Eerste keer Oxycodon vraagjes

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb via een vriend 2 Oxycodon Retard pillies gekregen omdat ik graag eens een opiaat wilde uitproberen. Ik weet uiteraard dat het erg verslavend is, en heb er al het één en het ander over gelezen. Toch, aangezien het toch een opiaat is nog even voor de zekerheid.

Ze zijn 10mg per stuk dus heb 20mg totaal. Ik begrijp dat het handig is met 10mg te beginnen en niet meer, en die kapot te bijten. Mijn vraag is nu, stel dat ik van die 10mg niet voldoende zou merken (lijkt me sterk, maar what if..) na hoelang kan ik dan het beste die andere 10mg (of 5mg natuurlijk) bijnemen? Met welke inwerkingstijd kan ik beste rekening houden?

Is het handig om nuchter te blijven qua mogelijke misselijkheid, of maakt dat weinig uit?
Is snuiven nog een mogelijkheid of heeft dat nadelen tegenover kapotbijten van tablet?
Hoe gevaarlijk is het combineren met speed? Als in, dat je na de coming down van speed de Oxycodon neemt bijvoorbeeld.

Andere tips&tricks welkom uiteraard!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hey

Ik gebruik dit al een tijdje tegen de pijn. Als je géén tolerantie hebt voor opiaten zou ik bij kru dvat Suprimal halen werkt perfect tegen misselijkheid.

En je hebt dus retard als je meer high ervan wil worden kan je het beste ze in je mond doen en opzuigen.

Als je het snuift gaat er veel verloren er word circa 80-90% opgenomen oraal. Nassaal is dat de helft en duurt korter.

Ik zou het nuchter doen om kennis te maken. Wees voorzichtig met Grapefruit sap en alcohol.

Van 20mg zal je vast iets voelen ik denk dat je zal gaan nodden en in slaap zal vallen. Ik zou ze allebei tegelijk innemen en opzuigen voor een recreatief effect.

Het werkt in ieder geval goed tegen de pijn :wink:

Wees voorzichtig het is erg verslavend het lijkt kwa structuur erg op heroïne.

Geniet ervan en probeer het niet vaker uit tenzij je het nodig hebt voor pijn op doktersadvies.

De effecten duren circa 4-6uur maximaal
Je kan jeuk krijgen wat vaak niet als onprettig aanvoelt.

Laat je weten hoe het Was?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ikzelf vind oxy eigenlijk een van de minst leuke opiaten om eerlijk te zijn, te stimulerend voor een opiaat waardoor de kans op nodden aanzienlijk kleiner is dan bij bijvoorbeeld morfine. Maargoed als je nog nooit een opiaat hebt gedaan heb je nog geen referentie materiaal, dus dan is elk middel wellicht wel chill.

Gevaarlijk qua verslaving zijn opiaten wel, dus pas er aub mee op.

Als in, dat je na de coming down van speed de Oxycodon neemt bijvoorbeeld.
Maar als je het echte opiaat effect wilt ervaren moet je het natuurlijk niet gaan combineren, ook niet in de come down.

En je hebt dus retard als je meer high ervan wil worden kan je het beste ze in je mond doen en opzuigen.
Ik zou retard zelf altijd gewoon crushen en in een capsule of bommetje doen. Als je erop zuigt kan het best lang duren voordat je alles binnen krijgt. Met kauwen loop je weer het risico dat je niet alles helemaal goed stuk bijt een deel alsnog vertraagd wordt afgegeven.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Oh.. Wat is er precies chill aan dan? Wetende dat je aan een zeer verslavend en catastrofaal middel gaat beginnen?

Yolo!

Nou, de effecten schijnen chill te kunnen zijn. :wink:

Ik denk wel dat als je van jezelf weet dat je vatbaar bent voor verslaving en/of weinig zelfdiscipline hebt, je je serieus moet afvragen of je dit wel wil gaan doen. Verslaving aan dit soort middelen is geen grapje. Dus ik snap je opmerking wel. Maar ja, dat geldt natuurlijk voor wel meer drugs waar mensen mee experimenteren hier op DF, niet alleen opiaten. SanneBanne moet dat zelf maar inschatten.

