• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer hippyflip

Na al enkele maanden lang fervente lezer te zijn van dit forum, heb ik besloten om zelf ook mijn eerste tripreport te schrijven.

Om te beginnen een kleine introductie: ik ben een 21 jarige belgische ingenieursstudent die al sinds zijn 13de een grote interesse heeft voor drugs. Ik heb doorheen de jaren bijna elke documentaire over drugs gezien en talloze drugs-artikels/studies/fora afgelezen. Zelfs jaren voor mijn eerste ervaring met gelijk welke drug, vond ik het feit dat een substantie, een tastbaar iets, iemand zijn brein kan "overnemen" heel intrigerend. Ik heb al (ontelbare) ervaringen met wiet en enkele ervaringen met coke, xtc en paddo's en een aantal smartdrugs waaronder LSA, kanna en kratom. De meeste van mijn vrienden houden ervan om een avond stevig door te feesten op een pil of coke, maar houden spirituele drugs liever voor bekeken. Gelukkig houdt mijn vriendin, Lore, wel van beide soorten ervaringen :wink:. Voor de rest gaat alles heel goed met mij op sociaal, studie en liefdesvlak.

Maargoed, tijd voor het tripreport. Ik ben enkele weken geleden nog eens naar Nederland geweest en had me naar goede gewoonte een portie truffels gekocht met de intentie om een keer alleen te trippen, maar eenmaal teruggekeerd op kot was Lore teleurgesteld dat ik geen portie voor haar meegenomen had. Nu had ik ook nog een paar xtc-pillen op kot liggen en ooit al een paar dingen gelezen over de (eerder onbekende) hippyflip (= een combo van paddo's en xtc). Dus heb ik eerst me wat meer geïnformeerd op het internet en daarna besloten samen om het een keer te proberen. Zonder veel verwachtingen namen we dus elk eerst een halve portie paddo's en een kwartiertje later een halve pil. Ik draaide ook al een paar jointen voor later indien we er zin in zouden krijgen.

Na 45 minuten begon ik de eerste effecten te voelen, ik voelde me zoals op het begin van elke paddotrip langzaamaan wegzakken naar een andere wereld, de kamer begon zachtjes te ademen en mijn lichaam werd wat zwaarder, maar dit gevoel bleef niet aanhouden. Het is moeilijk om te beschrijven maar een kwartier later begon het mentale aspect van de paddo's, hetgene dat je duizend en één vragen over jezelf en de wereld doet stellen, minder te worden. Ook mijn lichaam voelde anders, nog altijd zwaar maar met lichte tintelingen in mijn armen en benen. We besloten om een wandeling te gaan maken. De frisse lucht deed goed en tijdens het wandelen begon het gedurende een half uur steeds meer en meer in te kicken. De visuals waren ... betoverend. Het leek fel op die van een paddotrip maar met de mogelijkheid om je echt op bepaalde hallucinaties te focussen. Ook de lichten waren veel intenser en leken wel constant te pulseren, en als je recht in een fel licht staarde, kon je precies errond een cirkel met alle kleuren van de regenboog zien.
Na een half uur gewandeld te hebben besloten we ons op een bankje te zetten en de eerste joint op te steken. En wat was die lekker. Na een paar trekken voelde ik mijn hele lichaam ontspannen en verdween het lichtjes onaangename gevoel van een druk op mijn borst (wat ik vaak tijdens de come-up van xtc heb). Ook de visuals werden veel intenser.
Eenmaal terug op kot aangekomen, hebben we eerst en vooral muziek opgezet en ons daarna uitgekleed en in bed onder de lakens gelegd. Het leek alsof een bom serotonine in mijn hoofd ontploft was. Ik heb me nog nooit zo euforisch gevoeld. De muziek was ONBESCHRIJFELIJK, het leek alsof elk liedje je meenam op een andere reis, alsof je plots begreep wat de artiest je echt wilde laten horen, alsof er 10 nieuwe lagen in elk liedje waren. Vooral dit liedje passte perfect bij het moment:
https://soundcloud.com/pamparecords/02-burn-with-me
Ook het gevoel van verbondenheid met Lore werd superintens, we hebben lange tijd hevig liggen kussen met de muziek op de achtergrond, afgewisseld door al lepelend te "dansen". Na een tijd voelde we zelfs niet meer welke welke benen van mij of van haar waren, het leek alsof we vanonder versmolten waren tot één en dezelfde persoon. Als ik mijn ogen sloot leek het alsof er plots iemand het licht aangedaan had, met de ene hallucinatie die in de andere overging en alle kleuren leken in elkaar over te vloeien.
Een 4tal uur na inname begonnen de effecten lichtjes af te zwakken, maar met elke joint die we rookten kwamen ze weer een beetje terug. De volgende 2 uren hebben we nog liggen filosoferen over het leven en zitten kijken naar de zelfportretten van Bryan Lewis Saunders, een kunstenaar die al 21 jaar lang elke dag een zelfportret maakt, misschien wel bekend voor jullie door de reeks van zelfportretten onder invloed van verschillende soorten drugs ((http://bryanlewissaunders.org/drugs/).

