• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer ketamine

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oké. Ik heb zeker al een jaar terug een keertje ketamine gekocht maar ik vond dat ik er eindelijk maar eens werk van moest maken om ’t te gebruiken. Ik was best brak van vrijdagavond, weinig geslapen, was best moe, maar ik wou het toch wel doen eigenlijk. Omdat het anders weer heel lang zou duren voor het zou kunnen.

Dus om 22:00 zaterdagavond had Smartie wat lijntjes gemaakt en ik zat mezelf helemaal op te vreten van de zenuwen. Zo vaak drugs gedaan. Altijd zenuwachtig. Story of my life. Toch maar gedaan. Smartie zei na 10 minuten of zo dat ‘ie het al wel merkte maar ik vond het maar meevallen allemaal. Nog een lijntje. Ik wist nog steeds niet wat ik moest voelen, maar ik vond wel dat ik niet echt nuchter meer was. De kamer zag er een beetje anders uit, maar niet vervormd zoals ik gewend ben bij psychedelica. Smartie’s handen voelden wel raar, net alsof het een pop was. M’n joggingbroek voelde heel hard? Geen idee hoe. Ik voelde me wel vaag, maar ik vond het nog steeds wel meevallen allemaal. Misschien had ik iets heftigers verwacht of zo? Al die grote verhalen over keta enzo en nu was alles gewoon vaag en raar en dat was het. Dat was op zich wel grappig hoor, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. Met stimulerende middelen ga ik feesten, met hallucinerende middelen ga ik mooie dingen zien, en hier wist ik het niet echt mee.

Toen het effect weer wat minder was gingen we nog maar een keer doen, ditmaal weer wat meer. Het eerste waar ik toen echt verbaasd over was, was de muziek. Die klonk zo fucking raar! Ik wist dat het gewoon één liedje was wat één geheel moest vormen maar het klonk alsof alle muziekinstrumenten los van elkaar maar wat speelden. Heel bizar. We luisterden eerst The Smiths en daarna Placebo, allebei muziek die ik zo goed ken, en het klonk zo anders dan ik gewend ben. Alsof we heel wat anders op hadden gezet. Ik ken alle videoclips van Placebo maar als ik ernaar keek leek het allemaal helemaal niet te kloppen. De videoclips gingen langzamer dan de muziek. Maar soms ging de muziek ook langzamer, terwijl ik wist dat dat niet klopte. De tijd gaat nog steeds even snel, hoe kan de muziek dan langzamer gaan.. :confused: Het ritme was er ook helemaal in weg. Het klonk allemaal maar onsamenhangend.
Oja, en m’n lippen waren gevoelloos en dat voelde ook heel vreemd. Smartie zei dat ik op de grond moest zitten omdat hij vond dat de grond zacht voelde maar bij mij was de grond nog steeds hard. :rolleyes:

Tegen de tijd dat het minder werd waren we allebei eigenlijk best moe, het was inmiddels 00:15 of zo, maar we spraken af nog één keer te doen, ik wilde weer wat meer. Supergoor, dat snuiven, ik heb nog maar weinig afgesnoven in m’n leven, en dit liep zo vies m’n keel in, m’n neus prikte, m’n ogen gingen tranen en ik moest niezen. Brrrr. Minpuntje wel. Máár ik had nu wel eindelijk het gevoel dat ik het echt leuk begon te vinden. Alsof je een hele rare vage verwarrende wereld in gezogen wordt. De kamer zag er ook best wel grappig uit. Dingen leken groter en kleiner en verder weg en dichterbij, terwijl er tegelijkertijd ook helemaal niks veranderde. Jezus wat vaag.
Ik lag naast Smartie op de bank en zijn gezicht leek soms heel anders, terwijl het wel hetzelfde was. Als hij een kus gaf vond ik het maar raar, want een kus geven voelde ineens heel doelloos. Waarom doen mensen dat überhaupt eigenlijk? Hij ging op gegeven moment de verwarming hoger (of lager?) zetten maar hij bewoog echt als een robot. Ik weet niet of dat aan mij of aan hem lag, maar het was wel heel grappig, en ik voelde me echt alsof we in Supermario beland waren. :sunglasses: Ik heb Smartie uitgedaagd te omschrijven hoe hij zich voelde maar dat lukte niet echt. Af en toe moesten we even met onze benen bewegen om erachter te komen welke van wie was.

We hebben nog tot 01:30 of zo op de bank gelegen en een beetje halve gesprekken gevoerd tot we weer in staat waren om op te staan en naar bed te gaan.
Dus dat was dat. Ik heb als een engeltje geslapen. En ik vond het best leuk, ’t was in ieder geval gewoon gezellig en grappig. Maar voor mij mag het de volgende keer best meer, dat het nog wat meer trippy wordt. Lijkt me wel leuk.

