Eerste keer psychedelica

Baap

Belezen gebruiker
Heyy,

Ik gebruik al enkele jaren drugs. 3 jaar geleden begon dit met blowen en in de loop der tijd heb ik alle populaire uppers & downers al wel gehad, vooral omdat ik het gaaf vind om nieuwe drugs te proberen.

Op de een of andere manier heeft het mij nooit geïnteresseerd om een psychedelica te proberen. Na een goed gesprek met een vriend van mij die truffels heeft gebruikt, heb ik mij ervoor opengezet deze drugs categorie een kans te geven.

Ik heb goeie contacten en kan dan ook aan veel soorten drugs in deze categorie komen. Ik wil graag een positieve ervaring zodat ik een andere kijk krijg op de psychedelica. Welke psychedelica is het best om deze kijk te veranderen?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Probeer gewoon eens een portie truffels zou ik zeggen.

Of een research chemical psilo-analoog zoals 4ho-met, die geeft wat minder mindfuck dus minder kans op een bad trip.

gomega

Belezen gebruiker
Aangezien je nog geen ervaring hebt met psychedelica zou ik gaan voor iets dat een relatief lichte headspace heeft en ook niet al te lang duurt.

Een niet al te hoge dosering truffels of een tryptamine RC is dan een goede optie. Ik ben zelf geen hele grote fan van tryptamines, maar hou wel heel erg van 5-MeO-MiPT (een relatief lage dosering onder 10mg) aangezien het een entactogeen randje heeft.

Een andere optie is iets van de 2C-x familie pakken. De meeste daarvan hebben ook een niet al the sterke headspace en zijn ook veel beter stuurbaar dan de klassieke tripmiddelen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Voor een allereerste kennismaking met psychedelica lijkt me 2-CB (10-15mg) een prima optie. Andere mogelijkheden zijn een lage dosis truffels (7-12 gram) of een hele milde dosering LSD 30-80 ug).

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wil toch nog even terug komen op 2cb.

Andere mogelijkheden zijn een lage dosis truffels (7-12 gram) of een hele milde dosering LSD 30-80 ug).

Om echt volwaardig ervaring op te doen met het trippen zelf inclusief de mindset en het visuele is dit misschien wel een beter advies.

2cb is een beetje de "fake" psychedelica in mijn ogen. Op lage dosis lijkt het zelfs op mdma. Mensen kunnen zich misleid voelen als ze 2cb goed de baas zijn en dan verrast worden door de effecten van volwaardige middelen zoals truffels, LSD,...

TripJess

Bewuste gebruiker
Klinkt duidelijk. Ikzelf zou denk ik eerder neigen naar 2cb door de kortere duur en inderdaad dat je je koppie er nog bij hebt. Zelf twijfel ik of ik LSD aankan, want ik was laatst aan het tripsitten bij een hele goede maat die voor de 2e keer LSD nam en die heeft werkelijk vanaf dat het inkikte de hele nacht op de bank gezeten. Op een keer schijten na wat als een hel voelde omdat het allemaal niet klopte en die niet wist of die ooit van die pot af zou kunnen komen.

Verder vraag ik me af op LSD beter is om met jezelf te doen dan er nog iemand bij te hebben die het opheeft, omdat je toch wel in jezelf keert en jezelf gaat leren kennen wat ik vooral lees op het internet.

GroetJessss:thinking:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
2cb is een beetje de "fake" psychedelica in mijn ogen. Op lage dosis lijkt het zelfs op mdma. Mensen kunnen zich misleid voelen als ze 2cb goed de baas zijn en dan verrast worden door de effecten van volwaardige middelen zoals truffels, LSD,...
Ik zou niet zelf niet kiezen voor de benaming "fake" maar ik ben het wel met je eens dat 2-CB geen "volwaardig" tripmiddel is. Je kunt er niet dezelfde diepgang mee bereiken als met Psilopcybine of LSD. Op lage dosis lijkt het een beetje MDMA achtig inderdaad. Verder ben ik het met je eens dat ervaring met 2-CB niet zomaar betekent dat je klaar bent voor serieuze doseringen LSD of psilo. Toch vind ik het voor mensen zonder enige ervaring een soort van veilige kennismaking met psychedelica.

Op een keer schijten na wat als een hel voelde
Oei dat klinkt als een nare ervaring voor je maat...

