Ervaringen 4-FMA (vooral vergeleken 3-FMA)

Welke van deze zou jij kiezen recreatief en stimulerend gezien?

• Totaal aantal stemmers
    40

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Haai!
Ik ben bekend met 2-FMA en 3-FMA.
Nu heb ik ook 4-FMA in huis (pillen) maar die nog nooit geprobeerd.

Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen wat het verschil in effect is tussen 3-FMA en 4-FMA?

Meer fysieke (dwingende?) energie? Meer euforie? Of juist minder van beiden?

Tussen de 2 en de 3 merk ik dat de 2 echt vooral functioneel is en geen serotonine “verbruikt”. De 3 voelt al iets recreatiever en je merkt lichte serotonine activiteit.
Qua fysieke energie merk ik weinig verschil tussen de 2 en de 3-FMA.

Wat kan ik “extra” verwachten bij 4-FMA vergeleken de 2 en de 3?
En je libido?

Dirkdirk

DF-koning
2-FMA vind ik meer functioneel, een soort ritalin met ballen
3-FMA en 4-FMA vind ik niet zoveel verschil inzitten behalve dat 4-FMA wat harder inkickt. Op beide kan je echt hard gaan, daar moet je je zeker niet in vergissen. Ik zou het niet snuiven. Fluor is niet zo lekker in de neus. Je snuit weken erna nog korsten uit je neuskanaal.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
2-FMA vind ik meer functioneel, een soort ritalin met ballen
3-FMA en 4-FMA vind ik niet zoveel verschil inzitten behalve dat 4-FMA wat harder inkickt. Op beide kan je echt hard gaan, daar moet je je zeker niet in vergissen. Ik zou het niet snuiven. Fluor is niet zo lekker in de neus. Je snuit weken erna nog korsten uit je neuskanaal.
Pillen snuiven doe ik sowieso niet… Pluggen zou kunnen (fijn stampen, oplossen en inspuiten) maar bindmiddel in je kont…?? (Kan dt eigenlijk wel?)
Het wordt gewoon oraal als ik het neem.

De Apotheker

Badass junkie
Dit heb ik helaas te veel gebruikt om er nog lekker op te gaan
same maar je moet het ook meer dan als een wakkerhouder gaan zien.

100 mg oraal is voor mij een dosis die niet te merken is en ik me niet bewust van ben qua effect.

ook geen comedown of slaapproblemen.

Aardappelknaap

Bewuste gebruiker
Weet niet, kan je wel ergens vinden. Maar die euforische rush van 4-fma duurt niet lang. Nastimulatie wel en daarom is het het niet waard voor mij.
voor mij duurt de piek van 4fma toch al gauw 4 uur pure euforie. Ik neem dan wel 180mg en dan na 3 uur 40mg bij pakken

Zeehond

Badass junkie
De na stimulatie van 4fma is het ergste wat ik ooit heb ervaren. Dikke kater gehad en neerslachtig geweest ook. Voor mij niet echt een leuk stofje.
Ik herken dat totaal niet wat je schrijft.
Mijn dosering was 150mg en niet bijgepakt.
Hoeveel had je genomen?

Cardboard

Wijs gebruiker
Hebben jullie het over een dosering oraal?
Heb nog 4FMA liggen maar eens gesnoven en niet van plan mezelf dat nog eens aan te doen. :sweatsmile:

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Ik herken dat totaal niet wat je schrijft.
Mijn dosering was 150mg en niet bijgepakt.
Hoeveel had je genomen?
Ik had bijgepakt. Waarschijnlijk ligt daar het probleem. Maar als ik dat met andere emphatogene stofjes doe heb ik daar een stuk minder last van. Ik probeer het niet nog eens.

PsykoJester

Newbie
Heej, ben nieuw hier en kwam op het forum terecht na een zoektocht naar betrouwbare info. Na het forum wat te hebben doorlopen kreeg ik de indruk dat ik hier wsl wel een antwoord op mijn vragen kan krijgen. We'll see, maar eerst mijn vraag..., ik ben een researcher van 42, 1m83 en 105kg. Een tijdje geleden kwam ik op een RC vendor terecht en wou ik het eens een tryout geven. Ik zocht naar iets wat stimuleert en euforie geeft. Geen sedatieven of hallucinogenen. Ik kwam op 4-FMA . Ik bestelde 3 pellets van 100mg voor onderzoek. Mijn vragen :
1. Is 4-FMA een goede keuze als ik stimulatie en euforie wil? Of raden jullie iets anders aan?
2. Ik neem al 8 jaar Rilatine ( Ritalin - voor A.D.D ) en zo n 50mg per dag ( 20mg MR + 30 mg MR ). Zal dit vanaf de start al zorgen voor een soort tolerantie of zal dit geen verschil maken?
3. Start ik beter met 1/2 ( 50mg ) 9f is 100mg een veilige startdosis?

