Eerste keer

Topria

Experimenterende gebruiker
Hoi mensen, ik zat even met een vraagje.

Ik ben 19 jaar, 1.82m lang en weeg ongeveer 73 kilo.
Ik zou graag binnenkort eens samen met een vriend XTC uit willen proberen, maar had toch nog wat extra informatie nodig.

Ik weet ondertussen al dat je pil laten testen de beste keuze is, maar waar ik me eerder zorgen om maak is hoeveel ik mag nemen voor een eerste keer.

Ik weet ook dat je geen alcohol mag drinken, en minstens 2 glazen water (of frisdrank) per uur zou moeten drinken, en af en toe een rustpauze nemen.

Ik zou willen beginnen met de helft van de pil te nemen, en kijken wat er dan gebeurt na ongeveer 3 kwartier.

Maar, de vraag is: Mag ik ook de andere helft nemen later op de avond? Zoja, hoeveel tijd moet ik ongeveer tussen de twee helften laten denken jullie?

En eigenlijk nog een vraagje: Kan het kwaad als je blowt terwijl je al onder invloed bent van XTC?

Alvast heel erg bedankt!

Joopiejo

Bewuste gebruiker
2 glazen per uur is wel erg veel hoor. Je moet ook niet te veel drinken, want dan heb je kans op watervergiftiging.

Als je niet in een warme ruimte heel actief gaat doen is de kans op oververhitting of uitdroging heel klein. Je moet gewoon normaal drinken als je dorst hebt. En een droge mond wil bij xtc niet zeggen dat je dorst hebt of uitdroogt, dat hoort gewoon zo tijdens de trip.

Een paar biertjes tijdens de trip kan wel (schijnt niet extra schadelijk te zijn), maar inderdaad niet te veel alcohol.

Dosering is tussen de 1 en 2 mg per kilo lichaamsgewicht, voor jou dus tussen de 73 en 146mg waarbij 73mg een lichte dosis is en 146 een zware. Het is dus handig als je weet hoeveel mg je pil is. Het beste kun je ze laten testen, maar kijk desnoods op pillreports.com

Bijnemen kan (kijk voor de zekerheid wel even op je horloge (ook even de tijd van inname onthouden), want soms denk je dat het is uitgewerkt maar dat is niet, ook is vaak je tijdsbesef niet helemaal wat het moet zijn). Maar ik zou maximaal 1x bijnemen de eerste keer, de regel is gewoon een beetje hoe harder en langer je trip, hoe harder en langer je kater. Om nog maar over mogelijke hersenschade te zwijgen.

Sowieso zou ik maximaal 2 keer bijpakken, dan ben je na de 2e keer bijpakken vaak al 6 uur ofzo aan het trippen en op een gegeven moment werkt xtc gewoon niet meer en wordt je alleen maar vaag in je kop.

Ik zou niet met een te lage dosis beginnen, daar merkt je gewoon geen zak van, ik zou een goede begindosis pakken en eventueel met een een kleine dosis verlengen. Stel dat je begint met 110mg (mooie dosis) dan zou ik iets van 55mg bijpakken (waarschijnlijk is 2,5 - 3 uur na inname een mooie tijd daarvoor) Dan verleng je het gevoel. Maar goed die dosering en timing moet je een beetje leren met xtc en het is natuurlijk ook persoonlijk.

Let ook op het inkicken, denk niet te snel, ooh het was te weinig, ik merk niks, beetje extra er bij maar. Soms kickt een pil snel in (na 20 minuten) soms langzaam pas na 1 uur of soms na 1,5 uur.

Blowen erbij kan wel, uitkijken dat je in je enthousiasme niet te veel blowt. Ik vind het soms wel lekker, roken ook, ondanks dat ik normaal niet rook.

Veel plezier!

harry123

Bewuste gebruiker
Wat joopie zegt.

Sowieso niet verwachten dat je hem binnen 45 min voelt, was mijn fout ook eerste keer. Halfje er in geknikkerd, 45 min wachten voel niks, nog een halfje. Klapt de eerst helft in, heeeeerlijk, 15 min later 2e helft dikke paniek want ik wist niet wat ik moest verwachten en raakte controle kwijt wat ik niet wou. Dus echt 15 min dik down geweest en angstig. Totdat ik accepteerde dat ik de controle kwijt raakte en dat was vanaf toen de mooiste dag van mijn leven, voor iets van 9/10 uur, had ik 2 pilletjes gedoseerd op iets minder dan 1.5 mg/kg.