Verder vraag ik me af op LSD beter is om met jezelf te doen dan er nog iemand bij te hebben die het opheeft, omdat je toch wel in jezelf keert en jezelf gaat leren kennen wat ik vooral lees op het internet.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Zelf doe ik het liever solo of met mensen die ook trippen maar er zijn ook argumenten voor het hebben van een nuchtere "tripsitter".

omdat je toch wel in jezelf keert
Of je veel in jezelf keert, en of je dat uberhaupt een probleem vindt, hangt af van je persoonlijkheid en je dosis. Ik vind het met lsd meestal wel meevallen. Ik vind zelf Psilocybine introverter.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
2cb is misschien vergeleken “echte” tripmiddelen een net-niet ding maar toch zeg ik, kijk er mee uit!
Ik heb het een aantal x gebruikt een tijd terug en het is heel leuk! Fake is het bij sommigen zeker niet. We hebben niet heel veel negatieve trip rapporten over 2cb maar heb er toch al een paar gelezen hier van mensen die echt heel “bad” zijn gegaan er op.
Zelf heb ik geen slechte ervaring er mee maar hoger als 19mg ben ik ook niet gegaan.
Leuk is 2cb zeker wel hoor. Ik vond 10-11 mg het leukste om te doen. Is geen trippen dan maar een mdma achtig gevoel met behoorlijke euforie (misschien wel meer als bij mdma bij mij) en gewoon heel blij en vrolijk. Muziek klinkt tof en de kleuren en vooral de natuur zijn prachtig! Als ik mijn ogen dicht deed zag ik wel wat visuals maar met ogen open alleen ademende objecten en wat golvende beelden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ja inderdaad zoals jij aangeeft Dunne, er zijn wel enkele gevallen waar het anders loopt of mensen in een loop terecht komen. Voor mij lijkt dat totaal onmogelijk omdat ik van 30 a 40mg quasi een heel matig, maar wel leuk, tripje krijg die in de verste verten niet in de buurt van het echte werk komt.

De dosis met dit middel is ook heel persoonsgebonden. Jij voelt je bv. lekker met 19mg. Bij mij gaat de vlieger pas op bij 25mg. Bij anderen is 12mg dan weer genoeg om dezelfde effecten te krijgen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja inderdaad zoals jij aangeeft Dunne, er zijn wel enkele gevallen waar het anders loopt of mensen in een loop terecht komen. Voor mij lijkt dat totaal onmogelijk omdat ik van 30 a 40mg quasi een heel matig, maar wel leuk, tripje krijg die in de verste verten niet in de buurt van het echte werk komt.

De dosis met dit middel is ook heel persoonsgebonden. Jij voelt je bv. lekker met 19mg. Bij mij gaat de vlieger pas op bij 25mg. Bij anderen is 12mg dan weer genoeg om dezelfde effecten te krijgen.

Met elke drug moet je natuurlijk uitkijken. Het scheelt zeker per persoon. Heb 2x een dosis van 19 mg genomen en was beide keren toch best visueel. Zeker vergeleken de 10-11 mg die ik vaker had genomen.
Echt “van de wereld in een trip” zat ik niet maar het ging best richting trippen. 30-40 mg wordt mij denk qua bodyload teveel. Met 19mg had ik er al best last van.

Nee als ik ooit eens klaar ben voor ECHT trippen ga ik LSD nemen! Rustig beginnen dan en als het kan per keer opschroeven de dosering.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Truffels zijn zeker een optie, alleen 12 gram (van sommige soorten) is echt een zeer extreme dosis.

13 gram Hollandia stond voor mij gelijk aan 150ug 1P-LSD + 45mg 4-HO-MET nassaal.

Je weet gewoon nooit hoe sterk je truffels zijn. Hierdoor zou ik toch eerder 4-HO-MET, 2C-B of nog beter 2C-C/2C-D aanraden. Weet dat er hier mensen zijn die anti RC's aanraden zijn, maar los van hoe veilig het is is het aanzienlijk beter te doseren dan andere bekendere middelen.

Uiteindelijk is alles een oke "startpunt", zolang je maar veel onderzoek doet en weet welke dosis je neemt.

Anderemaan

Wijs gebruiker

Ik heb visuals bij 7mg!!!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Truffels zijn zeker een optie, alleen 12 gram (van sommige soorten) is echt een zeer extreme dosis.

13 gram Hollandia stond voor mij gelijk aan 150ug 1P-LSD + 45mg 4-HO-MET nassaal.

Je weet gewoon nooit hoe sterk je truffels zijn. Hierdoor zou ik toch eerder 4-HO-MET, 2C-B of nog beter 2C-C/2C-D aanraden. Weet dat er hier mensen zijn die anti RC's aanraden zijn, maar los van hoe veilig het is is het aanzienlijk beter te doseren dan andere bekendere middelen.

Uiteindelijk is alles een oke "startpunt", zolang je maar veel onderzoek doet en weet welke dosis je neemt.

Daarin lijk jij dan wel eerder de uitzondering. Misschien reageer je heftig op psilocybine. 12 gram truffels is over het algemeen zeker geen extreme dosis (ook niet van de sterkere soorten - dat onderscheid in sterktes van verschillende soorten truffels schijnt sowieso vooral een ‘marketing ding’ te zijn). Het is gemiddeld genomen een lichte tot medium dosis. Wat ik absoluut niet zou zeggen van 150 ug 1P-LSD. Truffels zijn uiteraard wel een natuurproduct, dus ben het met je eens dat ervaringen op een gelijk aantal grammen per keer nogal uiteen kunnen lopen. Ik zou daarom een starter misschien ook eerder 2C-B of 4-HO-MET of een lage dosis 1P-LSD/ALD-52 aanraden.

