'Eerste' keer XTC

Hallo!

Aankomende zaterdag is het zover, mijn 'eerste' keer XTC. 'Eerste' tussen aanhalingstekens omdat ik het al eerder geprobeerd heb, maar toen sloeg de pil niet aan.
Ik ga met twee vrienden die het ook allebei nog nooit hebben gedaan. Nu vraag ik me af of dat wel verantwoord is. We hebben ons genoeg ingelezen, eigenlijk weten we precies wat we moeten doen (pillen laten testen, beginnen met kwartje, niet meer dan 2 glazen water per uur, niet te snel en teveel bijpakken). We nemen per persoon maar 1 pil mee, zodat we niet teveel kunnen nemen.
Wat zeggen jullie, kan dit? Of is het toch wel echt belangrijk dat er iemand bij is die er ervaring mee heeft? Qua vertrouwen zit het prima, we zijn al langer dan tien jaar beste vrienden dus ik voel me goed op mijn gemak bij hen (en zij bij mij).

Greeets

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou, als jullie er zo bewust mee bezig zijn denk ik dat het wel snor zit eerlijk gezegd. Als je er zelf een goed gevoel over hebt, en je vrienden ook, denk ik dat het wel goed moet komen (: Misschien is het wel slim om iemand in te lichten die niks gebruikt heeft, en die je een berichtje kan sturen als het nodig is, zodat die stand by staat!

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als jullie je goed hebben ingelezen zal het niet snel fout gaan. X kan wat overweldigend zijn, als het even teveel wordt kun je het beste ergens gaan zitten of liggen, ontspannen en alles over je heen laten komen en niet tegen het effect verzetten. Het effect komt in golven, dus het wordt vanzelf weer minder. Een ervaren persoon lijkt mij niet nodig in een thuissetting, bij een feestje is het misschien wel handig als iemand jullie in de gaten kan houden.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een vraagje. Ik lees veel dat je van mdma ongeveer 1 - 1,5 mg × je gewicht moet nemen. Mijn gewicht is momenteel 56 kilo (19 jaar). Ik ben dus niet zo zwaar. Nu hebben wij pillen met 200 mg mdma. Is dit niet veel te veel? Gezien 56 × 1,5 = 84.. Nogmaals: we zijn van plan te beginnen met een kwartje.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat een kwartje wel prima is. De meeste mensen beginnen geloof ik met 1/1.5 x het lichaamsgewicht als startdosis (oftewel uiteindelijk nemen meeste mensen dus meer dan de richtlijn, als je 1 of 2 keer bijnemen erbij rekent). Als ik even terugdenk ikzelf geloof ik ook. Als je twijfelt kun je altijd minder nemen, je moet doen waar je je het beste bij voelt, maar het is ook vervelend als je het ietsje voelt maar hij net niet binnen komt.

Bovenaan