OT: in de come down van speed zou ik zeker niet doen, waarom zou je dat willen?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Waarom zou je hier op vrijwillige basis
mee willen experimenteren?:thinking:

Om dezelfde reden als ik andere drugs gedaan heb, uit nieuwsgierigheid/het een keer geprobeerd wil hebben. Ik heb er maar twee. Die man waarvan ik ze gekregen heb, kan ze ook niet zomaar missen en gaat me zeker niet voorzien van een voorraad. :wink: Van bedwelmen is verder ook weinig sprake. Ik ben puur benieuwd hoe de high voelt van een opiaat. Ik ben niet opzoek naar een middel waarmee ik voortaan gelijk mooi mijn zorgen kan vergeten of zo.

Hoe ik je vraag had moeten kunnen begrijpen vanuit de enkele "?" is me nog steeds een raadsel. :nerd:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Geniet ervan en probeer het niet vaker uit tenzij je het nodig hebt voor pijn op doktersadvies.

Nee gelukkig geen pijn of wat dan ook. Puur interesse voor de high die een opiaat (kan) geeft (geven).

Laat je weten hoe het Was?

Uiteraard! Ik weet nog niet wanneer ik het ga doen maar zal er een (klein) report over schrijven. :)

Ik heb me flink ingelezen over oxycodone. Ik weet er wat vanaf, maar heb het zelf nooit gebruikt. Het is een drug die ik graag wil proberen, maar dit simpelweg niet durf omdat er zo'n grote NEE sticker op opiaten zit.

Opiaten hebben een HELE SLECHTE naam. Is dit gegrond?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik heb me flink ingelezen over oxycodone. Ik weet er wat vanaf, maar heb het zelf nooit gebruikt. Het is een drug die ik graag wil proberen, maar dit simpelweg niet durf omdat er zo'n grote NEE sticker op opiaten zit.

Opiaten hebben een HELE SLECHTE naam. Is dit gegrond?

Als je het op medisch advies gebruikt is dit NIET waar. Dan wordt je ook niet high maar merk je als het de pijn verlicht.

Als je het misbruikt om high te worden is het terecht dat het een slechte naam heeft gekregen. Daardoor wordt het voor pijn patiënten moeilijk die het nodig hebben om het voorgeschreven te krijgen.
Ik spreek uit ervaring.

Ik zou retard zelf altijd gewoon crushen en in een capsule of bommetje doen. Als je erop zuigt kan het best lang duren voordat je alles binnen krijgt. Met kauwen loop je weer het risico dat je niet alles helemaal goed stuk bijt een deel alsnog vertraagd wordt afgegeven.

Omdat de formule intact blijft op deze manier. Ze hebben dit in 2011 veranderde.. tegen misbruik precies hoe jij het denkt te kunnen omzeilen. Daarom zuigen alsof het een keel snoepje is. En het is in 15 minuten ongeveer weg.

Enige manier is laten oplossen in de mond om het volledig sneller te laten werken.
Trust me ik gebruik het al ruim een jaar.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Omdat de formule intact blijft op deze manier. Ze hebben dit in 2011 veranderde.. tegen misbruik precies hoe jij het denkt te kunnen omzeilen. Daarom zuigen alsof het een keel snoepje is. En het is in 15 minuten ongeveer weg.

Enige manier is laten oplossen in de mond om het volledig sneller te laten werken.
Trust me ik gebruik het al ruim een jaar.
Ah ok, wist ik niet. Ondanks dat ik niet de intentie heb oxy ooit nog te gebruiken is het wel handig om te weten in ieder geval.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Als je het misbruikt om high te worden is het terecht dat het een slechte naam heeft gekregen.

Die slechte naam heeft het toch (vooral) omdat mensen het voorgeschreven krijgen en verslaafd raken? En dan allicht zelfs cold turkey moeten stoppen, en dan kiezen voor een illegale wijze het te verkrijgen of overstappen naar een drug als heroïne?