Verder is 1 glas per uur ruim voldoende hoor :wink:.

Wat dat blowen en alcohol betreft, ik neem het liever niet. Als ik goed blow dan gaat dat tenkoste van de trip en voel ik em niet alleen strakke kaken.
Wiet en alcohol zijn 2 downers, tegen een upper. Dus het werkt elkaar tegen, voor de eerste keer raad ik aan gewoon niet blowen en niet drinken. Sigaret kan wel, dat is echt heeerlijk tijdens x

Oh ja en ga niet echt zitten wachten tot ie inslaat, doe een spel ondertussen of zo, of als je het op een feest doet ga je gewoon lekker los en zo, je voelt em vanzelf wel :wink:. En zo kom je ook beter in je trip vind ik zelf.

Veel plezier! :xtc: Laat ons weten hoe het was :wink:

Topria

Beiden van jullie erg bedankt voor alle informatie.
En inderdaad, ik ben van plan om dit op een feestje te doen, eigenlijk net voordat ik binnen ga ergens een plekje opzoeken en het eerste halfje nemen of desnoods 3/4 (te zien hoe sterk hij is natuurlijk), en dan na ongeveer 3 uurtjes het laatste halfje (of 1/4) innemen om het effect nog wat te verlengen, als het nog nodig is.

En goed, dan zal ik het bij 1 glas water (of cola) per uur houden.

Natuurlijk zal ik niet zitten wachten tot hij inslaat, ik denk dat ik me al best goed ga voelen zodra ik het feest binnen ga :P

Ohja, voordat ik het vergeet: Is het echt waar dat je echt mega veel sigaretten gaat roken onder invloed?

In ieder geval, erg bedankt voor de info.
Ik zal normaal gezien wel een tripreport aanmaken zodra het gebeurd is.

Ybez

Topria zei:
En goed, dan zal ik het bij 1 glas water (of cola) per uur houden.

Ohja, voordat ik het vergeet: Is het echt waar dat je echt mega veel sigaretten gaat roken onder invloed?

Ligt er aan, soms moet je wat meer drinken dan 1 glas per uur, misschien ga je naar een druk indoor feestje waar de tempraturen hoog oplopen, maar dit voel je zelf ook wel hoor...

En ja 99% van alle mensen onder invloed van xtc (inclusief ik) vinden het heerlijk om te roken :stoned:

yo

Topria

Ligt er aan, soms moet je wat meer drinken dan 1 glas per uur, misschien ga je naar een druk indoor feestje waar de tempraturen hoog oplopen, maar dit voel je zelf ook wel hoor...

En ja 99% van alle mensen onder invloed van xtc (inclusief ik) vinden het heerlijk om te roken :stoned:

yo
Goed dat ik dat dan ook weer weet, erg bedankt.
Dan zal ik me maar gaan voorbereiden om een extra pakje sigaretten te gaan kopen, want zelfs als ik niet onder invloed ben rook ik al 28 - 35 sigaretten op een dag, haha :rock:

harry123

Bewuste gebruiker
Ja eerst helemaal geen behoefte maar als je eenmaal begint zijn ze zo op, en je deelt ook veel. Dus ik raad aan om 2 pakjes klare te halen :wink:. Geen shag want grote kans dat je niet meer kan draaien :P

Topria

harry123 zei:
Ja eerst helemaal geen behoefte maar als je eenmaal begint zijn ze zo op, en je deelt ook veel. Dus ik raad aan om 2 pakjes klare te halen :wink:. Geen shag want grote kans dat je niet meer kan draaien :P
Ja, dat was ik van plan haha :)
Ben echt benieuwd hoe die avond zal verlopen, dit of volgend weekend is het zover :P :rock:

Wawa

Belezen gebruiker
Topria zei:

yo
Goed dat ik dat dan ook weer weet, erg bedankt.
Dan zal ik me maar gaan voorbereiden om een extra pakje sigaretten te gaan kopen, want zelfs als ik niet onder invloed ben rook ik al 28 - 35 sigaretten op een dag, haha :rock:

sigaretten.... jongens zelfs als niet roker kan ik bevestigen datk er makkelijk een pakje doorheen knal in die paar uurtjes in de hemel. Neem dus zeker genoeg sigaretten mee en geniet. :smoke:

Bovenaan