• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eindeloos bewustzijn

cheiron

Bewuste gebruiker
Hieronder mijn report van afgelopen 1 november. Een werk van 12 uur, waarvan 9 uur danswerk, bij de Santo Daime in Amsterdam.

Ik zit in een stoel. We zijn ergens midden in het ritueel.
Er is geen tijd meer, waar ik ben. Ik besluit in dit eeuwige moment een klein kijkgaatje te maken, voor als ik later een report ga schrijven. Naast mij opent zich een soort ruimte. Door die ruimte zal jij die mijn report gaat lezen kunnen meekijken in het ritueel.

We zijn gerangschikt in een hexagon, een zeshoek. Vrouwen links in de zaal, in drie groepen. Mannen rechts in de zaal, ook in drie groepen. Samen zes groepen, die een zeshoek vormen. Iedereen heeft een vaste plek in het ritueel. We hebben al ongeveer 6 uur gedanst in deze formatie. Stapje naar links, stapje naar rechts. In het midden staat een tafel, waar 6 mensen omheen zitten: drie mannen en drie vrouwen. Ze spelen instrumenten. Ik zit aan de rand en kijk toe. Ik zie hoe boven de mensen die in het midden zitten, zich een tunnel opent. Een opening naar een andere dimensie. Ze spelen muziek, het is waanzinnig mooi. Ik zit in een soort levende fractal. Vormen, kleuren, beweging. Ik doe mijn ogen dicht. Ik ben in een enorme koepel. Een sterrenhemel, gemaakt van geometrische vormen. Dan ontmoet ik een groep wezens. Ze zijn de 12. Het is moeilijk uit te leggen, maar ze zijn het bewustzijn wat het best kan worden aangeduid met het getal 12. En ze laten het me zien. Het is zo mooi. Zo onuitlegbaar mooi. Dan BEN ik de 12. Ik ben een spiegel voor de 12. Ik reflecteer het bewustzijn van de 12 en begrijp daardoor hoe het in elkaar zit. 12 is een geheel. 12 maanden, 12 sterrentekens. Het is waarschijnlijk nauwelijks begrijpbaar hoe het voelt om het bewustzijn van een getal te ZIJN.

Deze afbeelding heb ik met Gravilocity gemaakt, in een poging iets te verbeelden van wat ik bedoel:

Een ander moment. Ik ben aan het dansen. We dansen lang, in totaal 9 uur. In de laatste uren ga ik mijn rug voelen. Mijn rug begint pijn te doen. Ik sta de pijn toe. Open mijn bewustzijn voor de pijn. Ineens begin ik geluiden te horen. pieppieppieppiep.....pieppieppieppieeeeeeeep....pieeeeeeeeepp.... Wat is dat? Ik volg de geluiden met mijn geest. Ineens herken ik de geluiden: ze zijn van een ziekenhuis apparaat. Ik volg het geluid. Ineens ben ik daar. Ik ben in een ziekenhuis. Ik heb een hartaanval. Ik ga dood. Ik schrik. Ik ben weer terug in de zaal. Wat is dit nou weer. Waar slaat dit op. Hoezo. Dit is te raar. Dan besluit ik: ok, het is een ervaring. Laat ik nou de ervaring gewoon eens hebben. Ook al is het raar. Gewoon kijken wat er gebeurt. Ik ga terug. Het geluid... Dan ben ik weer dood aan het gaan. Het is niet zo lang geleden. Parijs. 1960. Ik ben jong, 17. Ik denk: fuck. ik ga dood. Mn hart. Ik voel de troosteloosheid van dat leven. Ik heb niet echt zelfmoord gepleegd, maar een leven geleid waarvan je dus blijkbaar een hartaanval krijgt op je 17e. Ik weet niet precies wat. Een experiment teveel. Ik denk drugs. Gek genoeg laat het me wat onverschillig. Ik was niet zo gehecht aan het leven. Ik schiet weer terug in het ritueel, 2010, Amsterdam. Vreemd hoe al die herinneringen zo echt zijn. Het is alsof ik me ineens iets herinner van een tijdje terug. Zoals je terug kan denken aan die vakantie vorig jaar en als je dan je gedachtes volgt, kun je een heel spoor van herinneringen weer bovenhalen.