Groetjes.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat je beter tegen ketamine kunt dan ik, ik heb hem heftiger ervaren dan jij. :grin: Chill avondje al met al maar een minder interessante keta ervaring dan de voorgaande ervaringen. Volgende keer een stapje verder! :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Grappig om te lezen. Veel raakvlakken natuurlijk. Het stomme is inderdaad dat er niks lijkt te veranderen maar toch veranderd alles. Dat met muziek heb ik ook wel wat je zegt. Maar wel vooral bij hele drukke nummers. Alles wat langzaam is gaat goed.

Ik en mijn vriendin liggen uiteindelijk meestal samen op het vloerkleed tegen elkaar ogen dicht van intense visuals te genieten met onze handen die elkaar vasthouden.

blijft leuk zo af en toe ook de dag erna heb je vaak zon residu licht gevoel in je hoeft heel stress vrij.

SmartieAndMe zei:
Ik denk dat je beter tegen ketamine kunt dan ik, ik heb hem heftiger ervaren dan jij. :grin: Chill avondje al met al maar een minder interessante keta ervaring dan de voorgaande ervaringen. Volgende keer een stapje verder! :grin:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Apart zeg. Het klinkt inderdaad heel erg anders dan psychedelica. Toch wel interessant om eens mee te maken denk ik. Het is dus allemaal wat betekenisloos als ik het zo hoor? Of is dat niet altijd zo?

Bobsacamano zei:
Ik en mijn vriendin liggen uiteindelijk meestal samen op het vloerkleed tegen elkaar ogen dicht van intense visuals te genieten met onze handen die elkaar vasthouden.
Zijn die visuals vergelijkbaar met die van psychedelica dan, of heel anders?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Vind het zelf op psychedelica lijken. Mijn vriendin en ik zaten in een soort tja sprookjesachtige halucinaties. Maar de dosis was toen vrij hoog :wink:

Anyway interessant dat het zo veel verschil maakt. Blijft toch altijd met drugs en medicatie de een heeft aan de helft genoeg terwijl de ander niets voelt. Herkenbaar punt.
Was weer een geslaagde avond zo te lezen.

Keta is leuk met mate , deed het eens in de 1-2 maanden om het leuk en uniek te houden.

MeejheM

Badass junkie
Ik vind ketamine zeker psychedelisch, anestetisch of andere benamingen van de drug vind ik eigenlijk overbodig. Je wordt er zeker vaag van, en dat doet het bij iedereen.

de effecten zijn over het algemeen vergelijkbaar bij verschillende gebruikers, maar de dosis maakt wel verschil.

Of het officieel een disassociatief is of een psychedelisch middel lijkt me niet zo heel relevant, misschien is elk disassociatief middel wel psychedelisch...

verwacht geen diepe trip in je innerste, maar juist het tegenovergestelde...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Mindless zei:
Het is dus allemaal wat betekenisloos als ik het zo hoor? Of is dat niet altijd zo?
Belangrijkste verschillen met 'traditionele psychedelica' zijn denk ik dat dissociatieven een licht verslavend aspect hebben, vrijwel geen misselijkheid of lichamelijk ongemak en je kunt het flink misbruiken zonder daar al teveel neveneffecten van te ondervinden.
De (relatief) korte duratie maakt dissociatieven ook 'makkelijker' in gebruik.

Dissociatieven zijn ook een stuk chaotischer/verwarrender en 'verdooft'/vlakt de emoties af wat minder ruimte voor introspectie bied.

Door het grotere misbruik potentieel en de beperktere introspectieve waarde van dissociatieven wordt over deze groep wel eens gezegd dat deze weinig therapeutische waarde heeft ten opzichte van traditionele psychedelica ('voor de grote massa in ieder geval').

Ik zou deze echter niet volledig willen verwaarlozen, het heeft net als 'traditionele psychedelica' de 'ongecontroleerde stroom aan informatie', het snel leggen van associaties en de mogelijkheid om onderliggende 'gevoelens/gedachten' naar boven te brengen. Net als 'traditionele psychedelica' kan het bijvoorbeeld voor 'loops' zorgen wat de gebruiker 'forceert een antwoord te vinden op onderliggende problematiek'. Maar dit gebeurt relatief weinig vanwege het 'verdovende' effect op emoties en verhoogde chaos.

Ook heb ik wel mooie gesprekken kunnen voeren in het verleden met mensen onder invloed van dissociatieven, doordat gedachten en associaties zo snel en natuurlijk opkomen kan dit interessante gesprekken leveren mits er niet te 'hoog' gedoseerd wordt.

