Eerste keer XTC

DVC

Experimenterende gebruiker
Hoi, hier nog een post van een newbie die eens een pilletje wil proberen :grin:
Na enkele keren te overwegen om het toch maar eens te proberen, zijn er eindelijk concrete plannen gemaakt. Ik ben namelijk redelijk kieskeurig als het op een eerste ervaring aan komt en ik wil dus ook dat er zo weinig mogelijk fout kan lopen. Ik heb me ook al redelijk goed ingelezen hier op het forum, maar toch slaat de onzekerheid nog af en toe in (is wel al een heeeeel pak minder dan de eerste keer dat ik het overwoog).
Het plan is dus om bij een maat een kwartje te nemen. De persoon van wie ik het heb zei dat het 180mg is, en ik zal hem maar vertrouwen op z'n woord (hier in belgenland heb je namelijk niet echt de mogelijkheid om het naar een testcentrum te brengen). Met de pil zelf is niks mis, heb er al enkele mensen redelijk hard op zien gaan :tearsofjoy:
Wat ik me nu zit af te vragen: zou een kwartje genoeg zijn voor een persoon die 75-80kg weegt? Het zou jammer zijn als ik er uiteindelijk niks van voel... En kan ik eventueel een kwartje bijnemen als ik na pakweg 1,5u nog altijd niks voel?
Ik ben zelf redelijk nieuwsgierig, maar ben aan de andere kant nog wat op m'n ongemak dat die pil me slecht zal vallen en bijgevolg over m'n nek ga. Ik weet het: als je denkt dat het gaat gebeuren, is het onvermijdelijk. Maar zijn er manieren om het risico te beperken? Bijvoorbeeld op voorhand een jointje roken?

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Misschien niet het ''verantwoorde'' advies. Maar ik zou in 1 keer een halfje nemen. De eerste keer is echt iets speciaals en je wilt het niet half doen (in figuurlijke zin welteverstaan :P). Verder zou ik niet bang zijn voor overgeven. Het gebeurt echt niet bij iedereen (bij de meerderheid niet) en ALS het al gebeurt, is het niet omdat je zo misselijk bent, maar het komt gewoon vanzelf. Overigens gebeurt dit pas als je wat meer miligrammen hebt genomen dan wat jij in jouw post zegt te willen nemen.

Ook zou ik de eerste keer niet mixen met andere middelen. Dus ook niet met wiet. Op die manier krijg je de gehele MDMA ervaring.

succes, en veel plezier :wave:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ik geloof dat 2x je lichaamsgewicht in mg je maximale dosis is. dat wilt zeggen dat je 160 mg mag innemen. Een jongen heeft over het algemeen een sterkere maag heb ik gemerkt dan meisjes. als het pilletje 180mg is zullen we even voor het gemak 200 zeggen zodat je zeker weet dat je goed zit. 1/4e van 200 is 50mg. Dat betekend dat je ongeveer op 1/3 van je maximale dosis zit. Je kan dus gewoon bij nemen.

Er zit altijd risico aan verbonden, je hebt jezelf ingelezen over de effecten zowel positief als negatief? Over spugen betreft, spugen is niet perse bad gaan, het kan gewoon vervelend op je maag vallen waardoor je moet spugen en daarna zal de druk vanzelf afnemen. Ook is het bij xtc dat als je denkt het te zien/voelen dat je dat ook krijgt of hebt. Emotie versterkende drug. Als jij in je koppie stampt dat je na het spugen juist beter in je vel zit dan gebeurd dat ook. Wellicht om het eerst thuis te proberen of in een vertrouwde omgeving en zorg ervoor dat je set en setting goed is.

Wat betreft bijnemen. Ik wacht altijd 2 uur na inname af. Er word gezegd dat 1.5 uur de maximale tijd is maar als je zeker wilt zijn neem je gewoon 2 uur aan.

Mijn 2 gouden regels zijn:
1. Altijd blijven lachen! (van drugs ga je soms nare gezichten trekken en het houd je vrolijk)
2. Alles accepteren wat je voelt/ziet. (tegenstribbelen heeft geen zin, word het alleen erger dus als je het accepteert en verder niet aan denkt gaat het vanzelf weg)

Misschien ook leuk om een rapportje over uit te schrijven op t forum?

Veel plezier toegewenst! :wave:

Wacky

Badass junkie
Ik wil daarbij wel even bij vermelden dan "maximale dosis" hierboven een arbitrair getal is en niet iets als de LD50 ofzo (die is vele, vele malen hoger).

