Eerste paddo kweek cubensis - update #2

Curunir

Experimenterende gebruiker
greetings earth-beings :wave:

Ik ben bezig met zo'n foolproof psilocybe cubensis kweeksetje van mushmush.nl. Heb de instructies precies nagevolgd (growbox vullen met water, 12 uur laten staan, afgieten, zak er om heen etc.). Ze staan hoog op een keukenkastje, omdat dat de enige plek is die ik zou gauw kon verzinnen met een constante temperatuur van ong. 21.5 graden (en soms wat hoger). :beer:

So far so good zou je zeggen, maar nu zie ik dat er op het witte mycelium dat opgekomen is hier en daar paars-grijzige vlekken zitten. In de boekjes kan ik dat niet terugvinden bij contaminanten (wel over groene schimmel met verrottingslucht zoals op brood, en volgens de magic mushroom growers guide ook olijfgroene, sulfurkleurige of zwarte schimmel en 'a dirty-grey rapidly growing mold'). Wel schijnt het mycelium een hele lichte blauwe tint te kunnen hebben, maar deze kleur lijkt echt meer paarsig. :confused:

Dus, is een ervaren paddokweker die weet wat dit zou kunnen zijn? Moet ik me zorgen maken?

De foto's zijn niet zo scherp omdat ik het kitje in de zak wil laten, wel zo veilig. Volg de rode pijltjes. De vorm is niet zo goed te zien misschien maar de kleur klopt wel goed. :wink:

*klik voor grote versie op het plaatje en dan ff op 'full size'*

psych-out

Bewuste gebruiker
Re: Cubensis kweetsetje - kleur van mycelium afwijking

op dit moment is er nog geen probleem.
die grijze kleur kan opzich geen kwaad en waar het wat blauw,paars is daar kan
het zijn dat het myscelium wat geraakt/gekwetst is. dit kan ook geen kwaad.
hou wel iedere dag die plekken wat in het oog.
als er wat veranderd van kleur dan laat dat wete op drugsforum.
succes ermee

probleem-oplossingen ==) viewtopic.php?f=13&t=21248

Curunir

Re: Cubensis kweetsetje - kleur van mycelium afwijking

Thanks, ik hou DF wel op de hoogte :grin:

Curunir

Re: Eerste paddo kweek cubensis

Vandaag heb ik ongeveer de helft van mijn eerste flush geoogst, ruim 100g nat. Dit omdat een deel van de paddo's al op het punt stonden hun sporen los te laten, terwijl bij de andere helft de vliezen onder de hoedjes nog niet gescheurd zijn.

Hopelijk groeien ze nog een beetje door omdat er nog vrij veel staat.

Zie pics voor

en het eindresultaat

Nu zit ik nog wel met een vraagje: tijdens het plukken merkte ik dat een van de paddo's van binnen al helemaal groenblauw was en ook scheurde aan de onderkant (alsof de basis van de paddo was aangetast). Zoals je op de foto's kan zien is het ook aanwezig op het overblijvende plantmateriaal.

Weet iemand wat dit is? Het zou gewoon de standaard verkleuring kunnen zijn, maar ik ben bang dat het een vorm van rot is hoewel de consistentie niet lijkt op schimmel en het ook niet rot ruikt (gewoon normale paddestoellucht).

Tigg

Belezen gebruiker
Re: Eerste paddo kweek cubensis - update #1

Op het moment dat een paddo beschadigd wordt dan verkleurt hij naar precies de kleur zoals op jouw foto. Er is dus niets aan de hand. Volgens mij kan je ze het beste een beetje draaien tijdens het plukken, dan trek je ze zo helemaal de grond uit en blijven er zo goed als geen resten achter in je kweekbak.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Re: Eerste paddo kweek cubensis - update #1

Tigg zei:
Op het moment dat een paddo beschadigd wordt dan verkleurt hij naar precies de kleur zoals op jouw foto. Er is dus niets aan de hand. Volgens mij kan je ze het beste een beetje draaien tijdens het plukken, dan trek je ze zo helemaal de grond uit en blijven er zo goed als geen resten achter in je kweekbak.

Dat.

Bovendien is het verkleuren naar een groenig(soms), blauw-paarse kleur de oxydatie van psylocibine.

Zover ik kan zien ziet het er goed uit. Leuke flush. =)

Curunir

Allright then. Hoewel ik er nog steeds niet op getript heb (damn you set & setting :tongueout:) heb ik inmiddels de eerste flush gedroogd. Eerst twee dagen op de verwarming en toen nog een uur of 5 in de oven op de ontdooistand (35 graden en ventilator).

Zit nog te overwegen of ik ze tot poeder ga vermalen en in capsules doen. Zowel voor de dosering als het bewaargemak. :sunglasses:

Vandaag heb ik mn tweede flush geoogst, 9 paddestoelen. Minder dan de eerste flush, maar ze zijn wel groter. Zie pics. :mrgreen:

Curunir

Thanks!

Inmiddels is m'n setje echt wel uitgeput. Ik had gehoopt dat er nog flushes zouden volgen, want uiteindelijk heb ik nu toch maar 3x geoogst.

Aan de andere kant, met een uiteindelijke opbrengst van 500g nat ben ik de komende tijd wel ruim voorzien van paddo's :grin:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
AAAAARGH! Dit soort threads brengen me altijd zo in de verleiding om naar de smartshop de sprinten en een kweeksetje te kopen :P Nog even wachten tot ik op mezelf woon en mijn ouders stoppen met zeuren :( Mooie stoeltjes trouwens, tripze!

Bovenaan