Voor mij zijn dissociatieven echter voornamelijk recreatief, ik vind het altijd wel een prettige vervanger voor alcohol. Dissociatieven geven zeer unieke effecten die zeker wel een ervaring waard zijn, de effecten zijn net als met psychedelica eigenlijk niet concreet te beschrijven, je moet het ervaren hebben om precies te weten wat het doet. Ik zelf heb trouwens vrijwel geen visuals onder invloed van dissociatieven tenzij ik meer 'heroïsche' doseringen aan haal maar in die gevallen heeft de extreme chaos meer de boventoon.
De visuals zijn wel heel anders dan 'traditionele' psychedelica voor mij, veel pastelkleuren, kleuren worden grijzer/'metaal/zilver kleur' in plaats van intenser en feller.
Het heeft wel de overeenkomst dat het 'objecten' uitrekt en verkleint, mijn gezelschap was verandert in 'dwergen' en de kamer was zeker 50% in formaat afgenomen.
Maar dit waren wel heftige doseringen, er is mij verteld dat 'holen' zeker een aanzienlijke meerwaarde heeft maar dat heb ik nog niet mogen ervaren.

PS: leuk rapportje, erg herkenbaar!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het kan inderdaad je emoties behoorlijk dempen. Of het echt een betekenis heeft verschilt voor mij duidelijk per keer. De ene keer heb ik hele diepe trips en vage shit en soms is het alleen vage shit en voelt het wat leeg. Deze keer voelde voor mij persoonlijk wat leeg. Wie weet volgende keer :) Was in ieder geval wel een chill avondje!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Jmths. Toch wel interessant die ketamine.

Bobsacamano

Badass junkie
Betekenisloos zou ik het zeker niet noemen. Ik krijg er ook altijd wel leuke ideeën van maar het voelt veel minder energiek. Ook is die gedachtenstroom minder fris ofzo meer dromerig en door de stof heb je ook een verdovend effect niet alleen op je lijf maar ook op je geest. Soms denk je ook niet zo veel. Terwijl het dan niet een meditatieve staat is ofzo. Met psychedelica heb ik als ik nergens aan denk wel een meditatieve staat.

De visuals zijn bij mij wel anders er gebeurd best veel maar het lijkt wat digitaler ofzo. Soms is het ook helemaal kleurloos, maar toch ook weer niet het is een beetje een wazige drug.

Mindless zei:
Apart zeg. Het klinkt inderdaad heel erg anders dan psychedelica. Toch wel interessant om eens mee te maken denk ik. Het is dus allemaal wat betekenisloos als ik het zo hoor? Of is dat niet altijd zo?

Bobsacamano zei:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fijn dat het een leuke avond was, jammer dat het een beetje tegenviel. Je moet het een beetje leren (her)kennen voor je het helemaal kunt waarderen denk ik. Daarbij is het ook niet een drug die voor iedereen is.

Keta is best een rare drug, het effect is behoorlijk wazig en in hogere doseringen flink trippy. Maar wel echt totaal anders dan psychedelica. Je zou dissociatieven wel onder psychedelica kunnen scharen, maar dat is in mijn optiek alleen maar verwarrend. Ze werken allebei echt totaal anders en hebben ook nog eens een heel ander risico profiel, vandaar dat ik ze liever anders noem dan psychedelica zoals psilo en LSD.

Keta zorgt er bij mij altijd voor dat alles er meer zwart/wit of grijsachtig uit gaat zien in tegenstelling tot de intense kleuren van psychedelica. Mentaal wordt ik er ook altijd extreem vaag van, terwijl psychedelica op een rare manier veel meer lucide zijn. Met psychedelica verliest tijd voor mij altijd zijn betekenis. Met keta heb ik wel dat alles heel traag gaat, maar heb ik ergens nog wel een verstoord besef van tijd. Ik heb met keta al meerdere keren gehad dat ik onder invloed het idee had dat ik al zo lang bezig was, dat ik me inmiddels wel moest gaan klaar maken om naar werk te gaan. In werkelijkheid was ik dan echter pas een uur of twee max bezig en was het vrijdagavond waardoor ik nog een heel weekend te gaan had.

Bobsacamano

Badass junkie
Heel herkenbaar dit :P

Psychedelibee zei:
dat ik me inmiddels wel moest gaan klaar maken om naar werk te gaan. In werkelijkheid was ik dan echter pas een uur of twee max bezig en was het vrijdagavond waardoor ik nog een heel weekend te gaan had.

Bovenaan