Of bedoel je een slechte naam qua gevaarlijk zijn dat mensen denken een leuke high te krijgen maar geen onderzoek doen en zichzelf per ongeluk een OD geven?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Als men het via een arts krijgt en neemt zeggen ze dat de kans op verslaving te verwaarlozen is. Dit is veel terug te lezen bij feiten en fabels over opiaten en opioden.

Die slechte naam heeft het toch (vooral) omdat mensen het voorgeschreven krijgen en verslaafd raken? En dan allicht zelfs cold turkey moeten stoppen, en dan kiezen voor een illegale wijze het te verkrijgen of overstappen naar een drug als heroïne?

Of bedoel je een slechte naam qua gevaarlijk zijn dat mensen denken een leuke high te krijgen maar geen onderzoek doen en zichzelf per ongeluk een OD geven?

Dit is wat ik bedoel inderdaad. Met dit middel gecombineerd met andere stofjes die op het zenuwstelsel werkt kan je als opiaat naïef persoon 400mg al levensgevaarlijk zijn met bijvoorbeeld fentanyl en drank met benzo's als voorbeeld.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Er zijn genoeg leukere drugs om te doen, dus laat ik opiaten gewoon staan. Scheelt me weer een risico, en als ik eens beneveld wil raken dan drink ik wel een paar biertjes. :tongueout:-

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@SanneBanne Welk merk heb je? De retard versie van aurobindo worden kleverig dat is om tegen te gaan dat men het injecteert. Heb zelf ook Sandoz en die blijven wel gewoon hard.

Just a heads up , dan weet je dat het normaal is bij aurobindo oxy retard. Vind zelf Sandoz fijner :wink:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
@SanneBanne Welk merk heb je? De retard versie van aurobindo worden kleverig dat is om tegen te gaan dat men het injecteert. Heb zelf ook Sandoz en die blijven wel gewoon hard.

Ik heb inderdaad de Aurobindo. Nou het gaat wel steeds aantrekkelijker klinken. Kwartier zuigen op een chemisch, kleverig pilletje. NOT. :weary::confounded::sweatsmile:

Doe jij zelf wel injecteren met die harde, of wel gewoon zelfde manier ook?

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Is oxycontin nog bruikbaar als het over de datum is. Ik heb er nog een paar honderd liggen van een man die ze opspaarde. Ze liggen al heel veel jaar in de kast. Ik ben niet van plan om ze zomaar te gebruiken (of weg te geven of te verkopen). Ik vind het zonde om ze weg te gooien omdat het in onvoorziene omstandigheden altijd van pas kan komen. Maar als het spul vergaan is heb ik er niets meer aan en kan ik het beter aan de eendjes voeren.

Ik ben nu eenmaal een prepper en verzamelaar als het om drugs gaat.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik heb inderdaad de Aurobindo. Nou het gaat wel steeds aantrekkelijker klinken. Kwartier zuigen op een chemisch, kleverig pilletje. NOT. :weary::confounded::sweatsmile:

Doe jij zelf wel injecteren met die harde, of wel gewoon zelfde manier ook?

Nee ik neem het ook oraal nooit gesnoven of wat. Aangezien het oraal simpelweg het best werkt.
En het klinkt erger als het is hoor :wink: Het is fijn om een keer mee te maken. Het is circa 2x zo sterk als morfine zie het FK.

Is oxycontin nog bruikbaar als het over de datum is. Ik heb er nog een paar honderd liggen van een man die ze opspaarde. Ze liggen al heel veel jaar in de kast. Ik ben niet van plan om ze zomaar te gebruiken (of weg te geven of te verkopen). Ik vind het zonde om ze weg te gooien omdat het in onvoorziene omstandigheden altijd van pas kan komen. Maar als het spul vergaan is heb ik er niets meer aan en kan ik het beter aan de eendjes voeren.

Ik ben nu eenmaal een prepper en verzamelaar als het om drugs gaat.

Als het nog netjes in de blister zit verpakt kan het gemiddeld nog 2-3 (4 of meer zou ik erg twijfelen) jaar mee als de temperatuur ook stabiel is. Dit verschilt per medicijn maar deze marge kan je aanhouden.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als het nog netjes in de blister zit verpakt kan het gemiddeld nog 2-3 (4 of meer zou ik erg twijfelen) jaar mee als de temperatuur ook stabiel is. Dit verschilt per medicijn maar deze marge kan je aanhouden.
Dit inderdaad, de meeste medicijnen blijven ver na datum nog prima werken. Daarna zijn ze ook niet in enen bedorven ofzo, maar slechts wat minder potent.