De geadviseerde dosis is 1 tot 1,5mg per kg. Dus 80 tot 120mg in jou geval.

Je zal misschien wel iets voelen van een kwartje, maar ik raad je toch echt aan een halfje te doen. De eerste keer X is een ervaring die je maar 1 keer meemaakt (het zal daarna nooit meer zo goed zijn als de eerste) dus laat die eerste keer wel de moeite waard zijn.

Als je een halfje neemt, kun je evt nog overwegen 2 uur later een kwartje bij te nemen. Zeker wanneer je niet heel ervaren bent is het goed om niet eerder bij te nemen dan 2 uur. (Als je wel ervaren bent weet je gewoon dat de tijd voor het werkt afhangt van wat je gegeten hebt, en weet je welke dosis en kwaliteit je hebt en twijfel je niet echt aan wat dat gaat doen)

Dat gaat over bijnemen in het geval de eerste dosis niet genoeg doet. Je kunt ook bijnemen omdat je wilt dat het langer duurt, in dat geval wil je juist niet te lang wachten en moet je dat doen wanneer het juist goed werkt. Wachten tot het ver is uitgewerkt en dan bijnemen werkt niet zo lekker.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wacky zei:
De eerste keer X is een ervaring die je maar 1 keer meemaakt (het zal daarna nooit meer zo goed zijn als de eerste) dus laat die eerste keer wel de moeite waard zijn.
Ik heb toch het idee dat dat wel heel erg een self-fulfilling prophecy is. Iedereen zegt dit, maar het is natuurlijk logisch dat als je eerste keer fijn was, dat je de tweede keer in ieder geval datzelfde gevoel weer wilt en dus hoge verwachtingen creëert. Vervolgens ben je dan meer bezig om te proberen dezelfde ervaring te krijgen, dan dat je gewoon geniet van de ervaring die je nu hebt. Er zonder verwachtingen instappen en gewoon leven in het moment kan denk ik net zo'n mooie (zo niet een mooiere) ervaring opleveren als de eerste keer. Vergeet het verleden. :wink:

Narayani

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Wacky zei:
De eerste keer X is een ervaring die je maar 1 keer meemaakt (het zal daarna nooit meer zo goed zijn als de eerste) dus laat die eerste keer wel de moeite waard zijn.
Ik heb toch het idee dat dat wel heel erg een self-fulfilling prophecy is. Iedereen zegt dit, maar het is natuurlijk logisch dat als je eerste keer fijn was, dat je de tweede keer in ieder geval datzelfde gevoel weer wilt en dus hoge verwachtingen creëert. Vervolgens ben je dan meer bezig om te proberen dezelfde ervaring te krijgen, dan dat je gewoon geniet van de ervaring die je nu hebt. Er zonder verwachtingen instappen en gewoon leven in het moment kan denk ik net zo'n mooie (zo niet een mooiere) ervaring opleveren als de eerste keer. Vergeet het verleden. :wink:

Mijn eerste keer was lang niet zo boeiend als de keren erna haha. Dus ik ben het er ook niet helemaal mee eens.

Een halfje kun je doen als je weet dat je normaliter ook niet zo snel over je nek gaat. Een vriendin van mij heeft al vrij snel last van d'r maag en begon daarom dus wel met een kwartje de eerste keer. Ze moest alsnog overgeven maar had zich hierop ingesteld en ging daarna hartstikke lekker, mede omdat wij bij haar gebleven zijn tot het weer ging en afleidden met een beetje kletsen. De meeste mensen die over moeten geven gaan daarna weer prima is mijn ervaring. Zelf nooit gehad gelukkig.

Het scheelt als je maag niet te vol zit, niet ineens heel veel gaan drinken want dat komt er dan waarschijnlijk weer uit. En zorgen dat je uitgerust bent als je eraan begint, niet na een zware werkdag of een slechte nacht slaap doen. Niet te veel over in zitten en doen wat voor jou comfortabel is!

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Wacky zei:

true, mijn eerste keer was erg leuk. De tweede keer had ik veel te hoge verwachtingen en viel het vies tegen. Daarna heb ik eigenlijk altijd erg leuk, meestal wel zo leuk als de eerste keer. :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het is vast al gezegd, maar ik heb geen zin om het te lezen. Een kwart is veel te weinig. Als ze echt 180 zijn, zou ik 'm lekker helemaal nemen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor iemand van 75-80 kilo 180 mg aanraden voor de eerste keer xtc? Compleet onnodig en dat zal alleen maar de kans op minder gewenste effecten vergroten. Ik ben het er mee eens dat een kwartje van een 180 mg pil zeer waarschijnlijk te weinig is, maar neem dan de helft. 90 mg is vast wel genoeg om een mooie ervaring mee te hebben.

