de intake bij Fundamentum gehad, vond het nogal onpersoonlijk en voelde totaal niet prettig.
Daarom erge twijfel, Valkenburg oogt veel beter/moderner.
Wat prettig voelt is natuurlijk wel belangrijk, maar spelen er nog andere factoren (zoals wachtlijsten) mee? Of is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en een keuze maken?

(Zelf trouwens geen ervaring met deze klinieken. Mijn kliniek oogde wat versleten, maar ze hebben me goed geholpen)

superlucy

Belezen gebruiker
Wat prettig voelt is natuurlijk wel belangrijk, maar spelen er nog andere factoren (zoals wachtlijsten) mee? Of is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en een keuze maken?

(Zelf trouwens geen ervaring met deze klinieken. Mijn kliniek oogde wat versleten, maar ze hebben me goed geholpen)
Wachtlijsten niet, kan bij beide snel terecht. Alleen biedt Fundamentum sowieso nazorg aan bij mij in de buurt via een partner, en Valkenburg niet of iig lastiger

OtherShore

Badass junkie
Alleen biedt Fundamentum sowieso nazorg aan bij mij in de buurt via een partner, en Valkenburg niet of iig lastiger
Okay, dus dat is wel een voordeel van Fundamentum. Fijn dat je sowieso snel terecht kan! Het is denk ik oppassen dat je verslaafde brein geen excuses aan het maken is om nog even niet te hoeven stoppen. Maar het is natuurlijk altijd goed om wat meer informatie te winnen

superlucy

Belezen gebruiker
Okay, dus dat is wel een voordeel van Fundamentum. Fijn dat je sowieso snel terecht kan! Het is denk ik oppassen dat je verslaafde brein geen excuses aan het maken is om nog even niet te hoeven stoppen. Maar het is natuurlijk altijd goed om wat meer informatie te winnen
Nee klopt! dat is ook zeker niet mijn motief. Ik wil juist zo snel mogelijk ergens terecht, maar ik hoorde dat er nauwelijks tot geen dagbesteding was bij Fundamentum. En dat is wel iets wat ik zelf heel belangrijk vind, omdat ik zo snel in een negatieve spiraal kan belanden qua gedachten.

jordan77

Newbie
Hallo mede-drugsforummers,

Zijn hier mensen met ervaringen met afkicken bij de klinieken Fundamentum en Valkenburg?
Daarom erge twijfel, Valkenburg oogt veel beter/moderner. Ook positievere reviews online (ja ik weet dat dit niet alles zegt).

Dusja iemand hier ooit afgekickt?
dag .afgekicjt van welk middel?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Het zijn beiden alleen detox klinieken toch? Ga je ook ècht een behandeling aan om je verslaving aan te pakken? Of blijft het alleen bij deze detox?

Bovenaan