eerste kweek

Heiden

Experimenterende gebruiker
Ok ik heb van iemand 3 gefeminiseerde zaadjes van een autoflow gekregen weet zo niet precies welke maar daar kom ik op trug.

de tijd tot de oogst zou ongeveer 65 dagen moeten zijn en ik ga september weg voor meerdere maanden. Ook moet ik low profile houden. heb heel veel land en een stiekume vader maar een moeder die me de keet uit schopt als ze het merkt. Ik heb een gigazolder waarhet vrij warm word maar er is maar 1 raampje dat matig zon vangt. verder heb ik een grote open silo waar ik ze in potten in kan zetten. open lucht en omringd door beton. Iemand tips om voor ik 9 maanden in een land waar wiet verboden is zit nog een oogstje te maken? hoeft geen geweldige te zijn als het maar snel is. ik begin woensdag of donderdag met kweken en probeer om een verslag bij te houden voor jullie

Heiden

Huidig plan:zaadjes kiemen en poten in een klein potje op zolder voor het raam, er staat nooti vole zon op maar het is op zolder snikheet en er komt wel de hele dag licht binnen. als het plantje een beetje groeit gaat ie naar buiten naar de silo en gaat ie in een zo groot mogelijke bak(ik timmer gewoon iets zodat er veel ruimte is) en controleer ik voortaan gewoon of er geneog water is. ik heb als grond in gedachten om de oude mesthoo pte gebruiken. onze oude mesthoop is 100% paardemest die in een soort zwarte grond veranderd is. onderin de pot zowiezo nog wat pure mest en een gewassen bananenschil. pot word een meter bij een meter met een armlengte diepgang waarschijnlijk. Ik hoop dat de meststoffen flink meehelpen. Mijn enige andere optie is op zolder laten staan bij het raam tot de geur mijn moeder omhoog helpt....

Groenteboer

Op zolder zetten heeft weinig zin. Ze hebben direct zonlicht nodig. Des te meer, des te beter.
Een klein zolderraampje voldoet echt niet.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Op zolder word het inderdaad helemaal niets. Warmte heb je niets aan, lumen van die zon wil je hebben!

De silo kan een optie zijn, maar aangezien deze hoge randen heeft (toch?) vang je daar pas zon tussen 11:30 en 15:00 ofzo.. Veel te kort in dat geval.

Als je een flinke lap grond hebt, heb je vast ook sloten?
Een slootrand op het zuiden is ideaal om autoflowers low profile te groeien.
Een klein stukje onkruid vrij maken, zonder de halve slootkant te maaien..

Die mest is een ongelofelijk slecht idee.
100% paardenmest kun je wel gebruiken mits het volledig is uitgedampt ( 2 jaar buiten liggen).
Dan nog niet meer dan 5% in je totale mengsel gebruiken.
Als grond kun je beter gewone potgrond nemen en die wat opwaarderen met die paardemest.
Om een echt deftig mengsel te maken ben je nu al te laat, je kunt dus ook bij de growshop wat kant en klare aarde halen. Kost minder dan je zou denken.

Even een vraag tussendoor: WTF is up with de bananenschil?? En waarom istie gewassen? :tearsofjoy:

Mest onderin een pot doen heeft totaal geen zin. Eer dat de pot goed doorgeworteld is heeft de plant weinig meer aan die voedingsstoffen. Mest/voeding kun je beter vanaf boven geven, zodat elke regen/waterbeurt een gedeelte van de voedingsstoffen naar beneden voert langs de wortels.

Begin september ga je denk ik net niet redden met je oogst..
In plaats van die 65 dagen kun je beter op een week of 11-12 rekenen.
Dit scheelt nog wel per soort, maar reken er maar gerust 2 weken bij de tijd die ze beloven dat ze klaar zijn.

Heiden

Ok in ieder geval al behoed voor grote fouten. die mest ligt daar al 5 jaar ofzo in regen en wind dus dat is goede compost. ik stop wel gewoon in de klei. heb een paar hectares land en meerdere sloten aleen daar komen paarden bij....
en om je vraag te beandwoorden... een oude hippie vertelde me dat je superwiet kreeg als je een bananenschil onderin stopt mits de bestrijdingsmiddelen eraf gewassen zijn xD

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Klei is geen goede grond, graaf dan flinke plantgaten en vul die op met potgrond en een paar %tjes paardenmest.
Je wilt zo goedkoop mogelijk kweken, dat snap ik, maar zonder enige investering word het helemaal niets. Met een paar tientjes totaal heb je al wel heel wat.
Die bananen schil lijkt me echt niet nodig.. Nog nooit van gehoord in ieder geval, en het lijkt me niet te zorgen voor superwiet. Hoogstens wat wortelrot oid.

Of paarden cannabis oppeuzelen weet ik niet maar ik zou het inderdaad niet uittesten.

Wanneer je gaat knippen en drogen komt je moeder er toch wel achter denk ik, zou het er gewoon met haar over hebben. Geen ruzie er over maken maar duidelijk uitleggen ''dat je liever je eigen biologische blabla rookt dan die bewerkte rommel uit de shop..''