DVC

Of het echt 180mg is zullen we natuurlijk nooit weten, maar ik reken wel volgens deze waarde (nog niet veel dealers geweten die je meer geven dan wat ze staan te verkondigen dusja :tearsofjoy: ).
Het is inderdaad wel zo dat het overgeven nog door m'n hoofd rondholt, dus ik zal gewoon zorgen dat ik die avond m'n eten ga aanpassen (misschien een uur of 2 op voorhand wat fruit?).
Zou het helpen om op voorhand een jointje te roken? Dan bedoel ik niet blowen en meteen slikken, eerder een uurtje van tevoren om het scherpe randje weg te nemen.
Voor de mensen die mij afvragen waarom ik er zo mee bezig: ik heb om de een of andere reden een fobie van braken, ik kan er zelf niet veel aan doen... Maar die fobie gaat redelijk snel weg eens ik in een niet-nuchtere toestand kom :grin:
Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis! Het zal dus waarschijnlijk toch eerder een halfje worden :)

PS: bestaat er ergens een online databank van alle soorten pillen die de ronde doen?

Fool

Badass junkie
DVC zei:
(nog niet veel dealers geweten die je meer geven dan wat ze staan te verkondigen dusja :tearsofjoy: ).
Wel dealers die rotzooi verkopen ipv MDMA, of die geen idee hebben wat ze hebben en gewoon wat roepen.

PS: bestaat er ergens een online databank van alle soorten pillen die de ronde doen?
Pillreports komt hier denk ik het dichtst bij in de buurt, maar onthoud dat ook (b.v.) dealers hun pillen hier kunnen 'promoten' en zo een vertekend beeld creëren.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
DVC zei:
Of het echt 180mg is zullen we natuurlijk nooit weten, maar ik reken wel volgens deze waarde (nog niet veel dealers geweten die je meer geven dan wat ze staan te verkondigen dusja :tearsofjoy: ).
Het is inderdaad wel zo dat het overgeven nog door m'n hoofd rondholt, dus ik zal gewoon zorgen dat ik die avond m'n eten ga aanpassen (misschien een uur of 2 op voorhand wat fruit?).
Zou het helpen om op voorhand een jointje te roken? Dan bedoel ik niet blowen en meteen slikken, eerder een uurtje van tevoren om het scherpe randje weg te nemen.
Voor de mensen die mij afvragen waarom ik er zo mee bezig: ik heb om de een of andere reden een fobie van braken, ik kan er zelf niet veel aan doen... Maar die fobie gaat redelijk snel weg eens ik in een niet-nuchtere toestand kom :grin:
Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis! Het zal dus waarschijnlijk toch eerder een halfje worden :)

XTC heeft naar mijn mening niet echt een scherp randje. Gewoon slikken en gaan. Zoals je zelf zegt ben je in niet-nuchtere toestand niet meer zo bezig met het eventuele braken en zal het waarschijnlijk niet gebeuren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou niet eerst wiet gaan roken. Zonde van de heldere mdma high en zeker de eerste keer wil je toch voelen hoe mdma op zichzelf voelt? De meeste mensen hoeven er niet van te kotsen en als het wel gebeurd, zie het dan als een goede stap om van je fobie af te komen
:grin:

DVC

Mindless zei:
Ik zou niet eerst wiet gaan roken. Zonde van de heldere mdma high en zeker de eerste keer wil je toch voelen hoe mdma op zichzelf voelt? De meeste mensen hoeven er niet van te kotsen en als het wel gebeurd, zie het dan als een goede stap om van je fobie af te komen
:grin:
Haha, true that! Een fobie zou ik het niet meer noemen, maar vroeger was het wel zo. Het is al veel verminderd, maar toch heb ik er een nog iets grotere afkeer van dan de meesten.
En als ik ga blowen op voorhand zal ik dan wel nog zien. Misschien eentje op voorhand, maar kan even goed dat ik wacht tot nadat het goedje uitgewerkt is.
Iemand die een tijd kan kleven op hoe lang een halfje werkt zonder bijnemen (uitgaande van ongeveer 1mg/kg)?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou het echt zonde vinden van mijn eerste XTC ervaring als ik daarvoor een joint had gerookt, maar ja zelf weten. Waarom wil je dat dan? Voor de zenuwen of zo? Nergens voor nodig.

