• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer XTC

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
XTC.
Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten. Wordt je er echt zo hyper van? Ga je nou echt tandenknarsen? Valt de pil niet verkeerd?
Ik moet toegeven dat ik voor deze XTC ervaring nog maar een enkele keer speed heb gebruikt. Ik had niet zo heel veel genomen voor de zekerheid, dus ik werd er alleen ietsje drukker door. Nu weet ik dat ik voor blowen niet zo heel vatbaar ben, dus ben ik niet verder gegaan met experimenteren. Maar nu, 3 jaar later op 19 jarige leeftijd, wilde ik wel eens XTC gaan gebruiken, omdat hier erg positief over werd gepraat door kennissen en de symptomen me wel aan stonden.

Het begon allemaal op een kleinschalig festivalletje. Op vrijdagnacht hadden we het erg naar ons zin (ik, M, L, K & T), beetje biertje gedronken, een beetje geblowd en lekker om het kampvuur gezeten. Op deze avond heeft XTC mijn interesse gekregen, want T vertelde dat zij wel eens MDMA had gebruikt, maar het nog een keer wilde proberen omdat de vorige het niet helemaal lekker ging. Dit voelde aan als een goed moment om het te gaan gebruiken met M en T, omdat M, T en ik elkaar goed vertrouwen en zowel M als T het ook al eens gebruikt hadden. Ik zou dus de enige zijn zonder enige ervaring, maar gelukkig sloot K zich later ook aan, zij was er ook al een tijdje nieuwsgierig naar en pakte haar kans.

Die vrijdagavond wilden we niet meer gebruiken, want we hadden al redelijk wat alcohol op. Op zaterdagnacht dan maar, maar eerst even aan de pilletjes komen.
We besloten iemand te contacten die wij goed kenden die ons wellicht een nummer van een dealer kon geven. Dit lukte, we moesten alleen wel 3 kilometer lopen om het op te halen.
Vervolgens liep ik voldaan dezelfde afstand terug met 10 kleine salmiak-kleurige pilletjes in mijn sok.

De trip:
M, T, K en ik hebben elkaar gevonden op het festival. T en K waren wat laat, dus toen ze aankwamen besloten we maar snel een rustig plekje op te zoeken. In een van de tenten zat niemand op de uitnodigende lekkere sofa’s, dus hier gingen we het ons comfortabel maken.

M ging wat afspraken met ons maken. Eerst zouden we allemaal een halfje nemen, dan kijken we over een half uur a drie kwartier wat er gebeurd en dan pakken we nog een halfje er bij als het goed voelt. Daarna zouden we wel weer verder zien. Daarnaast moesten we bij elkaar blijven en eerlijk tegenover elkaar zijn.
Ik had de korte monoloog een soort van gevolgd en kon niet wachten om het eerste halfje in te nemen. Dit gevoel verdween zodra ik het halfje innam, JEGH wat vies!
Wegslikken met water, een colaatje halen en naar de dichtstbijzijnde partytent met leuke muziek gaan. Let’s party!

Eerst voelde ik natuurlijk nog niets, wel een beetje spanning, maar ik voelde me nog niet echt anders. Ergens in mijn achterhoofd was is ook wel bang dat de pillen misschien nep zouden zijn, ondanks we het hadden kunnen bemachtigen via een goede vriendin.
M zag aan mij dat ik me niet echt relaxt voelde en stelde me op mijn gemak, ik moest er niet teveel aan denken. Een klein kwartiertje later voelde ik al dat ik dansmoves maakte, die ik normaal nooit zou maken. En ik werd wat energieker en had echt zin om te feesten.
Aan K was dit ook al duidelijk zichtbaar, vooral toen ze aan harde ‘Wow’ schreeuwde en ons vertelde dat wij opeens heel ver weg stonden. Vanaf dit moment vond ik opeens de groene ronddraaiende laserlampjes wat interessanter te vinden en toen ik buiten omhoog keek, vond ik de wolken opeens een stuk meer intimiderend. Het leek wel alsof ze veel dichterbij waren. M vond het een leuk idee om onszelf te versieren met van die neonbuisjes. Ik bedankte hem er heel erg voor toen hij een ketting voor me had gemaakt. En ik was erg onder de indruk van de aura die hij had gemaakt voor K.
M en T zagen aan ons, en T merkte het aan haarzelf, dat de pillen goed waren. Dus een tweede ronde halfjes zat er aan te komen. M vroeg me hoe ik me voelde en ik antwoordde ‘Ja lekker.’ Dus we liepen weg van de partytent, geen idee waarheen, maar het maakte mij allemaal niet zo heel veel uit. Toen we bij een dijk aankwamen en daarop gingen zitten, kon ik niets anders doen dan naar de wolken kijken. Ik zag een soort melkweg patroon wat me enorm fascineerde, omdat ik er steeds dieper in kon kijken. Ik schrok op toen M mij een tweede halfje aanbood. Ik pakte het gretig uit zijn hand en deed het in mijn mond. Weer een beetje water er achter aan, het was opmerkelijk minder vies.