Dan, helemaal in het begin van het ritueel. We zijn net begonnen. Ik heb de Daime ongeveer 20 minuten binnen. Ik denk eerst, oh, het valt wel mee. Maar ineens slaat het in. Echt BAM. Alsof ik wordt gezandstraald. Het is een enorme klap. Ik kan nauwelijks overeind blijven. Ik kan mijn boekje niet meer lezen. Alle letters geven licht. Mijn zicht wordt kaleidoscopisch. Ik laat mijn boekje voor wat het is. Ademen, staan, dansen. ik heb al mijn aandacht nodig om uberhaupt te kunnen blijven staan en mijn pasjes te doen. Naar links, naar rechts. Het is extreem heftig. Mijn lijf vibreert. Ik tril los uit mijn lijf. Alsof ik plotseling in de Python zit. Ik concentreer me. Dansen. Ademen. Dan ben ik er doorheen. Ik ben nu uit mijn lijf. Ik ben in een andere wereld. Er is een stem. Een wezen, een gedaante. Hij verwelkomt me. De les begint. In hoog tempo krijg ik informatie. Over vanalles, mijn leven, waar ik mee bezig ben. Hij laat me mijn leven zien. Ik begrijp dat mijn geest bevrijd is van de begrenzingen van mijn lijf. Mijn denken is enorm helder en snel, onmenselijk snel.

Aan het einde, na het danswerk, doen we nog 3 uur Santa Missa. Een dodenmis, een Requiem. Rozenkrans bidden, en zingen. Heel langzaam zingen. Traag. Bidden, zingen. In de zaal trekt een kou op. Het lijkt alsof het waait. Een koude windvlaag. Het zijn dode wezens die op ons ritueel afkomen. Dode mensen. Ik richt me op mijn eigen warmte. Ik zie iemand van de Daime door de ruimte lopen met 4 kaarsen. Langzaam. Ik vraag me af waarom, maar het voelt goed, het is mooi. Ik heb mijn ogen dicht, ga op in wat er gebeurt. De kou is intens. Ik begrijp: door te zingen vertel ik de doden dat ze dood zijn. Hoe het is om geleefd te hebben. We zingen over leven en doodgaan. Ik toon ze mijn lichamelijkheid, mijn bewustzijn van mijn leven en mijn sterfelijkheid. Dan zie ik ineens, met mijn ogen open, de vloer bewegen. Het is echt een volle hallucinatie, met ogen open. De vloer is verdwenen. De vloer in deze realiteit is weg. In plaats daarvan bestaat de vloer uit groene beesten. Groene Escher-achtige kikkers. Onder een soort zachte laag. Het lijkt wel ijs, waaronder die kikkers bewegen. Het zijn er duizenden. Dan begrijp ik ineens: dit zijn de dode zielen die op de mis afkomen. Voor hen zing ik. Ik zie ineens voor mijn geest de zaal van een afstandje. Wij als groep mensen. Daaronder, onder de aarde, duizenden dode zielen die nog niet de weg hebben gevonden naar het licht, nog geen rust hebben gevonden. Wij helpen ze. Ze komen op ons licht af. Ik doe mijn ogen dicht. Ik zie de kou. Ik zie een sneeuwvlok. Een hexagonale sneeuwvlok. Het is prachtig; hij glinstert, beweegt. Ik zie mezelf in de winter lopen. Het ijs heeft een bewustzijn. Het ijs vertelt een verhaal. Een prachtig schouwspel. Ik doe mijn ogen weer open, de vloer beweegt nog steeds. Ik sla het boek open, lees door de teksten die we zingen. Waar we zijn weet ik absoluut niet. Ik denk: ik begin aan het einde met zoeken. Het laatste lied heet: I stepped on the Cold earth. Wauw. Prachtig. Dat was ik net aan het ervaren. Ik lees de eerste zinnen. Dan beginnen ze daadwerkelijk dit lied te zingen. I stepped on the cold earth and I felth warmth. Wat een prachtige tekst. Dat was ik aan het doen. Mijn warmte voelen.

