Ervaring

Dingusch

Newbie
Voor het BNN programma Spuiten en Slikken ben ik opzoek naar mensen die de volgende situatie hebben meegemaakt:

Iemand die in de uitgaans -en drugsscene zat en er uit is gestapt.

We hebben namelijk de volgende vraag binnen gekregen en willen deze graag behandelen aangezien dit erg nuttig kan zijn!

" Ik gebruik als ik uitga ieder weekend een pilletje, maar ik wil hiermee stoppen. Ik ben alleen bang dat ik minder leuk ben zonder drugs en vind het moeilijk om nee te zeggen tegen mijn vrienden. Hoe pak ik dit aan?

We zoeken dus iemand die hier ervaring mee heeft en deze graag wil delen in een kort item zodat we deze mensen ( want er zijn vast meer jongeren met dit probleem) kunnen adviseren!

Je kan mailen naar [email protected]

jajaja

Newbie
Ieder weekend een pilletje is zoiezo niet goed

Het is toch niet moeilijk om te stoppen, slik/gebruikt gewoon niet meer en heb schijt aan de mening van je vrienden want daar zijn het immers vrienden voor en als ze je niet meer moeten om zo'n achterlijke kankerreden zoek je toch gewoon andere vrienden of wat dan ook.

beetje gaar topic ik neem het daarom ook maar met een klein korreltje zout!

mellow

Experimenterende gebruiker
je vrienden zouden er normaal geen probleem van maken en er zullen zeker vriende bij zijn die het zelf ook elk weekend doen of hebben gedaan..

mattskovic

Wijs gebruiker
in zo'n situatie herken je je vrienden. je 'echte' vriende zullen er geen probleem van maken dat je mindert tot zelfs stopt met recreatief gebruik (weekend gebruik). ok sommige zullen je uit hun leven willen bannen maar dat is een verlies voor die mensen, zulke mensen zijn er natuurlijk altijd. (dit zijn meestal de mensen die geen respect hebben voor andermans keuzes).
en drugsgebruik is nog altijd jou keuze. dus ook de keuze om te stoppen WANNEER JEZELF WIL!!! doe die kerel in iedergeval de groeten namens mij. en goodluck met te kappen met zijn weekend gebruik RESPECT! :rock:

greetz mattsi

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
inderdaad,, alsje vrienden niet willen dat je stopt,, denk dan nog 10 x na over of het egte vrienden zijn, vrienden horen je te nemen zoals je bent,, jou persoonlijkheid en karakter, niet je gebruik :wave:

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Als je, je dat al afvraagt zegt dat al genoeg over wat voor 'vrienden' je hebt. Als je een beetje karakter hebt probeer je het gewoon en kijkt hoe ze reageren en hoe het loopt. Als die gasten het niet begrijpen zijn het dus geen vrienden.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
dusjaa,, sorry bnn,, maar als je mensen zoekt die aan de drugs hebben gezeten maar eruit zijn gestapt kun je beter niet naar een drugsforum gaan want als je wilt stoppen laten de meeste quitters alles los wat te makn had met drugs,

maar er zijn genoeg uitzonderingen natuurlijk
:wave:

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Graag on-topic blijven, mensen. Als je niets te melden hebt, zeg dan niets. Ik vind het een goed initiatief en hoop dat er hier mensen zijn die een nuttige bijdrage kunnen leveren.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit nuttige opmerkingen :openmouth: maar toch een vraag: Is er ook eentje waar hij hero rookt? Had ik ooit ergens gehoord maar niet tegengekomen ergens.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wromtrax zei:
Ik heb nooit nuttige opmerkingen :openmouth: maar toch een vraag: Is er ook eentje waar hij hero rookt? Had ik ooit ergens gehoord maar niet tegengekomen ergens.
"iel nee, dit voelt echt niet goed!" *wappert met handjes*.. -flikkert jointje met hero in het toilet. Ik neem aan dat je Filemon bedoelde.

Bovenaan