Nu was er een uur verstreken en ik merkte aan onze gesprekken dat ze veel opener waren en we gaven steeds meer complimentjes aan elkaar. Ik zei tegen K (die ik toen pas een dag kende) dat ik haar enorm knap vond en dat ze leek op een engel met haar lichtgevende aura op haar hoofd. Ze bedankte me vriendelijk en lachte.
T begon aan haar haar ze zitten en zei dat haar haar heel erg goed voelde. Na het zelf allemaal ook geprobeerd te hebben, begonnen we aan elkaars haren te voelen. Dit voelde heel erg fijn, en deze bewegingen resulteerde in een soort rugmassage aan elkaar. T ging achter M zitten en ging hem zachtjes strelen op zijn baard en fluisterde dingen in zijn oor, terwijl K en ik elkaars rug aan het strelen waren. Ondertussen kwamen onze diepere gevoelens van ieder naar buiten en werd het een soort bezoekuurtje aan de psychiater.
We waren ons er erg van bewust dat dit soort geheimen binnen dit groepje moesten blijven en dit schepte een enorme band. We knuffelde elkaar en zeiden dat we van elkaar hielden. Toen bedacht M dat hij de vriendin moest smsen die ons heeft geholpen aan de pillen. Het sturen van dit smsje heeft volgens mij zeker anderhalf uur geduurd, omdat M de hele tijd met andere dingen bezig ging houden. Hij gaf zijn bril aan mij, omdat hij zei dat hij dan zijn schermpje beter kon zien.
Ik besloot de bril voor de grap op te doen en dit voelde als de beste beslissing in mijn hele leven. Alles om mij heen was te vergelijken met een abstract schilderij met heel veel lichtjes. Ik denk dat ik zeker een half uur naar de lantaarnpalen en auto’s aan de overkant van het water heb zitten kijken. Tegelijkertijd had ik een onbewuste tik om de zijkant van mijn linkerscheen de aaien. M (die nog steeds bezig was met smsen) viel dit op en vroeg me hoe ik me voelde. Ik antwoordde dat ik me nog nooit zo lekker had gevoeld. Toen ik me omkeek zag ik dat iedereen enorme pupillen had, wat ik bij T heel erg mooi vond, omdat ze bruine ogen heeft. Ik leek er wel in de kunnen verdwalen.

We keken op toen we een vrouw naar ons toe zagen lopen, die eerst zeker een uur heeft zitten telefoneren beneden aan de dijk. Ze vroeg om een sigaret en wij gaven het haar graag. We raakten aan de praat en ze zij dat ze haar vriend miste die in het buitenland zat. We ontfermden ons over haar en gaven heel veel complimentjes om haar op te vrolijken. Ze waardeerde dit erg en zei dat ze nog nooit zulk lieve mensen had ontmoet. Toen we vertelden dat we XTC hadden gebruikt, wilde ze ook een kwartje. Na hevig gediscussieerd te hebben of dat nou wel verstandig was hebben we haar het kwartje gegeven en namen we allemaal nog een halve. We zitten nu op anderhalve pil, en de tanden begonnen hevig te bewegen en te knarsen. Kauwgom was de oplossing.

We waren hevig een het spacen en het feit dat we als figuranten dienden voor een nieuwe videoclip van een of andere man met een gitaar deed ons niets. Ondertussen had T de vrouw (die het ondertussen goed maakte) teruggebracht naar haar vriendinnen.
Toen T terug kwam was het 12:00, dat betekende dat alle festivalbezoekers zonder campingbandje het terrein moesten verlaten. M en ik boden onze tenten aan aan T en K.
Op dit moment werd het redelijk rustig op de camping, niemand die ons meer zou storen. Toen ook nog een de stroom uitviel van bijna alle tenten op het festival, werd alles nog mooier en gezelliger. We begonnen steeds intenser aan elkaar te zitten en begonnen elkaar kusjes te geven. Uiteindelijk lagen we in een soort treintje elkaar te aaien en keken we naar de niet-lichtvervuilende-dus-heel-veel-sterren lucht. Ik had de bril nog steeds op het puntje van mijn neus zitten, zodat ik zowel naar de sterren kon kijken als naar de lantaarnpalen aan de overkant van het water. Nu begon ik echt te hallucineren ik kon: teksten, cijfers, vormpjes, gezichten, beesten en van alles nog wat zien in de grote lichtbollen. Toen ik dit vertelde aan de anderen scheen ik niet de enige te zijn.

