• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer truffels

Hoi hoi,

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst truffels genomen. Ik had een dosering van 10mg (dat is vrij minimaal schijnt) en de truffel die ik had is genaamd "Dutchii", gekocht bij The Magic Mushroom Gallery in Amsterdam (leuke shop!). Er werd me verteld dat dit een "medium" truffel is waar je "happy en energiek" van wordt.

Mijn ouders wonen in een groot huis met een grote tuin. Zij waren op vakantie dus ik had wat vrienden uitgenodigd voor een gezellige zomeravond. De meeste gingen gewoon aan de drankjes en alleen ik en twee vriendinnen zouden uiteindelijk truffels nemen. Het wordt afgeraden alcohol te nuttigen 8 uur voordat je truffels neemt. Eén van mijn vriendinnen en ik hielden ons hieraan, maar mijn andere vriendin zat gewoon wijn te drinken wat mij nerveus maakte want ik had geen zin in gekots of een bad trip of weet ik het, maar goed..
Rond 22:30 namen we de truffels in. 't Werd aangeraden met pure chocola of pindakaas in te nemen maar het was ook weer niet zo goor eigenlijk. Ik nam een likje pindakaas voordat ik een nieuw stukje truffel in nam omdat de nasmaak wel heel zuur is. Goed kauwen en na een paar minuutjes zit het erin :).
Het kan 45 min tot een uur duren voordat je wat voelt. De vriendin die had gedronken zei na een half uur "ik voel niks" dus begon doodleuk te eten en te drinken (wat je trip dus afkapt of iig vermindert) dus zij heeft helemaal niet getript. Mijn andere vriendin en ik wachtte rustig af. Ik had gekke lampen overal, trippy muziek opgezet, van alles om in de sfeer te komen maar na een uur voelde we helaas - afgezien van wat duizeligheid - nog niks. We hebben toen allebei zo'n 2,5gr bijgenomen. Toen rond 00:00 begon ik lichtelijk een patroon te zien in een maanlamp die ik had aangezet, dat was wel cool maar het was vrij minimaal. Al mijn andere gasten waren er ook nog, we zaten in een kring om die maanlamp een beetje te kletsen en gek te doen, iedereen was natuurlijk nieuwsgierig wat wij zouden ervaren, maar het was erg minimaal..
Niet veel later stapte iedereen op om naar huis te gaan (ze moesten de laatste trein hebben) en bleven mijn vriendin, ik en mijn vriend (die alleen had gesmoked) over. Zij zaten samen buiten en ik ging naar het toilet. Terug van het toilet stond ik in de keuken en ik keek naar de zwarte vloer, waar ik ineens allemaal zieke aztec achtige prints in zag bewegen in groene en paarse kleuren. Ik riep mijn vriendin van buiten, ze kwam erbij staan en ook zij begon het te zien! Het was super cool want hoe langer je keek hoe meer het werd en hoe mooier het werd. Na een poosje ging ik erbij zitten en begonnen de strepen in de vloer licht te geven en om de vloer heen werd alles een soort neon regenboog kleur, alle kleuren kwamen samen en het was heel overweldigend en mooi waardoor ik emotioneel werd en bijna moest huilen. De pracht en praal kwam even binnen!
Na, wat voor ons een heel lange tijd leek, zei ik "Oké, die vloer ken ik nu wel, wil je de rest van het huis zien?" en zodoende gaf ik mijn vriendin een tour door de villa. Schilderijen bewogen en lijsten gaven licht, soms moest ik heel veel lachen, echt de slappe lach. Ik vond het hysterisch, zo grappig! Mijn vriendin genoot lekker mee en zag ook overal kleuren en patronen (soms stonden we gewoon stil naar een muur te staren of zo). Mijn vriend chillde 'm op de achtergrond, grijnzend naar wat een behoorlijk vreemd tafereel moest zijn geweest.

- Laat ik er hier direct bij zeggen: het was dus keihard nodig dat de mensen die geen truffels hadden genomen weg gingen. Hun energie zorgde er simpelweg voor dat wij onze trip niet konden toelaten. Het moment dat ze gingen was ik ook oprecht blij dat ze gingen, want ik voelde gewoon dat zij het blokkeerde. En het moment dat we met z'n drietjes overbleven, kwam het heel mooi op, eindelijk! Ik hou van mijn vrienden, maar specifiek gezelschap is dus wel een must :). -

Uiteindelijk kwamen we aan op de zolder, mijn vriendin en ik stonden tegenover elkaar en voelde ons heel warm en fijn. Ik zag alleen nog maar haar gezicht oplichten en het was echt een moment dat we samen hadden. Kleuren verschenen om haar heen, vooral een prachtig warm soort oranje kleur. Maar echt een oranje die anders is dan normaal, veel warmer, veel mooier.. We besloten dat de zolder dé plek was om verder te trippen. We gingen op de grond zitten en mijn vriend lag achter ons op bed. Hij was ook een beetje high :). Ik haalde de spacey lampen van beneden naar boven, zette rustige trip muziek aan en deed het raam op een kiertje. Overal zagen we kleuren en patronen, we voelden ons warm, waren soms stil en soms aan het kletsen. Het was heel fijn afgezien dat we soms een heel zure geur rookte (de geur van de truffels). Heel raar dat we dat soms roken, vooral als er een briesje binnen kwam waaien dan rook dat dus zuur, maar ja, part of the trip.. Ik besloot op een gegeven moment thee voor ons te halen (dat kan dus allemaal gewoon want je bent ergens gewoon nog bij, je kan het een beetje sturen). Beneden was alles normaal en saai :P! Ik liep weer naar boven en toen ik de deur van de zolder zag, zag ik gewoon vanuit die deur allemaal trippy kleuren en zo. Het is een melkglas schuifdeur dus door het melkglas leek het net alsof er een fissa gaande was (gekleurd licht bewegen), bovendien stond 'ie op een kier en zag ik mijn vriendin door de kier en haar blonde haren lichtte helemaal op en haar tanden waren glow in the dark xD. Het was zooo vaag want om mij heen was alles doodnormaal, maar als ik naar de deur keek zag ik gewoon dat er in die kamer werd getript! Het leek wel een film, haha!

