Ben ooit aan speed begonnen zonder dat ik wist wat het ging doen enzo. Een leuke ervaring, maar de dag erna was ik lichamelijk helemaal kapot en mentaal toch ook wel.
Pas geleden voor de 3e keer speed gebruikt en zeker, met alle voorbereidingen die ik kon treffen omdat ik nu wél wist wat ik kon verwachten en hoe mijn lichaam erop zou reageren, was het echt perfect!
Ik was wel erg van het plannen en in de gaten houden dat ik niet teveel zou nemen, maar dat was voor mij echt geweldig op die manier en heb er voor mn gevoel alles uit kunnen halen wat ik wilde bereiken die nachten. Ik heb samen met mn vriend 2 nachten doorgehaald, in het begin om het uur gesnoven, dun lijntje, en daarna toen ik mn tijdsbesef kwijtraakte, om de paar uur, soms zelfs tussenpozen van 5 uur, omdat we dan 5 uur lang met elkaar non-stop in gesprek waren geraakt. De rest van de tijd hebben we alleen maar liggen vozen.
Mijn eigen grens is, als mn hartje enorm snel klopt, even niet meer bijnemen totdat mn lichaam bedaard is, anders ga ik veel te hard. En zo moet denk ik iedereen voor zichzel beetje uitvinden hoeveel en om de hoeveel tijd je wat bij kunt pakken, om het meest positieve effect ervan te hebben, zonder al te veel vervelende effecten omdat je lichaam na 2 nachten niet slapen en fatsoenlijk eten, toch echt wel roept dat het een keer genoeg is.