Eerste keer speed?

broodjeaap

Experimenterende gebruiker
Dag DF'ers,

Ik heb nog nooit speed gebruikt, wel andere partydrugs als XTC, 4fmp (ook een amfetamine) en ook wat psychedelische drugs. Ik ben echter wel benieuwd naar speed, voornamelijk omdat ik vaak naar feestjes ga, en toch enigszins m'n pauzes wat betreft xtc en 4fmp aanhouden.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is een capsule te vullen met speed. zo ja, dan lijkt mij het fijnst om 1x iets te nemen waardoor ik de hele avond veel energie heb. Het hoeft voor mij geen hele hoge hoeveelheid te zijn. Wat raden jullie aan qua dosering voor 1 capsule?

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Beter laat je eerst je speed testen. Zodoende weet je wat je in handen hebt. Want er wordt erg veel versneden en gerommeld. En zuivere speed werkt nu eenmaal anders dan die versneden bende.

Wanneer je speed nog nat is eerst goed laten drogen. Vervolgens zou ik voor een eerste keer aanraden om 100mg te doseren in een capsule. En dit in 1 keer te consumeren. Dat zou ik zelf ook doen.

Hoe zuiverder hoe minder je doorgaans ervan doseerd. Laten testen is dus erg belangrijk. Mocht je die mogelijkheid hebben.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik zou je speed inderdaad eerst laten drogen, ook nog wassen met aceton eventueel om het wat schoner te krijgen (deze instructies dan goed volgen) en vervolgens laten testen. Bij het testcentrum krijg je een bepaald percentage. Als je de hele avond veel energie wilt hebben zou ik zuiver berekend 50 mg nemen, dus dan doe je 5000/percentage en zoveel mg doe je in de capsule. Herdoseren kan ook eventueel met dezelfde hoeveelheid of de helft hiervan.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
^ Ik had bij mijn eerste x 75mg gewassen en daarna altijd 80mg gewassen genomen..? En ik weeg 63 kilo oid.
Verder kan het prima in een capsule! Doe ik ook altijd. Zorg er wel voor dat je het goed afweegt met een precisieweegschaaltje.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
^ Ik had bij mijn eerste x 75mg gewassen en daarna altijd 80mg gewassen genomen..? En ik weeg 63 kilo oid.
Verder kan het prima in een capsule! Doe ik ook altijd. Zorg er wel voor dat je het goed afweegt met een precisieweegschaaltje.
Had je het ook laten testen? Want gewassen speed kan zuivere speed betekenen of nog steeds redelijk onzuivere speed.

Wacky

Badass junkie
een klein beetje is natuurlijk ook heel relatief he.

Ik heb ooit een tijd gehad waarin ik dacht dat 200mg normaal was. Nu idd denk ik dat 50mg ruim voldoende is :)

voor mij is de dosering ongeveer zo:
-50mg is goed om een gezellige nacht te hebben, veel met mensen te praten en ook nog wat te dansen.
-80mg als je vooral veel wil dansen en als je met mensen praat lekker aan het woord wil zijn en hun niet aan de beurt wil laten komen. Waarschijnlijk vinden ze je een beetje vervelend maar zijn ze te netjes om dat tegen je te zeggen dus laten ze je maar lullen.
-150+mg is als je helemaal uit je plaat wil gaan en niet meer kunnen stoppen met bewegen ongeacht wat er allemaal pijn gaat doen door overbelasting :)

Bobsacamano

Badass junkie
Haha true, en ik weet dan ook dat ik zo ben maar interesseerd me dan geen zier, ze luisteren maar gewoon naar mijn mega boeiende verhalen over mezelf.

Wacky zei:
-80mg als je vooral veel wil dansen en als je met mensen praat lekker aan het woord wil zijn en hun niet aan de beurt wil laten komen. Waarschijnlijk vinden ze je een beetje vervelend maar zijn ze te netjes om dat tegen je te zeggen dus laten ze je maar lullen.

ooscaar

Wijs gebruiker
bobsacamano zei:
Haha true, en ik weet dan ook dat ik zo ben maar interesseerd me dan geen zier, ze luisteren maar gewoon naar mijn mega boeiende verhalen over mezelf.

Wacky zei:
Hmm ik vind bij zo een dosis gewoon dat ik te veel op heb hoor :P Ik vind 50 mg dan ook meer dan genoeg, maar ik merk wel dat veel anderen graag verder dan dat willen gaan.

MeejheM

Badass junkie
de eerste keer zou ik geen capsule of bommetje doen. het duurt vrij lang voordat je merkt wat het effect is van je ingenomen dosis. een paar kleine lijntjes verdeeld over een avond/nacht zal ook genoeg zijn, alleen als je het snuift merk je binnen 10 minuten al duidelijk effect, en na een uur weet je hoe het effect zal aanhouden als je dan stopt met snuiven of nog een keer bijpakt.

over de aanbevolen dosering valt niet heel veel te zeggen behalve dat 50mg(1 van 20 kleine lijntjes van een gram 70%+) best weinig is, en 200mg zal misschien niet meer prettig zijn.

ik raad je aan om kleine beetjes bij te pakken tot je er gelukkig mee bent, en houd er rekening mee dat de effecten de eerste keer ook teveel van het goeie kunnen zijn.

ga er maar van uit dat een grammetje zuiver(100% is 73% bij speed omdat het gezouten word om een stabiel werkbaar poeder te krijgen) voor 4 man de eerste keer ruim voldoende is.

zak je onder de 50% zuiver en drink je zelden caffeine houdende dranken kun je beter je spul wassen als eerder genoemd. caffeine in je speed krijg je hoofdpijn van.

en als laatste, laat je spul eerst helemaal opdrogen, isopropanol en zwavelzuur zijn niet gezond.

Wacky

Badass junkie
Vind ik nogal een persoonlijke voorkeur hoor snuiven ipv slikken.

Slikken is efficienter, je hebt veel minder nodig om een nacht door te komen. (who cares met spul dat zo goedhoop is, maar dat verklaart wel voor een deel het verschillend denken over dosis)
Geen viezigheid in je neus
Een meer constant gevoel ipv steeds een "korte" rush als je een lijn snuift

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Had je het ook laten testen? Want gewassen speed kan zuivere speed betekenen of nog steeds redelijk onzuivere speed.

Ja, herinner me iets van 60-65?

Wacky zei:
Vind ik nogal een persoonlijke voorkeur hoor snuiven ipv slikken.
Idd. Ik heb tot nu toe ook alleen geslikt (hahaha ik type gelikt) maar bevalt tot nu toe prima (al wil ik het nog wel een keer snuiven hoor). Vind het wel chill: voor je een club ingaat een bommetje nemen en you're set for the rest of the night.

MeejheM

Badass junkie
dat is zeer afhankelijk van de vervuilingen.

aceton is qua polair of non-polair een vrij apart oplosmiddel(dipool 2,88 geloof ik), maar je weet gewoon niet wat je eruit wast, en wat je overhoud. tenzij je vooraf weet wat je precies hebt.

om nou percentages te noemen hoe zuiver je speed daarna is zou je eerst precies moeten weten wat je hebt, en wat je eruit op wilt lossen.

Bovenaan