Terug, in het midden van het ritueel. Ik ben Cheiron geworden: een mythologische centaur, half paard, half mens. Het voelt enorm goed. Ik voel hoe krachtig mijn onderlijf is: ik ben een paard van onder. Ik voel hoe het is om qua bewustzijn het bewustzijn van een paard te hebben in mijn onderstel. Ik zie een situatie voor me, waarbij ik met mijn bewustzijn in de onderkant van mijn lijf als een paard ruimte schep. Ruimte maak. Krachtig, indrukwekkend, oerkracht.

Ik begrijp ineens het bewustzijn van stoffen. Ik zie de structuurformule van DMT voor me. DMT is mijn medicijn. Een medicijn tegen deze zieke maatschappij. Ik begrijp wat sigaretten doen. Als ik de rook ruik, ruik ik ammoniak en teer. Ik begrijp hoe die geuren iets met het bewustzijn doen. Ze wissen nare gevoelens uit. Smoren de sensitiviteit in ammoniak en teer lucht. Suiker: ik begrijp wat suiker met het bewustzijn doet. En zout. Ik kan als het ware de stof ingaan met mijn geest en begrijpen hoe ze subtiel uitwerking heeft. Ben ineens terug zeven, als ik als klein kind voor het eerst heel bewust sigarettenrook ruik en daar last van heb. Een vervelend moment: omgeving waarin gevoelens zo snel mogelijk weggeteerd moeten worden. De mensen die roken willen niet voelen wat ze voelen.

Ik voel hoe het bewustzijn van de Daime terugreikt tot aan de amazone. Tot in het regenwoud. Deze eeuwenoude liaan, de plant. Hoe ze samen een bewustzijn vormen. Dit is buitenaards bewustzijn dat zich via mij en de plant openbaart. Het geneest het kapitalisme, losgetrokken van de Aarde en haar ecologie. De plant voert me terug. Stel je voor hoe het is als de mensheid uitsterft. Als je de laatste mensen op aarde bent. Dan zullen we Daime drinken, en weten dat we overgaan naar een andere realiteit. Ik zie hoe ze in de amazone al eeuwenlang Daime drinken en zingend en dansend om de Daime heen staan. Hoe het een eigen, geisoleerd bewustzijn is.

henkie84

Bewuste gebruiker
Wat een mooi report, ik heb er al meerdere van je gelezen en iedere keer met plezier/verwondering.

Je report laat op mij de indruk achter dat je het niet chronologisch geschreven hebt. Waar heeft dit mee te maken? Met de volgorde van ervaringen zoals jij ze herinnert, of de relevantie van ervaringen, óf? Ik ben benieuwd.

Je schrijft hoe je de Escher-achtige wezens ziet als dode zielen die af komen op jullie ritueel; ik vind dit een mooie veronderstelling, maar heb zelf, wanneer ik trip, hoe waar dit soort dingen ook mogen lijken, redelijk snel een gevoel dat ik niet per sé een bijzondere waarheid heb mogen aanschouwen, maar eerder een bijzondere interpretatie van de waarheid. Wat vind jij hiervan? (Als het onduidelijk is licht ik het nog wel meer toe).

Ik vind de ervaringen die je schrijft mooi en hoop dat je er uit kan halen wat je wilt; je gaat met een bepaalde houding met santo daime om die ik ook zou willen hebben, maar denk ik niet kan.

Het ga je goed en ben benieuwd naar je antwoorden.

cheiron

Bewuste gebruiker
henkie84 zei:
Wat een mooi report, ik heb er al meerdere van je gelezen en iedere keer met plezier/verwondering.

Dank je :) Het zijn (besef ik me) reports die sterk afwijken van wat hier doorsnee te lezen valt, waardoor ik me soms een beetje ongemakkelijk voel bij het posten. Reacties als die van jou maken dat ik dat toch doe. Dan weet ik tenminste dat im ze voor iemand post :wink:

Je report laat op mij de indruk achter dat je het niet chronologisch geschreven hebt. Waar heeft dit mee te maken? Met de volgorde van ervaringen zoals jij ze herinnert, of de relevantie van ervaringen, óf? Ik ben benieuwd.

