Eerste keer LSD, help?

Tomorrowneverknows

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal!

Ik ben in het bezit van een aantal 1p-LSD pellets á 150 ug/stuk. Morgen staat, samen met een maatje, onze eerste LSD trip op de planning! Ik had hierover enkele vragen:

Ik weet dat de ‘postzegels’ onder de tong gelegd dienen te worden voor het beste effect.. maar hoe werkt dit met pellets? Moet ik erop zuigen/kauwen of wat?

Ook hebben we het idee opgevat, om in een nabijgelegen stuk bos te gaan wandelen tijdens de trip. Dit zou magisch moeten zijn, maar: hoe is dit qua planning het handigst, denken jullie?

Een halfuur/uur na inname er naartoe gaan? Of wachten tot we op de piek zijn? Graag jullie ideeën hierover!

We hebben er iig enorm veel zin in!

Alvast bedankt!

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Als het de eerste keer is, zou ik eerst thuis even afwachten hoe die valt. Is het de eerste keer trippen voor jullie?
Ik zou na de piek eens kijken of je naar buiten wil.

Het zijn dus pillen? Ik denk dat je die het beste doorslikt.

Veel plezier iig!

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik weet dat de ‘postzegels’ onder de tong gelegd dienen te worden voor het beste effect.. maar hoe werkt dit met pellets? Moet ik erop zuigen/kauwen of wat?
Ik weet niet hoe je dingen eruit zien maar als je denkt dat je de LSD eruit kunt zuigen doe dit gerust voor een kwartier. Maar je hoeft je sowieso geen zorgen te maken, LSD werkt gewoon als je het inslikt.

Wat ik qua timing aanraad: als de effecten beginnen opkomen, ga dan naar het bos en spendeer daar enkele uren. Als iemand van jullie diep tript kan het moeilijker worden nog te verplaatsen, wat saai kan zijn voor de ander mocht die wel nog kunnen wandelen. Want het bos lijkt mij inderdaad een magischere setting dan thuis. Vergeet geen water mee te nemen tegen de dorst en eventueel iets om te knabbelen na een paar uur :)
Voor de rest zal het zichzelf uitwijzen, probeer vooraf niet te strict te plannen, of ter plekke te hard aan een planning willen houden waar je op het moment zelf misschien geen zin in hebt. Tegen de flow van een trip ingaan zal een minder goede ervaring opleveren. Het wordt wel duidelijk op het moment zelf :wink:

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Begin op tijd (einde ochtend, begin middag) en de belangrijkste planning is dat je vanaf het tijdstip van inname ongeveer 24 uur geen verplichtingen hebt. Heb je die wel, regel dat dan vandaag. Zitten je kleine of grote dingen dwars op dit moment? Probeer daar vandaag zo goed als mogelijk iets aan te doen. Is dat moeilijk, bespreek die dingen dan in nuchtere staat in ieder geval met elkaar. Koop fruit en (ongezouten) noten. Ga er vanuit dat je de weg kwijtraakt in het bos. Kleed je als een buitensport freak (ademend maar warm). Koop eventueel wat wiet (eigen risico!) en mocht dat nog lukken wat benzo’s als tripkiller.

Safe travels! 150ug 1P is best een kluif, zelfs al heb je ervaring met andere tripmiddelen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Tomorrowneverknows welkom op het forum!

Ik ben het eens met de meeste adviezen die hierboven al zijn gegeven. Ik heb geen idee of je al ervaring met trippen hebt maar zo niet dan vind ik 150ug best wel een pittige dosis. Wees je daarvan bewust. Verder zou ik de eerste keer niet gaan combineren met cannabis.

en halfuur/uur na inname er naartoe gaan? Of wachten tot we op de piek zijn?
Ik zou wachten totdat de piek volledig in werking is. Normaal gesproken 1 tot 1,5 uur na inname maar je kunt voor de zekerheid langer wachten. Als je je op de piek comfortabel genoeg voelt om een boswandeling te maken dan moet je dat vooral doen. Buiten trippen is mooi! Maar als je nuchter naar een bos gaat en dan "overvallen" wordt door de kracht van de trip dan ben je liever thuis dan in het bos.

Anyways.... geniet ervan! LSD is pure magie. Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens met @Eik. Beter 100 ug voor een eerste keer denk ik. Je kunt later (niet tijdens dezelfde trip vanwege tolerantie) altijd nog trippen op een hogere dosering. Dit zijn niet het soort dingen om ongeduldig mee te zijn.

