Eerste Keer XTC

L

Lid 6909

Gast
Hey mensen

Ik heb een vraagje, ik ga donderdag xtc gebruiken, en een vriendin van mij die het nog nooit gedaan heeft, doet mee. Het is een meisje van ongeveer 1.65 en ze weegt zo'n 55 tot 60 kilo denk ik. Zoals gezegd word dit haar eerste keer, en ik wil naar dus niet direct teveel voorschotelen, maar ik wil ook niet dat het tegen gaat vallen.

Wat is er beschikbaar?
pure mdma kristal, hoeveel mg zou ze hiervan mogen hebben? Ik zat te denken aan 80?
pilletje met 93mg mdma, ik weet niet hoe puur de mdma in de pil is.

Wat voor dosis raden jullie aan? Of zouden jullie toch beginnen met een dosis van 50mg bijvoorbeeld?

Ik hoor het wel!

Groetjies

Wacky

Badass junkie
pilletje 93 getest komt overeen met +- 120 kristal denk ik.

(wanneer je kristal 80% getest is, betekend dit dus dat in 120mg kristal 96mg mdma zit. Of de uitslag van een pilletje idd op deze manier te vergelijken is of toch gewoon 1op1 is al eens besproken en weten we niet zeker, ook bij het testcentrum gevraagd en die wisten het ook niet zeker)

Ik zou beginnen met 80 mg kristal ofzo ja.

Btw, na 1596 posts ben je nog niet zeker genoeg dat je de dosering van mdma weet, of wilde zij nog even bevesting lezen ? :P

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keren MDMA/XTC waren 2 keer in veel te lage dosisen. Geen lichamelijk merkbaar effect, maar wel heel blij met het aanwezig zijn op dat moment in 'time & space' . Toen laatst voor het eerst MDMA kristal. Begonnen met 1.1 mg per kilo lichaamsgewicht, was heel chill en fijn, zeker niet te intens en merkbaar genoeg om ervan te genieten.

Toen ik naar 1.5mg/kilo ging een uurtje later (aanvullen tot dat, dus niet volledig bij nemen :wink:) was ik in de hemel. Echt geweldig, dit zou ik andere dan ook aanraden, mits er thuis genomen wordt! Ik kon ook niet anders meer doen dan precies dat wat ik op dat moment wilde. Als ik op een feest had gestaan was ik er meteen uit gegooid denk xD

Komend weekend ga ik weer nemen, maar nu met uitgaan en ik hou het bij lagere doseringen.

Ik zou haar een halve geven en een uur tot 1,5 uur na inname de volgende helft.
(Ik zelf ga voor 1 hele, 60min later een halve en 60min later weer halve denk)

L

Lid 6909

Gast
Wacky zei:
pilletje 93 getest komt overeen met +- 120 kristal denk ik.

(wanneer je kristal 80% getest is, betekend dit dus dat in 120mg kristal 96mg mdma zit. Of de uitslag van een pilletje idd op deze manier te vergelijken is of toch gewoon 1op1 is al eens besproken en weten we niet zeker, ook bij het testcentrum gevraagd en die wisten het ook niet zeker)

Ik zou beginnen met 80 mg kristal ofzo ja.

Btw, na 1596 posts ben je nog niet zeker genoeg dat je de dosering van mdma weet, of wilde zij nog even bevesting lezen ? :P

Ja kijk, ik zou zeggen neem gewoon een heel pilletje, of een dosis ala 80mg mdma. Want ik zou denken dat zo'n pilletje van 93mg, toch minder doet als 93mg pure mdma. (mijn ervaring)

Maar inderdaad, zo kan ik het even laten lezen als bevestiging.

Maar een vriend van mij, en een vriendin die het al vaker gedaan hebben, wouden haar laten beginnen met een kwart tot een halve, dit is toch veel te weinig?

Wacky

Badass junkie
Ik zou dus beginnen met 2/3 tot 3/4 ja als je voorzichtig wil zijn. En dat is aan haar de keuze. Een heel pilletje is niet teveel, is niet gevaarlijk, etc. Maar voor een volledig goede ervaring is het van belang dat ze er zelf vertrouwen in heeft, dus als ze voorzichtig wil beginnen, doe iets minder dan een hele. Een maat van mij herinner ik nog wel zijn eerste pilletje, toen zat ie het eerste uur ook niet te weten wat hij ervan moest vinden, maar dat komt dus door onzekerheid. Als een kleinere dosis haar meer zekerheid geeft, doe dat dan. Een kwart ofzo is wel echt zo weinig, dat schiet niet op.

In mijn ervaring is 93mg in een pil absoluut niet minder dan aan kristal. Ik heb dus de neiging te geloven dat het meer is zoals ik heb uitgelegd, maar het kan ook wel precies hetzelfde zijn.