Het zit zo: het is best lastig om een report te schrijven van een dergelijke ervaring. Waar te beginnen? Nu had ik dit moment gehad tijdens het ritueel: dat ik voelde dat ik in dat moment een soort poort opende voor jullie als meelezers. Ik kon tijdreizen met mijn bewustzijn, en wist dat anderen dit moment zouden kunnen gaan bezoeken met hun geest. Achteraf leek het me wel aardig om op dat moment te beginnen. Vandaaruit ben ik gewoon gaan schrijven wat er in me opkwam. Je kunt je indenken dat ik ongeveer 2% heb beschreven met dit reportje van mijn 12 uur durende trip. Het meeste zit ook weer diep in mijn onderbewuste opgeslagen (oftewel: vergeten voor de time being :wink: )

Je schrijft hoe je de Escher-achtige wezens ziet als dode zielen die af komen op jullie ritueel; ik vind dit een mooie veronderstelling, maar heb zelf, wanneer ik trip, hoe waar dit soort dingen ook mogen lijken, redelijk snel een gevoel dat ik niet per sé een bijzondere waarheid heb mogen aanschouwen, maar eerder een bijzondere interpretatie van de waarheid. Wat vind jij hiervan? (Als het onduidelijk is licht ik het nog wel meer toe).

Ehm... Hoe leg ik dit uit... Ik zie veel beelden tijdens mijn trips. Maar ik heb ondertussen geleerd dat de beelden niet het ding zelf zijn. de beelden zijn een doorgang tot begrip. In de mate waarin ik het beeld weer kan loslaten, kom ik tot dieper begrip. De beelden zijn een deur: als ik daarvoor blijf stilstaan, kom ik niet waar ik wil zijn. Misschien wel de tragedie van religies: al die mensen die de deur verwisselen met de ervaring van het binnen zijn. Zo ook met mijn escher achtige beelden. Niet heel ongewoon tijdens een trip. Maar stel je voor: je hoort trage, slepende muziek. Een dodenmis. 100 mensen zitten in concentratie bij elkaar. Je voelt de kou, ziet die beelden. En ineens worden die beelden een doorgang voor een dergelijke indruk. Wat dat betreft vermoed ik dat we op een lijn zitten: niet de waarheid, maar een beeld dat verwijst naar de waarheid. En ik leer om een ervaring te hebben achter het beeld. Dat is informatie, inzicht, inspiratie die dóór het beeld heen komt.

k vind de ervaringen die je schrijft mooi en hoop dat je er uit kan halen wat je wilt; je gaat met een bepaalde houding met santo daime om die ik ook zou willen hebben, maar denk ik niet kan.
Waarom denk je dat je dat niet kan, op die manier?

Het ga je goed en ben benieuwd naar je antwoorden.

Dank je :) ik ben benieuwd of je er wat mee kan. Jij in ieder geval bedankt voor de reactie :)

Muse24

Experimenterende gebruiker
Heb maar eens nagezocht wat die Santo Daime nou eigenlijk was in Amsterdam, maar als ik het goed begrijp, heeft iedereen die daar op dat moment aan het ritueel deelneemt dezelfde ervaringen? Of zijn die bij iedereen anders van aard, maar allen op 1 zaak doelend? Of tript de een daar gewoon veel harder dan de ander.

Vind het trouwens erg mooie verhalen om te lezen. Lijkt mij persoonlijk niks voor mijzelf omdat ik een nogal kerkelijke achtergrond heb en echt niet wil weten wat ik dan allemaal omhoog ga laten komen, maar prachtig om te lezen hoe dit alles met jou gebeurd en je dingen in laat zien!

cheiron

Bewuste gebruiker
Muse24 zei:
Heb maar eens nagezocht wat die Santo Daime nou eigenlijk was in Amsterdam, maar als ik het goed begrijp, heeft iedereen die daar op dat moment aan het ritueel deelneemt dezelfde ervaringen? Of zijn die bij iedereen anders van aard, maar allen op 1 zaak doelend? Of tript de een daar gewoon veel harder dan de ander.