Thanks in advance, PJ

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Heej, ben nieuw hier en kwam op het forum terecht na een zoektocht naar betrouwbare info. Na het forum wat te hebben doorlopen kreeg ik de indruk dat ik hier wsl wel een antwoord op mijn vragen kan krijgen. We'll see, maar eerst mijn vraag..., ik ben een researcher van 42, 1m83 en 105kg. Een tijdje geleden kwam ik op een RC vendor terecht en wou ik het eens een tryout geven. Ik zocht naar iets wat stimuleert en euforie geeft. Geen sedatieven of hallucinogenen. Ik kwam op 4-FMA . Ik bestelde 3 pellets van 100mg voor onderzoek. Mijn vragen :
1. Is 4-FMA een goede keuze als ik stimulatie en euforie wil? Of raden jullie iets anders aan?
2. Ik neem al 8 jaar Rilatine ( Ritalin - voor A.D.D ) en zo n 50mg per dag ( 20mg MR + 30 mg MR ). Zal dit vanaf de start al zorgen voor een soort tolerantie of zal dit geen verschil maken?
3. Start ik beter met 1/2 ( 50mg ) 9f is 100mg een veilige startdosis?

Thanks in advance, PJ
4-FMA is inderdaad een goede combinatie tussen stimulatie en euforie. 6-APB ook, maar dat zit iets meer aan de euforie kant. 100mg is in principe een veilige startdosis maar ik zou zelf altijd eerst 50mg nemen, even laten inkicken en dan de rest nemen als alles goed voelt. Welkom, trouwens

[EDIT]

Ohja, tolerantie zal niet zo een grote rol spelen denk ik omdat de twee stoffen toch wel redelijk anders werken. Al helemaal het euforie gedeelte heeft niets met Ritalin te maken.

Laatst bewerkt:

PsykoJester

Newbie
Heej, goeieavond 😌 Eerst wat Fysix, ben een 42jarige man, 1m83, en 95kg ongeveer. Neem nu al 8 jaar 20mg+30mg Rilatine MR/dag. Ik ontdekte recent de world of RC's. Deed wat research, en leek wel wat te vinden in 4-FMA. Bestelde dus een stuk of 8 100mg 4-FMA pellets. Wou het vandaag eens een tryout geven. Geen Rilatine genomen, maar rond 14u de eerste 100mg 4-FMA. Maar nauwelijks effect buiten een easy feeling. Na uur nog een 100mg. Voldoende gewicht maar het gewenste effect kwam maar niet. Is nu 23u+ en heb er ondertussen al wel 5 binnen, maar niks euforie en enkel wat milde stimulatie. Jammer, ik zoek gewoon af en toe eens een Euphoric rush. Iemand raad waarom 500mg 4-FMA amper voelbare effecten heeft? En of er iets is onder de RC's die die Euphoric rush zeker well loslaat op je ? Thanks

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Heej, goeieavond 😌 Eerst wat Fysix, ben een 42jarige man, 1m83, en 95kg ongeveer. Neem nu al 8 jaar 20mg+30mg Rilatine MR/dag. Ik ontdekte recent de world of RC's. Deed wat research, en leek wel wat te vinden in 4-FMA. Bestelde dus een stuk of 8 100mg 4-FMA pellets. Wou het vandaag eens een tryout geven. Geen Rilatine genomen, maar rond 14u de eerste 100mg 4-FMA. Maar nauwelijks effect buiten een easy feeling. Na uur nog een 100mg. Voldoende gewicht maar het gewenste effect kwam maar niet. Is nu 23u+ en heb er ondertussen al wel 5 binnen, maar niks euforie en enkel wat milde stimulatie. Jammer, ik zoek gewoon af en toe eens een Euphoric rush. Iemand raad waarom 500mg 4-FMA amper voelbare effecten heeft? En of er iets is onder de RC's die die Euphoric rush zeker well loslaat op je ? Thanks
Dat is wel bijzonder, 500mg is echt heel erg veel. Ik zou je aanraden zoiets ook niet zomaar meer te doen, want het is ronduit gevaarlijk. Ik kan niet inschatten of je bijv te hoge verwachtingen had, of dat er misschien geen/weinig 4-FMA in die pellets zat. Je kunt er altijd eentje laten testen.

Als je iets zoekt met meer euforie kun je voor 6-APB (beetje stimulatie) of 5-MAPB (geen stimulatie) gaan. Dit zijn volledige serotonine releasers en leuke stoffen. Ze hebben wel een kleine handleiding dus doe in ieder geval goed je research van te voren.

Ik hoop dat je volgende ervaring beter wordt!

Dipkip

Experimenterende gebruiker
Ohja, tolerantie zal niet zo een grote rol spelen denk ik omdat de twee stoffen toch wel redelijk anders werken. Al helemaal het euforie gedeelte heeft niets met Ritalin te maken.
Geld enkel maar hij de ritalin in 1 hersenhelft gebruikt heeft.

Isaac

Newbie
Haai!
Ik ben bekend met 2-FMA en 3-FMA.
Nu heb ik ook 4-FMA in huis (pillen) maar die nog nooit geprobeerd.

Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen wat het verschil in effect is tussen 3-FMA en 4-FMA?

Meer fysieke (dwingende?) energie? Meer euforie? Of juist minder van beiden?