Heiden

ze komt nergens achter omdat we zulke enorme schuren hebben waarvan eentje mijn werkplaats vertegenwoordigd waar ik met slot op de deur stoned projecten zit uit te tekenen vaak. Ze heeft zelf jarenlang meer gerookt dan veel van ons zouden willen. soms wel 5 gram per dag school of niet... Maarja nu is ze clean en moet iedereen meteen clean zijn. Ik ben nu de zaadjes in flink natte potgrond aan het kiemen en dan zet ik ze over in een grotere pot. daarna weer probeer ik ze in de grond te zetten in potgrond

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kiemen hoeft niet percé in de grond, maar zo kan het ook!
Waarom tussentijds nog een keer overpotten?
Hoe vaker je overpot, hoe meer stress en groei belemmeringen ze krijgen.
Bij een reguliere plant is dat al niet zo best, bij een autoflower crusiaal.

Zo min mogelijk verpotten dus, meteen waarin ze ontkiemt zijn in de definitieve pot/volle grond.

Succes! :stoned:

Osi`

Bewuste gebruiker
Je kan ook doen zoals ik deed, kartonnen potjes halen, in die kartonnen potjes zet je zaai en stekgrond, en die kartonnen potjes zet je in een grote pot die met potgrond is gevuld.
Ik heb wel een paar gaatjes in de kartonnen potjes gedaan, zal wel niet nodig geweest zijn, maar het werkt in ieder geval heel goed bij mij. Ik heb ze niet 1x moeten overpotten, dit om stress te voorkomen en bij feminized zaadjes kan dat mss een nefast zijn, toch meer dan anders.

In ieder geval, veel kweeksucces! En hopelijk misschien ook eens foto's als dat zou lukken? Altijd leuk vind ik. :grin:

Heiden

ok nou mijn zaadjes willen na 2 dagen nog niet kiemen... tussen 2 flink vochtige wattenschijfjes. ik zal proberen fotos te krijgen maar heb geen camera. Mischien wil mijn mobieltje wel

Groenteboer

Ik heb om de zaadjes te laten ontkiemen een doorzichtig plastic bekertje gepakt (dan kun je ze makkelijk van alle kanten bekijken)
Halfvol met water gedaan.
Op kamertemperatuur gezet (+ 20 graden)
Zaadjes erin gedonderd.
Na 5 dagen waren ze allemaal ontkiemd (enkelen al na 2 dagen)
Vervolgens in potjes gedaan van ongeveer 10cm hoog. In de potjes zat speciale grond vd growshop.
3 Dagen later alle plantjes boven de grond uit.
2 weken later over gezet in grote potten met bat-mix vd growshop (hopelijk voldoende voeding tot einde kweek)
3 a 4 weken later flink in de bloei (momenteel).

Zakken goede grond kost niet veel. Natuurlijk varieëren de prijzen per soort / merk, maar ik was iets van 20 euro kwijt voor 2 zakken van 50 liter.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heiden zei:
ok nou mijn zaadjes willen na 2 dagen nog niet kiemen... tussen 2 flink vochtige wattenschijfjes. ik zal proberen fotos te krijgen maar heb geen camera. Mischien wil mijn mobieltje wel

Sorry ik lees het ook nu pas...
Je methode zou moeten werken, ik denk dat de temperatuur te laag is?
Bij mij komen ze altijd binnen 24 uur uit, enkele binnen 48 uur en er zit er wel eens eentje tussen die niet wil.
Als ze echt niet willen ontkiemen heb je misschien oud zaad?

Heiden

de kamer temperatuur is ongeveer 19-21 graden... en inmiddels na meerdere methodes nog niets... geen enkel zaadje wil kiemen. allemaal gekocht bij de bovenstaande banner

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan zou ik even contact opnemen met hun klantenservice.
Even duidelijk uitleggen hoe je het gedaan hebt (methode, omgeving, temp. enz), en dat geen van alle zaadjes is ontkiemt.
Over het algemeen zijn ze vrij schappelijk.

Heiden

ik krijg ter compensatie nieuwe zaadjes en een handleiding. Moetze aleen conserveren tot het weer zaaiseizoen is. beetje laat om nu nog te gaan zaaien buiten

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kijk! :) Azarius z'n klantenservice vind ik nog steeds zo super!

Je kunt ze nu nog zaaien, maar is wel wat laat.
Reguliere planten gaan gewoon eind augustus beginnen met bloeien en zullen dus erg klein blijven.
Maar jij had een autoflower toch? Die zou in principe nog wel kunnen maar moet je wel rekenen op laat oogsten. Dat betekend meer kans op rot, minder potente wiet en een lagere yield.
Ook ging jij nog naar Zweden dacht ik??

Het consenveren van zaadjes stelt niet zo veel voor hoor.
Gewoon in een gripzakje (of de verpakking waarin ze verstuurd zijn) is voldoende.
Zorgen dat het op een DROGE koele plaats bewaard word.
NOTE: De koelkast is absoluut geen droge plaats! Sommige mensen denken dat de koelkast beste plaats is om alles te bewaren, maar niet doen dus.

Bovenaan