Verder raadt ik wiet tijdens de piek ook sterk af. In de late comedown is op zich wel oké. Heb het hier op DF al heel vaak genoemd, maar wil mensen toch graag waarschuwen: ik ben een keer zwaar verkeerd gegaan op LSD (ALD-52 eigenlijk, maar zelfde ding...) plus wiet tijdens de piek. Wiet kan vrij makkelijk een element van paranoia toevoegen aan een trip. Laat je je daardoor in wat voor mate dan ook beïnvloeden, dan is er mogelijk de kans dat je heel snel, heel verkeerd gaat. We hebben het dan over een retourtje persoonlijke psychologische hel, met heel goed mogelijk post-traumatische klachten als je daar niet goed mee omgaat. Onderschat deze middelen niet, zeker niet in combinatie met elkaar. En zeker tijdens een eerste trip doe je er heel verstandig aan om niet te gaan combineren.

LSD is trouwens fascinerend genoeg op zichzelf! Luister niet teveel naar mensen die alles maar moeten combineren met elkaar. Sommigen weten door goede research vrij goed wat ze doen, maar velen gooien ook gewoon roekeloos spul bij elkaar. Dat het dan tot nog toe niet verkeerd is gegaan zegt helemaal niets. Ik noemde LSD plus wiet hier op DF eerst ook een gouden combinatie. Daar denk ik nu heel anders over.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Eens met @Eik. Beter 100 ug voor een eerste keer denk ik. Je kunt later (niet tijdens dezelfde trip vanwege tolerantie) altijd nog trippen op een hogere dosering. Dit zijn niet het soort dingen om ongeduldig mee te zijn.

Helaas heeft TS 150ug pellets/microdots. Ik heb ze nooit gezien maar dat is lastig delen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Helaas heeft TS 150ug pellets/microdots. Ik heb ze nooit gezien maar dat is lastig delen.
Hmm, dat is misschien lastig ja...

150 ug kán op zich wel, maar je bent wel min of meer gegarandeerd van een 'wild ride'. Kan de TS dat accepteren en dat voor een dikke 10 uren lang dan moet het te doen zijn als TS verder ook goed in zijn vel zit. Ik zou beginners toch eerder een stuk lagere dosering aanraden, maar goed...

Blijf dan in ieder geval wel echt van de wiet af TS...

Wellicht kun je de microdots toch opdelen mbv een mesje(?)

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Hmm, dat is misschien lastig ja...

150 ug kán op zich wel, maar je bent wel min of meer gegarandeerd van een 'wild ride'. Kan de TS dat accepteren en dat voor een dikke 10 uren lang dan moet het te doen zijn als TS verder ook goed in zijn vel zit. Ik zou beginners toch eerder een stuk lagere dosering aanraden, maar goed...

Blijf dan in ieder geval wel echt van de wiet af TS...

Wellicht kun je de microdots toch opdelen mbv een mesje(?)
Ik ben het inmiddels met je eens 😉. Ik weet niet wat er gebeurt was als ik geen tripsitters bij me had. Was sowieso hopeloos verdwaald in Huisjesland 🤣.

Misschien zijn die dots wel oplosbaar in water of wodka. Maar als het een emulsie wordt is er helemaal geen pijl meer op te trekken.

Purplext

Badass junkie
Dots zijn niet oplosbaar in demi-water. Heb dit laatst aan een vendor gevraagd.
Verder zou ik alleen in een bos trippen waar je de weg heeeeeel goed kent en dan nog kan het lastig zijn weet ik uit ervaring.
Ik heb het vaak gedaan, maar laatste keer toch een afslag gemist en raakte compleet gedesoriënteerd.
Van google maps snapte ik toen ook weinig meer...

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Van google maps snapte ik toen ook weinig meer...
Kaartlezen is echt niet te doen met een goede dosis LSD. Het is belangrijk dat je inderdaad een beetje de omgeving kent. Ook het lezen van bijvoorbeeld vertrektijden van treinen en bussen gaat vaak fout maar wel zo dat je er de lol wel weer van in kunt zien.

Zo heb ik ooit met 2 vrienden midden in Amsterdam gestaan trippend en wel en toen waren we van plan de tram naar het centraal station te nemen. In de tijd van strippenkaarten was dit een regelrecht fiasco. Alleen het al instappen in de tram en het hele concept van instappen als de deur voor je snufferd automatisch opengaat is iets wat niet te bevatten is op zo'n moment. Strippenkaart openvouwen op de juiste manier en in de stempelautomaat zien te krijgen... lukt niet. Uiteindelijk zijn we maar gewoon het spoor van de tram naar het station lopend gaan volgen. Paniek was ver te zoeken, we lagen echt overal om in een deuk en hadden pijn in de buik van het lachen. Dus op zich is het prima te doen in een vreemde omgeving en zelfs voor de 1e keer kan het mits er iemand bij is die een beetje ervaring heeft met het spul. Het beste is gewoon geen verwachtingen te hebben en er helemaal in gaan.