Tussen de 2 en de 3 merk ik dat de 2 echt vooral functioneel is en geen serotonine “verbruikt”. De 3 voelt al iets recreatiever en je merkt lichte serotonine activiteit.
Qua fysieke energie merk ik weinig verschil tussen de 2 en de 3-FMA.

Wat kan ik “extra” verwachten bij 4-FMA vergeleken de 2 en de 3?
En je libido?
Je kan extra maar het effect van 2 dingen merken vooral ook van speed als 4 soort wil zou je 4 fa nemen

Isaac

Newbie
Eerste keer is altijd anders

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik heb het besteld, maar helaas geen rekening gehouden met de after effects die blijkbaar tot 12 uren kunnen duren. Voor de rest lijkt de beschrijving wel als iets dat ik zou willen proberen.
Ik gebruik RC's enkel met vrienden, samen in een van onze woningen, niet om uit te gaan of lang te kunnen feesten en al zeker niet om de nacht door te gaan.

De effecten die omschreven worden lijken me (net als 4F-Ritalin) denken dat ik dit zou kunnen nemen als ik niet goed geslapen heb 's ochtends om wat meer wakker en helder te zijn, zonder vreemd te doen of me raar te gedragen op het werk. Recreationeel na het werk niet het risico waard om de nacht te moetn doortrekken en kapot te zijn.

Ik zoek vooral iets dat m'n hoofd lekker rustig maakt, niet te lang oppeppend is zodat ik tijdig en degelijk kan gaan slapen, en presteen op het werk.
Recreationeel dan toch iets liever met meer euforie en minder lange super energised of zo...

Iets oppeppends mag als het me de dag gemakkelijk doorhelpt op het werk, me deftig laat slapen en vermoeidheid (lijkt te) doen verdwijnen... naald in een hooiberg :) lijntje NEP zou ik nu ook nog riskeren na het wakker worden, maar die hou ik liever voor 's avonds als ik thuis kom om e relaxen, niet om te presteren :wink:

Ik probeer het eens deze week en laat jullie weten hoe m'n werkdag was, startende met 4-FMA na het ontbijt (wel kleine dosis vanzelfsprekend, geen risico's op het werk).

Tot zover 4-FMPH succesvol tijdens de dag (als ik eens denk dat het kan helpen na een moeilijke nacht)
Pelletjes 2-MMC en 3CMC/3MEC zitten voor korte en bescheiden energiestootjes tijdens de dag.... Nog nooit gebruikt eigenlijk maar k'heb ze altijd bij.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb het besteld, maar helaas geen rekening gehouden met de after effects die blijkbaar tot 12 uren kunnen duren. Voor de rest lijkt de beschrijving wel als iets dat ik zou willen proberen.
Ik gebruik RC's enkel met vrienden, samen in een van onze woningen, niet om uit te gaan of lang te kunnen feesten en al zeker niet om de nacht door te gaan.

De effecten die omschreven worden lijken me (net als 4F-Ritalin) denken dat ik dit zou kunnen nemen als ik niet goed geslapen heb 's ochtends om wat meer wakker en helder te zijn, zonder vreemd te doen of me raar te gedragen op het werk. Recreationeel na het werk niet het risico waard om de nacht te moetn doortrekken en kapot te zijn.

Ik zoek vooral iets dat m'n hoofd lekker rustig maakt, niet te lang oppeppend is zodat ik tijdig en degelijk kan gaan slapen, en presteen op het werk.
Recreationeel dan toch iets liever met meer euforie en minder lange super energised of zo...

Iets oppeppends mag als het me de dag gemakkelijk doorhelpt op het werk, me deftig laat slapen en vermoeidheid (lijkt te) doen verdwijnen... naald in een hooiberg :) lijntje NEP zou ik nu ook nog riskeren na het wakker worden, maar die hou ik liever voor 's avonds als ik thuis kom om e relaxen, niet om te presteren :wink:

Ik probeer het eens deze week en laat jullie weten hoe m'n werkdag was, startende met 4-FMA na het ontbijt (wel kleine dosis vanzelfsprekend, geen risico's op het werk).

Tot zover 4-FMPH succesvol tijdens de dag (als ik eens denk dat het kan helpen na een moeilijke nacht)
Pelletjes 2-MMC en 3CMC/3MEC zitten voor korte en bescheiden energiestootjes tijdens de dag.... Nog nooit gebruikt eigenlijk maar k'heb ze altijd bij.
Je gaat drugs voor je werk gebruiken?

Zeehond

Badass junkie
Dit lijkt me een heel slecht plan.
Een stimulant en serotonine slurper gebruiken om te werken….
Doe dit niet.
Gebruik het recreatief en houd rekening met voldoende pauzes.

Werk gewoon altijd nuchter, dat is veel beter voor je.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Dit lijkt me een heel slecht plan.
Een stimulant en serotonine slurper gebruiken om te werken….
Doe dit niet.
Gebruik het recreatief en houd rekening met voldoende pauzes.

Werk gewoon altijd nuchter, dat is veel beter voor je.
Thanks, koffie en rilatine it is than! Dank voor het advies :)

Bovenaan