Niet iedereen heeft dezelfde ervaring, hoewel er zeker een bepaalde consensus is over wat er gebeurt. Maar iedereen heeft een ervaring met zijn eigen bouwstenen, zo te zeggen. Voor de een betekent dat drie uur kotsen boven een emmertje, voor de ander een hemelse ervaring. Een overgroot deel ervaart wel de begeleiding van geestelijke wezens, maar ook niet iedereen.

Vind het trouwens erg mooie verhalen om te lezen. Lijkt mij persoonlijk niks voor mijzelf omdat ik een nogal kerkelijke achtergrond heb en echt niet wil weten wat ik dan allemaal omhoog ga laten komen, maar prachtig om te lezen hoe dit alles met jou gebeurd en je dingen in laat zien!
Dank je :). Wel opvallend dat het je niks lijkt juist omdat je een kerkelijke achtergrond hebt... Bedoel je dat je bang bent dat je de hel gaat zien ofzoiets? Het is wel een christelijk georienteerde dienst, dus het taalveld zou je vertrouwd moeten voorkomen ( maar misschien is dat juist het probleem, de associaties met je verleden?? )
In ieder geval mooi dat het je een inkijkje geeft in mn ritueel :)

Muse24

cheiron zei:
( maar misschien is dat juist het probleem, de associaties met je verleden?? )

Daar geef je inderdaad al antwoord op je vraag, ik waag me er gewoon niet aan. Ik wist niet eens dat zoiets als wat jij beschrijft bestond, dus was zeker het inkijkje waar.

luchtigtoetje

Badass junkie
Wow wat was dit een mooie report zeg... echt. Om te lezen is al bijzonder, laat staan als je het meemaakt.

IK HOEF GEEN DRUGS OF TELEFOONNUMMERS OF WHATEVER (voordat ik weer gekickt word :tongueout:) maar ik vraag me altijd af joe je in contac komt met zoiets..

Het klinkt in ieder geval super gaaf! En ongemakkelijk voelen omdat je dit deelt is niet nodig, dit forum is toch voor iedereen!

Muse24

Je kunt dit gewoon googlen hoor, heb ik ook gedaan: Santo Daime in Amsterdm, vind je voldoende informatie over hoe je hier in contact mee zou kunnen raken:P

cheiron

Bewuste gebruiker
@muse24 nou ja, ieder zijn ding he. Trip je verder wel 'normaal' met LSD en paddo's, of waag je je daar ook niet aan?

@luchtig toetje
:) fijn dat je er van kunt meegenieten. Het is inderdaad nog veel vreemder om heT mee te maken. Ik had de eerste keren echt zoiets van : dit kan gewoon niet. Maar, alles went kan ik je vertellen.

Ik ben de eerste keer samen met een vriend gegaan die al meer met ayahuasca had gedaan. Gewoon naar de website, www.santodaime.nl geloof ik. In ons mooie landje is het namelijk legaal om te doen: vrijheid van godsdienst afgewogen tegenover de volksgezondheid. Omdat het geen gevaar oplevert ( eerder positieve effecten ) heeft de vrijheid van godsdienst de doorslag gegeven om het te legaliseren.

En, leuk te horen dat jullie t zo waarderen. T is misschien ook wel mijn eigen ongemak ermee. Je kunt je er iets bij voorstellen hoe het is om zoiets als dit in je sociale omgeving te delen, haha :grin:

cheiron

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
Klinkt allemaal vrij extreem.
Haha :) vind je? Op zich is het, als je meer over DMT leest, niet zo heel ongewoon denk ik.

Doe je hier dan ook nog wat mee?
Enerzijds krijg ik vaak veel inzichten over mijn dagelijkse leven, zoals je dat ook wel kent met bijvoorbeeld LSD of Paddo's. Die inzichten breng ik wel zo veel mogelijk in de praktijk. Soms zijn het ook heel concrete adviezen, dus dat is wel handig. Als ik er toch ben, vraag ik meestal alles waar ik me mee bezig houdt aan ze. Zeg maar.

