• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer xtc - Lifechanging

Expizo

Newbie
Omdat de ‘verjaardag’ van mijn eerste keer xtc er bijna aankomt heb ik besloten eindelijk maar eens een trip report te schrijven. Ik lees al stiekem, vol interesse een jaar al jullie verhalen.

Wie: Twee vrienden (D en V) en ik
Wat: XTC, weet niet meer hoeveel mg
Waar: Technofeest, Oud en Nieuw 2015/6

Even een introductie om een beetje de sfeer te schetsen. Ik had nog nooit xtc gebruikt, maar een paar van mijn vrienden hadden er al een paar keer mee geëxperimenteerd. Na veel twijfel toch besloten dat ik het een keer wilde ervaren. We hebben toen kaarten gekocht voor een technofeest rond oud en nieuw en om daar dan te gebruiken.

We logeerde de avond van tevoren bij mij en zouden ook na het feest bij mij slapen. Avond van te voren uitgegaan en goed dronken geworden, toen heerlijk uitgeslapen en een lekker bodempje gelegd voor het feest.

Beide vrienden hadden al meer ervaring dus ik had er wel vertrouwen in dat het goed zou gaan.

Het Feest

Rond een uur of 10 kwamen wij aan bij het feest in Amsterdam. Het was in de Gasbrander/Westergasfabriek en ik vond de locatie al spectaculair toen ik aankwam. Was toen nog geheel nuchter.

We gingen door de ‘douane’ om het maar zo te noemen en ik voelde toch wat zenuwen kriebelen in mijn buik. Uiteindelijk kwamen we er makkelijk doorheen en regelde wij even wat zakelijke dingen zoals de locker, de muntjes en de aanschaf van een waaier. Vooral dit laatste was erg belangrijk volgens mijn vrienden.

We verkende de zaal eerst wat en kwamen al aardig in de sfeer van de muziek. Toen we allemaal een drankje en een waaier hadden en ons hadden aangesloten bij een groep vrienden van V, namen we het dan eindelijk. Eerst allemaal een kwartje om te zien hoe het zou vallen.

Een half uur lang wachtte ik af tot er iets ging gebeuren, bij elke intense lichtflits of rilling vroeg ik me af of dit het al was. Mijn vrienden waren, zo mogelijk, nog meer geïnvesteerd in een goede eerste keer dan ik. Zij voelden zich natuurlijk verantwoordelijk en wilden wel dat ik een fijne eerste ervaring zou hebben. Ook zij vroegen telkens of ik al iets voelde.

Ik moest toen toegeven dat ik het niet wist. Was ik gewoon heel gelukkig, of kwam het door de xtc? Toen kreeg ik een paar gouden tips.
  1. Als je het voelt weet je het, je herkent het meteen.
  2. Als je over je armen wrijft en het geeft een gek tintelend gevoel, begint het in te werken.
Geen van beide was nog het geval. We gingen even buiten roken en besloten nog een kwartje bij te nemen, want we waren nu bijna 45 minuten verder zonder iets te voelen. Bij D begon het al te werken en V zei ook wel iets te voelen. Nu was ik toch een beetje bang dat het bij mij niet zou werken ofzo. Zou je net zien. We gingen terug de zaal in om te dansen.

En toen...

Ik voelde mij opeens helemaal één worden met de muziek, het gonsde door mijn lichaam en ik voelde mij versmelten. Nu snapte ik eindelijk waarom mensen zo van techno hielden. Er liepen prettige, warme rillingen over mijn rug naar boven. De lichten leken allemaal helderder. De mensen waren niet meer obstakels waar ik moest proberen niet tegenop te lopen, maar een deel van de zaal en van de muziek.

Het was het mooiste wat ik ooit gezien had (foto is overigens niet van mij. Source: https://ravereport.nl/2016/11/awakenings-20-years-of-techno/)

Zo terug lezend klink ik als een lekkere zweefteef, maar dit was wel het gevoel, haha.

De lichamelijke reactie kwam pas iets later. Mijn kaken gingen schaatsen, plassen werd moeilijk, ik kreeg ontzettende dorst (maar wist wel dat ik moest letten op hoeveel ik dronk). Ijsjes waren goddelijk. Ik heb een paar massages gekregen en iemand speelde met mijn haar… Het was bijna als in een droom allemaal.

Ik heb heerlijk gedanst, veel mensen leren kennen. Ook heel veel gerookt, helaas en dat ben ik sindsdien elke keer gaan doen als ik gebruikt had er is immers geen lekkerder gevoel. Als ik mijn lichaam dan toch al vol met troep zit te gooien kan er ook nog we wat nicotine bij. Ik voelde mij knuffelig worden en ik realiseerde mij ineens hoeveel geluk ik had dat ik vrienden was met D en V. We hebben tussen het dansen door ontzettend diepe gesprekken gehad, die ik nu niet meer zou kunnen herhalen maar die ons zeker dichter bij elkaar hebben gebracht.