Vanaf dit moment kan ik me niet alles meer helemaal scherp herinneren. Ik was me niet meer bewust van tijd of ruimte. Ik weet nog dat we allemaal geobsedeerd waren door T haar borsten, door K haar kusjes, M zijn borsthaar en mijn schapenhaar. En dat we, omdat het zo koud was, elkaar warm hielden door dicht tegen elkaar aan te kruipen. En omdat we allemaal redelijk geil waren, resulteerde dit in wat seksueel getinte handelingen. Wat ik wel raar vond, was dat ik gewoon een erectie kreeg, terwijl mij verteld werd dat dat niet kon. We rookten nog wat sigaretten (ik rook normaal niet, maar op een of andere manier was dit heel lekker) en besloten naar de grote tipitent te gaan.
Hier was een vuurtje aangestoken, en er waren wat andere mensen in slaap gevallen. Toen we gingen zitten kon ik mijn ogen niet afhouden van het mooie vuur waar ik rare figuren in begon te zien.
Het vuur deed uiteindelijk haar werk, we werden allemaal wat moe en T viel langzaam in slaap. K wilde bij haar blijven dus ging er naast liggen. M en ik besloten naar de tent toe te gaan. Onderweg keek ik nog op mijn horloge. Half zeven ‘s ochtends. Welterusten.

De volgende ochtend werd ik rond 10 uur wakker. Ik voelde me nog helemaal prima. Toen ik de tent uitstapte voelde ik me zelfs beter prima. M werd ondertussen ook wakker waardoor ik voor de tent met hem ging kletsten. We hadden uiteindelijk dus alle pillen opgemaakt met zijn viertjes was de conclusie.
We besloten na wat goede gesprekken wat cola te gaan halen op het terrein, toen we daar op de bank gingen zitten had ik nog steeds de tik om aan de zijkant van mijn linkerscheen te aaien. En we hebben tot een uur of 3 ’s middags alleen maar gezeten en ons heel lekker gevoeld. Vervolgens gingen we onze spullen inpakken, waarbij ik geen enkele haast had en soms zelfs vergat dat ik niets aan het doen was. Tot een uur of 7 s’ avonds heb ik me heel erg relaxed gevoeld nu begin ik wat in te kakken. Het is nu 12 uur. Welterusten.

Conclusie:
Ik heb de hele dag nog gezegd tegen M dat dit het beste weekend van mijn leven was. En nu ik er naar terug kijk, is daar niets van gelogen. Wat was dit geweldig! Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld en het feit dat je dit deelt met anderen is heel erg bijzonder.
Ik ga dit zeker nog eens doen over een paar maanden a half jaar, om zo de momenten extra bijzonder te houden.

Plus:
+ Pillen waren oke. Ole, ole!
+ Trip duurde lang.
+ Je voelt je heeel erg vrolijk.
+ Er zijn geen grenzen meer.
+ Voelde me vertrouwd bij mijn medegebruikers.
+ Pillen waren goed te doseren.

Min:
- We hebben de pillen niet laten testen, omdat het een impulsaankoop was. Hierdoor was ik in het begin bang dat het misschien troep zou zijn. En dit moet je eigenlijk niet doen.
- Geen andere minpunten, misschien dinsdag wel.

Ik hoop dat jullie mijn review met plezier gelezen hebben en ik hoop dat ik nog reacties krijg met misschien nog wat tips voor de volgende keer.

Groetjes,
J

N

noa91

Gast
Haha, heel leuk report! Jij voelt je dus nu op dit moment hetzelfde als mij, alleen wil ik nu graag slapen maar het lukt me niet al vanaf gisterenochtend half 8.
Ik ben ook dol op dit gevoel, alles is mooi, lief en intens gelukkig!
Mooi omschreven.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
mooi reportje
xtc is de beste manier om mensen te leren kennen ik heb men liefje zo leren kennen en we zijn ng altijd even gelukkig als toen :tongueout:

grtzz

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Dankjulliewel :)
Het is nu maandag en ik heb nog steeds die tik om aan de zijkant van mijn scheen te aaien en af en toe begin ik nog steeds onbewust te dansen op de muziek die ik aan heb staan. Is dit normaal dat ik me nog steeds licht euforisch voel na twee dagen? Of ben ik gewoon heel gevoelig voor MDMA?

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
als er goeie muziek op staat begin ik ook onbewust te dansen :grin:
de rest weet ik niet ik ben meestal wat down na een nachtje x

grtz

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Haha oke :)

Ik vind het best raar, maar het is dinsdag vandaag en ik heb nog steeds die XTC roes die hebt aan het einde van je trip. Ik kan wel gewoon rationeel denken enzo, maar wanneer ik me weer even laat gaan dan krijg ik weer die tik, overal tintelingen, meer hartslagen en een verlieft gevoel. Ik eet minder en moet daarnaast ook minder vaak naar de wc.
Voor mij is er geen dinsdagdip dus waarschijnlijk, hopelijk komt er straks niet een hele erge woensdag of donderdag dip :openmouth:

Bovenaan