Entheogene middelen en evolutie

Jeniger

Experimenterende gebruiker
Tijdens een trip kwam ik tot de conclusie dat het entheogene middel de sleutel is van het ontstaan van het menselijke bewustzijn, of dat het een soort van trigger geweest is...Ik ben er wat meer over gaan zoeken en ik stuitte op Graham Hancock die een hele mooie theorie hier over heeft, en is een van de weinige onderzoekers die zich aan het verdiepen is in de relatie van entheogene middelen met betrekking tot het ontstaan van het bewustzijn. Ook verklaard hij de relatie tussen entheogene middelen en buitenaardse wezens. Hij heeft veel stammen bezocht en zat en zit nog steeds veel ayahuasca/iboga ceremonies bij.

Dit is een radio interview, een echte must voor mensen die hierin geïnteresseerd zijn :hearteyes:
http://nl.youtube.com/watch?v=dzKp2PeXeWI

Op dit moment een van de interessantere onderzoekers op het gebied van psychedelica .

L

Lid 6909

Gast
Jij bent de man, ik ben ook al tijden aan het rondkijken op het net!
Maar dan niet alleen naar de evolutie, maar gewoon naar alle ins en outs over Entheogene middelen, hier hoort nátuurlijk ook de evolutie hiervan bij!

Ik vond het boek: Hallucinogenic Plants - A golden guide (eBook geupload) vrij interessant om te lezen, hier komt eigenlijk van alles wat aan bod.

Maar Graham Hancock heb ik wel van gehoord, maar nog niet echt diep op ingegaan.
Ik zal eens kijken!

Bedankt iig =D

Northawke

Wijs gebruiker
Lees eens het boek Food of the Gods van Terrence McKenna. Je zult zien dat je niet de enige bent die al op dit soort ideeën gekomen is. Zeer interessant en nuttig boek. Ik wist zelf trouwens niet dat Hancock hier ook mee bezig was. Toch 'ns weer even in de man verdiepen.

Jeniger

Northawke zei:
Lees eens het boek Food of the Gods van Terrence McKenna. Je zult zien dat je niet de enige bent die al op dit soort ideeën gekomen is. Zeer interessant en nuttig boek. Ik wist zelf trouwens niet dat Hancock hier ook mee bezig was. Toch 'ns weer even in de man verdiepen.

Ja Mckenna is een ware held, uitermate jammer dat hij ons veel te vroeg heeft verlaten, in fysieke zin dan, zijn ideeen leven voor altijd voort.

Na zijn quest for the lost civilisation is Graham Hancock bij het bovennatuurlijke uitgekomen.

Hij heeft een boek hier aan gewijd, wat nederlands vertaald is, het heet "Het oermysterie"
hier een stukje van een review:

Afbeeldingen uit de prehistorie, mondiale etnografische beschrijvingen van de ervaringen van sjamanen, uitkomsten van moderne psychonauten, mythen over elfen en andere bovennatuurlijke wezens en verslagen van door 'ufo's ontvoerde' lieden vertellen in wezen allemaal hetzelfde verhaal met dezelfde terugkerende ingrediënten. Misschien moeten we accepteren dat er anderen werelden zijn waar we in onze normale staat van bewustzijn geen weet van hebben. Maar zodra we in een andere staat van bewustzijn komen (toevallig via natuurlijke weg, via middelen zoals Di-Methyl-Tryptamine of trance) krijgen we allemaal kennelijk dezelfde vreemde wereld en haar bewoners te zien. En dat kennelijk al duizenden jaren lang.

Onze huidige materialistisch deterministische kijk op de zaken om ons heen laten geen ruimte voor het bestaan van 'andere werelden' naast die van ons. Iedereen die zegt in de 'andere werelden' terecht gekomen te zijn heeft aan wanen geleden. Hersenspinsels. Maar pas op. De moderne wetenschap heeft geen enkel bewijs dat het in die gevallen inderdaad slechts om hersenspinsels ging. En de wetenschap heeft al helemaal geen idee waarom al die verslagen en getuigenissen (nieuw of oud) van die andere werelden zo griezelig vaak op details overeenkomen.

Zou bij ieder mens diezelfde beelden genetisch ingebakken zijn en komen die pas vrij bij een veranderende staat van bewustzijn? Zelfs als dat zo zou zijn waar komen die universele beelden dan vandaan? Ligt het antwoord in ons DNA besloten zoals sommige, zoals Jeremy Narby denken?

Graham Hancock, uitgeverij Tirion.
ISBN 9043908541

Bedankt voor het e-book :grin:

Hier mijn bijdrage:
James Arthur - Mushrooms and Mankind - Ebook
http://www.speedyshare.com/526288238.html

Pikachu

Wijs gebruiker
Genetisch ingebakken of beïnvloed door andere verslagen? Geen bewijs voor wanen of hersenspinsels, maar is er dan wel sterk bewijs dat wat al die mensen meemaken wel echt is?

De theorie is interessant maar het bewijs komt voor zover ik het nu ziet niet veel verder dan het bewijs van de moderne wetenschap die het boek schijnbaar denkt af te troeven.

Verlicht me a.u.b.

Jeniger

Pikachu zei:
Genetisch ingebakken of beïnvloed door andere verslagen? Geen bewijs voor wanen of hersenspinsels, maar is er dan wel sterk bewijs dat wat al die mensen meemaken wel echt is?

De theorie is interessant maar het bewijs komt voor zover ik het nu ziet niet veel verder dan het bewijs van de moderne wetenschap die het boek schijnbaar denkt af te troeven.

Verlicht me a.u.b.

