• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer speed

Barinta

Experimenterende gebruiker
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. Mijn nieuwsgierigheid was al een tijd zo erg dat ik het graag wou proberen en vanavond ging het gebeuren. Een aantal vrienden en ik gingen speed gebruiken en deze jongens hadden al aardig wat ervaring hiermee, in tegenstellin tot mij.

Om 21:00 nam ik mijn eerste lijn speed en tot mijn grote verbazing was dit alles behalve wat ik ervan verwachte. Na ongeveer vijf minuten kreeg ik een ontzettend helder gevoel ik mijn hoofd en het voelde alsof mijn hersenen nog nooit zo goed gewerkt hebben.

Ik ben overigens getest op ADHD bij het GGZ maar heb mij altid afgevraagd of ik dit wel echt had, ik heb hier nooit ritalin voor geslikt. Maar na deze avond kan ik dit zeker wel bevestigen want in tegenstelling tot de andere jongens werd ik ontzettend relaxed en helder, extreem helder.

Om 23:00 besloot ik nog een lijn te nemen maar deze keer wat dikker dan de lijn hiervoor. Mijn vrienden hadden al aardig wat meer gesnoven inmiddels maar omdat het mijn eerste keer speed was besloot ik het rustig aan te doen.

En daar kwam het gevoel binnen, het leek nu nog wel extremer dan het eerste lijntje en ik kreeg een ontzettende praat kick. Het leek wel alsof ik praten zelf uitgevonden had en ik kon niet stoppen met lullen.

Ik kon me bijna niet voorstellen dat ik er zo 'lekker' van zou kunnen gaan, had meer een opgefokt gevoel verwacht maar het was bijna alsof ik aan de mdma zat. Als jullie snappen wat ik bedoel.

Heb over de avond nog een lijn genomen en ben toen naar huis toe gegaan. En eenmaal buiten aangekomen besefte ik pas echt wat voor werking het op me had. Fietsen is nog nooit zo lekker geweest en mijn zicht was super scherp. Alsof ik alles in het kleinste detail zie.

Heb die nacht nog uren naar het plaffond lopen staren en heb hier een ding van geleerd, ik kan de volgende keer beter eerder beginnen want dit spul werkt super lang.

Hoop dat jullie hebben genoten van mijn report!

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goede pep is leuk spul, he? :wink:
Ik vond het ook anders dan ik verwachtte toen ik het voor het eerst gebruikte. Je kunt het beste iets kalmerends gebruiken voor het slapen gaan, zelf neem ik tegenwoordig altijd wat ghb voordat ik ga slapen, werkt goed.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Deamon zei:
Je kunt het beste iets kalmerends gebruiken voor het slapen gaan, zelf neem ik tegenwoordig altijd wat ghb voordat ik ga slapen, werkt goed.
Vind je dit nou zelf goed advies, serieus?

Barinta

mandragora zei:
Deamon zei:
Je kunt het beste iets kalmerends gebruiken voor het slapen gaan, zelf neem ik tegenwoordig altijd wat ghb voordat ik ga slapen, werkt goed.

Ik snap je bezorgdheid. Thanks, maar ik gebruik toch geen drugs om andere drugs te sussen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Barinta zei:
mandragora zei:
Deamon zei:

Ik snap je bezorgdheid. Thanks, maar ik gebruik toch geen drugs om andere drugs te sussen.

Eentje met goed verstand jij :rock:

Leuk reportje overigens :wink:
Vind een keer pep op ze tijd ook best leuk, goedkoop/lang werkend gevoel/helderheid :grin:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
Deamon zei:
Ja. Zelf gebruik ik ook niet graag drugs om nadelen van een andere drug te onderdrukken, maar als ik moet kiezen tussen een goede nachtrust of de hele nacht wakker liggen, kies ik toch liever voor de rust. Daarnaast vind ik zowel pep als ghb vrij saai, maar vind ik de combinatie erg leuk. Natuurlijk moet je dan wel goed op de dosis letten.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Even een reactie op het ADHD gedeelte: zoals ik het lees is jouw reactie op speed niet anders dan die van iemand zonder ADHD. Van speed word je heel helder en dat is nu eenmaal de werking, met of zonder ADHD.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
En @ hierboven, prima dat je het zelf zo doet, maar ik vind het eerlijk wel een beetje suf om dan iemand anders zo'n tip te gaan geven. Maar dat zit 'm wellicht meer in de vormgeving van je zin.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ZERO- zei:
En @ hierboven, prima dat je het zelf zo doet, maar ik vind het eerlijk wel een beetje suf om dan iemand anders zo'n tip te gaan geven. Maar dat zit 'm wellicht meer in de vormgeving van je zin.
Iets kalmerends kan van alles zijn, ik wil er niet mee zeggen dat het perse een zware downer moet zijn, sorry als dat zo over komt. Ik merk dat ik er goed van slaap na een avond pep en dat ik me de volgende dag gewoon goed en energiek voel.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Deamon zei:
ZERO- zei:
Iets kalmerends kan van alles zijn, ik wil er niet mee zeggen dat het perse een zware downer moet zijn, sorry als dat zo over komt.

Wij lezen maar gewoon wat er staat, het kwam idd zo over :wink: .

Barinta

ZERO- zei:
Even een reactie op het ADHD gedeelte: zoals ik het lees is jouw reactie op speed niet anders dan die van iemand zonder ADHD. Van speed word je heel helder en dat is nu eenmaal de werking, met of zonder ADHD.

Zoals je ook kunt lezen werd ik ontzettend relaxed van speed, integenstelling tot mijn vrienden. Het feit dat een ieder of ik helder word van speed heeft inderdaad niks te maken met ADHD. Maar dit is een trip report is, dus probeer mijn gevoel te omschrijven.

Madbadger

Newbie
Kan allemaal perfect hoor, twijfel soms ook of ik hetzelfde ervaar bij bepaalde drugs.

Zo had ik bij coke al een verwachtingspatroon, omdat ik daar al heel wat over gehoord en gezien had. Daarom is dat voor mij eerder teleurstellend uitgevallen, zelfs bij een soort waarvan de meer ervaren mensen zeiden dat het super was. Dus de meeste ervaringen die ik lees, lopen nogal uiteen met de mijne. Maar ben van nature geen alfamannetje qua gedrag, en ik krijg net een groter zelfbewustzijn, dan vele mensen die zich net super in hun vel voelen, en de wereld lijken aan te kunnen. Maar natuurlijk krijg ik ook wel zin om te bewegen en dergelijke meer. Dus allemaal positief hoor, maar op mij (tot nu toe?) niet de werking die ik voor ogen had.

Maar bvb xtc, daar wist ik helemaal niks van. Was heel spontaan gekomen, in alle veligheid uiteraard, met dezelfde mensen als altijd. Maar onbevangen is mij dit nog veel beter gevallen en quasi elk verhaal dat ik hier lees erover, kan ik mij bijna perfect in vinden. Dus leuk en ook mijn favoriet.

Weed kan ook wel verschillen van: intensiteit gebruik, setting, alleen/met twee/veel volk, uw persoonlijke stemming enzovoort.

Dus je mag je persoonlijk gevoel uiteraard omschrijven.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
jaimy315 zei:
als je wil slapen moet je een joint roken dat werkt bij goed als ik xtc heb gebruikt en wil slapen

Bij speed ik wel een hele hoop jointjes roken hoor wil ik een beetje in slaap komen. ligt er natuurlijk aan hoelaat je je laatste nakkie neemt. had laatst over de hele avond 5 nakkies en 3 uur de laatste en 6 uur lag ik in bed en van slapen was geen spraken

Bovenaan