Rond de 100 mg mdma duurt bij mij tussen de 3 en 4 uren in. Wisselt weleens wat. Piek is al wel eerder voorbij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Ik zou het echt zonde vinden van mijn eerste XTC ervaring als ik daarvoor een joint had gerookt, maar ja zelf weten. Waarom wil je dat dan? Voor de zenuwen of zo? Nergens voor nodig.
De eerste keer zou ik er even niet bij blowen inderdaad, gewoon kijken hoe MDMA op zich zelf valt. Ik blow eigenlijk altijd met MDMA op en best veel ook. Vind het echt een heerlijke combi, aangezien blowen voor mij de lekkere entactogene effecten versterken zonder dat ik heel vaag wordt of sloom. Maar ik weet niet of ik een goede graadmeter ben, want ik blow eigenlijk bijna bij alles op alcohol na.

DVC zei:
Iemand die een tijd kan kleven op hoe lang een halfje werkt zonder bijnemen (uitgaande van ongeveer 1mg/kg)?
3 tot 5 uur denk ik. Je kunt het vaak nog ongeveer een uurtje verlengen door na ongeveer 2 uur nog wat bij te nemen. Maar veel langer dan 5 a 6 uur kun je het lekkere MDMA niet rekken helaas, dan is je serotonine gewoon op. Mensen die dan nog bij blijven slikken worden vooral extreem vaag en gaan heel strak staan, zonder dat ze echt nog het gewenste effect krijgen.

Darkshot

Newbie
Psychedelibee zei:
DVC zei:
3 tot 5 uur denk ik. Je kunt het vaak nog ongeveer een uurtje verlengen door na ongeveer 2 uur nog wat bij te nemen. Maar veel langer dan 5 a 6 uur kun je het lekkere MDMA niet rekken helaas, dan is je serotonine gewoon op. Mensen die dan nog bij blijven slikken worden vooral extreem vaag en gaan heel strak staan, zonder dat ze echt nog het gewenste effect krijgen.
Is volgens mij heel verschillend per persoon. Mijn eerste keer duurde ongeveer vijf uur, nog twee uur daarna had ik een relaxt gevoel. Tegenwoordig pak ik bij om T+120 minuten. Voor de leken; Twee uur na het moment van inslag.

Als ik jou was zou ik lekker beginnen met een halve en het daar lekker bij houden. Ik heb dit mijn eerste keer ook gedaan (weliswaar met een 240mg pil, dus 120mg tot me genomen) en dat beviel me meer dan prima. Mijn lichaam was daarna ook gewoon op. Dat merk je dan niet, maar daar kom je vanzelf achter de dag daarna.

Wanneer je wel bij gaat pakken, dan loop je vanzelf een keer tegen die lamp aan dat je vaag wordt. Je hebt dan je kaken niet meer onder controle, wordt slap op de benen en gaat rollen met je ogen (althans, in mijn geval). Ik heb dan ook weinig energie. Wat meestal werkt is de ogen sluiten en genieten van de muziek die dan natuurlijk nog wel intens fijn binnenkomt. :hearteyes:

Succes en laat het vooral lekker op je afkomen. Deed ik de eerste keer niet, want ik was ontzettend zenuwachtig, waardoor de klap van de molen vrij hard aankwam. Daarna is het alleen maar genieten. :wink:

DVC

Voor de duidelijkheid: ik ben niet van plan om bij te nemen. Ik wil gewoon een schatting kunnen maken om hoe laat ik m'n halfje zou nemen. Ik ga uit van 5 uur, dan ben ik zeker dat ik niet nog te hard ga als ik thuis kom :grin:

Darkshot zei:
Succes en laat het vooral lekker op je afkomen. Deed ik de eerste keer niet, want ik was ontzettend zenuwachtig, waardoor de klap van de molen vrij hard aankwam. Daarna is het alleen maar genieten. :wink:
Wel, da's m'n grootste schrik om het zo te zeggen. Niet dat ik bang ben, maar het is toch een stap in het onbekende. Zelf denk ik dan vaak terug naar de keren dat ik truffels genomen had. Ik was ook altijd tamelijk nerveus, maar een kwartiertje na inwerken had ik nergens meer last van. Een maat van mij die ervaring heeft met allebei, zei dat de inslag van truffels veel heftiger is dan van MDMA. Als het waar is, weet ik niet (maar zal van persoon tot persoon afhangen denk ik).