Verder, over je post m.b.t. 2C-B, Eik zegt ook niet dat het onmogelijk is om hier diepgaande ervaringen mee te verkrijgen. Maar over het algemeen kun je wel zeggen dat dit middel geneigd is minder diepgaande trips te geven dan de meer klassieke psychedelica zoals psilocybine en LSD. Ikzelf vind dit verschil behoorlijk groot - 2C-B vind ik echt een pretpsychedelicum waar dit voor die andere twee niet geldt (en dit vind ik ook net de charme van 2C-B, ik gebruik het voor andere doeleinden). Als ik het zo eens op het forum lees, zijn er echter ook behoorlijk wat mensen bij wie 2C-B een heftiger/diepgaander effect heeft dan bij mij en anderen die 2C-B niet als een ‘serieus’ tripmiddel ervaren. Er is altijd sprake van een bepaalde individuele gevoeligheid. Het gaat dus ook altijd over gemiddelden. :)

TripJess

Bewuste gebruiker
Leuk is 2cb zeker wel hoor. Ik vond 10-11 mg het leukste om te doen. Is geen trippen dan maar een mdma achtig gevoel met behoorlijke euforie (misschien wel meer als bij mdma bij mij) en gewoon heel blij en vrolijk. Muziek klinkt tof en de kleuren en vooral de natuur zijn prachtig! Als ik mijn ogen dicht deed zag ik wel wat visuals maar met ogen open alleen ademende objecten en wat golvende beelden.

Dit klinkt goed, dat niveau zou ik wel willen zitten. Heb zelf bij X ook wel visuals gehad buiten bij schemering, naast de dat vaker voorkomt gezichten die veranderen.:laughing:

GroetJessss

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Daarin lijk jij dan wel eerder de uitzondering. Misschien reageer je heftig op psilocybine. 12 gram truffels is over het algemeen zeker geen extreme dosis (ook niet van de sterkere soorten - dat onderscheid in sterktes van verschillende soorten truffels schijnt sowieso vooral een ‘marketing ding’ te zijn). Het is gemiddeld genomen een lichte tot medium dosis. Wat ik absoluut niet zou zeggen van 150 ug 1P-LSD. Truffels zijn uiteraard wel een natuurproduct, dus ben het met je eens dat ervaringen op een gelijk aantal grammen per keer nogal uiteen kunnen lopen. Ik zou daarom een starter misschien ook eerder 2C-B of 4-HO-MET of een lage dosis 1P-LSD/ALD-52 aanraden.

Verder, over je post m.b.t. 2C-B, Eik zegt ook niet dat het onmogelijk is om hier diepgaande ervaringen mee te verkrijgen. Maar over het algemeen kun je wel zeggen dat dit middel geneigd is minder diepgaande trips te geven dan de meer klassieke psychedelica zoals psilocybine en LSD. Ikzelf vind dit verschil behoorlijk groot - 2C-B vind ik echt een pretpsychedelicum waar dit voor die andere twee niet geldt (en dit vind ik ook net de charme van 2C-B, ik gebruik het voor andere doeleinden). Als ik het zo eens op het forum lees, zijn er echter ook behoorlijk wat mensen bij wie 2C-B een heftiger/diepgaander effect heeft dan bij mij en anderen die 2C-B niet als een ‘serieus’ tripmiddel ervaren. Er is altijd sprake van een bepaalde individuele gevoeligheid. Het gaat dus ook altijd over gemiddelden. :)
Allemaal zeker waar.
Met 2C-B vind ik het best wel raar dat de individuele gevoeligheid zo ver uit elkaar ligt. Ik kan en vooral kon met paddo's altijd best grote dosissen nemen in vergelijking met vrienden etc. Maar met 2C-B ga ik van 13 mg al behoorlijk hard. Veel visuals, ademende muren, veel euforie geestelijk maar ook lichamelijk. Terwijl een maat dan gerust er 26mg er in gooit en nog helderder is. Terwijl dus die zelfde maat met paddo's minder kan hebben.

Baap

Belezen gebruiker
Dankjulliewel voor jullie inbreng,

Ik kan via een persoon die ik ken aan 2-cb fly komen. Is dit een prettige drugs voor mij om mee te beginnen in het space-wereldje? Of is de andere versie van 2-cb beter?

Ik hoor van jullie!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik vind zelf 2-CB fly nog wat minder "psychedelisch" en "diepgaand" dan 2-CB. Uiteindelijk wordt je wel goed waus van een dosis 2-CB fly en kan het uitstekend vermaak zijn. Voor meer introspectieve leerzame trips zou ik het niet zo snel gebruiken. Verder moet je rekening houden dat de dosering anders is en dat het echt veel langer duurt dan de reguliere 2-CB.

Bovenaan