De volgende ochtend voelde ik me op het begin wel wat wazig, maar dit ging in de loop van de namiddag weer weg en stelde weinig voor in vergelijking met een kater van een avond stevig drinken. Dit was tot nu toe mijn mijn beste drugervaring en is zeker voor herhaling vatbaar. Voor degenen die zich geïnspireerd voelen en zich hier ook aan willen wagen zeg ik: geniet ervan maar let op! Neem maximum een halve dosis van wat je normaal zou nemen moest je de xtc en paddo's apart nemen, want in dit geval is 1+1=3. Ook raad ik aan al een paar keer paddo's en xtc apart te nemen voor je aan een hippyflip te wagen.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi report man!
Leest lekker weg :)

chille ervaring dus! Wat was de dosis die je nam? Geniet er maar van, niet iedereen kan drugs doen met z'n vriendin!

Lekkere space muziek inderdaad!

oortjes zei:
Mooi report man!
Leest lekker weg :)

chille ervaring dus! Wat was de dosis die je nam? Geniet er maar van, niet iedereen kan drugs doen met z'n vriendin!

Lekkere space muziek inderdaad!
Bedankt!
We hadden elk ongeveer 80mg MDMA en 7,5 gram truffels (dragons dynamite) op.
Inderdaad, ik ben heel blij dat m'n vriendin dezelfde "interesses" als mij heeft :wink:

BlijeChick

Belezen gebruiker
Leuk zeg! Vooral dat je er zo van hebt genoten.

Bij mij is het net andersom.. kan drugs niet met mijn vriend delen, hij wil er niks van weten helaas en is er fel op tegen :/

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een fijne ervaring! Overheerste de XTC niet? Aangezien de dosis truffels vrij laag was en XTC normaal.

Psychedelibee zei:
Overheerste de XTC niet? Aangezien de dosis truffels vrij laag was en XTC normaal.
Ik weeg zo'n 80 kg dus 1mg/kg lichaamsgewicht is toch nog een relatief lage dosis.
Paddo's en XTC werken op een eigenaardige manier samen, het leek eerder alsof ik een totaal "nieuwe" drug genomen had waarin je hier een daar wel elementen van de beide drugs kon herkennen, maar toch niet helemaal hetzelfde waren.
Bijvoorbeeld: de euforie leek wel een beetje op degene die je krijgt als je staat te dansen op een feestje met XTC op, maar deze keer leek het een stuk "diepgaander", "betekenisvoller". De grootste euforie verkreeg ik immers niet door te dansen, maar door na te denken over alle dingen die me gelukkig maken, dat ik dankbaar ben om te leven, over hoe mooi de natuur, muziek, kunst... soms kunnen zijn etc.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heel mooi report! Heel levendig beschreven en het klinkt echt als een fantastische ervaring.

Ook hier jaloers op het feit dat je je interesse met je vriendin kan delen! Een vriend hebben die mijn interesse voor psychedelische drugs deelt is echt een droom voor mij, haha. Ik ben single maar heb ook in mijn vriendengroep niemand met dezelfde interesse. Gelukkig heb ik het solotrippen uitgevonden, maar soms toch best lastig!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Roze olifant zei:
Heel mooi report! Heel levendig beschreven en het klinkt echt als een fantastische ervaring.

Ook hier jaloers op het feit dat je je interesse met je vriendin kan delen! Een vriend hebben die mijn interesse voor psychedelische drugs deelt is echt een droom voor mij, haha. Ik ben single maar heb ook in mijn vriendengroep niemand met dezelfde interesse. Gelukkig heb ik het solotrippen uitgevonden, maar soms toch best lastig!

Erg herkenbaar zowel het mooie trip report en het solo trippen zoals Olifantje noemt. Heb dat ook vaak met LSD jammer genoeg soms.

Heerlijk geschreven je wordt heerlijk meegenomen met je schrijfstyle! Je boft maar met je vriendengroep , hoop meer te mogen lezen van je in de toekomst. Lees ik erover heen of wat was je dosis LSD ongeveer indien je een idee hebt?

Welkom hier op het forum nogmaals!

Roze olifant zei:
Danku! En inderdaad, een spijtige zaak dat de psychedelic cummunity "onder de grond" zit, ik zou zelf graag ook meer mensen kennen die deze interesse delen, alleen al om ervaringen mee uit te wisselen :)

Tijdloos zei:
Heerlijk geschreven je wordt heerlijk meegenomen met je schrijfstyle! Je boft maar met je vriendengroep , hoop meer te mogen lezen van je in de toekomst. Lees ik erover heen of wat was je dosis LSD ongeveer indien je een idee hebt?
Ook bedankt en dit report gaat over een hippieflip, een minder bekende variant op de candyflip. We hadden elk ongeveer 80mg MDMA en 7,5 gram truffels op.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Oops haha vergiste me compleet, dank voor het antwoord ga het ook eens doen in die doseringen :wink:

Peace

Bovenaan