L

Lid 6909

Gast
Ok, ik zou juist denken, dat de MDMA in het pilletje bijvoorbeeld van 60% sterkte is, dan komt dat uit op 93*0.6=55,8mg

van die kristal weet ik zeker dat het 83% is, dus dan is het mss beter te doseren?

groetjes

Ziggy

Experimenterende gebruiker
Mn vriendin is een net iets kleiner poppetje, maar soortgelijk I guess..

1/2 swirl (80 a 90mg MDMA) - GOED
3/4 swirl (80 a 90mg MDMA) - LEKKER
1 swirl (80 a 90mg MDMA) - TE GORTIG (nog wel positief, maar moeten liggen en vergeten!)

De vriendin waarover jij spreekt doet het voor de eerste maal. Als diegene niet haar eigen verantwoordelijkheid neemt door informatie te zoeken en zelf een besluit neemt, maar jij dit doet voor haar zou ik dit veilig doen. Veiliger dan je voor jezelf zou doen waarschijnlijk.

Ik zou haar dus een half geven en bij inslag beoordelen hoeveel bij te nemen; niets, kwart, half..

Veel plezier!

Wacky

Badass junkie
gNuxx zei:
Ok, ik zou juist denken, dat de MDMA in het pilletje bijvoorbeeld van 60% sterkte is, dan komt dat uit op 93*0.6=55,8mg

van die kristal weet ik zeker dat het 83% is, dus dan is het mss beter te doseren?

groetjes

Waarom zouden ze dan die andere 40% betrekken bij de uitslag van het pilletje ?

L

Lid 6909

Gast
Omdat dat ook mdma is?
80% pure mdma wil niet zeggen dat het voor 20% versneden is!

80% pure mdma wil zeggen dat je mdma 80% sterkte heeft van de maximaal haalbare 84%, dus is het iets minder sterk geworden door fouten/andere kleinigheiden in het productie proces.

als je 60% pure mdma hebt, wil dat niet zeggen dat het voor 40% versneden is.
Als je dus 60% pure mdma van 93 mg hebt, werkt dat hetzelfde als een kleinere hoeveelheid van 83% pure mdma.

of heb ik dit mis?

Berbatov

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
Omdat dat ook mdma is?
Natuurlijk niet!

80% pure mdma wil zeggen dat je mdma 80% sterkte heeft van de maximaal haalbare 84%, dus is het iets minder sterk geworden door fouten/andere kleinigheiden in het productie proces.

Dan is het geen MDMA maar HCL of een ander restproduct. Dat wordt dus niet aangetoond. Alleen MDMA wordt aangetoond, net als in kristal. In kristal wordt ook de hoeveelheid MDMA gemeten en vervolgens gedeeld door het totaalgewicht.

als je 60% pure mdma hebt, wil dat niet zeggen dat het voor 40% versneden is.
Als je dus 60% pure mdma van 93 mg hebt, werkt dat hetzelfde als een kleinere hoeveelheid van 83% pure mdma.

Als het niet versneden is betekent toch niet dat onzuiverheden als een gevolg van een productieonnauwkeurigheid ook gezien moet worden als MDMA? Of wel?

of heb ik dit mis?

Ja. De reden dat kristal harder inklapt is trouwens omdat het sneller oplost in je maag.

Veel plezier verder, doe voorzichtig. Overdrijf niet met een extreem lage dosis. Neem desnoods iets minder dan 1 pilletje maar sowieso niet minder dan de helft.

Flierefluiter

Experimenterende gebruiker
Eerste keer XTC: 2 dagen later.

Eergister met een paar mensen feestje gehad bij mij thuis. Allemaal aan de MDMA en het was een zeeer geslaagd feestje!
Eerst was het de bedoeling dat we het met vier mensen zouden doen om niet te veel drukte om ons heen te hebben. Met name voor die vriendin van ons die het voor de eerste keer zou doen. Uiteindelijk zijn er nog drie mensen bij gekomen en dit was helemaal geen probleem! Lang leve de lol en hoe meer zielen hoe meer vreugd was het motto!
Die vriendin van ons heeft eerst een halve mdma-pil (wit amsterdammertje) gehad (getest op 93 mg) en ging hier echt heel goed van.
Gnuxx en ik hebben allebei een (voor ons) nieuwe geprobeerd. Allebei een heel wit dolfijntje. (getest op 130 mg) <-- geen bewijs van maar naar het effect te oordelen was het zeker zwaarder dan de amsterdammer. En wij zijn hier ook enorm goed van gegaan! Na een tijdje allebei nog een vingertje mdmapoeder. +/- 50 mg en twee uur later hetzelfde.
Die vriendin van ons heeft later nog die andere halve gehad en dit was absoluut van toegevoegde waarde.
Al met al dus een zeer geslaagde avond en weer iemand erbij die verliefd is op mdma!! :hearteyes:

Bovenaan