En verder, het heeft zeker een impact op me. Ik doe er dan niet direct iets mee, maar ik ben anders. Voel me anders. Dat werkt natuurlijk ook door in mijn gedrag.

luchtigtoetje

Badass junkie
cheiron zei:
Ik ben de eerste keer samen met een vriend gegaan die al meer met ayahuasca had gedaan. Gewoon naar de website, http://www.santodaime.nl geloof ik. In ons mooie landje is het namelijk legaal om te doen: vrijheid van godsdienst afgewogen tegenover de volksgezondheid. Omdat het geen gevaar oplevert ( eerder positieve effecten ) heeft de vrijheid van godsdienst de doorslag gegeven om het te legaliseren.

lijkt me wel gaaf om een keer zoiets te doen, of meerder keren wie weet. maar is het niet raar om opeens aan te melden? ik bedoel ik ken bijvoorbeeld als die teksten niet en moet waarschijnlijk alleen gaan. Hoe was dit voor jou de eerste keer?

en 12 uur. wow. woon je in amsterdam? zo niet, hoe deed je dit dan met overnachten enzo'?

edit: en nog het belangrijkste, ik ben niet religieus. ik kan me wel heel goed inleven in religies. Ik sta ook dicht bij de natuur. is dit een probleem?

echt een mooi report ik heb zelf ook paddo's gedaan. ik ben niet goed in uitleggen maar ik leerde meer over me zelf kennen. ik leerde alles over het onderbewustzijn en de manier waarop we leven. wat materie is en illusies ik was in contact met iemand.. (mezelf?) die vertelde dat ik wijs ben en weet waar ik mee bezig ben. ik zag symbolen zoals egypitsche apen enso. 2 weken na de trip vond ik een egyptisch symbool van een aap. het betekend het symbool van de wijsheid. raar he? het leek wel of ik in 1 klap spiritueel was geworden. ik wist niet wat ik meemaakte :openmouth:

drain bamage

Badass junkie
Erg mooi report zo net voor het slapen gaan. :)
Veel details en goed beschreven, ik had echt het gevoel dat ik zelf aanwezig was.
Bedankt voor het delen.

cheiron

Bewuste gebruiker
lijkt me wel gaaf om een keer zoiets te doen, of meerder keren wie weet. maar is het niet raar om opeens aan te melden? ik bedoel ik ken bijvoorbeeld als die teksten niet en moet waarschijnlijk alleen gaan. Hoe was dit voor jou de eerste keer?

Ik was de eerste keer samen met een vriend die wel ervaring had met sjamanistische ayahuasca rituelen, maar niet met de Daime. Stelde me toch wel wat gerust hoor, met iemand te zijn. Wat betreft de teksten: er zijn boekjes te koop vanwaaruit je kunt meezingen. De eerste keer is dat vaak wel erg moeilijk, om mee te zingen. Dus als t niet lukt, geen probleem. Wij zingen wel voor je, kun je luisteren :wink:

en 12 uur. wow. woon je in amsterdam? zo niet, hoe deed je dit dan met overnachten enzo'?
Nee, ik woon in Utrecht. T begon om 12 uur smiddags, rond 1:00 waren we klaar. We waren met de auto en zijn gewoon naar huis gereden, na nog wat uitgespaced te zijn.

edit: en nog het belangrijkste, ik ben niet religieus. ik kan me wel heel goed inleven in religies. Ik sta ook dicht bij de natuur. is dit een probleem?

Het leuke van de Santo Daime vind ik, dat ze zeggen: de Daime leert je wel wat je weten moet. Je bent natuurlijk zelf vrij om te denken en vinden wat je wilt. Ik heb wel eens iemand ontmoet die vanuit een indische achtergrond kwam. Hij zag tijdens de rituelen allemaal indiase godheden. Geen probleem dus :) Er zijn wel veel christelijke verwijzingen in de teksten. Er wordt ook gebeden (onze vader enzo, behalve dan dat ze zeggen: 'wij komen naar uw rijk' ipv 'uw rijk kome' haha) Dus als je heel veel problemen hebt met christelijke taal dan kan dat voor jezelf een probleem zijn.