Wat mij ook opviel was de sfeer bij het feest. Wij waren zeker niet de enige gebruikers en daardoor was er een hele vriendelijke, open stemming. Iedereen wilde wel een praatje maken, en zodra je van elkaar door had dat de ander gebruikt had ontstond er een soort band omdat je allebei hetzelfde gevoel en dezelfde liefde voor de wereld deelde. Iedereen was ontzettend enthousiast en blij dat ik het voor het eerst probeerde en dat het goed ging, ook al kenden zij mij niet.

We hebben nog een paar keer bij gepakt tot we allemaal zo’n 1,5 tot 2 pillen op hadden (nogal wat voor de eerst keer, maar ja het is goed gegaan). Het was inmiddels een uur of 6 ‘s ochtends en we besloten voor de drukte de zaal te verlaten met een groep vrienden. We hebben nog door het Vondelpark geslenterd en gepraat. Buiten zijn vond ik ook ontzettend fijn met de frisse lucht en de ruimte die er was.

Naar Huis

Na een paar uur hebben we ons toen maar richting Amsterdam Centraal begeven om de trein naar huis te kunnen pakken. Het was een klein uurtje reizen, en in die tijd heb ik even mijn ogen dicht gedaan omdat ik nu dat de pillen begonnen uit te werken toch wel moe begon te worden.

Toen kreeg ik toch een visuals! Allemaal vreemde mannetjes en patroontjes. Op een gegeven moment speelde ik Candy Crush in mijn hoofd…

Rond een uur of 9 of 10 kwamen wij uitgeput thuis. Ik wilde heel graag slapen maar ik had ontzettende hoofdpijn omdat ik de hele nacht had lopen kaakschaatsen, en die pijn was doorgestroomd naar mijn hoofd. Ik heb zo’n 6 uur geslapen en ben denk ik wel 10 keer naar de wc geweest omdat nu alle plas er uit kwam.

Ik had een klein dipje een paar dagen later, maar niet verschrikkelijk. Het was vooral een vreemd wazig gevoel dat bleef hangen. Eerder omdat ik lichamelijk uitgeput was, denk ik.

Al met al een van de beste ervaringen van mijn leven!

Heb daarna nog meerdere keren xtc gedaan (en mij helaas niet altijd aan de drie maanden tussentijd gehouden) en ook wat andere stofjes geprobeerd. Misschien plaats ik daar ook nog wat reports van online. Er is echt een wereld voor mij open gegaan toen en ik wil nooit meer terug!

Ik hoop dat dit niet te lang was :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Klinkt als een hele mooie eerste MDMA-ervaring met veel love feeling, mooi ook die band die je voelt met mede-feestgangers, ik denk dat iedereen die wel eens MDMA gebruikt heeft op feestjes dit bijzondere gevoel herkent (zeker van de eerste keren). :relaxed: Massages en ijsjes kunnen inderdaad ook heerlijk zijn dan!

Goed idee trouwens, technofeestje met oud & nieuw, ‘t is eens wat anders dan mainstream sterretjes, oliebollen en champagne. Leuk report :)

stomme eend

Bewuste gebruiker
Nice report, eerste keren zijn altijd bijzonder.

Ben ik de enige die bij het lezen van dit soort dingen terugdenkt aan zijn eigen eerste keer mdma (of eerste keer mdma gevoeld) en gewoon spontaan rillingen en kippenvel krijgt?
Nee. Ik ben ook vaak verbaasd dat denken aan mdma ( door bv lezen van reportjes)bij mij vaak lichamelijke reactie te weeg brengt.

Sannetje

Experimenterende gebruiker
Ik heb afgelopen oud en nieuw een hoofdmassage dinges meegenomen naar een technofeest, die nacht had ik 1 miljoen vrienden. We waren met zn allen verliefd op elkaar. Echt een aanrader. Die dingen kun je heel goedkoop kopen, met van die ijzeren draadjes met bolletjes aan de uiteinden. Zo fijn.

Een caleidoscoop bril is ook super leuk!!!!

Ik heb afgelopen oud en nieuw een hoofdmassage dinges meegenomen naar een technofeest, die nacht had ik 1 miljoen vrienden. We waren met zn allen verliefd op elkaar. Echt een aanrader. Die dingen kun je heel goedkoop kopen, met van die ijzeren draadjes met bolletjes aan de uiteinden. Zo fijn.

Dat moet een raar gezicht geweest zijn. Mensen dansend op technomuziek in de ene hoek, en in de andere hoek een groepje mensen die garde-achtige dingen over hun hoofd wrijven. :sweatsmile:

Bovenaan