Doe maar niet aan de eendjes voeren dus @Parfumflesje, tenzij je graag eenden om zeep helpt.

Fruitvlieg

Experimenterende gebruiker
Ik heb een maandje of twee geleden oxycodon gebruikt samen met mijn vriend en het was wel relaxt. Voelde me een beetje wolkerig en vaag, maar ben veeeeeeel waziger geweest in mijn leven. We werden er in ieder geval knettergeil van. Echt uren en uren superfijne seks gehad. Je bent van binnen ook wolkerig en licht verdoofd, waardoor je als vrouw in ieder geval een stuk langer best stevig kan (en moet :wink: )vrijen. Als mannetje dus ook, want er zijn wel twee voor nodig, natuurlijk... Ik weet niet of dit representatief is voor oxycodon, maar het is mijn ervaring.

Ik vond het nou niet zo indrukwekkend. Zo'n wauw-factor heeft het niet naar mijn mening. Ik heb geen sterke behoefte het nog een keer te doen al lijkt het me wel weer eens leuk als het zich voordoet. En leuke seks heb ik zo ook wel. Maar Sanne, zeker het proberen waard, als het even kan met knuffel-of vrijbuddy. Gewoon lichte dosering en minstens drie maanden tussen de keren laten dat je het doet en dan is er niet zo veel aan de hand. Veel plezier!

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Dat klinkt goed @Fruitvlieg! Ik heb geen relatie maar genoeg dromen :tonguewink::blushing:, dus komt goed!

Wat zou jij aanraden trouwens? Starten met 10mg, of direct 20mg? (Ik ga erop zuigen tot ze opgenomen zijn.)

En, eventueel ook voor anderen, als ik met 10mg start, hoelang nadat pil weggesmolten is weet ik zo'n beetje dat het voldoende is of moet bijnemen? Ik blijf nuchter en heb geen tolerantie en nooit eerder een opiaat gehad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb een maandje of twee geleden oxycodon gebruikt samen met mijn vriend en het was wel relaxt. Voelde me een beetje wolkerig en vaag, maar ben veeeeeeel waziger geweest in mijn leven. We werden er in ieder geval knettergeil van. Echt uren en uren superfijne seks gehad. Je bent van binnen ook wolkerig en licht verdoofd, waardoor je als vrouw in ieder geval een stuk langer best stevig kan (en moet :wink: )vrijen. Als mannetje dus ook, want er zijn wel twee voor nodig, natuurlijk... Ik weet niet of dit representatief is voor oxycodon, maar het is mijn ervaring.

Ik vond het nou niet zo indrukwekkend. Zo'n wauw-factor heeft het niet naar mijn mening. Ik heb geen sterke behoefte het nog een keer te doen al lijkt het me wel weer eens leuk als het zich voordoet. En leuke seks heb ik zo ook wel. Maar Sanne, zeker het proberen waard, als het even kan met knuffel-of vrijbuddy. Gewoon lichte dosering en minstens drie maanden tussen de keren laten dat je het doet en dan is er niet zo veel aan de hand. Veel plezier!
Dit is echt de eerste keer dat ik lees dat een opiaat bij iemand libido verhogend werkt, vrij standaard is juist het omgekeerde.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
En, eventueel ook voor anderen, als ik met 10mg start, hoelang nadat pil weggesmolten is weet ik zo'n beetje dat het voldoende is of moet bijnemen? Ik blijf nuchter en heb geen tolerantie en nooit eerder een opiaat gehad.
Wacht minstens een uur voordat je bijneemt en als je bijneemt doe dan bijvoorkeur de helft van je start dosis.