Mischien moetje ietsje verder kijken en het interview gaan luisteren of zijn boek lezen, dit is maar een beknopte omschrijving, en is bedoeld om nieuwschierigheid op te wekken om je erin te gaan verdiepen. Dit is onmogelijk om even samen te vatten .

verdieping = verlichting :wink:

Het argument wat je geeft over beïnvloed door andere verslagen is nou juist niet het geval, overal ter wereld waar dan ook komen mensen met dezelfde wanen en ideeen zonder verslagen van elkaar te weten. Dat is juist het hele punt. En de hele moderne wetenschap van vandaag is 1 grote grap.Graham hancock is een van de weinige "wetenschappers" die zich op dit terrein bevind.

Oordeel niet voordat je erin verdiept hebt :P

want kent u de feiten niet, dan kunnen we helaas geen gesprek aangaan(citaat marcel messing)

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm nee ik oordeel ook nog zeker niet, ik geef alleen even wat tegengas. Alleen door discussie kan je tot grote waarheid komen. Als ik klaar ben met studeren voor m'n hertentamen zal ik het audiobestand beluisteren (doet t hier niet, geen audiodriver en snap ook niet hoe ik er één moet instaleren :P)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
''Food of the gods'' ga ik in de toekomst nog wel is lezen. Wat ik er iig van heb gehoord, is dat McKenna met zijn theorie (stoned ape-theory :stoned: ) wel de evolutietheorie naast zich neer legt.
Ik vind het prima en mooi om out of the box te denken. En dit soort gedachtes houden de wetenschap fris, maar als een theorie als de evolutietheorie, die erg simpel is en daardoor juist zo elegant en geloofwaardig, weg wordt gezet dat tempert dat wel enigszins mijn enthousiasme.

Maar goed, ik heb me hier dus niet echt in verdiept, dus misschien word ik ooit wel een McKenna aanhanger :)
Filosoferen over het ontstaan van leven en bewustzijn is altijd interessant.

jajaja

Newbie
het komt er dus op neer, dat als ik 10 katten heb, ik ze allemaal paddo's of andere tripmiddelen geef ze misschien wel een bewustzijn krijgen en als ik er dan mee doorfok en nog meer tripmiddelen geef ik met ze zou kunnen praten. dat zou wel fucking chill zijn. Jo poes nog een snaakie, jo mens noo miauwman ik ben zo skaffa als een konijn.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
jajaja zei:
het komt er dus op neer, dat als ik 10 katten heb, ik ze allemaal paddo's of andere tripmiddelen geef ze misschien wel een bewustzijn krijgen en als ik er dan mee doorfok en nog meer tripmiddelen geef ik met ze zou kunnen praten. dat zou wel fucking chill zijn. Jo poes nog een snaakie, jo mens noo miauwman ik ben zo skaffa als een konijn.

hmm,, jammer dat niet iedereen serieus kan ingaan op zoiets interresants als dit,, ik wil zn boek graag lezen,, want veel dingen die hij beschrijft,, daar denk ik ook vaak overna,, en kom vaak op de zelfde dingen neer, komt dus aardig metelkaar overeen,, ik zou het ook eens moeten uitschrijven,, maar ik kom alleen op vandie filosofische stadiums als ik een bepaalde drugs heb gebruikt vaak,, en kan het soms ook erg goed verwoorden, maar kan ik jammergenoeg niet op comando mn hersens in hogere stadiums laten denken.. wat zekerweten mogenlijk is

Jeniger

psychopsychedelic zei:
jajaja zei:

hmm,, jammer dat niet iedereen serieus kan ingaan op zoiets interresants als dit,, ik wil zn boek graag lezen,, want veel dingen die hij beschrijft,, daar denk ik ook vaak overna,, en kom vaak op de zelfde dingen neer, komt dus aardig metelkaar overeen,, ik zou het ook eens moeten uitschrijven,, maar ik kom alleen op vandie filosofische stadiums als ik een bepaalde drugs heb gebruikt vaak,, en kan het soms ook erg goed verwoorden, maar kan ik jammergenoeg niet op comando mn hersens in hogere stadiums laten denken.. wat zekerweten mogenlijk is

:grin: Ik vond het wel humor, ik neem aan dat dat ook zo bedoeld was :grin:

Hogere stadiums kan je bereiken door frequent je bewustzijn te verruimen, als je daar al mee bezig bent is het een kwestie van tijd(en veel nadenken) Ook belangrijk is om je open te stellen.Als je theorieen in twijfel trekt omdat je vasthoud aan bijvoorbeeld de evolutie theorie dan blijf je stilstaan en bekrompen of in simpel nederlands; gebrainwashed. :kots:

1 ding heb ik geleerd: Alles vergeten wat mij in de matrix is aangeleerd en ga zelf op onderzoek uit...

Terrence Mckenna - food of the gods
http://www.speedyshare.com/551741821.html

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jeniger zei:
1 ding heb ik geleerd: Alles vergeten wat mij in de matrix is aangeleerd en ga zelf op onderzoek uit...

Met jou kan ik praten (denk ik) mooi gezegd!

Zo eens even die boeken downloaden.. nadeel van ebooks is dat ik nooit zo lang naar een computerscherm kan staren. Mischien maar eens uitprinten op school ofzo...

Atropa

Bewuste gebruiker
Jeniger zei:

Congrats! Beste zin op DF ooit.

De pinnen en aftap slangen zijn uit je rug en borst en het begrenste kader, gesticht door een handje vol verdoofde individuen, zuigen niet langer energie weg uit je lichaam en geest zonder dat je dat zelf doorhebt.

Het begrenste kader valt eveneens buiten hun weet om te manipuleren ten behoeve van je eigen realm. Je eigen oppervlak projecteren naar zij die nog in bondage zitten will do the trick. They act on what you project. Don't attempt to safe them yourself though. To assure the existance of your own spaceship.

Bovenaan