Sowieso post ik hier nog eens iets met mijn ervaring (en eventueel een report van de hele avond, afhankelijk van hoeveel ik onthoud :grin: ).

Wat de wiet betreft: ik zal zien hoe het loopt op het moment zelf. Drinken doe ik sowieso niet, dus de grootste boosdoener doet al niet mee.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Darkshot zei:
Tegenwoordig pak ik bij om T+120 minuten. Voor de leken; Twee uur na het moment van inslag.
Niet dat het voor de inhoud van dit topic heel relevant is, maar T+120 minuten betekent 2 uur na het moment van inname en niet na het moment van inslag.

DVC zei:
Wel, da's m'n grootste schrik om het zo te zeggen. Niet dat ik bang ben, maar het is toch een stap in het onbekende. Zelf denk ik dan vaak terug naar de keren dat ik truffels genomen had. Ik was ook altijd tamelijk nerveus, maar een kwartiertje na inwerken had ik nergens meer last van. Een maat van mij die ervaring heeft met allebei, zei dat de inslag van truffels veel heftiger is dan van MDMA. Als het waar is, weet ik niet (maar zal van persoon tot persoon afhangen denk ik).
Verschilt natuurlijk ook wel een beetje per persoon. Maar vaak, zeker bij de eerste keren, heeft MDMA wel de neiging om in enen hard in te slaan. De effecten kunnen dan best overweldigend worden, inclusief extreem zweten en kotsen. Uiteraard hangt dit ook wel een beetje van de dosering af, maar is niet heel ongebruikelijk. Maar maak je geen zorgen als dit gebeurt, de overweldigende inslag duurt vaak slechts 15 minuten waarna je je vervolgens super goed voelt. Toen ik MDMA ontdekte had ik ook altijd dat het keihard insloeg na ongeveer 45 minuten. Na het vaker gebruikt te hebben is de inslag voor mij nu veel geleidelijker en voel ik vaak al licht iets na 15 tot 20 minuten en dit bouwt dat langzaam op waarna ik 45 tot 60 minuten na inname er echt goed in zit. Ik denk dat dit enigszins komt door of je de effecten een beetje herkent of niet.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
DVC zei:
Met truffels kan ik nog zeggen dat het gerechtvaardigd is dat je best zenuwachtig bent. :P :wink: De MDMA ervaring is naar mijn mening veel minder overdonderend (als je het vergelijkt met een goede truffel/paddo trip). Net zoals anderen hier denk ik dat sommige mensen er veel teveel tegenop kijken en dat dat kan zorgen voor een soort klap, wanneer die spanning in een keer wegvalt. En dergelijke zenuwen kunnen ook tot fysieke ongemakken leiden.

Maar het hangt er ook vanaf wat je precies verstaat onder 'heftig'. MDMA kan in één keer zomaar werken, een truffel/paddo trip begint een stuk geleidelijker. Dat snelle inslaan kun je ook omschrijven als heftig natuurlijk.

Psychedelibee zei:
Toen ik MDMA ontdekte had ik ook altijd dat het keihard insloeg na ongeveer 45 minuten.
Wat voor dosis had je dan meestal?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Maar het hangt er ook vanaf wat je precies verstaat onder 'heftig'. MDMA kan in één keer zomaar werken, een truffel/paddo trip begint een stuk geleidelijker. Dat snelle inslaan kun je ook omschrijven als heftig natuurlijk.

Psychedelibee zei:
Toen ik MDMA ontdekte had ik ook altijd dat het keihard insloeg na ongeveer 45 minuten.
Wat voor dosis had je dan meestal?
I'm had toen meestal start doseringen van rond de 100mg, net zoals tegenwoordig eigenlijk.

Maar even voor de duidelijkheid, die lichamelijke ongemakken bij het inslaan van MDMA worden meer verklaard door hoe MDMA op het lichaam werkt dan door spanning. Uiteindelijk zal het natuurlijk wel een combinatie van de twee zijn. Maar bijvoorbeeld zweten of kotsen bij de inslag zijn gewoon lichamelijke bijwerkingen die verklaard worden door wat MDMA met je lichaam doet. Truffels zijn ook heftig, maar veel minder op een lichamelijke manier en veel meer op een mentale manier.

Bovenaan