Ik kan helaas uit veelvuldige ervaring zeggen dat het niet fijn is om teveel van een opiaat te nemen, lees een uur lang kotsend boven de wc hangen. Ik nam eigenlijk bijna altijd teveel of ging te lang door met sommige opiaten (bijvoorbeeld U-47700 en oxycodone) omdat ik op zoek was naar nodden waar deze middelen niet heel geschikt voor zijn.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ja, dat wil ik voorkomen inderdaad, dat gekots. Nodden ga ik ergens ook gewoon vanuit dat ik dat niet ga krijgen. Als ik beetje vaag kan liggen dromen ben ik eigenlijk al tevreden. Als het bij mij libido opwekt zal ik niet verbaasd zijn. Die krijg ik op benzo's zelfs extreem. Daarvan zeggen ze ook dat juist libido verlagend zou moeten zijn. Ik ben vreemd. :hushed:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja, dat wil ik voorkomen inderdaad, dat gekots. Nodden ga ik ergens ook gewoon vanuit dat ik dat niet ga krijgen. Als ik beetje vaag kan liggen dromen ben ik eigenlijk al tevreden. Als het bij mij libido opwekt zal ik niet verbaasd zijn. Die krijg ik op benzo's zelfs extreem. Daarvan zeggen ze ook dat juist libido verlagend zou moeten zijn. Ik ben vreemd. :hushed:

Jij bent gewoon zelf één groot libido. :laughing:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik ben daarom ook blij met oxycodon mijn libido is eerder hoger als lager.

Tramadol is een libido killer morfine sulfaat en oramorph hebben geen invloed op libido.
Bij tramadol is het bekend als bijwerking voor mannen dat ze geen orgasme meer kunnen krijgen erdoor. Erg frustrerend lol

Doe mij maar oxy vind vriendin ook fijner.

Ps shit ben te erg onder invloed van Tiletamine :/ Vind dat kut spul dan weet ik dat ook weer.

Fruitvlieg

Experimenterende gebruiker
Dat klinkt goed @Fruitvlieg! Ik heb geen relatie maar genoeg dromen :tonguewink::blushing:, dus komt goed!

Wat zou jij aanraden trouwens? Starten met 10mg, of direct 20mg? (Ik ga erop zuigen tot ze opgenomen zijn.)

Ik had 2 x 5 mg gepakt. Dus 10 mg in totaal en in 1x. Ik zou dus met 10 mg beginnen en afwachten. Wel goed dat je niet meer dan die 20 mg in huis hebt. Als ik jou was zou ik ervoor zorgen nooit meer dan dat aanwezig te laten zijn op het moment dat je ze pakt. Ik heb later nog een half pammetje gepakt en toen was het effect meteen weg en vielen we in slaap. Achteraf gezien natuurlijk niet zo wijs om downer op downer te pakken, dus gewoon bij oxycodon blijven!

Je klinkt als een verstandige meid, dus heel veel plezier en we lezen wel wat je ervan vond!

Oh, en van misselijkheid helemaal geen last gehad en we hadden gewoon gegeten van tevoren. Volgens mij hebben we het tabletje opgesabbeld. Het is allemaal niet zo spannend, hoor. Wel goed dat je je goed informeert. Gewoon niet teveel eten van tevoren, lekker in bed of op de bank gaan liggen, leuke (kleur) sfeerverlichting aan, relaxt muziekje en chillen maar. Enjoy!

Laatst bewerkt:

Dagoth Ur

Belezen gebruiker
Niet vaker dan 1-2x per maand een paar poppen en de kans op lichamelijke verslaving is nihil. En anti-misselijkheid pillen helpen ook voor de comedown. Kan je gewoon bij de apotheek halen als het goed is. Ik zeg dit omdat ik na oxy's altijd zo'n nare misselijkheid heb als ik iets doe behalve stil liggen in bed. Dit is ook een optie tegen de misselijkheid XD

Als je het nog nooit hebt genomen ga je van 20-30mg wel een lekker gevoel krijgen. Van 40-50mg ga je wel beetje die nodding in and out space krijgen maar ik had ergens gelezen dat 40mg eigenlijk al te veel is voor een non-tolerante gebruiker.

Kzou zeggen 30mg en je gaat wel die space krijgen die je wilt. Vanaf daar kan je bijnemen als de behoefte aanwezig is

Laatst bewerkt:
Bovenaan