Waar ik het meeste over sprak gedurende mijn trip was de kleur "oranje paars". Ik zag zowel oranje als paars maar ik zag het steeds samen. Het was één kleur waarin ik oranje en paars zag, bijna niet uit te leggen maar het was prachtig en heel warm. In het echte leven heb ik een bloedhekel aan de kleur oranje en ik kwam helemaal met een soort metafoor dat in alles wat je haat iets moois zit en dat in alles wat je haat je liefde kan vinden. Klinkt natuurlijk hartstikke cliché nu maar ik vond het een cool moment, alsof een deurtje naar een hoger bewustzijn een beetje open ging en ik dacht alleen maar "dit is het begin"..

Uiteindelijk voelde we langzaam maar zeker de trip een beetje uitwerken en hadden we het ook wel weer gezien lol. We dachten om wat te drinken en te eten om te trip te stoppen, maar ergens was er een stemmentje in mij die zei "blijf nog even..". We lieten de trip daarom uiteindelijk organisch uitwerken. Mijn vriendin zei "Tijd is helemaal geen ding he, hoe laat zou het zijn.." en ik keerde me naar mijn vriend en vroeg of hij niet doodmoe was?! Het moest zeker al iets van 04:00 of 05:00 zijn! Hij keek me allemaal maar schuin aan en zei dat het prima ging? Ik keek op de klok en het was pas 01:47!! Ik ging helemaal stuk want dat betekende dat we nog geen eens twee uur aan het trippen waren, terwijl wij dachten dat er al uren voorbij waren! Ik moest zo lachen. Dus om 02:30 lagen we lekker in bed en heb ik héérlijk geslapen. De volgende dag had ik nergens last van behalve dan dat ik erg moe was. Mensen over de vloer, laat naar bed en uiteraard al die vervreemde indrukken, logisch dat je moe bent.. maar ja, als vermoeidheid het enige is? Daar teken ik voor!

Volgende keer gaan we lekker de natuur in en voor een wat langere en diepere trip <3.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Super leuk trip report!

Ik heb zelf ook een aantal keer in grotere groepen getript maar dat is heel anders dan als je met z'n 2 of 3en bent en de truffels nemen je mee op avontuur in kleine kringen!
En dat van die geur dat herken ik ook haha.

Super leuk trip report!

Ik heb zelf ook een aantal keer in grotere groepen getript maar dat is heel anders dan als je met z'n 2 of 3en bent en de truffels nemen je mee op avontuur in kleine kringen!
En dat van die geur dat herken ik ook haha.
Dankje! Ik vond het zooo vaag van die geur haha! Daar had ik niks over gelezen of gehoord xD. Wilde wierook opsteken maar kon het nergens vinden, ook geen ramp verder :P..

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
"Ik zag zowel oranje als paars maar ik zag het steeds samen. Het was één kleur waarin ik oranje en paars zag, bijna niet uit te leggen maar het was prachtig en heel warm. In het echte leven heb ik een bloedhekel aan de kleur oranje en ik kwam helemaal met een soort metafoor dat in alles wat je haat iets moois zit en dat in alles wat je haat je liefde kan vinden. Klinkt natuurlijk hartstikke cliché nu maar ik vond het een cool moment, alsof een deurtje naar een hoger bewustzijn een beetje open ging en ik dacht alleen maar "dit is het begin"..

Suuuuper mooi :grin:. Het 'klinkt' misschien cliché, maar het gaat toch om de beleving vind ik. Die maakt zoveel meer indruk. En ik vind het prachtig symbolisch uitgedrukt.

Ik ben ook vaak erg moe na een truffeltrip. Ik denk dat dat komt omdat je zoveel nieuwe indrukken te verwerken hebt. Het werkt ook nog door, geloof ik, nog weken ofzo. Hoewel ik dat niet precies weet.

Volgens mij kun je best iets van alcohol nuttigen trouwens. Althans heb zelf wel eens getript na 1 of 2 glaasjes wijn en dat was geen probleem.

Heel herkenbaar dat zo nu en dan de geur (en smaak) terug komt. Dat vind ik ook altijd erg bizar.

Gave eerste trip :grin:

jeroen79

Bewuste gebruiker
Zojuist nogmaals je trip report gelezen met de muziek van Enigma - Return to innocence op de achtergrond.. Ik kan me helemaal verplaatsen in je moment en kijk hierdoor ook al weer uit om een keer te gaan trippen. Mooi report

_shikantaza

Badass junkie
Leuk report om te lezen. Complimenten dat je netjes alle adviezen opgevolgd hebt om de trip zo goed mogelijk te laten verlopen.

Bovenaan