Tomorrowneverknows

Wauw mensen, ik word net wakker na gister heel de dag te hebben getript.. kijk ik hier, zie ik al jullie reacties en tips, bedankt!

Woorden schieten eigenlijk een beetje tekort om te vertellen wat er gister allemaal is gebeurd, maar het was fantastisch! Had geen moment het gevoel dat ik slecht ging!

Misschien dat ik binnenkort nog een report schrijf over deze ervaring, maar voor nu moet ik echt even bijkomen en alles verwerken..

Nogmaals bedankt voor jullie tips!

रति

Wijs gebruiker
Wauw mensen, ik word net wakker na gister heel de dag te hebben getript.. kijk ik hier, zie ik al jullie reacties en tips, bedankt!

Woorden schieten eigenlijk een beetje tekort om te vertellen wat er gister allemaal is gebeurd, maar het was fantastisch! Had geen moment het gevoel dat ik slecht ging!

Misschien dat ik binnenkort nog een report schrijf over deze ervaring, maar voor nu moet ik echt even bijkomen en alles verwerken..

Nogmaals bedankt voor jullie tips!
Ben benieuwd!
Je eerdere tripreport #1 was erg grappig.

Spyro

DF-koning
Wat fijn dat het zo goed is bevallen! Mijn eerste LSD ervaring was vreselijk, ben daarna heel bang geweest om het nog een keer te proberen.

Ik ben benieuwd naar je trip report!

Tomorrowneverknows

Hoi allemaal! Ik ben er een tijdje tussenuit geweest vanwege verplichtingen, maar ik ben weer helemaal back on track op het forum!

Het leek me zonde om hier een nieuwe topic voor te starten, maar correct me if I’m wrong:

Over 3 weken staat er éindelijk weer een LSD trip op de planning! Ik heb van de vorige keer nog 2 pellets a 150 ug over, nog helemaal netjes ingepakt in de folie, en bewaard in een donker laatje. Iemand een idee of deze pellets een bepaalde houdbaarheid hebben of aan potentie verliezen na de afgelopen paar maanden?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Over 3 weken staat er éindelijk weer een LSD trip op de planning! Ik heb van de vorige keer nog 2 pellets a 150 ug over, nog helemaal netjes ingepakt in de folie, en bewaard in een donker laatje. Iemand een idee of deze pellets een bepaalde houdbaarheid hebben of aan potentie verliezen na de afgelopen paar maanden?
Goed verpakt op een donkere plek waar het niet super heet wordt kun je ze tijden bewaren. In de loop van vele maanden (jaren) verliest LSD in mijn beleving wel wat van zijn potentie maar in een paar maanden zal dat verwaarloosbaar zijn, mits goed behandeld dus.

Tomorrowneverknows

Zeker @Roze Olifant!

Ben al bezig met de voorbereidingen, ouders een weekendje achterhoek cadeau gedaan 😛, boodschappenlijstje met snacks is al bijna rond. Afgelopen weken bezig geweest met het samenstellen van een ‘tripmuziek’ afspeellijst.

Echt, ik kan er lang of kort over praten, maar LSD blijft toch echt m’n favo drug. Blijft bijzonder 😍

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zeker @Roze Olifant!

Ben al bezig met de voorbereidingen, ouders een weekendje achterhoek cadeau gedaan 😛, boodschappenlijstje met snacks is al bijna rond. Afgelopen weken bezig geweest met het samenstellen van een ‘tripmuziek’ afspeellijst.

Echt, ik kan er lang of kort over praten, maar LSD blijft toch echt m’n favo drug. Blijft bijzonder 😍

LSD is voor nu ook mijn favo als ik dan echt zou móeten kiezen. Alles zit erin, het heeft niets anders nodig. Heeft mij al veel geleerd en tig waanzinnige ervaringen bezorgd. Een goede LSD-trip zou ik iedereen toewensen, je kunt naar mijn mening niet sterven zonder dat meegemaakt te hebben. :’) Al zijn er ook veel andere tripmiddelen die enorm fascinerend zijn (met name psilocybine, DMT, etc., en dan weer op hun eigen manier). Goed dat je je zo goed voorbereidt trouwens! Ouders uit huis altijd een goed idee. :relieved: Muzieklijst en lekkere hapjes in huis, ook erg belangrijk! Moet helemaal goedkomen als ik dat zo hoor. :hearteyecat:

Ik had trouwens nog nooit van pellets gehoord m.b.t. (1P-)LSD.

Bovenaan