Ikzelf heb een vrij meta-religie instelling. Mijn ervaring staat voorop. Die ervaring kun je achteraf labelen met woorden. Mag je Boeddha noemen, mag je Christus noemen, mag je Quantumbewustzijn noemen. Het zijn maar woorden, die naar een ervaring verwijzen. Het is in ieder geval voor niemand daar een punt. Je hoeft geen geloofsbelijdenis te doen ofzo.

pi-pa-paddostoel zei:
raar he? het leek wel of ik in 1 klap spiritueel was geworden. ik wist niet wat ik meemaakte

Interessante ervaring. Raar vind ik het overigens niet hoor :wink:

drain bamage zei:
Bedankt voor het delen.
Graag gedaan!

spacelord zei:
Wederom een geweldig report, ze maken me erorm nieuwsgierig naar de ervaring

Wat misschien wel gezegd moet worden: het is geen makkelijke ervaring. Ik heb veel ervaring met meditatie, yoga, dat soort dingen. Het helpt me heel erg tijdens de rituelen om door moeilijke momenten heen te komen. Maar het is soms echt hard werken. En heel confronterend. De Daime is een strenge leermeester :) Het helpt ook wel om een soort van, hoe zal ik het zeggen, vertrouwen te hebben dat er krachten zijn die je kunnen helpen. Soms zie ik mensen zo hard vechten tijdens een ritueel... Ik maak ook wel mee dat mensen moeilijk kunnen aanhaken. Het zingen gaat maar door, ze snappen niet wat er gebeurt, de christelijke taal schrikt ze af... Er zijn ook mensen die drie uur lang boven een emmertje liggen te nekken. Overigens altijd (wat ik van mensen hoor dan) om een psychische reden: er moet iets uit wat ze er niet anders uitkrijgen dan door letterlijk over te geven.

Dat gezegd hebbende, staan deze ervaringen bovenaan in de top 5 van mooiste ervaringen van mijn leven. Maar het is op een bepaalde manier geen drugs die je gebruikt, eerder een voertuig. Jij zult het voertuig moeten besturen om ergens te komen. Een focus hebben, een instelling. Als je iemand een auto geeft, kun je ook de auto er de schuld niet van geven als je niet op de plek komt waar je wilt zijn. In die zin is het echt anders dan bijvoorbeeld MDMA: prefab lovefeeling. Nou ja, ik wil geen angst zaaien want dat is niet nodig, maar het is toch wel goed om te weten waar je aan begint. Het is niet niks en heeft grote kans om in de top 5 van indrukwekkende ervaringen terecht te komen.

luchtigtoetje

Badass junkie
Nou ik ben niet bang van religie en/of christelijke teksten. Ik ben zelfs goed op de hoogte. (Christelijke oudes, heb ook op een christelijke school gezeten. Bijbel 4x gelezen. Etc etc).

Het is dus niet vreemd als ik vergeet te zingen.. het klinkt allemaal echt super!

cheiron

Bewuste gebruiker
spacelord zei:
DMT vind ik ook niet zomaar een drug, dat zou een unieke classificatie moeten hebben
Ik denk dat je met alle psychedelica wel dergelijke ervaringen kunt hebben. Alleen doseren de meeste mensen niet zo hoog. Maar als je vier porties paddo's eet. of 500 ug LSD, kom je denk ik ook wel in de buurt :)

luchtigtoetje zei:
Nou ik ben niet bang van religie en/of christelijke teksten. Ik ben zelfs goed op de hoogte. (Christelijke oudes, heb ook op een christelijke school gezeten. Bijbel 4x gelezen. Etc etc).

Het is dus niet vreemd als ik vergeet te zingen.. het klinkt allemaal echt super!

Leuk dat je er zo enthousiast over bent. Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden als je een keer mee gaat doen. Als je nog meer wilt weten, vraag maar (of stuur een pb), ik leg t graag uit.

Morgenavond ga ik zelf weer, een Cura (genezingsritueel). Ik zal wel weer een reportje maken.

cheiron

Bewuste gebruiker
Ik was niet helemaal lekker, zaterdag, dus heb maar even overgeslagen...
Dus die report houden jullie tegoed :)

Bovenaan